Live Test: Honda CB500 X

    Αναβαθμισμένο και πιο αποτελεσματικό απειλεί πως είναι το CB500 X της Honda για το 2016

    honda-cb500x 2016

    Το Honda CB500 X ήρθε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος.

    Τετάρτη 26 Οκτωβρίου

    Ημέρα επιστροφής για το CB σήμερα και η αίσθηση είναι θετική. Το commuter της Honda είναι ικανό και σωστά σχεδιασμένο για να γίνει το καθημερινό “δεξί χέρι” του αναβάτη στη μάχη της πόλης. Το καλό είναι ότι τα σημερινά commuter είναι σαφώς πιο πολυπρόσωπα σε σχέση με το παρελθόν και το CB500X μπορεί να επεκτείνει τις δυνατότητές του σε ικανοποιητικό βαθμό. Κάποτε αποκαλούσαμε “γαϊδουράκια” τις μοτοσικλέτες που απλά μας μετέφεραν στην πόλη, τώρα έχουν μετατραπεί σε ολοκληρωμένες μοτοσικλέτες πολλαπλών χρήσεων.

    honda-cb500x-2016

    Η τιμή του είναι 6.960€ και θα μπορούσε να είναι ελαφρώς πιο χαμηλή για να γίνει ακόμα πιο δελεαστική στο κοινό.

    Τρίτη 25 Οκτωβρίου

    Διχασμό μας έχει προκαλέσει το αναβαθμισμένο CB όσον αφορά την οδική του συμπεριφορά. Η μοτοσικλέτα της Honda έχει μερικά δυνατά σημεία, όπως την ευελιξία και το εμπρός μέρος. Το πιρούνι είναι τηλεσκοπικό και ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση, προσφέρει πολύ καλή αίσθηση και μαζί με το ελαφρύ πλαίσιο δημιουργούν ένα εξαιρετικό σε ευελιξία και αίσθηση σύνολο.

    honda-cb500x

    Εκεί που το CB πάσχει είναι το πίσω μέρος το οποίο μειονεκτεί κυρίως σε πληροφόρηση. Ενώ στο εμπρός μέρος γνωρίζεις καλά τι συμβαίνει κάτω από τη ρόδα, στο πίσω μέρος μπερδεύεσαι. Δεν προσφέρει καλή αίσθηση στον αναβάτη και ιδιαίτερα στις στροφές δεν γνωρίζεις αν υπάρχει πρόσφυση, πόσο μπορείς να γύρεις, ενώ είναι απότομο και στις αντιδράσεις του. Το πολύ καλό μπροστινό σώζει την κατάσταση και δημιουργεί εμπιστοσύνη στον αναβάτη προκειμένου να στρίψει και να ξύσει τα μαρσπιέ στην άσφαλτο, παρόλα αυτά το πίσω μέρος προβληματίζει.

    honda-cb500x-test-42

    Στον αυτοκινητόδρομο το CB παίρνει άριστα και με εξαιρετική σταθερότητα μπορεί να κινηθεί άνετα κοντά στην τελική του χωρίς κουνήματα. Τα φρένα επίσης είναι πολύ καλά με αρκετή δύναμη, όχι έντονο αρχικό δάγκωμα, αλλά περισσότερη προοδευτικότητα για μεγαλύτερη ασφάλεια εντός πόλης. Συνολικά, το CB 500X είναι μια άρτια μοτοσικλέτα με πρώτο στόχο την ασφάλεια και την ευκολία στην οδήγηση, στρίβει ικανοποιητικά, φρενάρει πολύ καλά και είναι απίστευτα ευέλικτο. Αν δεν ζητήσεις πολλά περισσότερα τότε όλα θα δουλεύουν ρολόι!

    Δευτέρα 24 Οκτωβρίου

    Πέρα από το σχεδιαστικό κομμάτι το νέο CB500X του 2016 έχει αναβαθμιστεί και στον κινητήρα του. Ο δικύλινδρος σε σειρά των 471cc παραμένει φυσικά στη θέση του ωστόσο έχει κερδίσει μερικούς ίππους φτάνοντας πλέον τους 48 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. με τη ροπή να αγγίζει τα 4,5 χλγμ στις 7.000 σ.α.λ. Τα νούμερα μπορεί να μην είναι εντυπωσιακά – και δεν είναι – ωστόσο για τον σκοπό που είναι προσδιορισμένο το CB τα πράγματα είναι μάλλον θετικά.

