Motornews Test: Ford Ecosport 1.0 Ecoboost 140 ps

    Με το Ecosport η Ford κάνει κίνηση ματ στον ανταγωνισμό, προσφέροντας όλα όσα μπορεί να ζητήσει κανείς από ένα αυτοκίνητο, σε πακέτο “πόλης”.

    Οι ευχάριστες εκπλήξεις από την αυτοκινητοβιομηχανία, γίνονται όλο και πιο σπάνιες. Η Ford όμως, όπως φαίνεται έχει τον τρόπο της να κερδίζει φίλους. Το Ecosport, είναι μια έξυπνη ιδέα που μπορεί να κεντρίσει το ενδιαφέρον μια μεγάλης γκάμας από το κοινό που ψάχνει για αγορά αυτοκινήτου. Έχει στοιχεία ενδιαφέροντα και πολυσυλλεκτικά, συνδυάζοντας αρετές που εντυπωσιάζουν γνώστες και μη του αντικειμένου. Καθώς το Ecosport δεν θυμίζει σε τίποτα το μοντέλο που -θεωρητικά, γιατί ποιος θυμάται το Fusion;- αντικαθιστά, έχει πειστικές απαντήσεις σε κάθε ερώτημα που μπορεί να θέσει κάποιος υποψήφιος.

    Ford Ecosport 10 140ps MTNS2

    Εμφανισιακά το Ecosport είναι αρκετά “αμερικάνικο”, πράγμα που έρχεται σε αντίφαση με το μέγεθος του αμαξώματος, το οποίο είναι προφανώς Ευρωπαϊκό και προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις της από εδώ πλευράς του Ατλαντικού. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος κάνει τη σιλουέτα του κάπως ψιλόλιγνη, με τους τροχούς των 17 (παρακαλώ) ιντσών να “χάνονται” οπτικά μέσα στους μεγάλους θόλους. Αυτοί του πίσω άξονα, στην όψη αδικούνται και από την ύπαρξη ταμπούρων, που τους κάνει να φαίνονται ακόμα πιο “άδειοι”. Κατά τα άλλα όμως, η στιβαρή εικόνα είναι γεγονός για το Ecosport, που με φαρδιές κολώνες εμπρός και πίσω, δίνει το στίγμα του καλά κατασκευασμένου και ανθεκτικού αυτοκινήτου. Αυτή η λεπτομέρεια ωστόσο, μειώνει αρκετά την περιφερειακή ορατότητα του οδηγού που όσο και αν λέμε πως μπορεί να τη συνηθίσει, θα έχει πάντα “μαύρες τρύπες” στις οποίες “χωρούν” ακόμα και αυτοκίνητα. Αυτό είναι και το πιο μελανό σημείο του αυτοκινήτου κατά τη γνώμη όμως όσοι οδήγησαν το αυτοκίνητο στο Motornews, μια και γενικά, το Ecosport δεν σου δίνει και πολλές λαβές για παράπονα.

    Ford Ecosport 10 140ps MTNS5 

    Ένα ακόμα, έχει να κάνει με την ποιότητα των πλαστικών στο εσωτερικό, που είναι μάλλον χειρότερη από όσο θα περίμενε κανείς. Το βασισμένο στο Fiesta όμως εσωτερικό του αυτοκινήτου, δεν αφήνει και πολλά περιθώρια για καλύτερη εικόνα στον τομέα. Δείχνει τουλάχιστον πολύ καλά κατασκευασμένο, αφήνοντας στον οδηγό τη βεβαιότητα πως για πολλά χρόνια τα πάντα θα είναι εκεί και θα λειτουργούν όπως έχουν σχεδιαστεί. Η κεντρική κονσόλα του Fiesta είναι και πάλι το κυρίως πιάτο της σχεδίασης του ταμπλό. Τα πολλά και σχετικά μικρά κουμπάκια κάνουν δύσκολο το χειρισμό χωρίς να κοιτάς, αν και εδώ ταιριάζει καλύτερα το να πούμε ότι με τον καιρό θα συνηθίσει ο οδηγός.

    Ford Ecosport 10 140ps MTNS11

    Η θέση οδήγησης σε κρατάει ψηλά και χάρη στις πολλές ρυθμίσεις, βρίσκεις την ιδανική απόσταση από το τιμόνι και τον επιλογέα. Μεγάλη υπόθεση η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, που στην πράξη μεταφράζεται σε πολύ καλή αίσθηση ελέγχου της περιμέτρου (παρά τα προαναφερθέντα προβλήματα ορατότητας). Χώρια που παρά την ύψος, το αυτοκίνητο δεν προβληματίζει τον οδηγό του με έλλειψη σταθερότητας ή περιορισμένη ευστάθεια. Κάθε άλλο. Το Ecosport είναι ικανό να ακολουθήσει ακόμα και δυναμικό ρυθμό από τον οδηγό του, επιδεικνύοντας εξαιρετικά στοιχεία. Το τιμόνι είναι πιο sport από ότι θα περίμενε κανείς, ο επιλογέας πολύ καλός στην αίσθηση του κουμπώματος, ενώ και τα φρένα αποδεικνύονται ικανά- παρά το γεγονός πως δίσκους έχουμε μόνο μπροστά.

