Motornews Drive: Seat Ateca

    Το πρώτο SUV στην ιστορία της Seat, είναι εδώ και δείχνει να διαθέτει όλα όσα θέλει ο αγοραστής της μικρομεσαίας κατηγορίας. Κάνουμε τα πρώτα χιλιόμετρα μαζί του και αναφέρουμε.

    Η πορεία των SUV και των crossover στην ευρωπαϊκή αγορά, είναι ανοδική και ως τέτοια δεν αφήνει καμία εταιρεία ασυγκίνητη. Στην περίπτωση της Seat, τα πράγματα είναι συγκριτικά πιο απλά, καθώς μέσα στον Όμιλο VW υπάρχουν όλα όσα χρειάζονται για να “χτιστεί” ένα μοντέλο με επιτυχημένη συνταγή. Το “αδερφό” Tiguan, είναι το εχέγγυο για τα σωστά υλικά, οπότε και η εκτέλεση που είναι λίγο- πολύ αναμενόμενη, δίνει πειστικές απαντήσεις. Με το συγκριτικό πλεονέκτημα ακόμα και για τον in house ανταγωνισμό, της διάθεσης του μοντέλου με 1.000άρη TSI κινητήρα, εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς πως το σύνολο έχει ροπή προς το ασυναγώνιστο.

    seat-ateca-motornews-firstdrive12-min

    Στο σφιχτό πρόγραμμα της παρουσίασης που παραβρεθήκαμε τη Δευτέρα 10 Οκτωβρίου, είχαμε τη δυνατότητα να πάρουμε γεύση από το μοντέλο με τον 1.000άρη κινητήρα αλλά και από το δίλιτρο diesel με την τετρακίνηση και τους 150 ίππους. Με τα περισσότερα χιλιόμετρα να πραγματοποιούνται σε άσφαλτο και δη σε Εθνική οδό, η σύντομη επαφή μας με το αυτοκίνητο μας έδωσε μερικά σημαντικά στοιχεία για το χαρακτήρα και την αξία του. Κατ’ αρχήν να πούμε πως εμφανισιακά, το Ateca σε κερδίζει. Είναι συμπαγές και με τις ωραίες γραμμές του family loοk των μοντέλων της Seat, δεν σε αφήνουν ασυγκίνητο. Ήταν και αυτό το μεταλλικό πορτοκαλί χρώμα των αυτοκινήτων που είχαμε στη διάθεσή μας, που απογείωσε την εντύπωση που μας έκανε το μοντέλο.

    seat-ateca-motornews-firstdrive15-min

    Ξεκινήσαμε από την Κηφισιά, με το 1.000άρι προσθιοκίνητο Ateca και προορισμό την Αράχωβα. Στην Ε.Ο. Αθηνών- Λαμίας, το μοντέλο της Seat δεν πρόδιδε σε καμία περίπτωση τη χωρητικότητα του τρικύλινδρου κινητήρα, ενώ δεν έδειχνε να “την ακούει” από την παρουσία τεσσάρων -γενναίων σε διαστάσεις- δημοσιογράφων στην καμπίνα του. Κρατάει με μεγάλη ευκολία υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα (0-100 χλμ./ώρα σε 11,0″ και τελική ταχύτητα: 183 χλμ./ώρα) και το μόνο που μένει ως “διαφορά” σε επίπεδο αίσθησης από το ακριβότερο “αδερφό” μοντέλο VW Tiguan (το οποίο οδηγούσαμε στο Motornews μέχρι και το πρωί της Δευτέρας- άρα το είχαμε και πολύ φρέσκο) είναι η κύλιση που στην περίπτωση του Ateca, δείχνει να είναι πιο θορυβώδης. Είναι πάγια όμως αυτή η διαφορά μεταξύ όλων των αντίστοιχων μοντέλων των δύο εταιρειών. Μοιάζει σαν να είναι σκληρότερο το υλικό των silent blocks που χρησιμοποιούνται για τα αυτοκίνητα της Seat, επιτρέποντας έτσι λίγο πιο τραχιά κύλιση. Βέβαια, το ρόλο τους έπαιξαν σίγουρα και τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά των αυτοκινήτων της παρουσίασης, σε ζάντες που έφταναν και τις 19 ίντσες.

