Live Test: Mercedes A 180 CDI

    Η ανανέωση της πάει πολύ της Mercedes A180 CDI με το diesel σύνολο, που πλέον είναι πιο ομοιογενής και σαφώς πιο εστιασμένη στις ανάγκες των αγοραστών της κατηγορίας.

    Η Mercedes A180 CDI ήρθε στο live test του Motornews ως το διακεκριμένο και δημοφιλές μέλος της οικογένειας των συμπαγών, νεανικών μοντέλων της μάρκας με κίνηση εμπρός. Μετά την πενθήμερη δοκιμή της όπου θα αναφέρουμε καθημερινά και ανελλιπώς, θα έχετε τη δυνατότητα να διαβάσετε και μια πλήρη ανάλυση για το πώς τοποθετείται σε σχέση με το άμεσο παρελθόν αλλά και με τον premium ανταγωνισμό.

    Δευτέρα 31 Οκτωβρίου

    Με τη μέση κατανάλωσή της να μην έχει ανέβει πάνω από τα 5,1 λίτρα/100 χλμ., το αθλητικό της “παράστημα” οδήγησης και την ποιότητά της, η A180d μας κέρδισε. Στα 26.770€ που κοστίζει, σίγουρα υπάρχουν πολύ πιο ογκώδεις, ή πιο γρήγορες, ή πιο ευρύχωρες επιλογές. Αν θες όμως ένα αυτοκίνητο για να συμβιώσεις πολλά χρόνια, τότε σίγουρα αξίζει τα λεφτά της.

    Mercedes A180d

    Συμβουλή μας, μην προτιμήσετε πιο extreme επιλογές σε τροχούς ή ανάρτηση, καθώς στη συγκεκριμένη έκδοση, με τις ζάντες 16 ιντσών και τα ελαστικά “ψηλού” προφίλ η άνεση της ανάρτησης είναι σωστή, χωρίς να χάνεται η ακρίβεια και ο σπορ χαρακτήρας της οδικής της συμπεριφοράς. Οι χώροι είναι οριακοί επαρκείς για τέσσερα άτομα και σίγουρα διόλου για πέντε, οπότε αν έχετε πολυμελή οικογένεια, κοιτάξτε αλλού. Για όλους τους υπόλοιπους, η A180d είναι Άσος.

    Πέμπτη 27 Οκτωβρίου

    H Merc A180d είναι βαριδάκι για τις διαστάσεις της. Με μήκος αμαξώματος 4,3 μέτρα, το βάρος στη συγκεκριμένη έκδοση φτάνει στα 1.425 κιλά. Υπάρχουν αρκετά μοντέλα της κατηγορίας αυτής, τουλάχιστον 100 κιλά ελαφρύτερα. Ωστόσο, το βάρος της δεν το αντιλαμβάνεσαι. Είναι άξιο απορίας, αλλά ούτε στις επιδόσεις, ούτε επίσης στην κατανάλωση και στην οδική συμπεριφορά αντικατοπτρίζεται η τροφαντή της υπόσταση.

    mercedes-a180_3

    Όπως μπορείτε να δείτε, σε μικτές συνθήκες με αρκετή πόλη, η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 4,9 λίτρα/100 χλμ. Με αρκετά μάλιστα από τα χιλιόμετρα να γίνονται με το πρόγραμμα οδήγησης sport. Το οποίο, ειρήσθω εν παρόδω, δίνει μια αξιοσημείωτη σπιρτάδα τόσο στον κινητήρα, όσο και στο κιβώτιο. Μέσα στην πόλη χρησιμοποιούμε το πρόγραμμα Eco. Το οποίο κάνει τον κινητήρα να “σέρνεται”, αλλά ποιος νοιάζεται. Ούτως ή άλλως η ταχύτητα κίνησης θυμίζει τρενάκι από σάλιαγκες.

