Live Test: Opel Corsa OPC 207 ps

    Στα χέρια μας για τις επόμενες ημέρες, το Opel Corsa OPC. Το μοντέλο “λαϊκός ήρωας” με τη δυναμική εμφάνιση και τις εκρηκτικές επιδόσεις.

     Το Opel Corsa OPC είναι κοντά μας για να μας δείξει τα βήματα προόδου που έχουν γίνει στο πλαίσιο του δόγματος, “δώστε γκάζια στο λαό”. Τις επόμενες ημέρες θα δούμε αρκετά πράγματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητά του στην ελληνική πραγματικότητα. Και στο τέλος, θα κάνουμε μια “σούμα” για να δούμε που βρίσκεται και πόσο μπροστά έχει πάει το δόγμα.

     

    Τετάρτη 18 Μαΐου

     

    Ημέρα επιστρροφής του Corsa OPC στη βάση του και μια περίεργη μελαγχολία μας έχει πιάσει. Βλέπετε είναι πολλά τα σημεία που μπορεί να σταθεί κανείς για να κάνει κριτική στο μικρό τούμπανο της Opel. Αυτά όμως εν πολλοίς τονίζουν και τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του. Το κάνουν να ξεφεύγει από το μέσο όρο και να ξεχωρίζει. Το κάνουν ιδιαίτερα συμπαθητικό, όπως κάθε τι που έχει χαρακτήρα- και στις μέρες μας αυτό είναι κάτι που σπανίζει, ειδικά στην αυτοκινητοβιομηχανία και στα οικονομικά αυτοκίνητα που απευθύνονται στις μάζες. Κρατάμε την κατανάλωση που κατά μέσο όρο «σκάλωσε» στα 10,1 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης, με το ελαφρυντικό πως όποτε είχαμε την ευκαιρία κατά τη διάρκεια των ημερών που είχαμε το αυτοκίνητο στη διάθεσή μας, δεν κρατηθήκαμε. Σε καμία περίπτωση. Επίσης, κρατάμε και το impact που έχει στις μικρές κυρίως ηλικίες και τους σχετικά ενημερωμένους. Είχε την πλάκα του να βλέπεις τα μηχανάκια που περνούσαν δίπλα από το σταματημένο στα φανάρια OPC και οι αναβάτες να ψάχνουν το μπροστινό μέρος για να εντοπίσουν το μαύρο χαρακτηριστικό επίθεμα- που δεν είναι αεραγωγός. Δε βλέπουμε την ώρα για ένα replay.

    20160517_163834

    Τρίτη 17 Μαΐου

    Το OPC είναι μια περίπτωση που σε ταξιδεύει, κυριολεκτικά αλλά και μεταφορικά. Είναι από τα (ευλογημένα) εκείνα αυτοκίνητα που αν είσαι μιας κάποιας ηλικίας, σου ξυπνούν αναμνήσεις και ένστικτα που (νόμιζες πως) είχες ξεχάσει. Η αλητεία του προσθιοκίνητου turbo τούμπανου, είναι ένα συναίσθημα που δημιουργήθηκε από το Fiat Uno και γιγαντώθηκε από το πρώτο Punto. Αμφότερα, έδιναν –το καθένα με τον τρόπο του αλλά με έναν κοινό παρονομαστή- φθηνά γκάζια στο λαό. Διόρθωση: λίγα κυβικά και πολλά φθηνά γκάζια στο λαό. Η υποκουλτούρα της μπροστινής κίνησης που έπρεπε να διαχειριστεί πολλά κιλά ροπής με την ξαφνική εμφάνισή τους ελέω turbo, είχε πολύ υποστροφή στο μενού, το οποίο εν τέλει ήταν αρκετά γευστικό, αφού και την αδρεναλίνη σου κράταγε ψηλά και πολύ ωραία αίσθηση είχε (όπως σε όλες τις περιπτώσεις) το να δαμάζεις αρκετή ισχύ. Όλα τα παραπάνω είναι στοιχεία που αποτελούν καθημερινή πραγματικότητα για το σύγχρονο OPC, το οποίο πρέπει να σας πούμε πως δεν έχει και πολύ μεγάλη διαφορά στην καθημερινότητα από το προκάτοχο μοντέλο. Μη βιαστείτε να «κράξετε». Το μπλοκέ είναι μια πραγματικότητα που μπορεί υπό συνθήκες να κάνει το Corsa πιο αποτελεσματικό αλλά σε καθημερινές μετακινήσεις, το μόνο που σου μένει στο τέλος της ημέρας είναι το τράβηγμα του τιμονιού προς την κατεύθυνση που ο ένας από τους δύο κατευθυντήριους, βρίσκει κάποια ανωμαλία στο δρόμο. Και φυσικά, τη διαβάζει. Με το σχετικό lag της πληροφόρησης στα χέρια του οδηγού, μια και το θέμα με την έλλειψη αίσθησης φαίνεται να είναι διαχρονικό φαινόμενο για την Opel, η χαρά του να κοντρολάρεις τις διαθέσεις του μπροστινού συστήματος είναι περιορισμένη.