    seat-ateca-motornews-firstdrive13-min

    Η άνετη ανάρτηση και το ευρύχωρο εσωτερικό είναι τα δύο πρώτα πράγματα που προσέχεις μπαίνοντας στο αυτοκίνητο. Στην πορεία, εκτιμάς και τον εξοπλισμό που στις πλούσιες εκδόσεις, περιλαμβάνει πραγματικά τα πάντα. Σταχυολογούμε και αναφέρουμε την ηλεκτρική πόρτα για τις αποσκευές, τη μεγάλη (8”) οθόνη αφής στο ταμπλό, την ασύρματη φόρτιση του κινητού τηλεφώνου στη βάση της κεντρικής κονσόλας αλλά και όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα που ανεβάζουν κάθετα το δείκτη της ενεργητικής ασφάλειας του αυτοκινήτου, έτσι όπως τα είδαμε και στο Tiguan τις προηγούμενες ημέρες: αυτόματο παρκάρισμα, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, ενεργό cruise control με διατήρηση απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, κλπ. Ψηλαφίζοντας το περιβάλλον στο ευρύχωρο πίσω κάθισμα, διαπιστώσαμε μια διαφορά στα υλικά της επένδυσης των πίσω θυρών, όπου έχουμε σκληρό πλαστικό στο επάνω μέρος- σε αντίθεση με τα αντίστοιχα των μπροστινών, που είναι μαλακά. Λεπτομέρεια θα πείτε και θα έχετε δίκιο. Κάπως πρέπει να προκύψει και η χαμηλότερη τιμή του αυτοκινήτου σε σχέση με τον in house ανταγωνιστή, που “παίρνει κεφάλι” με την πολυτέλεια σε όλα τα επίπεδα και από όλα τα ανταγωνιστικά μοντέλα, ακόμα και μεγαλύτερης κατηγορίας.

    seat-ateca-motornews-firstdrive11-min

    Στο πιο απαιτητικό κομμάτι της διαδρομής, με τις στροφές μετά τη Λειβαδιά και μέχρι την Αράχωβα, είχαμε να αντιμετωπίσουμε και τη χαμηλή νέφωση, με ελαφριά βροχή που έκανε δύσκολη τη δουλειά για την πρόσφυση των τροχών. Κανένα πρόβλημα για τον κινητήρα όμως, που έπαιρνε τις σ.α.λ. από το ρελαντί στις ανηφορικές φουρκέτες της διαδρομής και τις έστελνε στον κόφτη με τους 115 ίππους του, χωρίς λαχάνιασμα και χωρίς να σου δίνει την αίσθηση πως το παρακάνεις. Εντυπωσιακός ο χιλιάρης λοιπόν για τα 1.280 κιλά (χωρίς τους δημοσιογράφους) του αυτοκινήτου και πάμε για επιστροφή με το δίλιτρο TDI σύνολο και τα 150 άλογα.

    seat-ateca-motornews-firstdrive9-min

    Με αυτόν, το Ateca έχει τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 9,0″, ενώ μπορεί και μαζεύει πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ του εύκολα(τελική ταχύτητα: 196 χλμ./ώρα). Έχει περισσότερο θόρυβο στην καμπίνα και είναι πιο τραχύς. Δεν εντυπωσιάζει με την ευστροφία του αλλά και αυτός μαζεύει χιλιόμετρα και τα κρατάει. Εδώ το βάρος είναι 1.548 κιλά (είπαμε, χωρίς τους δημοσιογράφους) και η αλήθεια είναι πως στη διαδρομή φάνηκε σε ορισμένες περιπτώσεις. Αξίζει να σημειωθεί, πως για τα δεδομένα της κατηγορίας, και στις δύο περιπτώσεις (χιλιάρι και δίλιτρο) το Ateca είναι ελαφρύ και οι τεχνικοί της Seat έχουν κάνει πραγματικά πολύ καλή δουλειά στον περιορισμό του βάρους.

