Live Test: BMW 318i

    Για πρώτη φορά στην ιστορία της, κάτω από το καπό μιας BMW σειράς 3 βρίσκεται ένα μικρό μοτέρ 1.5 λίτρων με μόλις 3 κυλίνδρους.

    BMW 318i 2016

    Το live test του motornews φιλοξενεί την BMW 318i -τη βασική έκδοση βενζίνης της σειράς. Θα δούμε κατά πόσο ο τρικύλινδρος κινητήρας είναι συμβιβασμός ή ευλογία, καθώς τα υπόλοιπα μέρη της μας είναι ήδη γνωστά. 

    Τρίτη 25 Οκτωβρίου

    Μπορεί να είναι ένα σεβάσμιο sedan και μάλιστα κύρους, ωστόσο η BMW 318i είναι φτιαγμένη για να οδηγείται δυναμικά. Τη χαίρεσαι σε δρόμους που φτιάχτηκαν ακολουθώντας πιστά το ανάγλυφο του εδάφους και “πατάς” πάνω στο πλαίσιο βράχο, το εξαιρετικό τιμόνι και την πίσω κίνηση για να τοποθετείς και το πίσω μέρος.

    bmw-318i_8

    Το μόνο στοιχείο που δεν συνεργάζεται είναι ο κινητήρας. Ούτε η ροπή ούτε η ισχύς είναι τέτοιες που σου επιτρέπουν να σπας την πρόσφυση κατά το δοκούν. Και αυτό είναι σπαστικό σε ένα τόσο εστιασμένο στην οδήγηση αυτοκίνητο.

    Φυσικά μπορείς πάντα να χαλαρώσεις και να αφεθείς σε ένα αγχολυτικό και εξόχως ποιοτικό τρόπο μετακίνησης. Αλλά τότε γιατί να μην επιλέξεις… Audi; Τα παραπάνω δεν σημαίνουν ότι δεν μας άρεσε η 318i. Το αντίθετο. Σήμερα δε που την επιστρέψαμε, μας έλειψε. Ωστόσο δεν μπορείς να μην ορέγεσαι τις πιο δυνατές εκδόσεις, που κυλούν ως τέντζερης για να συναντήσουν το καπάκι του εξαιρετικού πλαισίου.

    Δευτέρα 24 Οκτωβρίου

    Η BMW ανακοινώνει επισήμως 9,1 δλ. για την επιτάχυνση της 318i και 210 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα. Νούμερα απόλυτα ικανοποιητικά για ένα αυτοκίνητο 1.500 κιλών με 136 ίππους. Ταυτόχρονα όμως ανακοινώνει και μέση κατανάλωση 5,4 λίτρων/100 χλμ. Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά και στην πράξη.

    Για να απολαμβάνει ο οδηγός ικανοποιητικές επιδόσεις στο δρόμο, πρέπει να ξεζουμίζει τον turbo κινητήρα των 1.5 λίτρων. Αυτό μεταφράζεται σε καταναλώσεις που ξεπερνούν τα 12 λίτρα/100 χλμ. Ταυτόχρονα, οι 136 ίπποι μόλις που κάνουν το εξαιρετικό πλαίσιο να “χασμουριέται”. Αντικειμενικά, η ισχύς λείπει και η “λαιμαργία” περισσεύει.

    bmw-318i_10

    Τα καλά νούμερα επιδόσεων “στα χαρτιά” είναι περισσότερο αποτέλεσμα των 8 σχέσεων του κιβωτίου και της εξαιρετικής αεροδυναμικής. Η 318i μπορεί να κινείται γρήγορα με κεκτημένη ταχύτητα. Στην ανάβαση όμως ενός ορεινού δρόμου ή στο επαρχιακό δίκτυο, ειδικά με φορτίο, κιβώτιο και κινητήρας δουλεύουν υπερωρία στο όριο.

    Τα παραπάνω μας οδηγούν σε ένα βασικό και ένα δευτερεύων συμπέρασμα.

    1. Η 318i είναι εξαιρετική σε όλα τα οδικά της χαρακτηριστικά. Πλαίσιο, αναρτήσεις και τιμόνι, σε κάνουν μάγκα παντού και πάντα. Για να τα ευχαριστηθείς όμως, χρειάζεσαι τουλάχιστον την ισχύ των δίλιτρων κινητήρων βενζίνης ή diesel.
    2. Αν κάποιος θέλει αίσθηση BMW και οι επιδόσεις δεν είναι ψηλά στην κλίμακα των αξιών του, τότε αρκεί και η 318i. Να ξέρει όμως πως κατανάλωση κάτω από 9,2 λίτρα/100 χλμ. θα δει μόνο one way σε κατηφόρες.

    Παρασκευή 21 Οκτωβρίου

    BMW 318i

    Ημέρα έκθεσης η σημερινή για εμάς τους δημοσιογράφους. Η “Αυτοκίνηση – Fisikon” που ξεκινά από αύριο 22 Οκτωβρίου και διαρκεί έως τις 30, είναι μια καλή ευκαιρία για όλους εσάς να δείτε συγκεντρωμένα γνωστά αλλά και εντελώς νέα μοντέλα.

