Honda CBR1000RR Fireblade SP & SP2 2017

    Η CBR1000RR Fireblade SP2 είναι μία ειδική street legal έκδοση, βασισμένη στην Fireblade SP, έτοιμη για αγωνιστική χρήση

    honda cbr1000rr sp2 2017

    Δελτίο Τύπου

    H Honda CBR1000RR Fireblade SP ανεβάζει σε άλλο επίπεδο την έννοια του Απόλυτου Ελέγχου. Ελαφρύτερη κατά 15 κιλά και με μεγαλύτερη ισχύ κατά 8 kW, προσφέρει την καλύτερη αναλογία βάρους / ισχύος από κάθε άλλη Fireblade – αναλογία βελτιωμένη κατά 14% από αυτή του προηγούμενου μοντέλου. Η μοτοσυκλέτα είναι επίσης εφοδιασμένη με ηλεκτρονικά ελεγχόμενες, ημιενεργητικές αναρτήσεις της Öhlins, με το σύστημα Ελέγχου Ροπής της Honda (HSTC), με σύστημα Ελέγχου Φρένου του Κινητήρα (SEB), νέο ABS, Quickshifter, Σύστημα Υποβοήθησης στα Κατεβάσματα (Downshift Assist), Σύστημα Επιλογής Προγραμμάτων Οδήγησης (RMSS) και Σύστημα Επιλογής Ισχύος (PS). Με τεχνολογία που προέρχεται κατευθείαν από την RC213V-S replica των MotoGP, η νέα Fireblade απογειώνει ακόμη περισσότερο την εμπειρία της οδήγησης.    

    Έτος 1992. Κάτι εντελώς καινούριο έρχεται να συγκλονίσει τον κόσμο της μοτοσυκλέτας. Η νέα CBR900RR Fireblade γεννιέται χάρη στη ριζοσπαστική φιλοσοφία της Honda ως έκφραση ιδανικής ισορροπίας ανάμεσα στη δύναμη και το βάρος.

    Μικρότερη σε μέγεθος και πιο ευέλικτη από το μεγαλύτερου κυβισμού ανταγωνισμό, διαθέτει έναν πανίσχυρο, τετρακύλινδρο κινητήρα και ως σύνολο καταφέρνει να αλλάξει την αντίληψη του πώς πρέπει να είναι φτιαγμένη και τι μπορεί να κάνει μία open σπορ μοτοσυκλέτα σε μία εποχή, μάλιστα, στην οποία όλοι ήταν επικεντρωμένοι στην απόλυτη ισχύ και στην ταχύτητα στην ευθεία.

    Στα επόμενα 25 χρόνια η Fireblade άλλαξε πολύ και εξελίχτηκε δραματικά αλλά σε κάθε της γενιά ακολουθούσε πιστά το αρχικό πνεύμα, αυτό του Απόλυτου Ελέγχου. Η κάθε γενιά Fireblade βασίστηκε στην κληρονομιά που δημιούργησε το αρχέτυπο μοντέλο προσφέροντας ένα ισορροπημένο πακέτο το οποίο λειτουργεί απίστευτα καλά τόσο στην πίστα όσο και – κατά κύριο λόγο – στο δρόμο, προσφέροντας μία άνετη και συγχρόνως μοναδικά απολαυστική εμπειρία οδήγησης.

    Το γεγονός ότι η Fireblade είναι εξαιρετική σε αγώνες ανοιχτού δρόμου – στο περίφημο TT του Isle of Man, για παράδειγμα, είναι η πιο επιτυχημένη 1000άρα στην ιστορία με 23 νίκες συνολικά – είναι η καλύτερη απόδειξη της ταχύτητας, της οδικής συμπεριφοράς και της κορυφαίας της απόδοσης στις πιο ακραίες συνθήκες σε πραγματικό δρόμο.