    seat-ateca-motornews-firstdrive17-min

    Συμπληρωματικά να πούμε πως η γκάμα με τους βενζινοκινητήρες περιλαμβάνει τον 1.400άρη TSI με τους 150 ίππους (από 26.750€), σε εκδόσεις με τετρακίνηση (από 30.500€) και DSG κιβώτιο ταχυτήτων. Στο στρατόπεδο των TDI, έχουμε έκδοση με 1,6 λίτρα χωρητικότητα, 115 ίππους και κίνηση μόνο εμπρός (από 23.850€), ενώ οι εκδόσεις με το δίλιτρο σύνολο είναι δύο, 150 (27.650€) και 190 ίππων (35.750€), αμφότερες με τετρακίνηση, ενώ η κορυφαία διατίθεται με DSG κιβώτιο ταχυτήτων. Έχοντας “απέναντι” ένα από τα δυσκολότερα μοντέλα που θα μπορούσε να έχει κάποιο αυτοκίνητο, τον “οδοστρωτήρα των πωλήσεων” που ακούει στο όνομα Nissan Qashqai, το Ateca έχει δύσκολο έργο. Κολακεύει τον ενδιαφερόμενο με την τιμή εκκίνησης στο χιλιάρι που δεν ξεπερνάει το ψυχολογικό όριο των 20 χιλιάδων ευρώ, μένοντας στα 19.950€, ενώ προσφέρει όλα όσα θα έψαχνε κανείς στον εξ Ιαπωνίας ανταγωνιστή.

    seat-ateca-motornews-firstdrive7-min

    Οι διαστάσεις είναι σχεδόν πανομοιότυπες, ενώ οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές, εμφανίζονται ελαφρώς καλύτεροι σε σχέση με το μοντέλο της Nissan. Μάλιστα στο Ateca, με το “τρικ” του κιτ επισκευής ελαστικού αντί ρεζέρβας, επιτυγχάνεται διαφορά 80 λίτρων στο χώρο των αποσκευών, ο οποίος ξεκινά από τα 510 λίτρα. Βέβαια, αυτή είναι μια επιλογή που εμπεριέχει αρκετό ρίσκο, γενικά για τα SUV μοντέλα, μια και τα χαμηλού προφίλ ελαστικά είναι πιο εύκολο να πάθουν ζημιά στους κακοτράχαλους δρόμους της χώρας μας και σε περίπτωση -π.χ.- σκισίματος το κιτ επισκευής δεν αποτελεί λύση.

    seat-ateca-motornews-firstdrive3-min

    Συνολικά, το Ateca μας άρεσε αρκετά. Μετά τη σύντομη πρώτη επαφή μας έδειξε πως έχει στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό, ενώ δίνει και καλούς λόγους για να το προτιμήσει κανείς για αγορά, με τον καλύτερο από αυτούς να είναι ο χιλιάρης TSI. Περισσότερα και πιο ασφαλή συμπεράσματα θα μπορέσουμε να έχουμε μετά από κάποια απευθείας αντιπαράθεση με το Nissan Qashqai, που όπως φάνηκε και από την παρουσίαση του Ateca, αποτελεί το σημείο αναφοράς για την κατηγορία- και δικαίως μια και αποτελεί μια εξαιρετική λύση αγοράς, αντί τυπικού μικρομεσαίου, με ένα εξαιρετικό δίκτυο υποστήριξης από εξουσιοδοτημένους αντιπροσώπους. Αυτό το τελευταίο μάλιστα, είναι πολλές φορές σημαντικότερο ακόμα και από το ίδιο το αυτοκίνητο.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    seat-ateca-motornews-firstdrive8-min

    Σχόλια

    Σχόλια