Live Test: Ford Focus RS

    Το ισχυρότερο και τετρακίνητο Focus παραγωγής, είναι εδώ για να δικαιώσει τη φήμη του αλλά και την τόλμη της Ford που λάνσαρε αυτοκίνητο με drift mode.

    Ήρθε στο livetest του Motornews το πολυσυζητημένο Ford Focus RS και πρέπει τώρα εμείς να κάνουμε την καρδιά μας πέτρα για να πιάνουμε γραφείο και υπολογιστή για να γράψουμε το καθημερινό ημερολόγιο… Εν πάσει περιπτώσει, τις επόμενες ημέρες, όλο και κάτι θα μας κάνει εντύπωση και θα το φέρνουμε στην κανονική ρουτίνα της δουλειάς γραφείου. Στο τέλος και με όσο μυαλό μας έχει απομείνει, θα συνοψίσουμε σε μια δοκιμή με φωτογραφίες και εντυπώσεις από την συνύπαρξή μας μαζί του. Μείνε τε συντονισμένοι.

    Δευτέρα 24 Οκτωβρίου

    Η εβδομάδα δεν άρχισε και με τον καλύτερο τρόπο. Είχαμε το Σάββατο με την έντονη και διαρκή βροχόπτωση που δεν μας άφησε να οδηγήσουμε όσο θα θέλαμε (δηλαδή, συνεχώς) το RS, μένοντας μόνο με την Κυριακή στη διάθεση μας για να “λυσσάξουμε”. Ότι μπορέσαμε το κάναμε μια φορά, κλείνοντας ένα πολύ όμορφο κατά τα άλλα σαββατοκύριακο. Η Δευτέρα μας πάντως, αναλώθηκε σε επίσκεψη στο τοπικό υποκατάστημα του ΙΚΑ για διαδικασίες που μάλλον δεν είναι πρέπον να χρειάζονται τόσες ώρες. Η πίεση της παρουσίας του RS στο parking ήταν το στοιχείο που έδωσε το χαρακτήρα του γολγοθά στη διαδικασία. Ας είναι. Το πραγματικά δυσάρεστο πάντως ήταν το ότι χρειάστηκε να κόψουμε το live test νωρίτερα από το προγραμματισμένο, μια και η επικείμενη επίσκεψη του Gymkhana στο Μαραθώνα, έφερε την πρόσθετη υποχρέωση στην αντιπροσωπεία να καλύψει κάποιες promo ανάγκες προσφέροντας το RS στη διάθεση των star οδηγών λίγο νωρίτερα από το αναμενόμενο.

    motornews-ford-focus-rs-4

    Στις ημέρες που προλάβαμε να δούμε τι γίνεται με το κορυφαίο Focus, είχαμε τη δυνατότητα να ευχαριστηθούμε τα ηχητικά και οπτικά εφέ που κάνει το αυτοκίνητο στο δρόμο. Πραγματικά δεν χορτάσαμε την εκπληκτική του απόδοση αλλά και την αίσθηση της race ready κατασκευής. Είδαμε τον δείκτη της κατανάλωσης να σκαλώνει σε ενδείξεις πάνω από 16 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα αλλά και τη δική μας διάθεση για οδήγηση να φτάνει σε επίπεδα πραγματικά πολύ υψηλά. Με το μόνιμο “παράπονό” μας για τη θέση οδήγησης που μας κρατούσε πιο ψηλά από όσο θα θέλαμε μέσα στο θεϊκό Recaro- κάτι που όπως φαίνεται, μόνο κατά την παραγγελία του αυτοκινήτου και πριν την παράδοση στον ιδιοκτήτη του μπορεί να ρυθμιστεί αποτελεσματικά και μόνιμα στο επιθυμητό ύψος. Μέχρι να ξαναβρούμε την αναπνοή μας και να πέσει η οδηγική μας libido σε νορμάλ επίπεδα, θα περάσουν αρκετές ημέρες και σίγουρα θα βοηθήσει κάμποσο η αντικατάσταση του RS με την Mercedes A180 για την οποία θα έχουμε τη δυνατότητα να πούμε μερικά πράγματα τις επόμενες ημέρες. Έως ότου συμβεί αυτό, θα σκεφτόμαστε το μεγάλο ρεπερτόριο του RS στην προσφορά μεγάλης χαράς για τον οδηγό του, μια και εκτός του αγαπημένου (και πολυδιαφημισμένου) drift mode το κορυφαίο Focus έχει πολλά να δώσει στον τυχερό που βρίσκεται έστω και προσωρινά πίσω από το τιμόνι του.

