Νέες Honda CB1100 EX και CB1100 RS

    Δύο σημαντικά μοντέλα της κατηγορίας CB έρχονται το 2017 να προστεθούν στη γκάμα της Honda

    Η νέα CB1100 RS της Honda συνδυάζει ένα μινιμαλιστικό στυλ χειροποίητης μοτοσυκλέτας με σπορ χαρακτήρα διαθέτοντας πιο γρήγορη γεωμετρία πλαισίου, εξελιγμένο πιρούνι δύο τμημάτων 43 mm της Showa με διπλές βαλβίδες συμπίεσης και επαναφοράς (Dual Bending Valve), δύο πίσω αμορτισέρ με ξεχωριστό δοχείο, χυτές ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και διπλές, ακτινικές, τετραπίστονες δαγκάνες φρένων. Η «αναπνοή» του κινητήρα έχει βελτιωθεί χάρη στα αναβαθμισμένα συστήματα εισαγωγής και εξαγωγής, ενώ στη μετάδοση χρησιμοποιείται μονόδρομος συμπλέκτης ολίσθησης-υποβοήθησης.

    Από το 1959 που παρουσιάστηκε το δικύλινδρο CB92 Benly, τα αρχικά CB έχουν  τεράστια σημασία τόσο για τη Honda όσο και για τους ιδιοκτήτες των μοτοσυκλετών της. Τα αρχικά αυτά απέκτησαν ιδιαίτερο νόημα από το 1969, μία καθοριστική χρονιά στην ιστορία της μοτοσυκλέτας, μια και τότε παρουσιάστηκε η τετρακύλινδρη CB750, η πρώτη Superbike στον κόσμο και μοτοσυκλέτα – πρότυπο για όσες ακολούθησαν από τότε μέχρι σήμερα.

    Σήμερα, οι μοτοσυκλέτες «παλαιάς σχολής» έχουν έρθει και πάλι στη μόδα. Το 2013 η Honda έφερε στην Ευρώπη τη CB1100 – η οποία ήταν ήδη best seller στην Ιαπωνική αγορά – για να ικανοποιήσει ένα μεγάλο αριθμό αναβατών, εκείνους που επιθυμούσαν τον παραδοσιακό, αερόψυκτο, τετρακύλινδρο κινητήρα της CB, θεωρώντας τον ένα διαμάντι της μηχανολογίας.

    Για το 2017, η CB1100 διατίθεται πλέον σε δύο εκδόσεις: δίπλα στην αναβαθμισμένη CB1100 EX υπάρχει και η CB1100 RS, η οποία αναδύει ένα διάχυτο ρετρό στυλ σε κάθε της λεπτομέρεια και βελτιωμένες επιδόσεις που της χαρίζουν ένα πιο έντονα σπορ χαρακτήρα.

    Η CB1100 RS κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Honda στο Κουμαμότο της Ιαπωνίας. Η διαδικασία παραγωγής έχει αναβαθμιστεί σημαντικά με την επιστράτευση νέων τεχνολογιών αλλά και έμπειρων μηχανικών. Το τελικό αποτέλεσμα είναι μοτοσυκλέτες – έργα τέχνης, προσεγμένες μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια, οι οποίες θα έχουν μία θέση στην ιστορία και μετά από αρκετές δεκαετίες.

    M. Ιμάντα, Υπεύθυνος project CB1100 RS 2017

    «Όπως και στις προηγούμενες CB, αντιλαμβανόμαστε πλήρως την ατελείωτη ευχαρίστηση που νιώθουν οι πελάτες μας στη σέλα μίας αερόψυκτης, εν σειρά τετρακύλινδρης μοτοσυκλέτας. Κατά συνέπεια, η προτεραιότητά μας στο σχεδιασμό της CB1100 RS ήταν κυρίως να ‘χτίσουμε’ πάνω στη γοητεία που ασκεί ως μοτοσυκλέτα και στην αίσθηση της απόλαυσης που προσφέρει, προσθέτοντας τους παράγοντες της λειτουργικότητας και της ποιότητας, οι οποίοι μας δίνουν μία αίσθηση πλήρους ικανοποίησης. Με την CB1100 RS, ελπίζουμε πολλοί αναβάτες να εκτιμήσουν και να κατανοήσουν τι σημαίνει κλασική μοτοσυκλέτα». 

    Γυμνή και απέριττη, η CB1100 RS μοιάζει αγωνιστική μοτοσυκλέτα της δεκαετίας του ’70 με χαρακτηριστικά café racer. Το καμπυλόγραμμο ρεζερβουάρ χωρίς εμφανείς συγκολλήσεις θυμίζει χειροποίητη κατασκευή, ενώ το στρογγυλό φωτιστικό σώμα και τα κλασικά όργανα αναδεικνύουν τη διαχρονικότητα του σχεδίου. Τα φώτα LED  συνιστούν μία ρηξικέλευθη νότα μοντερνισμού.

