Mercedes AMG E 63: Από μέσα, supercar

    Με 612 ίππους, 300 χλμ./ώρα τελική, τετρακίνηση και drift mode, η νέα Mercedes AMG E 63 4Matic είναι το troll των λιμουζινών.

    Mercedes-AMG E63 4Matic+ 2017

    Οι αριθμοί στην περίπτωση της εκρηκτικής νέας Mercedes AMG E63 4Matic+ είναι εκκωφαντικοί: 0-100 χλμ./ώρα σε 3,5 ή 3,4 δλ. (S). Τελική ταχύτητα ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 300 χλμ./ώρα. Ίπποι 612 (έκδοση S), ή 571. Ροπή 850 Nm (S) ή 750 Nm.

    Ας βάλουμε όμως τα πράγματα σε μια σειρά. Αυτή η νέα Mercedes AMG E63 είναι η πιο ισχυρή Ε όλων των εποχών. Παρότι ο κινητήρας της είναι ένας μάλλον “μικρός” τετράλιτρος V8, που διαθέτει όμως δύο twin scroll turbo. Μέσω ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 9 σχέσεων, η τεράστια ισχύς και των δύο εκδόσεων της κορυφαίας E μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς. Αλλά και στους δύο μόνο. Αν μπερδευτήκατε, είναι πολύ απλό. Το σύστημα τετρακίνησης της E63 έχει τη σπάνια ικανότητα να  μεταβάλλει το ποσοστό μετάδοσης της ισχύος έως και 100% σε κάθε άξονα. Εμπρός δεν θα φτάσει ποτέ τόσο, ωστόσο πίσω μπορεί. Πως;

    16c949_103_d329386

    Με 1.880 κιλά και… drift mode

    Πέντε μέτρα αμάξωμα, χιλιάδες εξοπλιστικά καλούδια, τεράστιοι τροχοί, φρένα και τετρακίνηση, δεν θα μπορούν να ζυγίζουν λιγότερο. Κι όμως, με όλα αυτά, βρέθηκε χώρος και για το drift mode. Πραγματικά, η αίσθηση να ξεκολλάει το πίσω μέρος ενός τόσο βαριού και μεγάλου αυτοκινήτου μας ξεπερνάει. Θα είναι σαν να πλαγιολισθαίνει υπεραστικό λεωφορείο. Να όμως που μπορεί να γίνει και αυτό. Και έγινε. Τώρα, ποιος θα έχει τα “χέρια” να ντριφτάρει το τέρας, αυτό είναι μια άλλη υπόθεση. Αυτό πάντως, μπορεί. Όπως μπορεί επίσης να φτάσει στα 300 χιλιόμετρα με το προαιρετικό drivers pack που και πάλι δεν είναι η μέγιστη ταχύτητα, καθώς και αυτή είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη. Κανονικά και στις δύο εκδόσεις, η τελική δεν ξεπερνά τα 250 χλμ./ώρα.

    Από όρεξη, σπουργίτι

    Το πως είναι δυνατόν ένα τόσο βαρύ και τόσο ισχυρό αυτοκίνητο με αυτόματη μετάδοση σε όλους τους τροχούς να καταναλώνει μόλις 9,2 λίτρα/100 χλμ. είναι σίγουρα ένα ερώτημα. Που αν αποκλείσουμε το εταιρικό ψεύδος ως πιθανότητα, απαντάται εν πολλοίς από τη διττή προσωπικότητα του κινητήρα. Διττή, διότι έχει την τεχνολογική δυνατότητα να απενεργοποιεί τους μισούς κυλίνδρους -4 συνολικά, από 2 σε κάθε μπλοκ- και να εργάζεται/αποδίδει/καταναλώνει ως τετρακύλινδρος.

    16c949_116_d329389

    Το έργο το έχουμε ήδη δει από την VW-Audi και αποδίδει, οπότε το δεχόμαστε και από την Mercedes.

    Όλα τα παραπάνω εκπληκτικά θα έχετε τη δυνατότητα να τα απολαύσετε από το Μάρτιο του 2017. Όταν δηλαδή ξεκινήσουν οι πωλήσεις της. Μαζί φυσικά με μια πλήρως ενεργητική – πνευματική ανάρτηση, ενεργές βάσεις κινητήρα στην έκδοση S, μια πλειάδα ηλεκτρονικών συστημάτων που καθιστούν την Ε 63 ένα ημι-αυτόνομα κινούμενο όχημα και φυσικά εξοπλισμό και δυνατότητες εξατομίκευσης χωρίς τέλος. Αν αναρωτιέστε το μεγάλο εξαψήφιο κόστος, δεν μπορούμε να βοηθήσουμε να το μάθετε προς το παρόν. Ούτε, φυσικά, να το βρείτε για να το διαθέσετε. Μπορούμε όμως να σας δώσουμε μια πρώτη γεύση E 63 AMG στο video που ακολουθεί.

    Σχόλια

    Σχόλια