Live Test: Honda Africa Twin CRF1000L

    Ίσως το σημαντικότερο μοντέλο των τελευταίων ετών για τη Honda ήρθε στο Live Test του Motornews

    Το Honda Africa Twin CRF1000L ήρθε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος.

    Πέμπτη 12 Μαΐου

    Στο συμπέρασμα για το Africa δεν θα μακρηγορήσω καθώς ένας φίλος είπε τη φράση που χαρακτηρίζει απόλυτα τη μοτοσικλέτα της Honda. Μου λέει μόλις βλέπει το CRF: «Μου το δίνεις για μια βόλτα, δεν θα πάω μακριά μόλις 2.000 χλμ θα κάνω» και αυτή είναι η ουσία της μοτοσικλέτας. Το Africa είναι η μοτοσικλέτα η οποία με θα σε πάει εύκολα και ποιοτικά στην άλλη γωνία για τσιγάρα αλλά με την ίδια ακριβώς ευκολία και ποιότητα θα κάνεις τον γύρο της Πελοποννήσου μαζί της. Αυτό είναι το μαγικό συστατικό της που την κάνει να ξεχωρίζει και διατηρεί ζωντανό τον θρύλο του μοντέλου.

    20160510_192531 (Medium)

    Η τιμή είναι ανεβασμένη στα 13.990€, αλλά σε βάθος χρόνου μάλλον θα δικαιολογήσει τα λεφτά της. Το σίγουρο είναι ότι αν είχε 2 με 3 χιλιάρικα παρακάτω θα «έκλεινε πολλά σπίτια» στην κατηγορία!

    Τετάρτη 11 Μαΐου

    Τον easy-going χαρακτήρα της μοτοσικλέτας ακολουθεί και η οδική συμπεριφορά της σε όλες τις συνθήκες. Η Honda έχει δημιουργήσει ένα απόλυτα φιλικό περιβάλλον για τον αναβάτη τοποθετώντας ένα μεγάλο πιρούνι 45mm της Showa στο εμπρός μέρος και ένα αμορτισέρ 220mm διαδρομής με Pro-Link πίσω τα οποία συνδυάζονται πολύ καλά με το πλαίσιο για να φέρουν μια υπέροχη ισορροπία στο σύνολο.

    20160510_192638 (Medium)

    Το Africa δεν είναι μια πλαδαρή μοτοσικλέτα όπως ίσως θα φανταζόταν κανείς έχοντας στο νου του το παλιότερο μοντέλο ή το Varadero. Είναι μια σύγχρονη, καλά στημένη μοτοσικλέτα, με την σωστή αναλογία ακαμψίας και φιλικότητας. Η πρόσφυση που προσφέρει στους γλιστερούς δρόμους εκπλήσσει τον αναβάτη και τον γεμίζει αυτοπεποίθηση, ιδιαίτερα το εμπρός μέρος κάνει εξαιρετική δουλειά παρά τη μεγάλη διαδρομή και τον τροχό των 21” ιντσών. Στο πίσω μέρος τα πράγματα είναι πιο σοβαρά καθώς υπάρχει καλύτερη πληροφόρηση και ο αναβάτης «νιώθει» περισσότερο το που πατάει η μοτοσικλέτα. Το εμπρός μέρος δεν έχει την πληροφόρηση του πίσω, ωστόσο το σύνολο πετυχαίνει μια καλή ισορροπία για ένα μεγάλο εύρος λειτουργιών.

    20160510_192619 (Medium)

    Αν του ζητήσεις να στρίψει σε ανοιχτά κομμάτια θα στρίψει, δεν θα πει όχι, ακόμα και αν απαιτεί λίγη περισσότερη προσπάθεια. Αν του ζητήσεις να στρίψει σε πιο σφικτά κομμάτια θα το κάνει με μεγαλύτερη ευχαρίστηση και ο αναβάτης θα απολαύσει μεγάλες κλίσεις και ένα υπέροχο έλεγχο στο γκάζι. Στο χώμα ξαφνιάζει με την ευκολία που τα κάνει όλα καθώς καταπίνει τις φλαταδούρες για πλάκα. Απενεργοποιείς traction control και ABS και απολαμβάνεις καλή πληροφόρηση, εξαιρετική συμπεριφορά στο χώμα. Η θέση οδήγησης σε βοηθάει να σηκωθείς στα μαρσπιέ και να οδηγήσεις σωστά, οι αναρτήσεις καταπίνουν τα πάντα και μόνο το βάρος της μοτοσικλέτας θα σε αποτρέψει να μπεις στο μονοπάτι για να ακολουθήσεις το CRF450 μπροστά σου. Η συμπεριφορά του Africa στο χώμα είναι ένα τρανό δείγμα της δουλειάς που έχει κάνει η Honda προκειμένου να δημιουργήσει μια μοτοσικλέτα έτοιμη και ικανή για όλα… αντάξια του ονόματός της.

