Motornews Test: Ford Focus ST 2.0 TDCi

    Η Ford έχει διαχρονικά τη συνταγή για να φτιάχνει συναρπαστικά αυτοκίνητα στην κατηγορία C. Αυτό προφανώς, δεν αλλάζει ακόμα και όταν ο κινητήρας είναι diesel.

    Το ST στη μάσκα (και όχι μόνο) σε βάζει στην πρίζα. Το κροτάλισμα του diesel πάλι, όχι αλλά πολύ σύντομα αλλάζεις την τοποθέτησή σου απέναντι σε αυτό το “σημείο των καιρών”. Σύντομα, διότι το Ford Focus ST, έχει πολύ πειστικά επιχειρήματα για να σε πείσει, πως είναι από τις περιπτώσεις εκείνες των αυτοκινήτων που σε κάνουν να χαμογελάς. Διαρκώς. Ακόμα και όταν πηγαίνεις στο πρατήριο καυσίμων για ανεφοδιασμό- σημείο στο οποίο “χωλαίνουν” όλες οι παραδοσιακές δυνάμεις της βενζίνης όπως ξέρουν και τα μικρά παιδιά.

    motornews-ford-focus-st-20d-test3

    Η δυναμική του Focus είναι εκεί: όμορφες γραμμές στο αμάξωμα που κρατούν το μάτι, ευρύχωρη καμπίνα (ακόμα και τώρα, με τα καθίσματα της Recaro που πιάνουν λίγο περισσότερο από το συνηθισμένο χώρο) με σύγχρονο διάκοσμο και καλή συναρμολόγηση. Καλός χώρος αποσκευών, όχι κι ο μεγαλύτερος της κατηγορίας, με 363 λίτρα (κιτ επισκευής) αλλά εξυπηρετεί τις ανάγκες 4 ατόμων. Για τον οδηγό, το Focus γενικά έχει ένα από τα καλύτερα σε αίσθηση συστήματα διεύθυνσης που μπορεί να εντοπίσει κανείς στην αγορά. Στην περίπτωση του ST, η αίσθηση αυτή εντείνεται, με τον κύκλο στροφής να είναι μεν μεγάλος (12 μέτρα) αλλά και τις στροφές του τιμονιού να είναι λιγότερες από 2 (1,8) από τέρμα σε τέρμα.

    motornews-ford-focus-st-20d-test5

    Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως το τιμόνι, ανεβάζει κάθετα την αξία της μετοχής του ST στη συνείδηση του οδηγού, μια και τον “φτιάχνει” και με το παραπάνω. Έρχεται και κουμπώνει σε ένα σύνολο με ικανότατο πλαίσιο και εξαιρετικά ρυθμισμένη ανάρτηση, που χωρίς να κοπανάει, προσφέρει πολύ καλή άνεση στους επιβάτες, ενώ την ίδια στιγμή κρατά σε λογαριασμό τις κλίσεις του αυτοκινήτου στις στροφές- στο πεδίο που το αυτοκίνητο συνολικά διαπρέπει. Τα εμπρός καθίσματα έχουν εξαιρετική πλευρική στήριξη και είναι απόλυτα αναπαυτικά. Ο οδηγός έχει το δεξί χέρι να πέφτει ακριβώς πάνω στον επιλογέα με την πολύ καλή -διαχρονικό χαρακτηριστικό των Ford, γρήγορων και μη- αίσθηση και το θετικότατο κούμπωμα.

    motornews-ford-focus-st-20d-test10

    Το πάτημα είναι ανοιχτό. Στην αρχή σου φαίνεται και βαρύ αλλά προϊόντος του χρόνου, έρχεται η εξοικείωση και αρχίζουν τα όμορφα. To ST “κρύβει όγκο” από τον οδηγό του και γίνεται πιο ευχάριστο από όσο θα περίμενε κανείς, δείχνοντας αρετές που έχουν ξεχαστεί από πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες. Το “ποίημα” συνθέτουν, το εξαιρετικό τιμόνι, η πολύ ωραία σε όλες τις εκφάνσεις ανάρτηση, το πλαίσιο που ακολουθεί κατά γράμμα το ύφος της κατασκευής και φυσικά η ροπή των 41 σχεδόν kgm (40,8) που αφήνει σε δεύτερο ρόλο τους 185 ίππους, μια και με αυτή μπορείς αν θέλεις να αλλάξεις την ταχύτητα της περιστροφής της γης- ή τη φορά της (όπως λέει και ένας φίλος).