    Έτος 2017. Με την ευκαιρία του εορτασμού 25 χρόνων Fireblade, η Honda παρουσιάζει τη νέα CBR1000RR Fireblade SP. Οι μηχανικοί της Honda, πιστοί όπως πάντα στις δύο βασικές αρχές του πρώτου μοντέλου – τη δύναμη και το χαμηλό βάρος – εστίασαν κυρίως στη συμπεριφορά στις στροφές, στην επιτάχυνση και στο φρενάρισμα. Σαν αποτέλεσμα, η Fireblade SP του 2017 είναι σημαντικά ελαφρύτερη από την προηγούμενη και πιο δυνατή ενώ διαθέτει σειρά ηλεκτρονικών συστημάτων κορυφαίας τεχνολογίας, τα οποία συνοψίζουν την εξέλιξη της αρχικής σύλληψης με τέσσερις λέξεις: το Επόμενο Στάδιο του Απόλυτου Ελέγχου.

    Δηλαδή, όλα αυτά που πρέπει να διαθέτει μία Fireblade και ακόμη περισσότερα

    1. Σάτο, Επικεφαλής Προγράμματος CBR1000RR Fireblade SP 2017

    «Όλες οι superbike 1000cc είναι εξαιρετικά δείγματα τεχνολογίας υψηλών επιδόσεων. Όμως για εμάς, για τη νέα Fireblade, το εξαιρετικό θέλουμε να σημαίνει ικανοποιητική συμπεριφορά και αίσθηση απόλυτου ελέγχου ενός τέτοιου μηχανήματος. Ο σκοπός της είναι – όπου και αν την οδηγείς – να σε κάνει να απολαμβάνεις κάτι που δεν μπορείς να βιώσεις στην καθημερινότητα, κάτι αξεπέραστο.

    Η πρώτη CBR900RR παραμένει σταθμός στην ιστορία μας αλλά και έμπνευση για να μειώσουμε δραστικά το βάρος και να αυξήσουμε την ισχύ. Και για να προχωρήσουμε στο επόμενο στάδιο της έννοιας “Απόλυτος Έλεγχος”, έχουμε εφοδιάσει τη μοτοσυκλέτα με ηλεκτρονικά συστήματα τα οποία υποβοηθούν τον αναβάτη σε κάθε επίπεδο. Ολοκληρωτικά.

    Τι υπόσχεται λοιπόν η νέα μας Fireblade στους πελάτες μας; Είναι απλό: την καθαρή χαρά της οδήγησης».

     CBR1000RR Fireblade SP – Επόμενο Στάδιο Απόλυτου Ελέγχου

    Υπάρχουν τρία στοιχεία – κλειδιά στο χαρακτήρα της νέας Fireblade SP: το χαμηλότερο βάρος, η αυξημένη ισχύς και τα ηλεκτρονικά που υποβοηθούν τον αναβάτη οποτεδήποτε και οπουδήποτε οδηγεί.

    Το νέο πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου παρέχει κατ’ επιλογήν, διαρκή βοήθεια στον αναβάτη με μεγάλη ακρίβεια. Στην καρδιά του συστήματος βρίσκεται μία μονάδα καταγραφής της αδράνειας σε 5 άξονες (IMU) η οποία ελέγχει τι ακριβώς κάνει η μοτοσυκλέτα σε κάθε επίπεδο. Η μονάδα υποστηρίζει επίσης το Σύστημα Επιλογής Ροπής της Honda (Selectable Torque Control – HSTC) το οποίο διαχειρίζεται την πρόσφυση του πίσω τροχού μέσω της κεντρικής μονάδας FI-ECU και του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου γκαζιού (Throttle By Wire). Το νέο ABS, το οποίο επίσης συνεργάζεται με τη μονάδα IMU, διαθέτει Έλεγχο Ανύψωσης του Πίσω Τροχού (Rear Lift Control) και δίνει τη δυνατότητα στον αναβάτη να φρενάρει δυνατά, βαθιά μέσα στη στροφή. Η διαφορά ταχύτητας ανάμεσα στον εμπρόσθιο και στον πίσω τροχό καταγράφεται και, ανάλογα με τις προεπιλογές του αναβάτη, ενεργοποιεί το Σύστημα Αποτροπής Σούζας (Wheelie Control).