    20160510_064133 (Medium)

    Οι αναρτήσεις δουλεύουν καλά σε όλες τις συνθήκες και κάνουν τις περισσότερες δουλειές καλά… αρκεί να μην του ζητήσεις να σπάσει τα χρονόμετρα στο Mugello ή να ακολουθήσει στο μονοπάτι τον Stefan Everts.

    Τρίτη 10 Μαΐου

    Το ολόφρεσκο Africa συνοδεύεται από έναν ολοκαίνουριο κινητήρα 1000cc ο οποίος είναι δικύλινδρος σε σειρά και αποδίδει 95 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. με ροπή 9,9 χλγμ στις 6.000 σ.α.λ. Την τροφοδοσία έχει αναλάβει ψεκασμός της Honda, ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω μηχανικού 6τάχυτου κιβωτίου και αλυσίδα.

    20160510_064100 (Medium)

    Το βασικό και ακλόνητο χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου μηχανικού συνόλου είναι η ομαλότητα και η γραμμικότητά του. Ροπή υπάρχει από τις 1.000 σ.α.λ. και μάλιστα ικανή να σηκώσει τον εμπρός τροχό, ενώ η δύναμη έρχεται ήρεμα και απλωτά, χωρίς ξεσπάσματα. Μπορεί ο κινητήρας του Honda να μην τρομάζει με τα νούμερα ισχύς του ωστόσο θα φτάσει εύκολα τα 215Km/h, ενώ ακόμα πιο εύκολα θα ταξιδέψει με ταχύτητες της τάξης των 180Km/h. Συνολικά, δίνει την εντύπωση ενός άθραυστου και πολύ συμπαγές συνόλου το οποίο δεν ξετρελαίνει με την απόδοσή του, αλλά ανταμείβει με την φιλικότητά του και την χρηστικότητά του.

    Ίσως το καλύτερο κομμάτι του συγκεκριμένου κινητήρα είναι η σύνδεση του γκαζιού με τον κινητήρα. Ο ψεκασμός λειτουργεί άψογα, η μετάβαση από το κλειστό γκάζι στο ανοιχτό γίνεται υπέροχα και η μοτοσικλέτα κάνει ότι την προτάξει ο δεξιός καρπός του αναβάτη. Εκτός από την λειτουργία, ο ψεκασμός συμβάλει στο να κρατηθεί χαμηλά και η κατανάλωση η οποία μέχρι στιγμής είναι της τάξης των 6,1 λίτρων ανά 100Km.

    Δευτέρα 9 Μαΐου

    Το Σαββατοκύριακο περιλάμβανε πολλά και διάφορα με το Africa και αυτό που επιβεβαίωσα περίτρανα είναι η άνεση και ο απροβλημάτιστος χαρακτήρας του. Πάνω στο CFR η Honda έχει δουλέψει πάρα πολύ καλά στο κομμάτι της εργονομίας προσφέροντας στον αναβάτη οτιδήποτε χρειάζεται χωρίς περιττά και ανούσια αξεσουάρ. Πρώτη και καλύτερη είναι η θέση οδήγησης η οποία τοποθετεί το σώμα όρθιο, κοντά στο φαρδύ τιμόνι με τα πόδια αρκετά σηκωμένα. Δεν δημιουργούν πρόβλημα με τη γωνία στα γόνατα, ωστόσο στην αρχή νιώθεις ξένα όσον αφορά τα πόδια. Η σιλουέτα του Africa είναι πολύ στενή και δίνει την εντύπωση πως οδηγείς πολύ μικρότερη μοτοσικλέτα, ενώ με μαγικό τρόπο η Honda έχει κρύψει το ύψος της χάρη στην έξυπνα τοποθετημένη σέλα η οποία κάνει ακόμα και χαμηλού ύψους αναβάτες να φτάνουν με σχετική ευκολία στο έδαφος. Το μοναδικό θέμα είναι η επιβίβαση καθώς πρέπει να σηκώσεις αρκετά το πόδι για να το περάσεις από την άλλη μεριά, ή απλά να σκαρφαλώσεις πατώντας πάνω στο μαρσπιέ.

