Live Test: Citroen C4 Cactus 1.2 110 Urban

    Το αισθητικά ανατρεπτικό C4 Cactus προκαλεί πλέον και το κατεστημένο των κινητήρων diesel, με ένα σύνολο βενζίνης που υπόσχεται πολλά.

    Το Citroen C4 Cactus το έχουμε οδηγήσει αρκετά στο παρελθόν. Ο λόγος που βρίσκεται και πάλι στο πεδίο του live test είναι διότι θέλει να μας συστηθεί εκ νέου, με ένα σύγχρονο κινητήρα βενζίνης. Το καλωσορίζουμε λοιπόν ως 1.2 110 Urban και ξεκινάμε μαζί του την εβδομαδιαία μας καθημερινή δραστηριότητα. 

    Τετάρτη 11 Μαΐου

    Cactus 7

    “Αχ! τι άνετο που είναι”; Αυτό ήταν το σχόλιο των φιλενάδων της κόρης μου που κατέλαβαν σήμερα το πίσω κάθισμα του Cactus. Κατηγορίας χόμπιτ βέβαια τα κοριτσάκια, αλλά και πάλι, συγκριτικά με το συνολικό του μήκος που είναι μόλις 4,15 μέτρα, το Cactus εύκολα κερδίζει τον τίτλο ευρύχωρο. Είναι επίσης και η συνολική του σχεδίαση ευάερη και ευήλια, συνεπικουρείται και από το αυξημένο ύψος και το αποτέλεσμα είναι μια αίσθηση πως είσαι σε ένα αρκετά μεγαλύτερο αυτοκίνητο από αυτό που πραγματικά ορίζουν οι διαστάσεις του και τα νούμερα.

    Cactus 8 Cactus 9

    Ο χώρος αποσκευών με όγκο 348 λίτρα δεν μπορεί να θεωρηθεί μεγάλος με τα δεδομένα της μικρής – μεσαίας κατηγορίας στην οποία ανήκει το Cactus, ωστόσο έχει τέτοια διαμόρφωση που μπορείς να εκμεταλλευτείς πλήρως τις διαστάσεις του. Τα στοιχεία αυτά καθιστούν και την καθημερινή μετακίνηση πιο εύκολη και πρακτική, κάνοντας το Cactus να σε κερδίζει και με τα ουσιαστικά του προσόντα, όχι μόνο με την αισθητική του. Αν, πάντα, θεωρήσουμε ότι είστε από αυτούς που βρίσκουν τουλάχιστον ενδιαφέρουσα τη σχεδίασή του.

    Τρίτη 10 Μαΐου

    Citroen Cactus 110 Urban 4

    Οι “στραβές” στην καθημερινότητά μας διαδέχονται η μια την άλλη με κορυφαία, από κοινωνική άποψη, την ψήφιση του νέου φορολογικού/ασφαλιστικού νόμου. Τουλάχιστον το Cactus προσπαθεί να κάνει πιο εύκολη τη ημέρα μας. Αν και το έχουμε ξεζουμίσει στο σταμάτα – ξεκίνα μέσα στο κέντρο της πόλης, τόσο το πολύ καλό Start/Stop (να θυμάστε να βάζετε νεκρά με συμπλέκτη, αλλιώς δεν ενεργοποιείται), όσο και το χαμηλό βάρος του αμαξώματος έχουν κρατήσει την κατανάλωση στα 6.0 λίτρα/100 χλμ. Ωστόσο επιβεβαιώσαμε και με τους συναδέλφους που οδήγησαν το αυτοκίνητο ότι ο τρικύλινδρος των 1.2 λίτρων δεν είναι όσο πολιτισμένος μας έχουν συνηθίσει τα χιλιάρια σύνολα της Ford, της Opel και της VW.

    Ας είναι όμως, καθώς είναι από τους πλέον οικονομικούς. Παρά το γεγονός μάλιστα ότι το χειροκίνητο κιβώτιο έχει μόλις 5 σχέσεις. Το τελευταίο έχει λογικές διαδρομές στον επιλογέα, αλλά κάπως μεγάλο κενό από 1η σε 2η σχέση. Για να κλείσουμε τουλάχιστον για σήμερα με τα μηχανολογικά, τα φρένα δεν μας κρύωσαν ούτε μας ζέσταναν, καθώς για να είμαστε ειλικρινείς δεν τα πιέσαμε. Από την αίσθηση που έχουμε πάντως κρίνουμε ότι δεν κατατάσσονται στην κατηγορία “άγκυρες“.

