Motornews Test: BMW C650 GT

    Το νέο BMW C650 GT είναι ένα scooter ΟΧΙ σαν όλα τα άλλα…

    Η BMW ανανέωσε τα δυο μεγάλα της scooter το 2016 και βρήκαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το πιο… ταξιδιάρικο από τα δύο, το C650GT. Το εντυπωσιακό maxi scooter δεν γίνεται να σε αφήσει ασυγκίνητο καθώς η εμφάνισή του είναι ξεχωριστή και κυρίως επιβλητική. Με την πρώτη ματιά το βλέμμα πέφτει στο «καλά κρυμμένο» παράλληλα τοποθετημένο λευκό αμορτισέρ το οποίο μαζί με τον όμορφα φινιρισμένο κινητήρα-μετάδοση δημιουργούν μια αύρα πολυτέλειας. Το εμπρός μέρος είναι ογκώδες με χαρακτηριστικά τα πλαϊνά καπάκια που προστατεύουν σωστά τον αναβάτη. Η σέλα είναι γιγάντια και χωρισμένη σε δύο κομμάτια με τα λογότυπα του μοντέλου να είναι ραμμένα πάνω της, ενώ το πίσω μέρος είναι φαρδύ με το φωτιστικό σώμα να κλέβει την παράσταση και την εξάτμιση να δίνει μια σπορ πινελιά. Συνολικά, η εμφάνιση του C650GT είναι ξεχωριστή, δεν το μπερδεύεις εύκολα με κάτι άλλα με την ποιότητα να δεσπόζει παντού.

    Άνεση και πάλι άνεση…

    Στην εργονομία τα πράγματα είναι εξαιρετικά με την BMW να έχει βάλει για τα καλά το χεράκι της προκειμένου να δημιουργήσει ένα άνετο περιβάλλον στον αναβάτη. Η θέση οδήγησης φέρνει το σώμα όρθιο και αρκετά κοντά στο τιμόνι, τα πόδια παρόλα αυτά δεν σηκώνονται ψηλά, έχουν άνετη γωνία και θα δυσκολευτείς πολύ να κουραστείς πάνω του. Η σέλα είναι σκληρή, αλλά πολύ φαρδιά και καλά σχεδιασμένη για να συγκρατεί καλά το σώμα. Για τον συνεπιβάτη ούτε κουβέντα καθώς κάθεται σε προεδρική πολυθρόνα και απολαμβάνει τη διαδρομή αμέριμνος. Τα όργανα παρέχουν όλες τις απαραίτητες ενδείξεις στο ψηφιακό πάνελ με στροφόμετρο, χιλιομετρητές, κατανάλωση κ.α. ενώ το ταχύμετρο είναι αναλογικό. Το C650GT διαθέτει θερμαινόμενα grip και θερμαινόμενη σέλα, με το σύστημα ειδοποίησης στους καθρέπτες (SVA) να κλέβει την παράσταση. Πρίκειται για ένα σύστημα το οποίο προέρχεται από τα αυτοκίνητα και ειδοποιεί τον αναβάτη ότι υπάρχουν κινούμενα οχήματα κοντά του. Οι χώροι αποθήκευσης κάτω από τη σέλα είναι επαρκής για ένα jet και ένα full face κράνος, ενώ υπάρχουν και ντουλαπάκια μπροστά στην κονσόλα για μικροαντικείμενα.

    Κινητήρας με χαρακτήρα

    Ο κινητήρας του νέου C650GT δεν άλλαξε ιδιαίτερα καθώς παραμένει ο δικύλινδρος σε σειρά των 647cc. Το σύνολο αποδίδει 60 ίππους στις 7.750 σ.α.λ., ενώ η ροπή του εντυπωσιάζει αγγίζοντας τα 6,4 χλγμ στις 6.000 σ.α.λ. Η μετάδοση γίνεται μέσω αυτόματου κιβωτίου CVT, ενώ την τροφοδοσία έχει αναλάβει ψεκασμός BMS-E2 της BMW.

    Το βασικό χαρακτηριστικό του συνόλου είναι η φιλικότητα και η ποιότητα στη λειτουργία του καθώς είναι γραμμικός, δυνατός και αποτελεσματικός. Από την πρώτη στιγμή που ανοίξεις το γκάζι η δύναμη έρχεται ήρεμα και χωρίς ξεσπάσματα, χωρίς όμως να σε αφήνει αδιάφορο αφού το ταχύμετρο ανεβάζει χιλιόμετρα πάρα πολύ γρήγορα. Τα πρώτα 100Km/h έρχονται άμεσα και με λίγη υπομονή το ταχύμετρο θα τερματίσει στα 180Km/h. Με άνεση μπορείς να κινηθείς σε ταξίδι με ταχύτητες της τάξης των 160Km/h καθώς τόσο ο κινητήρας όσο και η προστασία από τον αέρα στο επιτρέπουν. Η μετάδοση λειτουργεί καλά, ίσως λίγο πιο απότομα από ότι θα περίμενε κανείς, αλλά είναι συνεπής και αποτελεσματική.