    20160516_190307

    Δευτέρα 16 Μαΐου

    20160514_143600

    Όπως και με το προηγούμενο, έτσι και με αυτό το OPC, δεν μπορείς να πας αργά. Κι είναι ένα διαρκές ρίσκο, γιατί βλέπετε άνθρωποι είμαστε και μπορεί να ξεχαστούμε ότι το δημοσιογραφικό Corsa OPC δεν έχει λάστιχα εμπρός. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να εισπράττεις τρελό σπινιάρισμα των τροχών μέχρι και με 3η στο κιβώτιο, αν θελήσεις να κάνεις λίγο πιο τολμηρή εκκίνηση και ο δρόμος είναι σαπούνι. Στο 99% των περιπτώσεων δηλαδή. Αυτό όμως δεν είναι πρόβλημα, αφού στα λίγα χιλιόμετρα ελέγχεται εύκολα. Όταν όμως ξεχαστείς και μαζέψεις χιλιόμετρα, φτάνοντας στην πρώτη κλειστή στροφή, η “αστοχία” αυτή της ελληνικής αντιπροσωπείας, μπορεί να σε φέρει αντιμέτωπο με δυσάρεστες καταστάσεις.

    20160516_114313

    Για να αλλάξουμε θέμα πάντως, μετά και τη συνάντηση που είχαμε μέσα στο σαββατοκύριακο με ένα καλά διατηρημένο Corsa OPC προηγούμενης γενιάς, το νέο είναι μεν περισσότερο διακριτικό (πράγμα που συνήθως μας αρέσει), περνάει όμως τα όρια και μπορείς άνετα να το χαρακτηρίσεις συντηρητικό συγκριτικά με το προκάτοχο μοντέλο. Από χαρακτήρα πάντως, οι δύο γενιές μοιάζει σαν να μην έχουν μεγάλες διαφορές, με το νέο να είναι λίγο πιο πολιτισμένο αναφορικά με τη λειτουργία της ανάρτησης- τίποτα συνταρακτικό όμως, μη φανταστείτε. Παραμένει κουραστικό σε κατσαρό οδόστρωμα. Κουραστικό όμως είναι και το άγχος με το οποίο γεμίζεις κάθε φορά που πας να παρκάρεις και μέχρι να συνηθίσεις την εικόνα που σου μεταφέρει η κάμερα οπισθοπορείας, μια και οι 18άρες έχουν την τάση να έλκονται από τα τσιμέντα. 

    20160516_114333

    Παρασκευή 13 Μαΐου

    20160513_171824

    Είναι σαφώς πιο διακριτικό από το προηγούμενο Corsa OPC. Το εξωστρεφές λαμπερό μπλε μεταλλικό χρώμα της προηγούμενης έκδοσης, έχει γίνει λίγο πιο σκούρο. Εξακολουθεί και χαρακτηρίζει την έκδοση αλλά βάσει χρώματος, το αυτοκίνητο μπορεί και να περάσει απαρατήρητο. Λείπουν βλέπετε και οι αισθητικές ακροβασίες του παρελθόντος. Τώρα οι 18άρες ζάντες έχουν γίνει κοινός τόπος ακόμα και για μοντέλα χωρίς την ταμπέλα του sport, ενώ από λεπτομέρειες για να δεις τη διαφορά από τα κοινά Corsa, έχουμε μόνο το διακριτικό “αεραγωγό” μεταξύ εμπρός προφυλακτήρα και καπό και το διαχύτη με τις απολήξεις της εξάτμισης αμφιπλεύρως.

     

    20160513_171843

    Οι 207 ίπποι θα κάνουν μάλλον τις επόμενες ημέρες αρκετά ενδιαφέρουσες αλλά πάλι, εδώ θα είμαστε και θα τα λέμε. Καλό σαββατοκύριακο.

    Σχόλια

    Σχόλια