Live Test: Mini Paceman Cooper S

    Η ανανέωση έχει να κάνει με σημεία και ουχί με χαρακτήρα- και αυτό είναι κάτι που περισσεύει στο Mini Paceman, ειδικά στην έκδοση Cooper S.

    To Mini Paceman Cooper S ήρθε στο Live Test του Motornews για να να μας δείξει πως δεν είναι όλα τα τρίθυρα Mini ίδια. Τις επόμενες ημέρες θα δούμε αρκετά πράγματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητά του στην ελληνική πραγματικότητα και θα έχουμε περισσότερα να λέμε για το μοντέλο που δείχνει πολύ ταιριαστό στην ελληνική αυτοκινητιστική πραγματικότητα.

    Τετάρτη 25 Μαΐου

    Το τετρακύλινδρο turbo συνολάκι των 1.6 λίτρων του Paceman, με τους 190 ίππους, είναι απολαυστικό. Τα κάνει όλα να φαίνονται εύκολα, καθώς έχει εξαιρετική ελαστικότητα –τα 240 Nm της μέγιστης ροπής αποδίδονται μόλις στις 1.600 σ.α.λ. Ακόμα και ψηλά όμως είναι εξαιρετικό, καθώς η μέγιστη ισχύς μένει σταθερή, πριν κορυφωθεί, για ένα εύρος 1.000 σ.α.λ., από τις 5.500 έως και τις 6.500.

    Paceman 1

    Παρότι δεν του φαίνεται με την πρώτη ματιά, το υπερυψωμένο αμάξωμα έχει τον πρώτο λόγο γι’ αυτό, το Paceman είναι περίπου τόσο sport όσο το τρίθυρο Mini και μάλιστα αυτό της πρώτης γενιάς. Δεν είναι αντίστοιχα κοφτερό, αλλά οι τέσσερις «καθαρές» θέσεις, ο χώρος αποσκευών των 330 λίτρων και η γενικά πιο άνετη λειτουργία της ανάρτησης δικαιολογούν μικρούς συμβιβασμούς.

    Paceman 3

    Σπρώχνοντας προς τα κάτω ή προς τα πάνω το διακόπτη sport στην κεντρική κονσόλα, παίρνεις λιγότερη υποβοήθηση στο τιμόνι, πιο άμεση απόκριση στο γκάζι και λίγο διαφορετική απόδοση της ροπής στις χαμηλές σ.α.λ. Το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων είναι πάντα ακριβές, άμεσο και με πολύ μικρές διαδρομές και έτσι το Paceman κερδίζει επάξια τον τίτλο του μακράν πιο συναρπαστικού «υβριδίου» της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

    Τρίτη 24 Μαΐου

    Με δεδομένες τις σχετικά περιορισμένες διαστάσεις του, το Paceman έχει επαρκείς χώρους για τέσσερις επιβάτες, με τους εμπρός να είναι οι πλέον ευνοημένοι. Σε σχέση με άλλα αυτοκίνητα αντίστοιχου μήκους, 4,1 μέτρα, η αίσθηση ευρυχωρίας είναι εξαιρετική. Πρόβλημα δεν αποτελεί ούτε και η ορατότητα, αν εξαιρέσει κανείς το δεξί καθρέφτη που, τουλάχιστον στη δική μας ρύθμιση καθίσματος, το κάτω μέρος του κρύβεται από την πόρτα. Ιδανική για τα δικά μας δεδομένα είναι η θέση οδήγησης, καθώς το μπάκετ κάθισμα προσφέρει επαρκή άνεση και στήριξη, ενώ το τιμόνι ρυθμίζεται τόσο τηλεσκοπικά όσο και καθ’ ύψος. Η πρωτότυπη, ιδιάζουσα και ενδιαφέρουσα, αλλά σίγουρα όχι ευανάγνωστη και εργονομική, διάταξη οργάνων και διακοπτών στο ταμπλό απαιτεί κάποια εξοικείωση,  έχει ΄όμως και πολλά ενδιαφέροντα σημεία, όπως τους διακόπτες αεροπορικού τύπου. Ένα στοιχεία εξοπλισμού που δείχνει την προσοχή στη λεπτομέρεια και την προσπάθεια δημιουργίας ενός περιβάλλοντος ευζωίας για τον οδηγό, είναι το πλευρικό αλεξήλιο, τοποθετημένο εκεί που συνήθως βρίσκουμε τις χειρολαβές.

