Live Test: BMW 225Xe Active Tourer

    Το πολυμορφικό της BMW με την υβριδική του έκδοση, αφήνει τον ανταγωνισμό να ψάχνεται και δείχνει μοναδικές αρετές.

    BMW 225Xe

    Η BMW 225Xe Active Tourer ήρθε στο live test του Motornews να μας δείξει μια ακόμα πολύ ενδιαφέρουσα εφαρμογή του υβριδικού συστήματος που κάνει την εταιρεία ικανή για ολόκληρη γκάμα αυτοκινήτων του είδους. Μετά την πενθήμερη δοκιμή της όπου θα αναφέρουμε καθημερινά και ανελλιπώς, θα έχετε τη δυνατότητα να διαβάσετε και μια πλήρη ανάλυση για το πώς τοποθετείται στην αγορά.

    Τρίτη 1 Οκτωβρίου

    Καλό μήνα σε όλες και όλους. Σίγουρα η 225Xe είναι ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να οδηγείς από όλες τις απόψεις. Έχει δυναμισμό στην κίνησή του, με 224 ίππους συνδυαστικής ισχύος, ένα άψογο αισθητικά και ποιοτικά εσωτερικό και πρακτικά χαρακτηριστικά που βελτιώνουν την καθημερινότητα. Ωστόσο, η μικρή αυτονομία τόσο του ηλεκτρικού κινητήρα όσο και του συμβατικού, σε βάζουν σε σκέψεις. Για να κινηθείς οικονομικά, είναι καλό να έχεις την πλήρη κάλυψη του ηλεκτρικού κινητήρα. Αυτό όμως σημαίνει καθημερινή φόρτιση.

    Από την άλλη πλευρά, αν διατηρείς το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας όπου ο δρόμος ανοίγει -με τη σχετική επιλογή από το διακόπτη στο ταμπλό- τότε ο τρικύλινδρος 1.5 καίει αρκετά. Βλέπετε έχει πάνω από 1.700 κιλά να κινήσει και, χωρίς την αρωγή του ηλεκτρικού μοτέρ, του πέφτουν πολλά.

    bmw-225xe_7

    Έτσι, για να έχει κανείς τα ωφελήματα της πολύ μικρής κατανάλωσης και του αντίστοιχα μειωμένου κόστους κίνησης, τότε πρέπει να έχει κατά βάση αστικές ανάγκες μετακίνησης, που θα καλύπτει επίσης κατά βάση με τον ηλεκτρικό κινητήρα. Ο οποίος όμως έχει μέγιστη αυτονομία μόλις 41 χιλιόμετρα.

    Δευτέρα 31 Οκτωβρίου

    Για άλλη μια φορά, κανείς δεν πιστεύει πως ο κινητήρας του αυτοκινήτου είναι ο τρικύλινδρος των 1,5 λίτρων. Στην πράξη, η 225 είναι εντυπωσιακά πολιτισμένη. Η συνύπαρξη των δύο συνόλων που φροντίζουν για την κίνησή της, είναι απόλυτα αρμονική και εντυπωσιάζει ακόμα και τους πλέον υποψιασμένους. Ο τρόπος που περνάει από το ηλεκτροκίνητο mode σε αυτό του βενζινοκινητήρα, είναι πραγματικά υποδειγματικός μια και απουσιάζει τελείως στις συντριπτικά περισσότερες περιπτώσεις, οποιαδήποτε ένδειξη. Χώρια που και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν ακούγεται, γεγονός που έρχεται στους επιβάτες ως αδυναμία να παρακολουθήσουν την αλληλουχία των λειτουργιών, της έναρξης και της παύσης και πάει λέγοντας. Ένα ακόμα θεμελιώδες στοιχείο που εντυπωσιάζει στην περίπτωση της υβριδικής Active Tourer, είναι η ευρυχωρία και η δυνατότητα του ηλεκτροκινητήρα να μετακινεί το αυτοκίνητο ακόμα και όταν αυτό είναι πλήρως φορτωμένο. Μέσα στην πόλη, με χαμηλές ταχύτητες, κερδίζεις χαμόγελα και από τους ποδηλάτες ή τους πεζούς, που δεν έχουν να αντιμετωπίσουν μια ακόμα εξάτμιση που τους αλλοιώνει την αναπνοή.