    Το σύστημα συνεργάζεται επίσης με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πρόγραμμα ρύθμισης της ανάρτησης, το οποίο αφορά στη ρύθμιση της απόσβεσης τόσο στη συμπίεση όσο και στην επαναφορά του ημι-ενεργητικού (Semiautomatic Electronic Control S-EC) πιρουνιού και του πίσω αμορτισέρ της Öhlins. Τι σημαίνει αυτό για τον αναβάτη; Το ότι έχει στη διάθεσή του ένα ανώτερο επίπεδο συμπεριφοράς στο δρόμο στο οποίο η λειτουργία της ανάρτησης – στη βασική της ρύθμιση ή ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα από τον αναβάτη – να ανταποκρίνεται ιδανικά σε κάθε περίσταση. Το σύστημα λειτουργεί άψογα σε δρόμο και σε πίστα εγκαινιάζοντας μία νέα εποχή για τη Honda.

    Παράλληλα με το σύστημα S-EC το οποίο ελέγχει την ανάρτηση, το σύστημα Ρύθμισης της Ροπής HSTC της Honda διαχειρίζεται με απόλυτη ακρίβεια την πρόσφυση του πίσω τροχού μέσω των μονάδων IMU, FI-ECU και του ηλεκτρονικού γκαζιού, ενώ προσφέρει και τη λειτουργία ελέγχου της σούζας.

    Στα όργανα υπάρχουν τρεις επιλογές απεικόνισης – Street, Circuit και Mechanic – παρέχοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες ανάλογα με το περιβάλλον οδήγησης. Ο αναβάτης ελέγχει τα μενού της οθόνης υγρών κρυστάλλων TFT από το διακόπτη στο αριστερό γκριπ όπως και στην RC213V-S, την έκδοση δρόμου της RC213V των MotoGP.

    Ενώ το πακέτο των συστημάτων ηλεκτρονικού ελέγχου είναι ουσιαστικά μία καινοτομία για την Fireblade, τα άλλα δύο στοιχεία της – η ισχύς και το βάρος – ακολουθούν πιστά τη φιλοσοφία της πρώτης Fireblade του 1992. Ο κινητήρας έχει καλύτερο τράβηγμα και είναι πιο υψηλόστροφος, μεγαλύτερη σχέση συμπίεσης και αναβαθμισμένο χρονισμό βαλβίδων. Είναι ο πρώτος τετρακύλινδρος εν σειρά της Honda με Ηλεκτρονικά Ελεγχόμενο Γκάζι (Throttle-By-Wire) και Αισθητήρα Ανοίγματος του Γκαζιού APS, δύο λειτουργίες που προέρχονται από τεχνολογία που απευθυνόταν στην RC213V-S.

    Η ροπή από τις χαμηλές στροφές και η ισχύς έχουν βελτιωθεί, με την αύξηση της μέγιστης ισχύος να ισοδυναμεί με 8KW και να φτάνει τα 141Kw στις 13.000 σ.α.λ. Τρία διαθέσιμα προγράμματα ισχύος είναι στη διάθεση του αναβάτη. Το Quickshifter στο κιβώτιο ταχυτήτων περιλαμβάνεται στο στάνταρ εξοπλισμό όπως και το Downshift Assist (με autoblipper) και έναν νέο μονόδρομο συμπλέκτη ολίσθησης-υποβοήθησης.

    Χάρη στη χρήση μαγνησίου και στην προσπάθεια για μείωση βάρους που έχουν υποστεί διάφορα τμήματα του κινητήρα, το βάρος του έχει μειωθεί κατά 2 κιλά. Ελαφρύτερη είναι και η νέα εξάτμιση από τιτάνιο η οποία συνεισφέρει μαζί με το ρεζερβουάρ – επίσης κατασκευασμένο από τιτάνιο – στην ακόμα καλύτερη συγκέντρωση των μαζών της μοτοσυκλέτας.