    Paceman 2

    Για το χαρακτήρα του Paceman τα παραπάνω ίσως είναι δευτερεύοντα, καθώς η σπορ υπόστασή του επιβάλλει να μιλήσουμε κυρίως για τον κινητήρα και την οδική συμπεριφορά. Τα οποία θα μας απασχολήσουν στην επόμενη συνάντησή μας. Να είστε καλά.

    Δευτέρα 23 Μαΐου

    Έχοντας κάνει αρκετές διαδρομές τις προηγούμενες ημέρες, κρατάμε από το Paceman τη διάθεσή του για σιγουριά στον οδηγό και τους επιβάτες. Ο δυναμικός του χαρακτήρας που προκύπτει από την απόδοση του κινητήρα της έκδοσης Cooper S, δεν δείχνει ικανός να “ξεσηκώσει” τη διάθεση, αφού από το συνολικό ύφος του αυτοκινήτου προκύπτει πως η απόδοση δεν είναι εκεί για να γεμίζει συγκινήσεις μια διαδρομή με στροφές μια και εκρηκτικό δεν το λες αλλά για να εξασφαλίζει ανά πάσα ώρα και στιγμή την διαθεσιμότητα περίσσειας ισχύος για μια άνετη και ασφαλή προσπέραση κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού. Η κατανάλωση είναι ένα θέμα- που όμως ήταν αναμενόμενο, αφού κανένα Mini που συνοδεύεται από το μαγικό γράμμα “S” δεν είναι αυτό που λέμε, οικονομικό μικρό αυτοκίνητο. Δεν μας πειράζει (και πολύ) όμως αφού ο χαρακτήρας και το ύφος του αυτοκινήτου, πάει σετ με το τσίμπημα στην κατανάλωση. Αυτό που θα μπορούσε να είναι λίγο διαφορετικό και να συμβάλλει στη δημιουργία καλύτερης εικόνας, είναι η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, που στα ελληνικά χαντάκια των δρόμων, δυσανασχετεί και ταλαιπωρεί τους επιβάτες.

    20160522_143512

    Παρασκευή 20 Μαΐου

    20160520_105342

    Η εκδοχή του τρίθυρου crossover από τη Mini, έχει κάμποσες πειστικές απαντήσεις. Αναρωτιόμαστε ποιες είναι οι ερωτήσεις και ποιος τις θέτει τη σήμερον αλλά και πάλι, το Paceman δείχνει πως έχει λόγο ύπαρξης. Υπερυψωμένο με κοντούς προβόλους και χαριτωμένη τετράθυρη διάταξη στην καμπίνα, όπου οι δύο πίσω είναι (θεωρητικά) αρχοντικοί, το ιδιαίτερο αυτό Mini φωνάζει τη διαφορετικότητά του και πείθει. Το συμπλήρωμα της εικόνας με την έκδοση Cooper S και τους 192 ίππους, είναι το κερασάκι που θέλει όποιος “ορέγεται” επιδόσεις με αυτό το διαφορετικό πακέτο. Τις επόμενες ημέρες θα κάνουμε χιλιόμετρα και θα σημειώνουμε ότι μας κάνει εντύπωση από τη συμβίωση με το Paceman. Και ας μην είναι αυτό που λέμε “λογική επιλογή” ως αγορά. 

    20160522_134019

    Σχόλια

    Σχόλια