Live Test: BMW i8

    Εικόνες από το μέλλον αυτή την εβδομάδα στο Motornews, με το “διαστημόπλοιο” της BMW να δίνει ρέστα σε κάθε επίπεδο.

    Το BMW i8 ήρθε στο live test του Motornews για να μας πάρει τα μυαλά. Τις επόμενες ημέρες, όλο και κάτι θα βρίσκουμε να γράφουμε, μέχρι να φτάσει η στιγμή της δοκιμής όπου μάλλον θα βγάλουμε τα εσώψυχα μας.

    Τετάρτη 4 Μαΐου

    «ET go home»

    bmwi8

    Ναι κάπως έτσι ήταν η κατάσταση σήμερα με την επιστροφή της BMW i8 στη βάση της. Οι ημέρες μας μαζί της θα μας μείνουν αξέχαστες όχι μόνο για την πολυτέλεια, την τεχνολογία, και την οδηγική απόλαυση που μας χάρισε αλλά κυρίως γιατί βρεθήκαμε στην ευχάριστη θέση να δούμε το μέλλον της αυτοκίνησης.

    bmwi8-4

    Η ημέρα μας ξεκίνησε πολύ νωρίς σήμερα, τόσο νωρίς και γρήγορα που ούτε καφέ καταφέραμε να πιούμε. Όμως με το που αντικρίσαμε και οδηγήσαμε αυτό το αριστούργημα τα ξεχάσαμε όλα.

    Εις το επανιδείν λοιπόν.

    bmwi8-2

    ΥΓ. Ελπίζουμε όχι στο πολύ μακρινό μέλλον…

    Τρίτη 3 Μαΐου

    20160502_213512

    Έχει νυχτώσει. Πλησιάζεις, ξεκλειδώνεις και η καμπίνα γίνεται μπλε. Χόλιγουντ κανονικό λέμε! Σηκώνεις την πόρτα να μπεις, ο φωτισμός γίνεται πιο γήινος και στη συνέχεια είναι σούπερ διακριτικός- με το γαλάζιο σιρίτι να μένει αναμμένο, “αγκαλιάζοντας” την καμπίνα. Βρέχει. Και τώρα; που το πας το κόσμημα; Έχουν ανοίξει οι ουρανοί και πέφτουν γάτες ζωντανές. Μετά φόβου Θεού, καθώς σε αυτές τις συνθήκες και με τους δρόμους πλημμυρισμένους, δεν εντοπίζονται τα χαντάκια και οι κρατήρες στο δρόμο εύκολα, προχωράς ελπίζοντας η τελευταία χαρτογράφηση που έχεις στο μυαλό σου, να εξακολουθεί να ισχύει. Οι υαλοκαθαριστήρες του i8 κάνουν τη δουλειά που πρέπει, με τρόπο που παραπέμπει σε νορμάλ αυτοκίνητο (ενώ εσύ περιμένεις λέηζερ που να στεγνώνει το παρμπρίζ, αντί για λαστιχένια λεπίδα που πηγαινοέρχεται…). Το βρεγμένο τερέν, μεγαλώνει το άγχος γιατί καλά, ok, το i8 θα φρενάρει. Ο από πίσω; Θα τα καταφέρει; Ουφ! Μετά από αρκετή ώρα φτάνεις. Κατεβαίνεις και κλειδώνεις. Δεν είναι τυχαίο που δεν το βλέπεις τακτικά στο δρόμο. Προφανώς και δεν έχει να κάνει με την οικονομική επιφάνεια του κατόχου. Γλιτώνεις τις σκοτούρες όταν βλέπεις τις δυσκολίες να αυξάνουν. Το κλειδώνεις και παίρνεις κάποιο άλλο από τα αυτοκίνητά σου για να πας στον προορισμό σου. Δεν είναι να παίζεις με αυτά. Τόσες μέρες με το i8 στα χέρια μας και όλες τις επισκέψεις- εξόδους των ημερών, τις κάναμε με άλλο αυτοκίνητο, για να αποφύγουμε το άγχος του αγνώστου με το κόσμημα που μας εμπιστεύτηκαν. Αλλά πάλι, εμείς είμαστε εμείς. 