    motornews-ford-focus-rs-2

    Παρασκευή 21 Οκτωβρίου

    20161020_161225

    Σίγουρα αυτό θα είναι ένα από “εκείνα” τα σαββατοκύριακα, όπου ακόμα κι αν δεν υπάρχει αφορμή, θα την ανακαλύπτουμε για να είμαστε στο δρόμο με το RS. Είναι από εκείνα τα σαββατοκύριακα που θα αδιαφορήσουμε για την κατανάλωση καυσίμου και θα κοιτάξουμε να “αδράξουμε” τα 24ωρα που θα το έχουμε στη διάθεσή μας. Το RS. Τον μετεφηβικό έρωτα για πολλούς από εμάς και τη βαθιά, ώριμη αγάπη για κάποιους άλλους από εμάς πάντα. Αυτό είναι ίσως και το σημείο που θα “βάλει δύσκολα” στο νέο RS: οι προσδοκίες που έχουμε, με δεδομένη τη λατρεία σε εκείνο το άλλο μπλε, το πρώτο Focus RS του 2003. Μετά τα πρώτα χιλιόμετρα με το σύγχρονο, είναι χαρακτηριστικό το ότι ξανασταματήσαμε έξω από πρατήριο ΟΠΑΠ, μήπως τυχόν και στραβωθεί η θεά τύχη και έρθει προς τα εδώ- για να μπορέσουμε να έχουμε το RS στο γκαράζ το πραγματικό και όχι των ονείρων μας μόνο. Ίδια κίνηση είχε γίνει και τότε, 13 χρόνια πριν, για εκείνο το συγκλονιστικό προσθιοκίνητο με το μπλοκέ διαφορικό.

    20161020_140222

    Ετούτο εδώ το πεντάθυρο με το λαμπερό γαλάζιο, σου έχει φτιάξει τη διάθεση πριν το οδηγήσεις. Έχουν γραφτεί πολλά για αυτό αλλά τίποτα δεν είναι σαν την εμπειρία της οδήγησης. Αυτή που σου δίνει από πρώτο χέρι και στο σωστό χρόνο την πληροφορία. Αυτή που σε αναγκάζει παρά την ηλικία σου, να ανασύρεις από τα συρτάρια του μυαλού σου, όχι μόνο εικόνες (αυτό είναι ακόμα τουλάχιστον εύκολο) αλλά και μυρωδιές και αισθήσεις.

    Βέβαια, το αυτοκίνητο που έχουμε στη διάθεσή του, το λες και ελαφρώς ταλαιπωρημένο, μια και μπαίνοντας εισπράττεις τη γνώριμη μυρωδιά του συμπλέκτη. Οι διαβεβαιώσεις όμως των ανθρώπων της αντιπροσωπείας, δε σε αφήνουν να αμφιβάλλεις- χώρια που στο δρόμο το διαπιστώνεις. Όλα τα αναλώσιμα είναι καινούργια (τακάκια, δίσκοι φρένων, ελαστικά, μέχρι και ο δίσκος του συμπλέκτη που στην προκειμένη περίπτωση, μπορεί να θεωρηθεί και αυτός αναλώσιμος…). Οι επόμενες ημέρες θα είναι μάλλον ενδιαφέρουσες.

    20161020_205040

    Σχόλια

    Σχόλια