    Αυτό ωστόσο που μας έκανε περισσότερη εντύπωση σήμερα που βγήκαμε εκτός τειχών, είναι ο τρόπος που στρίβει η A. Άμεση, σταθερή, χωρίς τονισμένη υποστροφή ή υπερστροφή. Ένα κομμάτι. Και ο κινητήρας πρόθυμος, συνεπικουρούμενος από το αυτόματο κιβώτιο των 7 σχέσεων. Πως γίνεται τώρα να ικανοποιείσαι από ένα σύνολο μόλις 109 ίππων που έχει να σύρει περίπου 1.5 τόνο; Ακόμα το ψάχνουμε…

    Τετάρτη 26 Οκτωβρίου

    Αν θεωρείτε την υφιστάμενη A Class ως απόγονο της πρώτης γενιάς του ’90, πλανάστε πλάνην οικτρά. Η σημερινή -και μερικώς ανανεωμένη- A είναι μια “γνήσια” Mercedes. Εκεί που η πρώτη εκδοχή έδειχνε σαν μεγάλο Smart, αυτή δείχνει σαν μικρή Mercedes. Ποιότητα, αίσθηση και συνολική σχεδίαση παραπέμπουν σε C, E και S. Μένει κυρίως η κίνηση στους εμπρός τροχούς να θυμίζει τη διαφορετικότητα.

    Υπάρχει όμως και κάτι ακόμα, που δεν βρίσκεται στις βασικές εκδόσεις των μεγαλύτερων Merc. Μια έντονη σπορ υπόσταση. Κύριο χαρακτηριστικό της είναι το εξαιρετικό τιμόνι. Μαζί με τη σφιχτή ανάρτηση, που τουλάχιστον σε αυτό το επίπεδο εξοπλισμού με τους τροχούς 16” δεν κουράζει. Επίσης το συμπαγές αμάξωμα και το αντίστοιχο μέγεθος. Τα οποία σου επιτρέπουν να παρκάρεις “στην τρύπα της βελόνας” και να κινείσαι στο κέντρο της Αθήνας με χαρακτηριστική άνεση.

    Mercedes A180d 2016

    Τα πρώτα χιλιόμετρα με την Α180d δείχνουν να κυλούν οικονομικά. Ο κινητήρας diesel των 1.5 λίτρων  με τους 109 ίππους δεν ενθουσιάζει από άποψη ισχύος. Έχει όμως τη ροπή των 260 Nm και το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων, να σώζουν την κατάσταση -και την κατανάλωση.

    Τρίτη 25 Οκτωβρίου

    Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως με την A Class η Mercedes άλλαξε για τα καλά σελίδα στην κατηγορία. Η πρόσφατη ανανέωση “διόρθωσε” κάποιες από τις ατέλειες της πρώτης γενιάς, φέρνοντας το μοντέλο πιο κοντά στις απαιτήσεις του premium κοινού στο οποίο απευθύνεται. Γιατί μη γελιέστε. Όσο “βασική” και αν είναι μια A Class, πάντα θα παραμένει premium. Και θα έχει την δύσκολη αποστολή να δικαιολογεί αυτή της την υπόσταση σε κάθε πιθανή και απίθανη πτυχή της καθημερινότητας.

    Εκεί που θα αποδείξει την καλή της κατασκευή καθώς θα αντεπεξέλθει με επιτυχία κάθε δυσκολία που οι σκληροί δρόμοι της χώρας μας μπορούν να κρύβουν. Και η ρύθμιση της ανάρτησης που έχει γίνει λίγο πιο ήπια είναι μια στροφή. Ελαφριά μεν αλλά προς τη σωστή κατεύθυνση δε. Πρώτες εντυπώσεις λοιπόν θετικές- τουλάχιστον ως προς το fine tuning που υπέστη σε ορισμένα σημεία το μοντέλο.

    motornews-livetest-mercedes-a180-2

    Σχόλια

    Σχόλια