Live Test: Kymco People GTi 300 ABS

    Με νέα χαμηλότερη τιμή, το μεσαίο scooter της Kymco είναι από τα πλέον συμφέροντα μοντέλα με τροχούς 16 ιντσών. Είναι όμως μόνο το χαμηλό κόστος το μεγάλο του πλεονέκτημα;

    Ξανά στο live test του motornews το Kymco People GTi 300 ABS.  Η νέα χαμηλότερη τιμή του, για τις επόμενες πέντε ημέρες θα συγκρίνεται με την απόδοσή του, για να καταλήξουμε σε ένα ακόμα πιο ασφαλές συμπέρασμα για την ύπαρξή του. 

    Τρίτη 7 Ιουνίου 

    Τελικά δεν χρειάστηκε να περάσουν όλες οι ημέρες για να απαντήσουμε στο ερώτημα του υπότιτλου. Αρκούν μερικές ώρες στη σέλα του Kymco People GTi 300 για να αντιληφθείς ότι το κόστος του είναι ένα σημαντικό bonus, σε ένα κατά τα άλλα πολύ καλό σκούτερ: με σωστή και ασφαλή οδική συμπεριφορά -αν και “βαριά” αίσθηση εμπρός- δυνατό και οικονομικό κινητήρα -αν και με λίγους κραδασμούς- και τέλος εξαιρετικά φρένα με σύστημα ABS.

    Kymco People 300 7

    Οι περιορισμένοι αποθηκευτικοί χώροι δεν μπορούν να “χρεωθούν” στο GTi, αλλά στην κατασκευαστική του λογική και έτσι το ισοζύγιο είναι αναφανδόν υπέρ της Kymco. Ζητάμε συγγνώμη που δεν αναλωνόμαστε στην “ποιότητα των πλαστικών” ή στο “βάθος του χρώματος”, αλλά όταν οδηγάς μοτοσικλέτα, ειδικά μοτοσικλέτα, αυτά τα ζητήματα είναι τριτοτέταρτα εμπρός στην ασφάλειά σου. Όχι ότι το GTi χωλαίνει, κάθε άλλο. Όταν όμως έχεις άλλα, πιο σοβαρά πράγματα να ασχοληθείς, τα ελάσσονα έπονται.

    Η αναφορά μας στο

    Δευτέρα 6 Ιουνίου

    Η βδομάδα μας ξεκινάει με ένα ακανθώδες ζήτημα, το οποίο στην περίπτωση του Kymco People GTi 300 μπορείς να το πιάσεις με γυμνά χέρια: τα φρένα. Στα περισσότερα σκούτερ η κατανομή του βάρους πίσω, σε συνδυασμό με τους μικρούς τροχούς και την “αραχτή” θέση οδήγησης που δεν φορτίζει τον εμπρός τροχό, καθιστούν την άμεση επιβράδυνση άσκηση θάρρους. Αν δε η ελληνική ποιότητα οδοστρώματος που γλιστράει από το στρώσιμο ακόμα είναι και νοτισμένη, τότε καλύτερα κάτσε σπίτι. Σε τεράστιο βαθμό, τη λύση στο πρόβλημα δίνει το ABS. Όχι γιατί μειώνει απαραίτητα τις αποστάσεις πέδησης, αλλά γιατί σου δίνει το δικαίωμα να αρπάξεις τα φρένα με όλη σου τη δύναμη οπουδήποτε και σε κάθε συνθήκη -αρκεί να πηγαίνεις ευθεία, μην το ξεχνάμε.

    Kymco People 300 8

    Επιπρόσθετα, τα φρένα του People έχουν καλή αίσθηση, επαρκή δύναμη και  γραμμική απόδοση, ενώ οι μεγάλοι τροχοί συμβάλλουν και αυτοί με τη σειρά τους στην καλύτερη πρόσφυση. Πέντε ημέρες μαζί του, δεν χρειάστηκε πουθενά η επέμβαση του ABS, εκτός των περιπτώσεων που ηθελημένα το ενεργοποιούμε για να το… απολαμβάνουμε.

    Παρασκευή 3 Ιουνίου

    kymco 1

    Τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν εκθετικά με το People καθώς μας έχει λύσει τα χέρια σε συνεχείς διαρομές. Σήμερα ήταν μέρα μαρτυρίου για κινητήρα και αναρτήσεις, καθώς δύο βαρέων – βαρών αναβάτες που μαζί ξεπερνούν τα 200 κιλά, όργωσαν τα Μεσόγεια. Κανένα πρόβλημα για τον ισχυρό κινητήρα με τους σχεδόν 29 ίππους, τα φρένα ή τις αναρτήσεις, ενώ η μεγάλη σέλα φιλοξένησε με έναση τον Γαργαντούα και τον Γολιάθ.

    kymco 3

    Αυτό που λείπει από το People είναι λίγο μεγαλύτεροι χώροι αποθήκευσης, καθώς αυτός κάτω από τη σέλα μετά βίας αρκεί για τα χαρτιά της μοτοσικλέτας, γάντια και ένα αραχνοΰφαντο αδιάβοχο. Αυτό όμως είναι και το μοναδικό μειονέκτημα του People, το οποίο έως ένα βαθμό αναιρείται από το επίπεδο πάτωμα και τη δυνατότητα μεταφοράς αρκετών απαραίτητων από το σούπερ μάρκετ, καθώς υπάρχει και ο σχετικός γάντζος για την ασφαλή συγκράτηση των τσαντών.

    Πέμπτη 2 Ιουνίου

    Kymco People 300 ABS 3

    Πάνω που είπαμε να χαρούμε τον καλό καιρό του Ιουνίου, μας έψησε με το καλημέρα. Ας είναι όμως. Κυκλοφορώντας με το People οι διαδρομές μειώνονται τουλάχιστον στο μισό σε σχέση με το αυτοκίνητο -το ομολογούμε, οδηγούμε και τέτοια- οπότε πιάνεις τον εαυτό σου να προλαβαίνει πολύ περισσότερα πράγματα μέσα στην ημέρα. Δεν το κρύβουμε, ότι κυκλοφορώντας στην πόλη εξετάζουμε τον ανταγωνισμό και τον συγκρίνουμε -αισθητικά- με το People. Το “δικό μας” έχει ένα όμορφο ματ φινίρισμα σε γκρι – ασημί απόχρωση, προσεγμένη σχεδίαση και πολύ καλά σε όψη πλαστικά, που δεν προδίδουν πουθενά το πολύ συγκρατημένο του κόστος. Αντίθετα, δείχνει τουλάχιστον στο ίδιο επίπεδο με τις ιαπωνικές και ιταλικές κατασκευές.

    Kymco People 300 ABS 1 Kymco People 300 ABS 2

    Αυτό που είχαμε καιρό να δούμε σε scooter και μοτοσικλέτα, είναι διακόπτη που σβήνει τα φώτα!. Στην αρχή την πατήσαμε, αλλά στη συνέχεια είναι μόνιμα στην ανοιχτή θέση -όπως άλλωστε ορίζει και ο νόμος εδώ και πολλά χρόνια. Κλείνουμε με την εξαιρετική χρηστικότητα του κεντρικού διακόπτη, που ενώ είναι κλειδωμένο το τιμόνι, μπορείς παράλληλα να ανοίξεις τη σέλα χωρίς να γυρίσεις προς τα πίσω το κλειδί, όπως σου υποβάλλουν άλλα scooter που έχουν επίσης άνοιγμα του καθίσματος  από τον κεντρικό διακόπτη.

    Σχόλια

    Σχόλια