Live Test: Honda Jazz 1.3 CVT Comfort

    Είναι η έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο η ιδανική στη γκάμα του Jazz, όπως προσπάθησε να μας πείσει πριν λίγο καιρό αυτή με το χειροκίνητο; Για να δούμε.

    Έφτασε το πλήρωμα του χρόνου και για την αυτόματη, CVT έκδοση του νέου Honda Jazz να επισκεφθεί το live test του Motornews για μια εμπεριστατωμένη γνωμάτευση. Τι είναι, τι προσφέρει και τι ζητά το μικρό ιαπωνικό μοντέλο, θα το μάθουμε τις προσεχείς 5 ημέρες. 

    Τετάρτη 15 Ιουνίου

    Επέστρεψε στο “μαντρί”της αντιπροσωπείας το Honda Jazz CVT και αφού τελειώσαμε μαζί του, ας ξεκινήσουμε από εκεί που μείναμε χθες: Συνολικά  ικανοποιεί απόλυτα με τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου του, που τα έχει όλα. Έχει επίσης και μια σημαντική συμβολή στη διατήρηση της μέσης κατανάλωσης χαμηλά, κάτι πολύ σημαντικό στην εποχή μας. Από εκεί και πέρα, το μικρό Honda έχει τους μεγαλύτερους χώρους στην κατηγορία μεγέθους του και είναι απίστευτα πρακτικό. Θαυματουργό, σαν το τσαντάκι του Sport Billy, προσαρμοστικό σαν τον αστυνόμο Σαΐνη. Ταυτόχρονα δείχνει τόσο λειτουργικά στιβαρό και κατασκευαστικά άρτιο, που μάλλον θα γεράσεις μαζί του.

    Honda Jazz CVT 12

    Όπως σε όλα τα πράγματα όμως, υπάρχει ένα μεγάλο “αλλά” που δεν είναι άλλο από την τιμή του. Με κόστος λίγο πάνω από τα 20.000€, κοντράρεται πλέον όχι με τα αυτοκίνητα της δικής του κατηγορίας, της B, αλλά της C. Όπου εκεί, θα βρει κανείς εξίσου ευρύχωρα, πιο γρήγορα, ίσως και πιο συναρπαστικά αυτοκίνητα. Αν το ζητούμενο είναι το πιο ευφυές αυτοκίνητο με μήκος 4 μέτρα, τότε το Jazz έχει νόημα. Αν όμως ψάχνει κάποιος για την ιδανική σχέση κόστους – αξίας, τότε τα πράγματα αλλάζουν. Είναι Honda θα πείτε και “ότι πληρώνεις παίρνεις”. Δεν θα διαφωνήσουμε, αλλά όπως δείχνουν και οι πωλήσεις του μοντέλου, η αγορά περί άλλα τυρβάζει. Εμείς αποχαιρετάμε για μια ακόμα φορά με θετικά συναισθήματα το Jazz, θεωρώντας μάλιστα την αυτόματη έκδοσή του σαφώς πιο συμφέρουσα και ευχάριστη από αυτή με το χειροκίνητο κιβώτιο.

    Τρίτη 14 Ιουνίου

    Honda Jazz CVT 5

    Εντυπωσιακή η σημερινή ημέρα. Με το που χτύπησε ο κούκος  μεσάνυχτα άνοιξαν οι ουρανοί, με το που ξυπνήσαμε μας υποδέχτηκε ένας λαμπερός ήλιος. Ελλάδα… Ανοιχτωσιά ο καιρός, ίδια η αίσθηση και στο εσωτερικό του Jazz, που όπως μπορείτε να δείτε και στις σχετικές εικόνες είναι ότι πιο ευάερο, ευήλιο, ευρύχωρο και πρακτικό διαθέτει η κατηγορία των λεγόμενων σούπερ μίνι. Τίποτα άλλο στα τέσσερα μέτρα μήκος δεν συγκρίνεται μαζί του, ενώ η απλή όσο και ευφυής λειτουργία του πίσω καθίσματος, του οποίου δεν πέφτει μόνο η πλάτη, αλλά αν θες ανασηκώνεται και η βάση, δημιουργεί πολλαπλούς ελεύθερους χώρους μεγάλου ύψους ή μήκους αντίστοιχα.

    Honda Jazz CVT 13 Honda Jazz CVT 14 Honda Jazz CVT 15

    Ακόμα και οικοσκευή να θες να μετακινήσεις, μάλλον δεν θα αντιμετωπίσεις πρόβλημα με τον όγκο του διαθέσιμου χώρου στο Jazz. Αύριο θα είναι η τελευταία μέρα του αυτοκινήτου στα χεράκια μας και πριν το αποχωριστούμε, ρίξαμε μια ματιά στην τιμή του και μείναμε παγωτά. Παρότι η κατανάλωση έχει σταθεροποιηθεί στα 6,2 λίτρα/100 χλμ. και συνολικά το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικό, το κόστος του σε προσγειώνει σε μια πραγματικότητα που εύχεσαι να είναι φαντασία. Αλλά γι’ αυτό, θα τα πούμε αύριο. Μείνετε μαζί μας.

