Live Test: VW Tiguan 1.4 150ps

    Η νέα γενιά του Tiguan, εκτός της εμφάνισης, αφορά μια σειρά από τεχνολογικές εφαρμογές που το στέλνουν στη στρατόσφαιρα- και φυσικά, εκτός συναγωνισμού της κατηγορίας.

     Ένα νέο live test έρχεται με το VW Tiguan 1.4 ACT 150 ps το οποίο αισθητικά είναι προφανές ότι έχει αναβαθμιστεί και παραπέμπει σε μεγαλύτερη κατηγορία SUV. Τις ημέρες που ακολουθούν, θα ζήσουμε μαζί του σε πολλές και ενδιαφέρουσες διαδρομές, για να αποκωδικοποιήσουμε τα στοιχεία που το φέρνουν μπροστά από τον ανταγωνισμό και το κάνουν ιδιαίτερο hot για τους υποψήφιους αγοραστές της κατηγορίας.

     

    Παρασκευή 7 Οκτωβρίου

    Το ότι φτάνουμε να σκεφτούμε ως “παράπονο” το ότι το δικό μας Tiguan δεν έχει κάμερα οπισθοπορείας και ηλεκτρική πόρτα για το χώρο των αποσκευών, είναι ενδεικτικό του πόσο καλές είναι οι εντυπώσεις που μας αφήνει το αυτοκίνητο από την καθημερινή επαφή μας μαζί του. Ο 1.400άρης είναι εξαιρετικά ραφιναρισμένος σε λειτουργία και συνδυάζεται ιδανικά με το DSG. Εμφανίζει λίγο “τσιμπημένη” κατανάλωση ακόμα και όταν είσαι πολύ προσεκτικός με το γκάζι αλλά αυτό είναι το τίμημα του μεγάλου όγκου του αυτοκινήτου και της μικρής χωρητικότητας του βενζινοκινητήρα. Παρά και το γεγονός πως έχει όλα τα σύγχρονα τεχνολογικά καλούδια για τον περιορισμό των απαιτήσεων σε καύσιμο. Το ότι η τιμή του μοντέλου ξεκινάει ελάχιστα κάτω από τα 25 χιλιάδες ευρώ, είναι ένα θέμα που όμως “δικαιολογείται” από τη συνολική εικόνα του αυτοκινήτου.

    live-motornews-vw-tiguan-14-150-act5-min

    Πέμπτη 6 Οκτωβρίου

    live-motornews-vw-tiguan-14-150-act10 live-motornews-vw-tiguan-14-150-act11

    Πόσο πολιτισμό αντέχεις; Η συνύπαρξή μας με το Tiguan μας αναγκάζει να αποκαλυφθούμε στη VW. Είναι τόσο ολιστικά ποιοτικό το αυτοκίνητο, που δεν σου δίνει λαβή να παρατηρήσεις κάποια ατέλεια ουσιαστική. Κάτι που θα σε ενοχλήσει τόσο ώστε να “κακοχαρακτηρίσεις” το βασικό SUV της VW. Το αυτοματοποιημένο παρκάρισμα, είναι μια εφαρμογή ιδιαίτερα κολακευτική για το τεχνολογικό υπόβαθρο του αυτοκινήτου και όχι τόσο για τη διευκόλυνση που προσφέρει στον οδηγό- τουλάχιστον για εμάς δεν έχουν περάσει και τόσα χρόνια που να το χρειαζόμαστε. Ειδική μνεία αξίζει η ανάρτηση του αυτοκινήτου που κάνει τη διέλευση πάνω από πραγματικά κακή και σπασμένη άσφαλτο, να μοιάζει με τυπική διαδικασία χωρίς να ενοχλούνται οι επιβάτες του αυτοκινήτου.