    Συνολικά, η Fireblade SP είναι 15 κιλά ελαφρύτερη από το απερχόμενο μοντέλο ζυγίζοντας μαζί με τα υγρά της 195 κιλά.

    Η στιβαρότητα του περιμετρικού, αλουμινένιου πλαισίου έχει αυξηθεί, όπως και εκείνη του ψαλιδιού. Το νέο πίσω υποπλαίσιο είναι ελαφρύτερο, οι ζάντες είναι νέας σχεδίασης ενώ οι τετραπίστονες, μονοκόμματες δαγκάνες της Brembo στον μπροστινό τροχό συνεργάζονται με τακάκια υψηλής απόδοσης, σχεδιασμένα για χρήση σε πίστα.

    Η εμφάνιση της νέας Fireblade SP υπακούει σε έναν επιθετικό αλλά λειτουργικό μινιμαλισμό. Η μοτοσυκλέτα είναι πιο στενή και πιο συμπαγής και διατίθεται ως στάνταρ με μονή σέλα. Τα φώτα τεχνολογίας LED και η εντυπωσιακή τριχρωμία με βάση το κόκκινο είναι στοιχεία εμπνευσμένα από την αγωνιστική ιστορία της Honda.

    1. Τεχνικά Χαρακτηριστικά

     

    ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ  
    Τύπος 4κύλινδρος εν σειρά, υδρόψυκτος, 4χρονος με 16 βαλβίδες και 2ΕΕΚ
    Χωρητικότητα κινητήρα (κ.εκ.) 999,8 κ.εκ.
    Αριθμός βαλβίδων / κύλινδρο 4
    Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ.) 76 x 55,1
    Σχέση Συμπίεσης 13,0:1
    Μέγιστη Ισχύς 141 kW/13.000 σ.α.λ.
    Μέγιστη Ροπή 116 Nm/11.000 σ.α.λ.
    Χωρητικότητα σε λάδι 3,4 λίτρα
    ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ  
    Σύστημα τροφοδοσίας PGM-DSFI
    Χωρητικότητα ρεζερβουάρ καυσίμου 16 λίτρα
    Κατανάλωση καυσίμου TBC
    ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ  
    Εκκίνηση Ηλεκτρική μίζα
    Χωρητικότητα μπαταρίας 12V – 4.5AΗ Ιόντων Λιθίου
    Ισχύς ACG 0,42 kw
    ΜΕΤΑΔΟΣΗ  
    Τύπος συμπλέκτη Υγρός, πολύδισκος, ολίσθησης-υποβοήθησης
    Κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων
    Τελική μετάδοση Αλυσίδα
    ΠΛΑΙΣΙΟ  
    Τύπος Διπλής δοκού από αλουμίνιο τύπου διαμάντι
    ΠΛΑΙΣΙΟ  
    Διαστάσεις (ΜήκοςxΠλάτοςxΎψος) 2065 χλστ. x 715 χλστ. x 1125 χλστ.
    Μεταξόνιο 1404 χλστ.
    Γωνία κάστερ 23,3°
    Ίχνος 96 χλστ.
    Ύψος σέλας 820 χλστ.
    Ύψος από το έδαφος 129 χλστ.
    Βάρος (με υγρά) 195 κιλά
    Κύκλος στροφής
    ΑΝΑΡΤΗΣΗ  
    Εμπρός Αντεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 43 χλστ. NIX30 Smart-EC της Öhlins, με ρυθμιζόμενη προφόρτιση και απόσβεση συμπίεσης – επαναφοράς, διαδρομή 120 χλστ.
    Πίσω Μονό αμορτισέρ Pro-Link αερίου TTX36 Smart-EC της Öhlins με ρυθμιζόμενη προφόρτιση και απόσβεση συμπίεσης – επαναφοράς, διαδρομή 60 χλστ.
    ΤΡΟΧΟΙ  
    Ζάντα εμπρός 17 ιντσών
    Ζάντα πίσω 17 ιντσών
    Ελαστικό εμπρός 120/70ZR17 58W
    Ελαστικό πίσω 190/50ZR17 73W
    ΦΡΕΝΑ
    ABS 2 καναλιών
    ΟΡΓΑΝΑ & ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ  
    Όργανα TFT-LCD
    Αντικλεπτικό σύστημα HISS
    Φώτα εμπρός LED
    Φώτα πίσω LED