    Δευτέρα 13 Ιουνίου

    Honda Jazz CVT 7

    Σπάνιο φαινόμενο στις ημέρες μας ένας κινητήρας χωρίς turbo σε αυτή την κατηγορία. H Honda άργησε να ακολουθήσει την τάση του downsizing και έτσι το Jazz έμεινε μόνο σχεδόν ανάμεσα στα best seller μοντέλα της κατηγορίας B. Λείπει η μεστή ροπή των χαμηλών και μεσαίων στροφών της υπό πίεση τροφοδοσίας στο τετρακύλινδρο σύνολο των 1.312 κ.εκ. του Jazz, ωστόσο η παρουσία του αυτόματου κιβωτίου εξομαλύνει κάπως τα πράγματα. Ο κινητήρας δεν φοβάται να αυξήσει τις στροφές του, μαζί όμως με το θόρυβο και την κατανάλωση, που υπό κανονικές συνθήκες, τόσο ο πρώτος όσο και η δεύτερη κινούνται σε πολύ χαμηλό επίπεδο. Οι 102 ίπποι είναι επαρκής ισχύς, που αποδίδεται όμως σε ψηλές στροφές, στις 6.000, ενώ στις 5.000 σ.α.λ. κορυφώνεται η ροπή των 123 Nm.

    Honda Jazz CVT 10

    Το μικρό Honda, πέρα από την πρακτικότητά του και τους χώρους του που παραμένουν συγκλονιστικά ανώτεροι όλων των ανταγωνιστών του και σε αυτή τη γενιά του, έχει πλέον να επιδείξει και μια πολύ μεστή οδική συμπεριφορά. Στις χαμηλές ταχύτητες η ανάρτηση απορροφά με επιτυχία κάθε ανωμαλία, ενώ στις μεγαλύτερες και σε δρόμο με στροφές η συμπεριφορά είναι ουδέτερη, οι κλίσεις λογικές και η σταθερότητα εξαιρετική. Είναι και η ποιότητα συναρμολόγησης που επίσης εντυπωσιάζει, καθώς το ευρύχωρο πεντάθυρο αμάξωμα είναι ταυτόχρονα στιβαρό και εντελώς απαλλαγμένο από θορύβους και τριγμούς.

    Honda Jazz CVT 9

    Παρασκευή 10 Ιουνίου

    Honda Jazz CVT 4

    Εύκολο, άνετο και εξαιρετικά πρακτικό το Jazz, ωστόσο στην τρίτη του γενιά δυσκολεύεσαι να βρεις σημαντικές διαφορές με τη δεύτερη. Θα μπορούσε να είναι ένα πολύ προσεγμένο facelift, με την προσθήκη της οθόνης των πολυμέσων και μια πολύ πιο προσεκτική ρύθμιση της ανάρτησης, που καθιστά το νεότερο Jazz ένα ιδιαίτερα άνετο και ταυτόχρονα πολύ ευχάριστο στις στροφές αυτοκίνητο.

    Honda Jazz CVT 6

    Για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, το CVT κιβώτιο είναι “όλα τα λεφτά”. Η ηλεκτρονική του διαχείριση δεν το αφήνει να παρουσιάζει εκείνη τη δυσάρεστη αίσθηση του συνεχούς “πατιναρίσματος” σε ψηλές στροφές, ακριβώς όπως τα σκούτερ που έχουν ίδιας λογικής αυτόματα κιβώτια. Την ίδια στιγμή, η διατήρηση της κατανάλωσης στα 6.0 – 6.5 λίτρα μέσα στην πόλη, μόνο στα θετικά του μπορεί αν αποδοθεί. Αν το θες δε, έχει και 7 συγκεκριμένες σχέσεις που μπορεί να επιλέγεις χειροκίνητα με τον επιλογέα στη θέση S (Sport), ενώ και στη θέση D έχεις τη δυνατότητα να κατεβάσεις σχέσεις μέσω των paddles -για λίγο, μετά επανέρχεται μόνο του στην αυτόματη λειτουργία.

    Πέμπτη 9 Ιουνίου 

    Honda Jazz CVT 3

    “Αυτό που θέλουμε να δούμε είναι η έκδοση με το CVT κιβώτιο, που νομίζουμε μετά και την εμπειρία μας με το ultra κοντό χειροκίνητο, πως θα είναι αρκετά καλύτερο και πιο συνεπές στο ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου”. Αυτά γράφαμε τη Δευτέρα 7 Μαρτίου, στο κλείσιμο του live test της έκδοσης με το χειροκίνητο κιβώτιο. Βλέπετε ακόμα και  το εργοστάσιο δίνει χαμηλότερες τιμές μέσης κατανάλωσης για την αυτόματη έκδοση -η οποία διαθέτει και paddles αλλαγής σχέσεων στο τιμόνι παρακαλώ- ενώ σε ένα αυτοκίνητο πόλης πάντα είναι καλοδεχούμενο ένα CVT που κρατά το αριστερό πόδι στο πάτωμα, το δεξί χέρι στο τιμόνι και τα νεύρα σου σε κατάσταση ηρεμίας.

    Honda Jazz CVT 1 Honda Jazz CVT 2

    Από τις πρώτες εντυπώσεις που έχουμε με το αυτοκίνητο φαίνεται πως δεν κάναμε λάθος στην υποθετική μας κρίση και πως, με τα σύγχρονα αυτόματα κιβώτια, έχει εξαλειφθεί το φαινόμενο να πληρώνεις την ευκολία οδήγησης πολύ ακριβά σε επιδόσεις, κατανάλωση, κόστος και συντήρηση. Αυτά θα τα δούμε πιο αναλυτικά  προϊόντος του χρόνου και των χιλιομέτρων που απαιτούνται για ασφαλείς κρίσεις. Προς το παρόν θα εκφράσουμε τη δυσαρέσκειά μας  για την αισθητική του πίσω μέρος του αυτοκινήτου, που δείχνει πολύ ογκώδες και ασύμβατο με το κομψό εμπρός σύνολο.

    Σχόλια

    Σχόλια