    live-motornews-vw-tiguan-14-150-act6-min

    Τετάρτη 5 Οκτωβρίου

    live-motornews-vw-tiguan-14-150-act4-min

    Το σύστημα διατήρησης της απόστασης από τον μπροστινό αλλά και αυτό της διατήρησης του οχήματος μέσα στα όρια της λωρίδας κυκλοφορίας, είναι συνδυαστικά ότι πιο κοντινό μπορεί να εντοπίσει κανείς σε αυτόνομη κίνηση. Η εμπειρία μας σήμερα, εμπλουτίστηκε με το εξής ενδιαφέρον περιστατικό: Μεγάλη λεωφόρος και κίνηση με 70 χλμ./ώρα, χωρίς ιδιαίτερο φόρτο -προφανώς λόγω ώρας. το σύστημα διατήρησης της λωρίδας, κάνει το τιμόνι να φέρνει “αντίρρηση” σε πιθανή βούληση του οδηγού για αλλαγή χωρίς φλας, αλλά και κρατάει το αυτοκίνητο ανάμεσα στη διαγράμμιση. Αφήσαμε το τιμόνι και το σύστημα έκανε δύο διορθώσεις (από μια, αριστερά και δεξιά) ενώ παρακολουθώντας τη διαγράμμιση, οδήγησε απόλυτα σωστά και σταθερά το αυτοκίνητο σε ανοιχτή καμπή του δρόμου! Κατόπιν, με ηχητική ειδοποίηση ενημερώνει τον οδηγό πως πρέπει να πάρει την κατάσταση στα χέρια του (και με μήνυμα στον πίνακα “Αναλάβατε τιμόνι”). Επόμενο στάδιο “αντίδρασης” του συστήματος, για να επιβάλλει εμπλοκή του οδηγού, είναι στιγμιαίο φρενάρισμα- ίσα για να σε ταρακουνήσει. Μεγάλο respect για την εφαρμογή αυτή!

    live-motornews-vw-tiguan-14-150-act8-min

    Τρίτη 4 Οκτωβρίου

    live-motornews-vw-tiguan-14-150-act9-min

    Ο πολιτισμός που αποπνέεται από το νέο Tiguan, δεν έχει “ταίρι” στην κατηγορία και όχι μόνο. Βάζεις μπροστά τον κινητήρα και δεν ακούγεται, ούτε μέσα αλλά ούτε και απ’ έξω! Όταν δε κρατάς τον κινητήρα στις χαμηλές στροφές, τότε το Tiguan σου δίνει την εντύπωση πως είναι ηλεκτρικό. Βοηθάει και το αυτόματο κιβώτιο σε αυτό, τόσο πρακτικά αφού ποτέ δεν αφήνει περιττές σ.α.λ. να “αιωρούνται, όσο και σε πιο θεωρητικό επίπεδο, κρατώντας τον οδηγό σε απόσταση από διαδικασίες που ενδεχομένως να έκαναν την οδήγηση πιο κουραστική. Με κλειστά τα παράθυρα, εκτιμάς και την εξαιρετική ηχομόνωση- όπως και το ανάλογο ηχοσύστημα, με εικονίδια για τους σταθμούς του ραδιοφώνου παρακαλώ!

    live-motornews-vw-tiguan-14-150-act7-min

    Δευτέρα 3 Οκτωβρίου

    live-motornews-vw-tiguan-14-150-act1-min

    Υπάρχει μια ρήση που χρησιμοποιείται κυρίως στην περίπτωση του Golf, του αυτοκινήτου η αξία του οποίου είναι σχεδόν ισάξια της εταιρείας στο “χρηματιστήριο” της αγοράς των μεταχειρισμένων. Σύμφωνα με αυτή, όποιος ενδιαφέρεται για αυτοκίνητο της μικρομεσαίας κατηγορίας, κάνει test drive όσα περισσότερα μοντέλα μπορεί και εν τέλει πηγαίνει στη VW και παραγγέλνει το Golf. Κάπως έτσι τείνει να γίνει και στην κατηγορία των μικρών SUV (ο προσδιορισμός του μεγέθους είναι σχετικός βέβαια), με το Tiguan να εμφανίζεται “ολιστικό” από την πρώτη του κιόλας γενιά, όταν και “έπιασε” τον παλμό της εποχής με downsized κινητήρα- αντικείμενο πόθου για τη χειμαζόμενη ελληνική οικονομική πραγματικότητα. Στη νέα του γενιά, το Tiguan δείχνει να εξελίσσει το μύθο του. Άκρως πολιτισμένο, με αύρα μεγαλύτερου και πολυτελούς SUV, παραδίδει μαθήματα σε ότι έχει να κάνει με την ποιοτική του κατασκευή, ενώ -πλέον- μπορεί να κομπάζει και για το κορυφαίο τεχνολογικά, προφίλ του. Η εμφάνισή του είναι ακραιφνώς “Γερμανική”, πλούσια σε ευθείες γραμμές και ακμές, κάνοντας ένα εφέ τευτονικά επιβλητικό. Στην καμπίνα, απλά επιβεβαιώνεται η αίσθηση που δημιουργεί στον παρατηρητή το αμάξωμα: κανένας νεοτερισμός, πλην του ψηφιακού πίνακα οργάνων- που από μόνος του αποτελεί αφορμή για ανάλυση πολλών σελίδων. Έχουμε μέρες μπροστά μας να δούμε και να πούμε, οπότε μείνετε συντονισμένοι. 

    live-motornews-vw-tiguan-14-150-act2-min

    Σχόλια

    Σχόλια