Nissan Navara NP300 DC 160 hp

    Με τον τίτλο «pick up της χρονιάς 2016» να το συνοδεύει, το νέο Nissan Navara NP300 έχει δικαιολογημένα τον αέρα του νικητή. Τις επόμενες ημέρας θα δούμε αν η κορυφή του ανήκει ή όχι.

    Λίγο μετά την έναρξη των πωλήσεών του στη χώρα μας το Nissan Navara NP300 ήρθε και στο live test του motornews. Φτιαγμένο κατά βάση για μεγάλα βάρη και εξοχές, συνδυάζει και τον επιβατικό χαρακτήρα τον οποίο τις επόμενες πέντε μέρες θα εξετάσουμε περισσότερο. 

    Πέμπτη 19 Μαΐου

    Navara 9

    Έχοντας την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Navara και σε διαδρομές εκτός Αθήνας, είδαμε μια σημαντική μείωση της μέσης κατανάλωσης που έπεσε στα  5,7 λίτρα. Συνολικά αυτή για όσες μέρες έχουμε το αυτοκίνητο στα χέρια μας είναι στα 7,4 λίτρα. Αλλά με πολύ σταμάτα – ξεκίνα και πόλη, πολλή πόλη. Από εκεί και πέρα, ο πλούσιος εξοπλισμός του αυτοκινήτου της δοκιμής δεν διαθέτει μόνο στοιχεία λούσου, όπως οι επενδύσεις αλκαντάρα στα καθίσματα, αλλά και ουσίας, όπως η κάμερα για την όπισθεν στον καθρέφτη. Μπορεί η εικόνα να είναι μικρή σε μέγεθος, ωστόσο έχει μεγάλη ευκρίνεια και εύρος, με αποτέλεσμα να την ψάχνεις απεγνωσμένα κάθε φορά που είναι αναγκαία η οπισθοπορεία.

    Navara 10Navara 8

    Καθώς οι μέρες μας τελειώνουν -με το Navara εννοείται- πρέπει να ομολογήσουμε ότι πολύ μας άρεσε. Αφ’ ενός, γιατί αποτελεί μια θετική εξέλιξη σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο σε τεχνικό επίπεδο. Αφ’ ετέρου γιατί έιτουργικά διατηρεί όλα τα τραχιά επαγγελματικά χαρακτηριστικά αντοχής, ικανότητας εκτός δρόμου και μεταφοράς φορτίου, όντας ταυτόχρονα ακόμα πιο φιλικό και άνετο για τους επιβάτες του.

    Τετάρτη 18 Μαΐου

    Σήμερα ήταν η πρώτη μέρα που το Navara πάτησε χώμα για τις ανάγκες της φωτογράφησης αλλά και πάλι μέσα στην Αθήνα κατέληξε. Όπου τα 5,3 μέτρα του αμαξώματός του δεν αποτελούν και το ιδανικό μήκος μιας άνετης στάθμευσης. Μολαταύτα δεν κλείνουμε εισόδους ούτε καβαλάμε πεζοδρόμια -όπως στην περίπτωση της εικόνας πιο πάνω- η οποία αποτελεί προϊόν μια στάσης δευτερολέπτων για την αποβίβαση συναδέλφου στο σπίτι του. Αυτό που έχουμε διαπιστώσει, είναι πως ακόμα και σε πολύ επιβαρυμένες γειτονιές της Αθήνας, κάπου θα βρεις να παρκάρεις σωστά και σύννομα το γολιάθ, αν δεν έχεις την απαίτηση να βρεθείς με μόλις δυο βήματα στον προορισμό σου.

    Ρίχνοντας μια ματιά στα τεχνικά χαρακτηριστικά του Navara, διαπιστώσαμε ότι η Nissan αναφέρει ως πίσω ανάρτηση “άξονα πολλαπλών συνδέσμων”. Ρίχνοντας μια ματιά στην πίσω ανάρτηση, διαπιστώσαμε ότι πρόκειται μια πολύ “ψαγμένη” περίπτωση άκαμπτου άξονα, με ράβδους αντιστήριξης, ράβδο πανάρ, ράβδο στρέψης και ελικοειδή ελατήρια αντί σύλλα σούστας. Όλα τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα πολύ πιο ήπιες αντιδράσεις του πίσω μέρους σε εγκάρσιες ανωμαλίες, πολύ μειωμένους κραδασμούς από τη λειτουργία του άξονα και βελτιωμένη άνεση ακόμα και όταν το αυτοκίνητο είναι κενό φορτίου. Ξαφνικά ο άκαμπτος δεν έγινε ανεξάρτητη ανάρτηση, ωστόσο η σωστή στήριξη λύνει πολλά από τα προβλήματα αδράνειας και βάρους  αυτού του τύπου ανάρτησης, που είναι όμως ιδανική για μέγιστη αντοχή όταν τα φορτία είναι μεγάλα και η χρήση εκτός δρόμου.

