Live Test: Seat Leon 1.6 5d TDi

    Το Seat Leon με τον Euro 6 κινητήρα diesel των 1.6 λίτρων, απαντά με ένα σχεδόν απλοϊκό αλλά εξαιρετικά πειστικό τρόπο στο ερώτημα για το ιδανικό οικογενειακό αυτοκίνητο.

    Προφανώς δεν είναι η πρώτη φορά που το Seat Leon έρχεται στο live test του Motornews. Τις επόμενες πέντε ημέρες θα κληθούμε να διαπιστώσουμε πόσο καλύτερο έχει γίνει το μοντέλο με τον diesel των 1.6 λίτρων, προδιαγραφών Euro 6. Τα πρώτα δείγματα, πάντως, είναι θετικά. 

    Τρίτη 31 Μαΐου

    Μια μέρα πριν πούμε “καλό μήνα”, μας έχει λούσει κρύος ιδρώτας. Αντί να σκεφτόμαστε πόσο χαλαρά θα περάσουμε το καλοκαιράκι, στο στόμα όλων αντηχεί η τιμή της βενζίνης, ο νέος ΦΠΑ, οι αυξήσεις σε όλα τα αγαθά και οι μειώσεις σε κάθε εισόδημα. Τουλάχιστον το Leon έχει τον τρόπο να σε χαλαρώνει, τόσο με τον cool χαρακτήρα του όσο και με την ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση του κινητήρα του. Το μοτεράκι των 1.6 λίτρων με τους 110 ίππους “ψιθυρίζει” με τα μέτρα των diesel, καίει αναθυμιάσεις και έχει και ψυχή να κάνει ένα προσπέρασμα ή να διατηρεί ψηλά τα χιλιόμετρα, άσχετα με την κλίση του δρόμου. Το πεντάρι κιβώτιο συνδυάζεται πολύ καλά με τα χαρακτηριστικά απόδοσης του κινητήρα και τελικά δεν σου λείπει μια 6η σχέση, ειδικά εφόσον η κατανάλωση μένει πεισματικά στο πεδίο των 5,2 λίτρων/100 χλμ.

    Seat Leon TDi_1

    Τώρα που οι ζέστες άρχισαν να  σφίγγουν, πολύ πρακτική αποδεικνύεται και η εξ’ αποστάσεως δυνατότητα ανοίγματος των τεσσάρων ηλεκτρικών παραθύρων. Κρατώντας σταθερά για μερικά δευτερόλεπτα το διακόπτη για το άνοιγμα των θυρών στο χειριστήριο, κατεβαίνουν όλα τα παράθυρα και μαζί και η θερμοκρασία του εσωτερικού σε ανεκτό επίπεδο. Έτσι, δεν χρειάζεται να μπεις μέσα στο καμίνι, να βάλεις το κλειδί στον διακόπτη, να ανοίξεις και να βγεις εκ νέου για να μη λιώσεις. Πολύ πρακτική λεπτομέρεια, που θα έπρεπε να υπάρχει σε κάθε αυτοκίνητο.

    Δευτέρα 30 Μαΐου

    Απέριττο: αυτό είναι το Seat Leon, μέσα και έξω. Δεν κάνει καμία προσπάθεια να εντυπωσιάσει με κραυγαλέες λεπτομέρειες, προκρίνοντας το είναι έναντι του φαίνεσθαι. Το αμάξωμα είναι «αθλητικό» και σπορ με μέτρο, ενώ το εσωτερικό θα μπορούσες να το χαρακτηρίσεις και λιτό, χωρίς όμως να αφήνει αρνητική εικόνα σε επίπεδο υλικών και συναρμολόγησης.

    Seat Leon TDi_2

    Το συνολικά χαμηλό προφίλ του αυτοκινήτου είναι σπάνιο στις ημέρες μας, όπου ακόμα και τα συμβατικά πεντάθυρα hatch μοιάζουν με crossover. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες επιτρέπουν την εξαιρετική ορατότητα εμπρός – πίσω και πλαγίως, τόσο που η έλλειψη κάποιου συστήματος υποβοήθησης της στάθμευσης να μας αφήνει παγερά αδιάφορους.

    Seat Leon TDi_3

    Από την άλλη πλευρά, η άψογη θέση οδήγησης μας κάνει να αναρωτιόμαστε πως –χωρίς το κάθισμα να ρυθμίζεται σε 365 διαφορετικές κατευθύνσεις- πέτυχε η Seat ένα τόσο ευχάριστο αποτέλεσμα.

    Seat Leon TDi_4

    Σε αστικές μετακινήσεις, βάλσαμο αποτελεί και η ανάρτηση. Ενδοτική και ταυτόχρονα στιβαρή, δεν κουράζει ποτέ και πουθενά, χωρίς ταυτόχρονα να αφήνει το αμάξωμα να «χαζεύει». Χωρίς να κινδυνεύουμε να χαρακτηριστούμε προπετείς, θα λέγαμε ότι η εβδομάδα μας με το Leon, τουλάχιστον σε ότι αφορά στην οδήγηση και στις μετακινήσεις μας, ξεκινά άκρως ενδιαφέρουσα και ευχάριστη. Το αυτό επιθυμούμε –φυσικά- και δι’ υμάς.

     

    Σχόλια

    Σχόλια