    motornews-ford-focus-st-20d-test6

    Λειτουργικά, το είδος του καυσίμου γίνεται αντιληπτό μόνο στο ρελαντί και μόνο όταν είναι κρύο το μοτέρ. Κατά τα άλλα, ο κινητήρας είναι πρόθυμος να εξαντλήσει τις ενδείξεις του στροφόμετρου, που όμως προς το τέλος της διαδικασίας δεν κερδίζεις κάτι. Το μοτέρ έχει δείξει τα δόντια του μέχρι τις παρυφές των 5.000 σ.α.λ. και αυτό είναι για τα δεδομένα των diesel εξαιρετικά ενδιαφέρον. Η κλιμάκωση του κιβωτίου δίνει “αέρα στα πανιά” του οδηγού και τα 8,1” που ανακοινώνει η Ford για τα 100 χλμ./ώρα από στάση, είναι εύκολη διαδικασία.

    motornews-ford-focus-st-20d-test4

    Στο δρόμο λοιπόν, το ST είναι όλα όσα μπορεί να περιμένει ένας petrolhead, με “κερασάκι” τη χαμηλή κατανάλωση που επεκτείνει την απόλαυση σε σχέση με ένα αντίστοιχης δυναμικότητας βενζινοκίνητο μοντέλο- ακόμα και το αντίστοιχο ST. Οι διαφορές στην προσέγγιση της sport οδήγησης που ορίζονται από τα λειτουργικά χαρακτηριστικά του diesel κινητήρα, τα εμπεδώνει εύκολα ο οδηγός και συνεχίζει να εισπράττει χαρά, με μια ταχύτητα επάνω και εκμεταλλευόμενος το εξαιρετικό κράτημα του μοντέλου. Περνάς από κλειστά κομμάτια με στροφές με την ίδια αμεσότητα και ευκολία που διαχειρίζεται το ανοιχτό πάτημα του ST τις καμπές στην Ε.Ο. με τελική (217 χλμ./ώρα). Στη συνολικά εξαιρετική αίσθηση, παίζουν το ρόλο τους και οι καθισματάρες της Recaro που έχουν πλούσιο αφρώδες και στηρίζουν τα σώματα των εμπρός όπως πρέπει. “Κλέβουν” λίγο χώρο πολύτιμο από τα πόδια των πίσω αλλά το “κόστος” αυτό είναι πραγματικά μικρό και απλά το σημειώνουμε. Το όφελος που προσφέρει απαλλάσσοντας τον οδηγό από αναζήτηση σημείων στήριξης για να αντέξει την πλευρική επιτάχυνση στις στροφές υπό πίεση, είναι πραγματικά ανεκτίμητο μια και τα 235/40-18 βάζουν και αυτά το “λιθαράκι” τους στην εικόνα του “ακλόνητου” που έχει το μοντέλο στις στροφές.

    motornews-ford-focus-st-20d-test8

    Με τα 32.500€ της τιμής του, το ST γίνεται ιδιαίτερα ελκυστικό για όσους θέλουν να έχουν ένα πλήρες πακέτο, που να τους εξασφαλίζει πολλά χαμόγελα με την οδήγησή του αλλά και κορυφαία οικονομία, αντιστρόφως ανάλογη της χαράς που μπορεί να προσφέρει το αυτοκίνητο. Είναι χαρακτηριστικό πως παρά τον ενθουσιασμό μας και την παρατεταμένη οδήγησης σε ρυθμούς “αθλητικούς” η μέση κατανάλωση δεν ξέφυγε από τα 8,2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Τα χαμηλά “6άρια” είναι εύκολη υπόθεση με κρατημένη συμπεριφορά από τη μεριά του οδηγού. Αυτό αξίζει να το κρατήσει κάποιος σαν στοιχείο επαρκές για να τον φέρει στην έκθεση της Ford και να το συζητήσει ζεστά, παίρνοντας όλα τα υπόλοιπα για τα οποία μιλήσαμε παραπάνω, ως bonus.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    motornews-ford-focus-st-20d-test2

    Σχόλια

    Σχόλια