Live Test: Ford Focus 1.0 Ecoboost

    Το Focus παγιώνεται ως κορυφαία επιλογή στην κατηγορία, με τον τρικύλινδρο Ecoboost να δίνει ρέστα.

     To Ford Focus 1.0 EcoBoost ήρθε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου κάνουμε “σούμα” με τις εντυπώσεις μας.

    Τετάρτη 15 Ιουνίου

    Όπως το περιμέναμε, η κατανάλωση του Focus μας με τους 125 ίππους του κατά τη διάρκεια των ζεστών αυτών ημερών με τη χρήση του κλιματισμού, πέρασε τα 9,1 λίτρα/ 100 χλμ. Δυστυχώς, χωρίς να υπάρχει προοπτική για έξοδο και ταξίδι σε ανοιχτό δρόμο που θα έδινε τη δυνατότητα περιορισμού της μέσης κατανάλωσης, το trip computer συνέχισε ανοδικά μέχρι και τη στιγμή που επιστρέψαμε το αυτοκίνητο στην αντιπροσωπεία. Τελικά, σε αυτές τις ιδιαίτερες “συνθήκες” με το μικρομεσαία αμάξωμα και τον χιλιάρη κινητήρα, οι λεπτομέρειες μπορεί πολλές φορές να κάνουν θεαματικές διαφορές. Αυτό αποδείχτηκε τις περασμένες ημέρες σχετικά με την κατανάλωση του Focus, που κατά τα άλλα αποδείχτηκε εξαιρετικό σε κάθε του έκφανση. Πραγματικό υπόδειγμα πολιτισμού σε λειτουργία το βραβευμένο σύνολο του λίτρου, που διαχειρίζεται εξαιρετικά το βάρος και τις τριβές (με τις 17άρες, που μέχρι κάποια χρόνια πριν θεωρούνταν αδιανόητη επιλογή). Από τις ημέρες που περάσαμε με το Focus, θα έχουμε να θυμόμαστε τις εντυπωσιακές ικανότητες του μικρού κινητήρα στο δρόμο αλλά και τον πλούσιο εξοπλισμό, με το “αυτόματο παρκάρισμα” να αποτελεί ένα high light- που ακόμα δεν έχουμε συνηθίσει. 

    20160613_185931

    Τρίτη 14 Ιουνίου

    20160614_160406

    Οι ζέστες έχουν σφίξει και μαζί τους έχει “σφίξει” και η κατανάλωση του Focus μας. Το trip computer έχει ήδη δείξει “φλερτ” με τα 9 λίτρα/ 100 χλμ. και συνεχίζει. Η σύντομη βροχή της χθεσινής νύχτας, βρήκε το Focus κάτω από ένα δέντρο και το πρωί εμείς βρήκαμε το αυτοκίνητο αγνώριστο. Συμβαίνουν αυτά βέβαια αλλά ήταν και πάλι μια υπενθύμιση για εμάς, το πόσο πρέπει να έχεις το νου σου σε αυτές τις ξαφνικές αλλαγές του καιρού, που σε βγάζουν εκτός προγράμματος μια και όσα πράγματα κι αν έχεις να κάνεις, πρέπει να βρεις χρόνο για ένα σύντομο πλύσιμο. Το να μείνουν τα φύλλα του δέντρου και οι βλαστοί πάνω στο αυτοκίνητο που είναι πολύ πιθανό να εκτεθεί στον ήλιο, δεν είναι και ότι καλύτερο για το χρώμα και τη γυαλάδα του.   

    20160614_090303

    Δευτέρα 13 Ιουνίου

    20160613_093941

    Λίγες ώρες στάθμευσης του αυτοκινήτου κάτω από τον ήλιο μπορούν να κάνουν ακόμα και τον πιο σκληροπυρηνικό υπέρμαχο του φυσικού εξαερισμού, να χρησιμοποιήσει τον κλιματισμό. Έτσι την έπαθε και ο δικός μας, τρεις μέρες σερί τώρα και όπως φαίνεται του βγήκε και σε “καλό” αφού θέλοντας και μη, ευκαιρίας δοθείσης είδε μια άλλη πλευρά του Focus. Μια λιγότερο κολακευτική πλευρά, που έχει να κάνει τόσο με την απόδοση του κινητήρα όταν ο κλιματισμός λειτουργεί, όσο -προφανώς- και με την κατανάλωση καυσίμου. Έχουμε λοιπόν, το “ζόρι” του Ecoboost να διαχειριστεί το βάρος του αυτοκινήτου σε συνδυασμό με τη λειτουργία του κλιματισμού, που κάνει την εμφάνισή του στις διασταυρώσεις, στα φανάρια και γενικά, όπου κληθεί να ξεκινήσει από στάση το αυτοκίνητο. Έχοντας συνηθίσει την οδήγηση χωρίς τον κλιματισμό, η επίπτωσή του στη λειτουργία του κινητήρα μας έκανε αρκετά μεγάλη εντύπωση, μια και πλέον το μοτέρ χρειάζεται σαφώς περισσότερες στροφές για να ξεκινήσει (και να μη σβήσει) το αυτοκίνητο. Επιπλέον, έχει χαθεί εν πολλοίς και η γραμμικότητα του Ecoboost, μια και χαμηλά πλέον σέρνεται και θέλει στροφές για να “ξυπνήσει”. Σε αστικό περιβάλλον, τις ζεστές ημέρες που προηγήθηκαν, είχαμε χωρίς να αλλάξουμε τις συνήθειές μας και σε πραγματικά πολύ χαλαρούς ρυθμούς μετακίνησης, την κατανάλωση να ξεπερνά τα 8,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα- και με περαιτέρω αυξητικές τάσεις. 

    20160613_151619

    Πέμπτη 9 Ιουνίου

    20160608_150203

    Το Focus με τον χιλιάρη τρικύλινδρο, δεν είναι κάτι νέο για το Motornews, καθώς έχουμε ξαναβρεθεί στο παρελθόν. Είναι όμως ετούτο εδώ το Focus, με το ανθυποχρυσαφί χρώμα του, το πιο φορτωμένο σε εξοπλισμό που έχουμε οδηγήσει. Με τη νίκελ μάσκα του σε βάζει σε σκέψεις, ενώ τα καθίσματα με την δερμάτινη επένδυση δεν αφήνουν καμία αμφιβολία. Φυσικά, το SYNCII και το αυτόματο παρκάρισμα, είναι στον εξοπλισμό του- όπως και τα “έξυπνα” φώτα. Οι επόμενες ημέρες αναμένονται ιδιαίτερα ευχάριστες με αυτό το ξεκούραστο σε κάθε του έκφανση Focus, που μένει να μας αποδείξει πως παραμένει οικονομικό αλλά και ικανό όταν χρειαστεί το κάτι παραπάνω από την απόδοση του κινητήρα. 

    20160608_150158

    Σχόλια

    Σχόλια