    Στα δικά μας τώρα, η μέση κατανάλωση των 9,2 λίτρων/100 χλμ. στην BMW 318i ήρθε με πολλή προσπάθεια -εννοείται να την κρατήσουμε χαμηλά, όχι το αντίθετο. Και μάλιστα στο πιο οικονομικό πρόγραμμα οδήγησης. Το νούμερο αυτό, πέρα από αρκετό για τον κυβισμό και τους 136 ίππους του κινητήρα, είναι και ενδεικτικό. Για το γεγονός ότι ο μικρός τρικύλινδρος turbo είναι συνεχώς “υπό πίεση”, ακόμα για τη διευθέτηση των καθημερινών αναγκών κίνησης.

    BMW 318i 2016 Consumption

    Το επόμενο διήμερο θα ανεβούμε και θα κατεβούμε μερικά βουνά, ενώ θα κινηθούμε με ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο, που αρμόζουν στο καλλίγραμμο και στιβαρό αμάξωμα. Δεν κρύβουμε ότι φοβούμαστε λίγο για το τι θα εισπράξουμε από τον κινητήρα. Τόσο από άποψη επιδόσεων, όσο και κατανάλωσης. Δεν θέλουμε όμως να είμαστε προπετείς. Τη Δευτέρα, θα τα πούμε αναλυτικά. Να έχετε ένα υπέροχο Σ/Κ και να οδηγείτε προσεκτικά αλλά με καλή διάθεση και κέφι.

    Πέμπτη 20 Οκτωβρίου

    Σήμερα μπήκαμε σε έναν άλλο μεγάλο έρωτα, το Ford Focus RS, που όμως μας ξενέρωσε με τη θέση οδήγησής του. Όταν κάτσαμε και πάλι στην BMW 318i, βεβαιωθήκαμε ότι στο μάθημα “τέλεια θέση οδήγησης” το πρώτο θρανίο ήταν κατειλημμένο από τους σχεδιαστές και τους μηχανικούς εκεί στο Μόναχο.

    BMW 318i 2016

    Ιδανικό κάθισμα, άψογη τοποθέτηση τιμονιού, επιλογέας κιβωτίου σε σωστή θέση -αν και δεν σε νοιάζει τόσο αφού είναι αυτόματο 8 σχέσεων. Είναι γεγονός ότι οι BMW, πολύ περισσότερο από οποιαδήποτε άλλα “premium” εντός ή και εκτός εισαγωγικών αυτοκίνητα, έχουν και ουσία εκτός από εικόνα.

    Οδηγώντας αντιλαμβάνεσαι γιατί σου έραψαν κοστουμάκι Ermenegildo Zegna κατά την αγορά της και το σέβεσαι. Δεν είναι μόνο η έλικα που σε κάνει μάγκα στα μάτια του κόσμου. Είναι ότι αν ξέρεις να οδηγείς, απολαμβάνεις μια υπέροχη αλληλεπίδραση με το μηχάνημα που δείχνει προσεγμένο σε κάθε λεπτομέρεια. Κυρίως λειτουργική και όχι σε φύκια τύπου “δέρμα nappa”, “ψηφιακών οθονών και στα σκιάδια” ή οτιδήποτε άλλο.

    Τετάρτη 19 Οκτωβρίου

    Μαζί με τις όμορφες μέρες του Φθινοπώρου ανέκαμψε και η πριμαντόνα της BMW. Ένα αυτοκίνητο που, τουλάχιστον εμείς, δεν χορταίνουμε να το κοιτάζουμε. Το ερώτημα εδώ, είναι κατά πόσο ο τρικύλινδρος turbo κινητήρας των 1.5 λίτρων με τους 136 ίππους είναι συμβιβασμός.

    BMW 318i 2016

    Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε αναφερθεί στο στιβαρό πλαίσιο της σειράς 3. Ούτε επίσης στην υπέροχη ανάρτησή της και την στόχευσή της στην απόλαυση της οδήγησης. Επομένως, ένας υποτονικός κινητήρας, σίγουρα θα χαλούσε το σύνολο.

    bmw-318i_1

    Κάτι τέτοιο είχαμε διαγνώσει στο παρελθόν στη μικρότερη σειρά 1 και συγκεκριμένα στην έκδοση 114i. Η 318i δεν φαίνεται να πέφτει στην ίδια παγίδα, ωστόσο είναι νωρίς ακόμα. Έχουμε κάνει ελάχιστα χιλιόμετρα και το μόνο που μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα είναι το εξής: Η αίσθηση ποιότητας και επικοινωνίας του αυτοκινήτου με τον οδηγό, αγγίζουν την κορυφή. Όπως και ο εξοπλισμός, ο οποίος όμως εκτοξεύει ταυτόχρονα και την τιμή της βασικής έκδοσης.

    Ξεκινάμε λοιπόν με καλούς οιωνούς και έχουμε πέντε ολόκληρες ημέρες για να τα λέμε.

    Σχόλια

    Σχόλια