    Δευτέρα 9 Μαΐου

    Η Παρασκευή ήταν ημέρα αργίας και έτσι “χάθηκε” για το Cactus, όπως χάθηκαν και οι σημερινές εικόνες του καθώς ο υπολογιστής αρνείται να διαβάσει την κάρτα sd της φωτογραφικής μηχανής. Στο ενδιάμεσο το γαλλικό διαστημόπλοιο δεν πάτησε ούτε χιλιοστό των πελμάτων του στον αυτοκινητόδρομο, καθώς μια οικογενειακή ανάγκη μας κράτηση δεσμευμένους εντός του αστικού ιστού. Τα χιλιόμετρα όμως αυξάνονται συνεχώς και, παρότι τα περισσότερα από αυτά έγιναν στο κέντρο της Αθήνας, η κατανάλωση για καλή μας τύχη δεν ανέβηκε πάνω από τα 6.0 λίτρα. Για να μην αφήσουμε όμως το πρακτικό και ευχάριστο κάκτο χωρίς κριτική, θα αναφερθούμε στη μεγάλη κλίση που έχει η βάση του καθίσματος του οδηγού καθώς και στην ανυπαρξία σποτ φωτισμού για τους πίσω: παιδιά ενός σκοτεινού θεού;

    Citroen Cactus 110 Urban 2

    Ο κινητήρας, παρότι δυνατός, οικονομικός και ελαστικός, στις χαμηλές στροφές και στο “άψε – σβήσε” κάνει αισθητή την τρικύλινδρη φύση του με κραδασμούς που δεν ενοχλούν μεν, υπάρχουν δε. Αυτό, κυρίως ως στοιχείο σύγκρισης με άλλα σύνολα του ανταγωνισμού που λειτουργούν ως εξακύλινδρα -βλ. Ford και Opel. Μια τελευταία παρατήρηση ως κομπλιμέντο στην Citroen: παρότι ένα εκπαιδευμένο μάτι βλέπει σε πολλά σημεία ότι το Cactus είναι ένα μοντέλο κατασκευασμένο με βασικό γνώμονα το προσιτό κόστος, η συνολική του εικόνα τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά, ξεγελά τους περιστασιακούς επιβάτες του, που του θωρούν πολύ ακριβότερο και πολυτελές. Εμείς που είμαστε πιο πολύ της ουσίας, ευχαριστιόμαστε το Cactus γιατί μας αποζημιώνει καθημερινά με τις αρετές της οικονομίας, της πρακτικότητας και της ευκολίας . Όπως θα σας αποζημιώσουμε και εμείς με περισσότερες εικόνες, αύριο.

    Πέμπτη 5 Μαΐου 2016

    Μετά τις διακοπές του Πάσχα, μπορούμε να πούμε πως σχεδόν “ξεκινήσαμε” την εβδομάδα μας με το Citroen C4 Cactus. Το οποίο ομολογούμε άμεσα  και χωρίς περιστροφές ότι, από παλιότερη ενασχόληση μαζί του, το αξιολογήσαμε ως ένα από τα πιο ευφυή μοντέλα της Citroen -και όχι μόνο αυτής. Το ερώτημα εδώ είναι: O νέος, τρικύλινδρος κινητήρας turbo των 1.2 λίτρων με την προκλητική ονομασία PureTech και τους 110 ίππους της ισχύος του θα μας κάνει να αναθεωρήσουμε προς το καλύτερο ή προς το χειρότερο σχετικά με το Cactus;

    Citroen Cactus 110 Urban 3

    Τα πρώτα σημάδια είναι θετικά. Το μικρό μοτεράκι κάνει ότι μπορεί να σε κάνει να ξεχάσεις την χαμηλή κατανάλωση των diesel, που σε ποσοστό περίπου 80% περίπου μονοπωλούν τη θέση κάτω από το καπό των προς δοκιμή μοντέλων και να θυμηθείς επίσης την ταχυστροφία, την πολιτισμένη λειτουργία και το χαμηλό θόρυβο των petrol. Αυτό και μόνο είναι μια μεγάλη επιτυχία, που φιλοδοξούμε να επαληθευτεί και όταν θα σανιδώσουμε για να ανακαλύψουμε το ποιόν των 110 ίππων: θα είναι άτια αραβικά, η μουλάρια ισχνά;

    Για να περάσουμε όμως και από την ουσία στο περιτύλιγμα. Σαφώς η οπτική ικανοποίηση που δημιουργεί ένα αυτοκίνητο στον καθένα είναι απόλυτα υποκειμενική, ωστόσο το Cactus δεν το λες σε καμία περίπτωση αδιάφορο. Τραβάει το βλέμμα, ενώ στην έκδοση με τη σκούρα γκρι μεταλλική βαφή και τις κόκκινες λεπτομέρειες της δοκιμής η αντίθεση είναι κατά την ταπεινή μας άποψη πολύ σικ και πετυχημένη.  Ας αρχίσουν όμως τα χιλιόμετρα και εδώ είμαστε να τα λέμε.

    Σχόλια

    Σχόλια