    Ford Ecosport 10 140ps MTNS1

    Το πλαίσιο είναι όπως του Fiesta: Άκαμπτο και στιβαρό, τόσο όσο θέλει κανείς για να νιώσει το αυτοκίνητο να ανταποκρίνεται σε ελιγμούς και απαιτήσεις sport οδήγησης. Η ανάρτηση “δίνει χώρο” στην άνεση, όντας μαλακή στην αρχή της διαδρομής της. Γενικά η εικόνα που αποκομίσαμε από το αυτοκίνητο, ήταν πως ο συνδυασμός ανάρτησης- πλαισίου, δεν δείχνει να ζορίζεται από τους 140 ίππους του χιλιάρη. Και αυτό είναι προφανώς πολύ θετικό για την εικόνα του μοντέλου.

    Ford Ecosport 10 140ps MTNS12

    Χώρους έχει;

    Είναι πεντάθυρο και με μήκος μόλις πάνω από τα 4 μέτρα (4.017 χιλ.) βολεύει πολύ άνετα ακόμα και ψηλούς στο πίσω κάθισμα, ενώ πιο πίσω, για τις αποσκευές η τιμή εκκίνησης είναι τα 355 λίτρα. Αν αρχίσουν οι αναδιπλώσεις στο διαιρούμενο πίσω κάθισμα, η χωρητικότητα αυξάνει και διευκολύνονται οι… μετακομίσεις. Πρόσθετο bonus, το άνοιγμα της πόρτας στο πλάι (από δεξιά προς τα αριστερά- που είναι και το σωστό για τις επιλογές αυτού του είδους). Με τον τρόπο αυτό ο χώρος αποσκευών είναι “στο πιάτο” και διευκολύνεται η φόρτωση. Αξίζει να αναφερθεί πως υπάρχει stop στο άνοιγμα, που κρατάει την πόρτα στις 45 περίπου μοίρες, για να αποφεύγεται η ακούσια επαφή με το πίσω παρκαρισμένο. Έξυπνο.

    Ford Ecosport 10 140ps MTNS7

    Ο χιλιάρης τι λέει;

    Με τους 140 ίππους, το σύνολο των 999 κ.εκ. το είχαμε δει στο Fiesta Black Edition και μας είχε κάνει εξαιρετική εντύπωση. Είναι πολλαπλά βραβευμένο και όχι άδικα. Τώρα εδώ με τον αυξημένο όγκο και το επιπλέον βάρος του Ecosport, η εντύπωσή μας δεν έχει αλλάξει μια και η κλιμάκωση του κιβωτίου δεν εκθέτει το μικρό σε χωρητικότητα σύνολο. Με πολύ κοντή πρώτη και αρκετό “άπλωμα” στη συνέχεια για τις υπόλοιπες 4 σχέσεις (δεν έχει 6άρι όπως θα περίμενε κανείς), το Ecosport συνδυάζει επιδόσεις και οικονομία με τρόπο πολύ καλό. Είναι πολιτισμένο σε λειτουργία και συνολικά ταιριάζει στο concept του χαμηλού κόστους crossover- χωρίς τετρακίνηση. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, το ημερολόγιο καταστρώματος έχει σημειωμένα αρκετά χαμηλά 7άρια και κάμποσα 6,7 λίτρα/ 100 χιλιόμετρα. Η χαμηλότερη τιμή που πετύχαμε με κίνηση έστω και για λίγο στην Ε.Ο.- όπου λογικά έστω και ψηλά 5άρια θα είναι εφικτά σε ταξίδι- ήταν τα 6,5 λτ./100 χλμ. έχοντας όμως αρκετά ανοιχτό δρόμο μπροστά μας, με καλή ροή κυκλοφορίας.

    Ford Ecosport 10 140ps MTNS13

    Συνολικά το Ecosport κάνει τα 17.804 ευρώ της αρχικής του τιμής να φαίνονται λίγα, μια και αναλογικά, αγοράζεις πολύ αυτοκίνητο. Αξίζει να σημειώσουμε πως το “δικό μας” είναι της έκδοσης Titanium και στέκεται λίγο πριν τα 20 χιλιάδες ευρώ, λόγω του πλούσιου εξοπλισμού του. Με προνόμια όπως αυτό της καθημερινής κυκλοφορίας στο κέντρο της πόλης, όμως και για να κάνεις τη διαφορά, προφανώς πρέπει να κάνεις την υπέρβαση. Εν τέλει όμως, η Ford φαίνεται πως πιάνει για τα καλά τον παλμό της εποχής, προσφέροντας ένα εξαιρετικό πακέτο διαστάσεων, ικανοτήτων και οικονομίας.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Ford Ecosport 10 140ps MTNS3

     

     

     

     

    Σχόλια

    Σχόλια