    20160506_075043-W1200

    Στην εργονομία τα πράγματα είναι εξίσου καλά καθώς το Africa διαθέτει σύγχρονα ηλεκτρονικά και έχει γίνει καλή μελέτη στην καθημερινότητα. Τα όργανα είναι πολύ σύγχρονα με δυο έγχρωμες LED ψηφιακές οθόνες οι οποίες προσφέρουν όλες τις πληροφορίες εύκολα και ξεκάθαρα. Πολύ εύκολος είναι και ο χειρισμός τους καθώς στο αριστερό grip υπάρχει ο επιλογέας για οδόμετρα, μετρητές κατανάλωσης, traction control και πολλά άλλα. Το μοναδικό δύσκολο κουμπί είναι εκείνο του ABS που βρίσκεται στη μάσκα μπροστά και πρέπει να σταματήσεις για να απενεργοποιήσεις το σύστημα στον πίσω τροχό. Στην έκδοση του μοντέλου δοκιμής υπάρχει και top case της Honda για αποθηκευτικό χώρο το οποίο είναι θορυβώδες όταν είναι άδειο, ενώ εντυπωσιακά είναι και τα φώτα της μοτοσικλέτας τα οποία κάνουν τη μέρα νύχτα χάρη στην τεχνολογία LED.

    20160505_164238-W1200

    Όσα και χιλιόμετρα κι αν κάνεις, όση ώρα και αν βρίσκεσαι στη σέλα της μοτοσικλέτας μένεις ξεκούραστος, δεν πονάς και δεν κουράζεσαι. Συνεχίζεις να απολαμβάνεις την οδήγηση είτε μας γρήγορα, είτε πας αργά και αυτό είναι το μαγικό άγγιγμα της Honda που κάνει το Africa να ξεχωρίζει.

    Παρασκευή 6 Μαΐου

    Η φράση «Για πάντα» με ακολουθεί έντονα τα τελευταία χρόνια στην προσωπική μου ζωή και για κάποιον λόγο ξύπνησε έντονα στο μυαλό μου όταν αντίκρισα και οδήγησα για πρώτη φορά το Honda Africa Twin CRF1000L. Πρόκειται για ένα από τα πλέον σημαντικά μοντέλα του 2016 και ήρθε η ώρα να φτάσει στα στοργικά χέρια του Live Test του Motornews.

    20160505_164219 (Medium)

    Η μοτοσικλέτα σε πρώτη φάση δείχνει εντυπωσιακή σχεδιαστικά, ψηλή, λεπτή με τις ιδανικές καμπύλες… if you know what I mean! Πριν καν προλάβω να ανέβω πάνω της αυτή η Honda σου εμπνέει μια ποιότητα υψηλού επιπέδου με τα χρώματα να λάμπουν και το σύνολο να δείχνει απίστευτα στιβαρό. Το έντονο «αγωνιστικό» κόκκινο της Honda ταιριάζει πολύ στο Africa και εκτός από το γεγονός ότι το κάνει να ξεχωρίζει, εμπνέει σπορ χαρακτήρα μαζί με μια ελιτίστικη χροιά.

    20160505_164231 (Medium)

    Πολύ όμορφη είναι η μάσκα του νέου Africa με τα δύο επιθετικά σχεδιασμένα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED. Η μοτοσικλέτα γενικά είναι λεπτή, τα καλοσχεδιασμένα πλαϊνά πλαστικά δεν εξέχουν ιδιαίτερα δημιουργώντας μια θελκτική σιλουέτα (ξεχάστε την καλοθρεμένη αγελάδα του προηγούμενου μοντέλου), το εμπρός χαμηλό φτερό είναι προσεγμένο σχεδιαστικά, ενώ η κόκκινη σέλα είναι το κερασάκι στην τούρτα. Ογκώδης, αλλά κομψή είναι η εξάτμιση, ενώ το μοναδικό αδιάφορο σημείο της μοτοσικλέτας είναι το πίσω μέρος με ένα «απλό» φωτιστικό σώμα που θυμίζει Crossrunner.

    20160505_164249 (Medium)

    Δεν υπάρχει αμφιβολία πως το Africa ξεχωρίζει με την πρώτη στο δρόμο και αυτό αρκεί για να καταλάβει κανείς ότι οι άνθρωποι της Honda πέτυχαν το στόχο τους στον τομέα της εμφάνισης. Αυτό που μένει τώρα είναι ένας καλός καιρός το Σαββατοκύριακο για να απολαύσουμε και να αξιολογήσουμε τις υπόλοιπες πτυχές της μοτοσικλέτας.

    Σχόλια

    Σχόλια