    20160502_205545

    Δευτέρα 2 Μαΐου

    20160502_113204

    Το να πεις ότι «το i8 είναι γρήγορο» ή «είναι πολύ άκαμπτο» και «στρίβει καταπληκτικά, σαν σε ράγες» είναι αφόρητα βαρετά κλισέ, που δεν έχουν καμία μα καμία σημασία. Με την εμπειρία από την οδήγηση του αυτοκινήτου σε πολλές και διαφορετικές συνθήκες, αυτό που μπορούμε εμείς να πούμε, είναι πως το i8 αδικείται κατάφορα όταν προσπαθείς να το βάλεις σε ένα πλαίσιο «σύγκρισης» για να το τοποθετήσεις κάπου. Είναι ένα αυτόφωτο δημιούργημα, ένα τεχνούργημα υψηλής ευφυΐας, τόσο ιδιαίτερο σε κάθε επίπεδο που δε μπορεί να κριθεί με τα μέχρι τώρα δεδομένα. Προφανώς ούτε με των «τυπικών» υβριδικών αυτοκινήτων ευρείας παραγωγής- για την κάστα των οποίων το i8 είναι το τοτέμ. Για να πούμε και κάτι πρακτικό, το «κυνηγήσαμε» αρκετά σε αρκετά ενδιαφέρουσες διαδρομές και η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 8,2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης. Σε νορμάλ συνθήκες, ο δείκτης φλερτάρει με τις ενδείξεις κοντά στα 6 λτ./100χλμ. Πολύ σημαντική η συμβολή της ηλεκτρικής ενέργειας, που συμπληρώνει ιδανικά την απόδοση του 3κύλινδρου 1.500άρη κινητήρα και προσφέρει στον οδηγό ότι ζητήσει σε κάθε είδους δρόμο.

    20160502_122237

    M. Παρασκευή 29 Απριλίου

    20160429_103854

    Αυτό που συμβαίνει με το i8 στο δρόμο, δεν έχει προηγούμενο. Ακόμα και αν βρει τσέπες για να βάλει τα χέρια του κάποιος γυμνός και να κυκλοφορήσει στο δρόμο, τόση προσοχή δεν θα τραβήξει. Στάνταρ. Το θέμα είναι ωστόσο πως το κόσμημα αυτό της BMW, ξεφεύγει από τη σφαίρα της πραγματικότητας- τουλάχιστον της σύγχρονης ελληνικής. Δεν έχει καμία απολύτως θέση στους ελληνικούς δρόμους το i8. Είναι τελείως ξένο. Και αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με την διαστημική του εμφάνιση. Έχει κυρίως να κάνει με τις ικανότητές του αλλά και το τεχνολογικό του βάθος που πραγματικά αισθάνεσαι πως «αδικείται» όταν το χρησιμοποιείς στο ελληνικό οδικό δίκτυο– με μια μικρή εξαίρεση στις καλά πληρωμένες ιδιωτικές οδούς, που όμως δεν προσφέρουν και τίποτα ιδιαίτερο σε επίπεδο οδηγικής απόλαυσης. Πήραμε τους δρόμους προσπαθώντας να δούμε τι είναι αυτό που κάνει το i8 τόσο ξεχωριστό. Μιλάμε για Χόλιγουντ κανονικό. Ανοίξαμε τα παράθυρα, αφουγκραστήκαμε και παρατηρήσαμε. Μιλήσαμε με όλους όσοι ήθελαν να μάθουν και είχαν κάτι να ρωτήσουν. Και ήταν πάρα πολύ αυτοί που είχαν απορίες. Λιγότεροι από όσους ήθελαν μια σέλφι ή απλά να δουν από κοντά το διαστημόπλοιο αλλά και πάλι πολλοί

    20160430_112545

    Μ. Πέμπτη 27 Απριλίου

    20160427_152341

    Όλα αυτά τα χρόνια (19 συναπτά) στο χώρο του αυτοκινήτου, με πολλά exotics και άλλα τόσα υπεραυτοκίνητα, ποτέ δεν έχει φτάσει η υστερία στο δρόμο στα επίπεδα που αντιμετωπίζουμε από τις πρώτες μας στιγμές με το i8. Βλέπετε, ακόμα και αν είναι λίγοι αυτοί που μπορούν να εκτιμήσουν τι είναι αυτό που βλέπουν, η σπανιότητά του στο δρόμο είναι από μόνη της μια αφορμή για αναμνηστική φωτό έστω και με την φωτογραφική του κινητού, χάζι από απόσταση ή από κοντά, ακόμα και για κουβέντα με τον οδηγό. Η αλήθεια είναι πως από τις φωτογραφίες δε μπορείς να καταλάβεις το πόσο εξωτικό δείχνει. Ο χαρακτηρισμός “διαστημόπλοιο” είναι ο μόνος που μπορεί να το περιγράψει, μια και το χαμηλό του προφίλ και οι μοναδικές του σχεδιαστικές φόρμες, το κάνουν να φαίνεται ακόμα πιο “ξένο” προς το δρόμο που το φιλοξενεί. Τον εκάστοτε δρόμο, σε όλο τον κόσμο. Πόσο μάλλον στην Ελλάδα, όπου το περιβάλλον έχει ροπή προς το “ζοφερό”, κάνοντας το i8 να μοιάζει τελείως E.T.

    20160427_193925

    Σχόλια

    Σχόλια