    Σε πλήρη αρμονία με την πιο σπορ εμφάνιση, το πλαίσιο της CB1100 RS έχει πιο σπορ γεωμετρία από της EX σε συνδυασμό με πιο σφιχτή ανάρτηση Showa, ακτινικές, τετραπίστονες δαγκάνες φρένων εμπρός, αλουμινένιες ζάντες 17’ και ελαστικά σπορ μοτοσυκλέτας. Η χαμηλότερη και πιο συμπαγής σέλα συνεπάγεται μετατόπιση του βάρους του αναβάτη προς τα εμπρός, συνηγορώντας στις μετατροπές της γεωμετρίας του πλαισίου.

    Ο αερόψυκτος τετρακύλινδρος κινητήρας αναπνέει καλύτερα χάρη στους διαφορετικούς αυλούς εισαγωγής και στη μικρότερη, ελαφρύτερη εξάτμιση 4-2-2, ενώ ο μονόδρομος συμπλέκτης διευκολύνει το κούμπωμα των ταχυτήτων και εξασφαλίζει τη σταθερότητα του πίσω τροχού στα κατεβάσματα.

    Με έφεση, τόσο στην εμφάνιση όσο και στις επιδόσεις, η CB1100 RS είναι η ιδανική μοτοσυκλέτα για στιλάτες μετακινήσεις στην πόλη όσο και για ξέγνοιαστη οδήγηση σε δρόμους γεμάτους στροφές τα Σαββατοκύριακα. Διαθέτει προηγμένη μηχανολογία που καθηλώνει το βλέμμα και αποτελεί ιδανική βάση για βελτιώσεις ανάλογα με το γούστο του κάθε ιδιοκτήτη της.

    2017 HONDA CB1100EX

    Με γραμμές ανανεωμένες στην παραμικρή λεπτομέρεια, η Honda CB1100EX αποπνέει ακόμη πιο κλασικό στιλ διαθέτοντας πλέον νέες ακτινωτές ζάντες από ανοξείδωτο ατσάλι, ανάρτηση Showa και φώτα LED. Η «αναπνοή» του κινητήρα έχει βελτιωθεί χάρη στα αναβαθμισμένα συστήματα εισαγωγής και εξαγωγής, ενώ στη μετάδοση χρησιμοποιείται μονόδρομος συμπλέκτης ολίσθησης-υποβοήθησης.

    Από το 1959 που παρουσιάστηκε το δικύλινδρο CB92 Benly, τα αρχικά CB έχουν  τεράστια σημασία τόσο για τη Honda όσο και για τους ιδιοκτήτες των μοτοσυκλετών της. Τα αρχικά αυτά απέκτησαν ιδιαίτερο νόημα από το 1969, μία καθοριστική χρονιά στην ιστορία της μοτοσυκλέτας, επειδή τότε παρουσιάστηκε η τετρακύλινδρη CB750, η πρώτη Superbike στον κόσμο και μοτοσυκλέτα – πρότυπο για όσες ακολούθησαν από τότε μέχρι σήμερα.

    Σήμερα, οι μοτοσυκλέτες «παλαιάς σχολής» έχουν έρθει και πάλι στη μόδα. Το 2013 η Honda έφερε στην Ευρώπη τη CB1100 – η οποία ήταν ήδη best seller στην Ιαπωνική αγορά – για να ικανοποιήσει ένα μεγάλο αριθμό αναβατών, εκείνους που επιθυμούσαν τον παραδοσιακό, αερόψυκτο, τετρακύλινδρο κινητήρα της CB, θεωρώντας τον ένα διαμάντι της μηχανολογίας.

    Για το 2017, η CB1100 διατίθεται πλέον σε δύο εκδόσεις. Η CB1100RS* προσφέρει μία ιδιαίτερη, πιο σπορ εμφάνιση, ενώ η CB1100EX αποπνέει ακόμη πιο ρετρό στιλ και υιοθετεί διάφορες αναβαθμίσεις στην απόδοσή της.

    Η CB1100EX κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Honda στο Κουμαμότο της Ιαπωνίας. Η διαδικασία παραγωγής έχει αναβαθμιστεί σημαντικά με την επιστράτευση νέων τεχνολογιών αλλά και έμπειρων μηχανικών. Το τελικό αποτέλεσμα είναι μοτοσυκλέτες – έργα τέχνης, προσεγμένες μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια, οι οποίες θα έχουν μία θέση στην ιστορία και μετά από αρκετές δεκαετίες.

    M. Ιμάντα, Υπεύθυνος project CB1100EX 2017

    «Όπως και στις προηγούμενες CB, αντιλαμβανόμαστε πλήρως την ατελείωτη ευχαρίστηση που νιώθουν οι πελάτες μας στη σέλα μίας αερόψυκτης, εν σειρά τετρακύλινδρης μοτοσυκλέτας. Κατά συνέπεια, η προτεραιότητά μας στο σχεδιασμό της CB1100ΕΧ ήταν κυρίως να ‘χτίσουμε’ πάνω στη γοητεία που ασκεί ως μοτοσυκλέτα και στην αίσθηση της απόλαυσης που προσφέρει, προσθέτοντας τους παράγοντες της λειτουργικότητας και της ποιότητας, οι οποίοι μας δίνουν μία αίσθηση πλήρους ικανοποίησης. Με την CB1100ΕΧ, ελπίζουμε πολλοί αναβάτες να εκτιμήσουν και να κατανοήσουν τι σημαίνει κλασική μοτοσυκλέτα». 