    honda-cb500x-livetest-124-w1200

    Βασικό χαρακτηριστικό του κινητήρα είναι η ομαλότητα και η ελαστικότητά του. Ανοίγεις το γκάζι και παρότι είναι νωχελικός, τη δουλειά του την κάνει γεμίζοντας τα ψηφιακό χιλιομετρητή με ικανοποιητική ταχύτητα. Η ελαστικότητα σε βοηθάει να πηγαίνεις με «μια πάνω» χαλαρά, ενώ ο ψεκασμός είναι υψηλού επιπέδου χαρίζοντας σωστή απόκριση και κυρίως οικονομία στο καύσιμο. Η τελική του ταχύτητα δεν είναι κακή καθώς ξεπερνάει τα 170Km/h, ενώ για δυνατές επιταχύνσεις πρέπει να ανεβάσεις στροφές για να έχεις ικανοποιητικό αποτέλεσμα.

    honda-cb500x-livetest-123-w1200

    Από οικονομία τα πράγματα είναι εντυπωσιακά. Το 4,2 λίτρα/100Km στον ψηφιακό μετρητή τα λέει όλα και είναι ένα καλό δείγμα για την ποιότητα του συνόλου. Ο κινητήρας του CB μπορεί για πολλούς να φαντάζει βαρετός, ωστόσο είναι κομμένος και ραμμένος για ένα ξέγνοιαστο και οικονομικό καθημερινό commuting.

    Παρασκευή 21 Οκτωβρίου

    Σίγουρα ένα πράγμα δεν έχει αλλάξει καθόλου πάνω στο CB και αυτό είναι η εξαιρετική εργονομία του. Η μοτοσικλέτα είναι υπόδειγμα άνεσης και απροβλημάτιστης μετακίνησης εντός και εκτός πόλης κάνοντας απλά τη ζωή του αναβάτη εύκολη.

    honda-cb500x-2016

     

    Η θέση οδήγησης βάζει το σώμα όρθιο και σχετικά μακριά από το τιμόνι με τα πόδια να είναι σε ικανοποιητικό ύψος, αλλά αρκετά πίσω τοποθετημένα τα μαρσπιέ. Η σέλα είναι υπέρ-άνετη τόσο για τον αναβάτη όσο και για τον συνεπιβάτη, ενώ χειριστήρια και μπουτόν βρίσκονται με κλειστά τα μάτια. Τα όργανα είναι πλήρως ψηφιακά με αρκετές χρήσιμες ενδείξεις και μόνο στο αισθητικό κομμάτι χάνουν με τον κίτρινο χρωματισμό τους να πάσχει. Μοναδικό ψεγάδι στην εργονομία είναι η… άκυρη τοποθέτηση του πλαϊνού σταντ ακριβώς από κάτω από το μαρσπιέ, κάτι που κάνει πολύ ενοχλητική τη χρήση του κάθε φορά που σταματάς και παρκάρεις.

    Όπως και να έχει το CB παραμένει υπόδειγμα commuter με σοβαρά όπλα στη φαρέτρα της άνεσης στην καθημερινότητα.

    Πέμπτη 20 Οκτωβρίου

    Είναι η δεύτερη φορά που έρχεται στα χέρια μας το CB500X ωστόσο αυτήν τη φορά πρόκειται για το μοντέλο του 2016 το οποίο υπόσχεται αναβαθμίσεις σε πολλούς τομείς. Η πρώτη επαφή πριν από έναν χρόνο ήταν καλή ωστόσο υπήρχαν ελλείμματα και τώρα θα δούμε τί έχει βελτιωθεί και τί όχι.

    honda-cb500x-livetest-12

    Με την πρώτη ματιά το CB δείχνει ίδιο εξωτερικά με το προηγούμενο μοντέλο ωστόσο έχουν γίνει μερικές αλλαγές προς βελτίωση της εικόνας της μοτοσικλέτας. Η επιλογή των χρωμάτων και των γραφικών στο μοντέλο δοκιμής είναι πετυχημένη καθώς η μοτοσικλέτα δεν είναι πλέον αδιάφορη, προκαλώντας τα βλέμματα να στρέψουν προς το μέρος της. Η λεπτομέρεια στο πλαϊνό μέρος της ζάντας και το γραφικό στα πλαϊνά καπάκια με ένα μεγάλο CB500 X έχουν κάνει τη διαφορά, ενώ το πίσω μέρος είναι πολύ βελτιωμένο καθώς πλέον προέρχεται από το σαφώς ομορφότερο CB650F.

    honda-cb500x-livetest-13-min

    Συνολικά, το CB σχεδιαστικά διατηρεί τη μορφή του, δεν το μπερδεύεις στο δρόμο και με μικρές λεπτομέρειες έχει φρεσκαριστεί ευχάριστα.

    Σχόλια

    Σχόλια