    motornews-livetest-bmw-225-xe-7

    Πέμπτη 27 Οκτωβρίου

    motornews-livetest-bmw-225-xe-4

    Δεν είναι μόνο το ότι μιλάμε ουσιαστικά για το πρώτο υβριδικό πολυμορφικό. Είναι και το ότι τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της μάρκας, είναι εδώ αυτούσια και σε όλη τους τη μεγαλοπρέπεια. Με κερασάκι στην τούρτα, τον κυβισμό των 1,5 λίτρων που δίνει ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο προκειμένου να “ψαχτούν” με το μοντέλο περισσότεροι ενδιαφερόμενοι. Άλλη μια εφαρμογή του τρικύλινδρου 1.500άρη της BMW (και της Mini) που καταφέρνει και εκπλήσσει με την απόδοση και τη γενικότερη υποστήριξη των μοντέλων στα οποία το συναντάμε. Εδώ, η χαρακτηριστική του χροιά γίνεται μόνο υπό συγκεκριμένες συνθήκες αντιληπτή στην πολυτελέστατη καμπίνα της 225 Xe και μόνο όταν ο οδηγός επιμένει στο γκάζι και ξεπερνά τις 4.000 σ.α.λ. Ο πλούσιος εξοπλισμός της “δικής μας” Active Tourer, μας δίνει πολλά gadget για να ασχολούμαστε στην κίνηση και όχι μόνο. Εδώ, όπως έχουμε επισημάνει και στο παρελθόν, το Head Up Display έχει πολύ μεγαλύτερο νόημα σε σχέση με άλλες εφαρμογές και αποδεικνύει κάθε μέρα τη χρησιμότητά του. Περιλαμβάνει και τις οπτικές ειδοποιήσεις του συστήματος αυτόματου φρεναρίσματος όταν εντοπιστεί εμπόδιο εμπρός ή όχημα που κινείται με σημαντικά μικρότερη ταχύτητα. Κατά τα άλλα, σημειώνουμε ως αρνητικό του μοντέλου, τον έντονο θόρυβο από την κύλιση, που ξεπερνά στο αστικό περιβάλλον κατά πολύ τον ήχο του κινητήρα- όταν αυτός λειτουργεί.

    motornews-livetest-bmw-225-xe-3

    Τετάρτη 26 Οκτωβρίου

    motornews-livetest-bmw-225-xe-1

    Αυτό που έχει πετύχει η BMW με τα υβριδικά σε κάθε κατηγορία, είναι πραγματικά μοναδικό. Δείχνει να έχει πιάσει στον “ύπνο” τον ανταγωνισμό και “αλωνίζει” με πραγματικά αξιόλογα μοντέλα. Τα οποία δίνουν εναλλακτικό καύσιμο κίνησης και ένα συγκριτικό πλεονέκτημα απέναντι στον συμβατικό ανταγωνισμό- premium και μη.

    Όπως είναι αναμενόμενο, το πολυμορφικό μοντέλο δείχνει μοναδικές αρετές και κερδίζει συμπάθειες. Οι πρώτες διαδρομές, είναι αντιπροσωπευτικές, με το ρεύμα να έχει τον πρώτο λόγο. Η διατήρηση της ηλεκτρικής μονάδας ισχύος μέχρι τα 80 χιλιόμετρα ανά ώρα, δίνει τη δυνατότητα εκμηδενισμού του κόστους μετακίνησης στο κέντρο της πόλης. Η φαινομενικά μικρή αυτονομία, είναι επαρκής για την πλειοψηφία των περιπτώσεων που αφορούν απλή μετάβαση και επιστροφή σε γραφείο που βρίσκεται μέσα στο λεκανοπέδιο. Με το απόθεμα στις μπαταρίες να λιγοστεύει, μειώνεται και η ταχύτητα κίνησης που μπορεί να υποστηρίξει η αμιγώς ηλεκτρική μετακίνηση. Σημειώνουμε στο πρώτο “ξεφόρτισμα” πως το μάξιμουμ της ταχύτητας είναι 20 χλμ./ώρα.

    Αξίζει να σημειωθεί πως σε κάθε περίπτωση, η μετάβαση σε λειτουργία του κινητήρα βενζίνης, γίνεται χωρίς να υπάρχει κάποιος κραδασμός ή θόρυβος από τη μετάδοση. Κυριολεκτικά, με τρόπο που δεν γίνεται αισθητός από τους επιβάτες, το αυτοκίνητο μπαίνει σε mode βενζινοκινητήρα.

    motornews-livetest-bmw-225-xe-2

    Οι εντυπωσιακοί τροχοί του αυτοκινήτου, έχουν αυξημένο θόρυβο κύλισης αλλά αντικρίζοντας τους λες “χαλάλι”. Γιατί είναι πολύ όμορφοι και φυσικά πολύ “μακριά” σε αισθητική με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας των πολυμορφικών και όχι μόνο.

    Σχόλια

    Σχόλια