    Η CB1100EX διαθέτει τις αναλογίες και τη σιλουέτα μίας αυθεντικής superbike του 1970. Το καμπυλόγραμμο ρεζερβουάρ χωρίς εμφανείς συγκολλήσεις θυμίζει χειροποίητη κατασκευή, ενώ το στρογγυλό φωτιστικό σώμα και τα κλασικά όργανα αναδεικνύουν τη διαχρονικότητα του σχεδίου.

    Τα φώτα LED χαρίζουν στο σύνολο μία τολμηρή νότα μοντερνισμού ενώ οι νέες ζάντες 18” είναι με ακτίνες από ανοξείδωτο ατσάλι. Το πιρούνι 41 mm της Showa με διπλές βαλβίδες ελέγχου της απόσβεσης (SDBV) προσφέρει βελτιωμένα χαρακτηριστικά απόσβεσης και συνδυάζεται με δύο πίσω αμορτισέρ επίσης της Showa.

    Ο κινητήρας έχει βελτιωμένη λειτουργία χάρη στους εξελιγμένους αυλούς εισαγωγής και στο ζεύγος μικρότερων και ελαφρύτερων τελικών της εξάτμισης. Η χρήση  μονόδρομου συμπλέκτη διευκολύνει το κούμπωμα των ταχυτήτων και εξασφαλίζει τη σταθερότητα του πίσω τροχού στα κατεβάσματα.

    Χάρη στις κλασικές γραμμές της η CB1100EX ανακαλεί μνήμες από το παρελθόν παντρεύοντας την εθιστική απόδοση και τον ψυχωμένο ήχο του κινητήρα με επιβλητική εμφάνιση. Είναι μία μοτοσυκλέτα φτιαγμένη για να προσφέρει απόλαυση στο βλέμμα. Απ’ όποια πλευρά κι αν την κοιτάξεις είναι απλά τέλεια.

    Gallery

    ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
    Τύπος 4κύλινδρος εν σειρά, αεροελαιόψυκτος  με 2ΕΕΚ
    Χωρητικότητα κινητήρα (κ.εκ.) 1140
    Διάμετρος x Διαδρομή (mm) 73,5 x 67,2
    Σχέση Συμπίεσης 9,5:1
    Μέγιστη Ισχύς 66kW (90hp) /7.500 σ.α.λ.
    Μέγιστη Ροπή 91Nm/5.500 σ.α.λ.
    Χωρητικότητα σε λάδι 4,9 /4,4 λίτρα
    ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ
    Σύστημα τροφοδοσίας Ηλεκτρονικός ψεκασμός PGM-FI
    Χωρητικότητα ρεζερβουάρ καυσίμου 16,8 λίτρα
    Κατανάλωση καυσίμου
    ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
    Εκκίνηση Ηλεκτρική μίζα
    Χωρητικότητα μπαταρίας 12V 11.2Ah
    Ισχύς ACG 12V 21.7A/5000rpm 0.336kw
    ΜΕΤΑΔΟΣΗ
    Τύπος συμπλέκτη Υγρός, πολύδισκος
    Κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων
    Τελική μετάδοση Αλυσίδα
    ΠΛΑΙΣΙΟ
    Τύπος Διπλό, ατσάλινο σωληνωτό
    Διαστάσεις (ΜήκοςxΠλάτοςxΎψος) 2.200 x 830 x 1.130 mm
    Μεταξόνιο 1.490 mm
    Γωνία κάστερ 27°
    Ίχνος 114 mm
    Ύψος σέλας 790 mm
    Ύψος από το έδαφος 135 mm
    Βάρος 255 κιλά
    Κύκλος στροφής 2.7 μ.
    ΑΝΑΡΤΗΣΗ
    Εμπρός Συμβατικό πιρούνι 41 mm (SDBV), ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου
    Πίσω Δύο αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προ-φόρτιση ελατηρίου
    ΤΡΟΧΟΙ
    Εμπρός Ακτινωτός
    Πίσω Ακτινωτός
    Ζάντα εμπρός 18” x 2.50MT
    Ζάντα πίσω 18” x 4.00MT
    Ελαστικό εμπρός 110/80 R18
    Ελαστικό πίσω 140/70 R18
    ΦΡΕΝΑ
    ABS 2 καναλιών
    Εμπρός Δύο πλευστοί δίσκοι 296 mm (δικάναλο ABS)
    Πίσω Μονός δίσκος  (δικάναλο ABS)
    ΟΡΓΑΝΑ & ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ
    Όργανα
    Αντικλεπτικό σύστημα HISS
    Φώτα εμπρός LED
    Φώτα πίσω LED

    Σχόλια

    Σχόλια