    Η BMW έχει τοποθετήσει και Traction Control στο C650GT το οποίο λειτουργεί σωστά και παρεμβαίνει σε καίρια σημεία, ενώ ένα πολύ θετικό στο ανανεωμένο μοντέλο είναι ο ήχος του κινητήρα. Στο προηγούμενο GT ο ήχος ήταν σχεδόν ενοχλητικός, κάτι που πλέον δεν ισχύει. Η ηχομόνωση είναι καλύτερη και στα αυτιά του αναβάτη φτάνει η σωστή αναλογία που δεν κουράζει. Από κατανάλωση το BMW τα πηγαίνει καλά καθώς δεν ξεπερνάει τα 5,2 λίτρα/100Km.

    Δώσε του δρόμο…

    Ο κινητήρας του BMW είναι ικανός και πολιτισμένος, ωστόσο πολύ καλή δουλειά έχει γίνει και στη συμπεριφορά του scooter στο δρόμο. Οι Βαυαροί έχουν προσφύγει σε δοκιμασμένες λύσεις όσον αφορά το πλαίσιο και τις αναρτήσεις με αποτέλεσμα να πετύχουν ένα σύνολο με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης σε όλες τις συνθήκες. Η άνεση είναι ο βασικός πυλώνας της συμπεριφοράς του C650GT με το USD πιρούνι των 40mm και το πίσω αμορτισέρ να κρατάνε τον αναβάτη σχεδόν ανέπαφο στις ανωμαλίες του δρόμου.

    Στην πόλη το BMW βρίσκει πρόσφυση παντού, είτε σε στεγνό, είτε σε βρεγμένο οδόστρωμα καταφέρνει να πατήσει καλά τους τροχούς του, να φρενάρει με ασφάλεια και να στρίψει απροβλημάτιστα. Αυτό που του λείπει είναι η πληροφόρηση κάτι που κάνει τον αναβάτη επιφυλακτικό, αλλά μόνο στην αρχή αφού όσο περνάνε τα χιλιόμετρα νιώθει εμπιστοσύνη προς το scooter.

    Στον ανοιχτό δρόμο το GT είναι στο στοιχείο του καθώς αφενός στον αυτοκινητόδρομο κυλάει πάνω σε χαλί με τρομερή άνεση και προστασία στον αναβάτη ακόμα και στην τελική του, ενώ αφετέρου στις στροφές, κυρίως τις ανοιχτές, είναι ακλόνητο στρίβοντας με ασφάλεια. Πάλι η έλλειψη πληροφόρησης περιορίζει τα πράγματα στη σβέλτη οδήγηση, αλλά αν το εμπιστευτείς και το μάθεις καλά μπορεί να διασκεδάσεις μαζί του ακόμα και σε σφικτό στροφιλίκι. Συνολικά, το BMW είναι από τα καλύτερα μελετημένα scooter όσον αφορά την οδική του συμπεριφορά καθώς παρά τον σαφή προσανατολισμό του προς την άνεση, δεν έχει χάσει την ικανότητα να στρίβει και να φρενάρει σαν ένα πολύ ποιοτικό scooter.

    Scooter – όχι – σαν όλα τα άλλα

    Η BMW για μια ακόμα φορά κατάφερε να κατακτήσει μια κατηγορία παρότι δεν ήταν στο στοιχείο της. Η νέα γενιά των maxi scooter της είναι εξαιρετική, βελτιωμένη στις λεπτομέρειες που πρέπει, έχοντας δυνατά τις χαρτιά την πολυτέλεια, την άνεση και τον εξοπλισμό. Η τιμή του δεν τρομάζει κάτι που το κάνει ακόμα πιο δελεαστικό, φλερτάροντας ξεκάθαρα με την κορυφή.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κινητήρας Υδρόψυκτος δικύλινδρος σε σειρά, τετράχρονος κινητήρας, τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο με ωστήρια, δύο εκκεντροφόροι επικεφαλής, λίπανση με ξηρό κάρτερ
    Κυβισμός 647 κ.εκ.
    Μέγιστη ισχύς 44 kW (60 PS) στις 7.750 σ.α.λ.
    Μέγιστη ροπή 63 Nm στις 6.000 σ.α.λ.
    Τροφοδοσία καυσίμου / διαχείριση κινητήρα Ηλεκτρονικός ψεκασμός BMS-E2
    Μετάδοση Φυγόκεντρος, ξηρός συμπλέκτης, κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT, λιπαινόμενη αλυσίδα
    Πλαίσιο Ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο, κινητήρας ως φέρον στοιχείο, ατσάλινο πίσω υποπλαίσιο
    Ανάρτηση / θέση μπροστινού τροχού Πιρούνι Upside-Down Ø 40 mm, διαδρομή 115mm
    Ανάρτηση / θέση πίσω τροχού Μονό ψαλίδι, διαδρομή 115mm
    Ελαστικό, εμπρός 120/70 ZR 15
    Ελαστικό, πίσω 160/60 ZR 15
    Φρένο, εμπρός Διπλό δισκόφρενο, διάμετρος 270 mm, από μία πλευστή δαγκάνα 2 εμβόλων
    Φρένο, πίσω Μονός δίσκος, διάμετρος 270 mm, πλευστή δαγκάνα 2 εμβόλων, BMW Motorrad ABS
    Βάρος (άνευ φορτίου, έτοιμο για οδήγηση, με γεμάτο ρεζερβουάρ 1) 261 kg
    Ωφέλιμη χωρητικότητα ρεζερβουάρ 15,5 l
    Τιμή 12.100 €

    Gallery

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια