Live Test: Honda HR-V 1.6 i-DTEC 120 PS

    Νέος παίκτης το Honda HR-V στην εξαιρετικά ανταγωνιστική κατηγορία των crossover, με μεγάλη ωστόσο ιστορία και δυνατό όνομα.

    Η ώρα της αλήθειας του live test έφτασε και για το Honda HR-V 1.6 i-DTEC 120 PS. Για τις επόμενες πέντε ημέρες θα προσπαθήσει να μας πείσει για την αξία του. Στο τέλος, το -και σας- περιμένει μια πλήρης και αναλυτική δοκιμή.

    Πέμπτη 20 Οκτωβρίου

    Το HR-V έχει τον τρόπο του να σε κερδίζει καθημερινά, με την ευκολία των χειρισμών και την άνεση που σου προσφέρει, σε συνδυασμό με την χαμηλή κατανάλωση που εμφανίζει. Ένα ακόμα βασικό στοιχείο για τη συνολική επιτυχία του μοντέλου της Honda, είναι το μέγεθος. Δείχνει μικρότερο από τα κυρίαρχα ανταγωνιστικά μοντέλα (βλ. Nissan Qashqai) αλλά στην πράξη οι διαφορές περιορίζονται σε νούμερα διαστάσεων που απλά κάνουν το HR-V πιο “φιλικό” στο αστικό περιβάλλον. Βέβαια το ερώτημα που εγείρεται είναι ποιος από τους ενδιαφερόμενους για αγορά μοντέλου από την κατηγορία, θα διαθέσει ίδιο ποσό για ένα αυτοκίνητο που είναι -έστω και τύποις – μικρότερο και δεν θα στρέψει την προσοχή του σε πιο mainstream επιλογή. Αυτή όμως είναι σε δύο γραμμές και η ιστορία της Honda. Απευθύνεται σε όσους μπορούν και θέλουν, έχοντας πιθανότατα παρελθόν με μοντέλο της εταιρείας και προφανώς, “πίνουν νερό” στο όνομα της Honda. Που εν πολλοίς, έχουν και δίκιο.

    motornews-live-honda-hrv3

    Τετάρτη 19 Οκτωβρίου

    motornews-live-honda-hrv1

    Μπαίνεις, πατάς κουμπί για την αναδίπλωση των καθρεπτών, για το χειρόφρενο, για τα αλάρμ, για το παράθυρο και -αν έχεις όρεξη για μουσική- για το ηχοσύστημα χρησιμοποιώντας την μεγάλη οθόνη αφής. Όταν φτάνεις, ξανά τα ίδια. Απλοποιημένες οι κινήσεις με τα πλήκτρα, δε μπορεί να πει κανείς το αντίθετο. Είναι όμως και αυτά μια ένδειξη προς τα που πάει το πράγμα. Η απομάκρυνση του οδηγού από την αίσθηση των κινήσεων, είναι μια πραγματικότητα που ολοένα και αυξάνεται. Ας είναι όμως. Για το HRV μιλάμε. Όλα τα παραπάνω, είναι καλοδεχούμενα και ταιριάζουν απόλυτα στον easy going χαρακτήρα του αυτοκινήτου που σου παίρνει κάποια άγχη. Έχουμε όμως δύο παρατηρήσεις, όχι και τόσο ουσιώδεις. Η μια έχει να κάνει με το σύστημα start-stop που μέσα στην ημέρα σταματάει να λειτουργεί και η άλλη με την καθυστέρηση -και μάλιστα όχι πάντα- της ενεργοποίησης του συστήματος ψυχαγωγίας. Είναι θέματα που μπορεί να απασχολήσουν κάποιον εξοικειωμένο με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και την τεχνολογία τους. Αυτοί είναι και οι μόνοι που θα κατανοήσουν το πρόβλημα. Και πιθανόν να το προσπεράσουν. Εμείς, περισσότερο σκαλώσαμε με την εγκατάσταση της θύρας USB κάτω από την κεντρική κονσόλα και όταν την εντοπίσαμε, από τη χαρά μας, μας βγήκε κουνημένη η φωτογραφία. 

    motornews-live-honda-hrv2

    Τρίτη 18 Οκτωβρίου

    Honda HR-V 2016

    Όπως τα περισσότερα μοντέλα της Honda, έτσι και το HR-V καταφέρνει να συνδυάζει την απόλαυση της οδήγησης με ένα ιδιαίτερα πρακτικό αμάξωμα και μεγάλους χώρους στο εσωτερικό. Παρότι το μήκος του δεν ξεπερνά τα 4,3 μέτρα, υπάρχει πολύς διαθέσιμος χώρος για πέντε επιβάτες και 453 λίτρα για τις αποσκευές.

    Σε αυτά προσθέστε ένα εντελώς επίπεδο πάτωμα για τους πίσω επιβάτες που διευκολύνει ιδιαίτερα τη φιλοξενία τριών ενηλίκων. Επίσης, τα magic seats επιτρέπουν στις βάσεις του πίσω καθίσματος να στέκονται κάθετα και δημιουργούν ένα τεράστιο χώρο μεταφοράς ογκωδών αντικειμένων με μεγάλο ύψος.

    HR-V Magic Seats

    Η αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων γίνεται με ένα έξυπνο μηχανισμό που επιτρέπει στη βάση τους να βυθίζεται χαμηλά στο πάτωμα. Ως αποτέλεσμα ο χώρος που αποκαλύπτεται είναι στο ίδιο επίπεδο με το πορτ μπαγκάζ και επιπλέον πολύ μεγάλος.

    Honda HR-V 2016

    Προσθέστε σε όλα τα παραπάνω τις αρκετές θήκες, θέσεις και κρυφούς ή εμφανείς χώρους για μικροπράγματα στο ταμπλό και έχετε την εικόνα ενός απολαυστικού αυτοκινήτου όχι μόνο να το οδηγείς, αλλά και να το χρησιμοποιείς καθημερινά.

    Δευτέρα 17 Οκτωβρίου

    Καλή εβδομάδα σε όλες και όλους. Η οποία μπορεί να ανοίγει τυπικά με το HR-V, ουσιαστικά όμως το έχουμε ήδη από απόγευμα της Παρασκευής στα χέρια μας. Έτσι, έχουμε καλύψει περίπου 300 χιλιόμετρα έως την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές.

    Παρά την ισχύ των 120 ίππων του diesel κινητήρα και τη ροπή των 300 Nm, αυτό που μας εντυπωσίασε περισσότερο στο μικρό – μεσαίο crossover της Honda είναι το πλαίσιο και οι αναρτήσεις του. Σχεδόν ιδανική σχέση άνεσης – ακρίβειας από τη λειτουργία της ανάρτησης. Απόλυτα ισορροπημένες αντιδράσεις στη γρήγορη οδήγηση. Τέλος, το πολύ καλό σύστημα διεύθυνσης και το μεγάλο περιθώριο πρόσφυσης συνθέτουν το πιο εστιασμένο στην οδήγηση μοντέλο της κατηγορίας.

    honda_hr-v_16d_2

    Παρά το γεγονός ότι ο HR-V είναι από τα ελάχιστα crossover που μας έβαλαν στην πρίζα της εφόρμησης σε κάθε στροφή, είναι εντυπωσιακά χαμηλή η  μέση κατανάλωση. Όπως μπορείτε να δείτε στη σχετική ένδειξη του υπολογιστή ταξιδιού, κρατήθηκε σε επίπεδο scooter. Καλά ξεκινήσαμε λοιπόν και ελπίζουμε η σχέση μας να μείνει ανέφελη έως το τέλος.

     

    Σχόλια

    Σχόλια