    Τρίτη 17 Μαΐου

    Είπαμε ότι θα ασχοληθούμε κυρίως με τα επιβατικά χαρακτηριστικά του Navara NP300, αλλά αυτόν το μεγάλο και ανοιχτό όγκο πίσω δεν μπορούμε να τον αγνοήσουμε. Άνετος και πρακτικός λοιπόν ο χώρος φόρτωσης με το πλαστικό προστατευτικό και τις ράγες για τη στήριξη και ταξινόμηση των εμπορευμάτων, ή του outdoor gear αν είστε χομπίστας, να αποτελούν το κερασάκι στην τούρτα. Η οποία είναι χορταστική, καθώς η καρότσα έχει μέγιστο μήκος 1,578 μέτρα και πλάτος 1,569 ή 1,130 μέτρα, ανάμεσα στους θόλους των τροχών. Σε αυτά προσθέστε και τα 1.050 κιλά του ωφέλιμου φορτίου και, σε ότι αφορά τις μεταφορικές του ικανότητες, έχετε μια πολύ καλή εικόνα.

    Navara 1

    Το μόνο μειονέκτημα που εμείς εντοπίσαμε στην όλη χωροταξική οργάνωση του Navara, είναι στο πίσω κάθισμα. Με ύψος 1,78 βρήκαμε το διαθέσιμο ύψος μόλις επαρκές, ενώ τα πόδια μας ήταν πολύ ψηλά, ορίζοντας μια μάλλον άβολη στάση. Κάποια «πατάτα» έχει γίνει εδώ, είτε με το ύψος του πατώματος, που είναι πολύ μεγάλο, είτε με το ύψος της οροφής, που είναι πολύ μικρό.

    Navara 5

    Αντίθετα στις εμπρός θέσεις νοιώθει κανείς πολύ άνετα, ενώ εύκολη είναι η είσοδος και η έξοδος παρά το μεγάλο ύψος. Σε αυτό βοηθούν και τα σκαλοπάτια με τα οποία ήταν εξοπλισμένη η έκδοση της δοκιμής. Η εικόνα δε του εσωτερικού, όπως μπορείτε να δείτε και στην εικόνα, είναι ιδιαίτερα κομψή και σύγχρονη. Το ίδιο επίθετο δεν μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει και για το σύστημα ήχου που έχει πολύ μέτρια απόδοση. Ο αγρότης δεν μπορεί να είναι μουσικόφιλος;

    Δευτέρα 16 Μαΐου

    DSC_0086

    Πόρτα χώρου φόρτωσης με αεροτομή, έχουμε.

    Ας ξεκινήσουμε με μια ευχή για καλή εβδομάδα, που θα περιλαμβάνει πολλά ευχάριστα και ασφαλή χιλιόμετρα. Όπως αυτά που θα κάνουμε με  το νεότευκτο τέκνο της δημοφιλούς στη χώρα μας φυλής των Navara, με το χαϊδευτικό NP300. Το ογκώδες και επιβλητικό pick up με τις 4 πόρτες και τις 5 θέσεις, παρότι «φορτηγό», τραβάει τα βλέμματα και γίνεται αντικείμενο συζήτησης. Ταυτόχρονα όμως τρομάζει τον οδηγό που θέλει να κινηθεί με αυτό μέσα στην πόλη, ειδικά όταν διαβάσει το μήκος των 5,3 μέτρων στα χαρακτηριστικά του. Αρκεί όμως να καθίσεις στη θέση οδήγησης, για να έρθει η ανατροπή -της εικόνας, όχι του αυτοκινήτου.

    DSC_0085

    Και είσοδο χωρίς κλειδί διαθέτουμε…

    Από τη μια είναι το περιβάλλον που θυμίζει έντονα επιβατικό αυτοκίνητο, με πληρέστατο εξοπλισμό και σύγχρονη αισθητική σε ταμπλό και εσωτερικό. Από την άλλη το πολύ καλό κόψιμο του τιμονιού και η συνολικά πολιτισμένη λειτουργία. Ο κινητήρας έρχεται στη ζωή –με μπουτόν παρακαλώ- και λειτουργεί χωρίς τραχύτητα και περιττούς θορύβους, η ορατότητα είναι εξαιρετική, λόγω φυσικά και τη ψηλής θέσης οδήγησης, ενώ η κάμερα για την όπισθεν κάνει τα πράγματα εύκολα, αν βρεθεί φυσικά θέση ανάλογη του μήκους του να σταθμεύσεις. Τέλος έρχεται η μέση κατανάλωση των 7,0 λίτρων μέσα στην πόλη, που δείχνει ότι παρά τους περίπου 2 τόνους του βάρους που έχει να διαχειριστεί, ο κινητήρας diesel των 2,3 λίτρων κάνει εξαιρετική δουλειά στην εκμετάλλευση του καυσίμου.

    Σχόλια

    Σχόλια