    2017 CBR1000RR Fireblade SP2

    Η CBR1000RR Fireblade SP2 είναι μία ειδική street legal έκδοση, βασισμένη στην Fireblade SP, έτοιμη για αγωνιστική χρήση.

    • Τροχοί της Marchesini
    • Ανασχεδιασμένη κυλινδροκεφαλή: βαλβίδες, θάλαμοι καύσης και έμβολα
    • Θα διατίθεται αγωνιστικό κιτ

    Οπτικά, τα ένθετα από ανθρακονήματα και οι χρυσαφί λωρίδες που είναι ενσωματωμένες στη βαφή Tricolour σηματοδοτούν τη διαφορά της Fireblade SP2  από τη στάνταρ έκδοση,  ενώ οι χρυσαφί τροχοί της Marchesini  (που μειώνουν τη ροπή αδρανείας στον εμπρός/πίσω τροχό κατά 18/9%) είναι ένα ακόμα στοιχείο διαφοροποίησης. Ωστόσο οι πραγματικές διαφορές – και αυτό που δίνει στην Fireblade SP2 την απόλυτη αγωνιστική  υπεροχή – βρίσκονται μέσα στον κινητήρα, και κατ’ επέκταση στα εξαρτήματα που μπορούν να προστεθούν από τα δύο διαθέσιμα αγωνιστικά κιτ.

    Ενώ η διάμετρος των κυλίνδρων στα 76mm είναι ίδια με της SP, η κυλινδροκεφαλή της Fireblade SP2 φέρει βαλβίδες εισαγωγής κατά 1mm μεγαλύτερες (31.5mm) και εξαγωγής κατά 1.5mm (25.5mm), σε περιεχόμενες  γωνίες 10°/12° αντίστοιχα (από 11°/11°). Η περιφέρεια των βαλβίδων παραμένει η ίδια, διατηρώντας το πλάτος της κυλινδροκεφαλής.

    Έχοντας ίδια αναλογία συμπίεσης 13.0:1, χρησιμοποιεί σχήματα βαλβίδων και βελτιστοποιημένους θαλάμους καύσης για καλύτερη απόδοση. Επιμηκυμένα μπουζί και υδροχιτώνια ‘σφιχτά’ γύρω από τους  θαλάμους καύσης βελτιώνουν την ψύξη: αυτή η τεχνολογία προέρχεται απευθείας από την RC213V, το εργαλείο της Honda στο MotoGP

    Τα έμβολα χρησιμοποιούν μία αποκλειστική σχεδίαση κορώνας με θερμική επεξεργασία που ενισχύει την περιοχή γύρω από την υποδοχή του πείρου που είναι πιο κοντός κατά 2.5mm (μειώνοντας το βάρος κατά 8g ανά κύλινδρο). Έτοιμα για συνεργασία με εκκεντροφόρους υψηλής βύθισης, τα «ποτηράκια» φέρουν εξωτερική διάμετρο αυξημένης διαμέτρου κατά 2mm (28mm), ενώ το συνολικό ύψος και η διατομή έχουν μειωθεί, εξοικονομώντας βάρος.

    Οι συσκευές ηλεκτρονικού ελέγχου της Fireblade SP2 είναι ίδιες με αυτές της SP, με αποκλειστικές  ρυθμίσεις για την SP2. Ένα αγωνιστικό κιτ θα διατίθεται για χρήση στην πίστα, είτε για αγώνες ή track days.

    Gallery

    Σχόλια

    Σχόλια