Motornews Test: Ducati Multistrada 1200S

    Η αξία της νέας Ducati Multistrada είναι η μοτοσικλέτα που κρύβεται κάτω και πίσω από τα φαντεζί ηλεκτρονικά και την πανέμορφη σχεδίαση…

    Λίγο πριν την Εθνική μας εορτή ήρθε στα χέρια μας μια από τις πιο πολυσυζητημένες μοτοσικλέτες της περασμένης σεζόν και η παρέλαση ξεκίνησε νωρίς. Πρόκειται για την πανέμορφη Ducati Multistrada 1200S η οποία άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις στον Παγκόσμιο Τύπο και συνεχίζει να κατακτά τον κόσμο με τις πλούσιες αρετές τις. Αυτό που αναρωτηθήκαμε λίγο πριν παραλάβουμε τη μοτοσικλέτα ήταν για ποιόν λόγο κάποιος να δώσει 21.100€ για να κάνει δική του μια sport-adventure μοτοσικλέτα όταν ο ανταγωνισμός έχει να προσφέρει αν μη τι άλλο φθηνότερες λύσεις;

    Το ασχημόπαπο μετατράπηκε σε έργο τέχνης

    Η απάντηση έρχεται αποστομωτική όταν αντικρίζεις το κόκκινο πλαίσιο χωροδικτύωμα να μπλέκεται μέσα στο λευκό βαμμένο φέρινγκ, τα επιθετικά φωτιστικά σώματα LED στη μάσκα και την απίθανη μαύρη πίσω μονόμπρατση ζάντα με τα τρία Υ. Το πράγμα λήγει όταν πατάς το κουμπί της μίζας και έρχεται στη ζωή ο δικύλινδρος L90 κινητήρας με τον άγριο ήχο να κάνει την καρδιά να χτυπά λίγο πιο δυνατά.

    Το πρώτο πράγμα που σε απασχολεί πάντως στο Multi είναι η πολυπλοκότητά του όσον αφορά το πακέτο των ηλεκτρονικών τόσο στον κινητήρα όσο και των αναρτήσεων. Η μοτοσικλέτα διαθέτει μια πληθώρα βοηθημάτων όπως ABS τελευταίας γενιάς, Traction Control (DTC), Wheelie Control (DWC), Skyhook semi-active αναρτήσεις (DSS), 4 επιλογές χαρτογράφησης του κινητήρα, φώτα LED με Ducati Cornering Lights (DCL), Ducati Cruise Control και φυσικά το κερασάκι στην τούρτα που είναι το DVT στον κινητήρα, το σύστημα μεταβλητών βαλβίδων δηλαδή. Πραγματικά η μοτοσικλέτα είναι πολύπλοκη, ωστόσο ο χειρισμός όλων αυτών είναι σχετικά απλός, απλά απαιτεί χρόνο και λίγες γνώσεις προγραμματισμού για να τα εμπεδώσεις…

    Στο δια ταύτα όμως το Multistrada είναι μια μοτοσικλέτα με δύο ρόδες, ένα τιμόνι και έναν κινητήρα και μάλιστα μια πάρα πολύ καλή μοτοσικλέτα όταν ξεχάσεις όλα τα παραπάνω και απλά την οδηγήσεις.

    Άνετο και πολύ ποιοτικό

    Ένα πράγμα που σίγουρα εκτιμάς από την αρχή στο Ducati είναι η εργονομία της μοτοσικλέτας η οποία είναι πραγματικά άριστη. Η θέση οδήγησης είναι άψογη με τον αναβάτη να κάθεται πάνω σε μια φαρδιά και άνετη σέλα η οποία μάλιστα ρυθμίζεται καθ’ ύψος. Τα χέρια είναι κοντά στο φαρδύ τιμόνι, ενώ τα πόδια δημιουργούν άνετη γωνία στα γόνατα με τα μαρσπιέ να είναι χαμηλά. Το νέο Multi είναι λίγο πιο στενό στην περιοχή της σέλας με αποτέλεσμα τα πόδια να μην ανοίγουν τόσο πολύ σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο βοηθώντας στον χειρισμό, αλλά και σε χωμάτινες διαδρομές.

    Τα όργανα είναι υπερσύγχρονα με μια μεγάλη οθόνη 5 ιντσών TFT να παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Μπορεί κανείς να βρει με μια ματιά χιλιομετρητές, θερμοκρασία, κατανάλωση, αυτονομία, το πρόγραμμα αναρτήσεων που έχεις επιλέξει, το πρόγραμμα του Traction Control, του ABS και του Wheelie Control, ενώ υπάρχει και προειδοποιητικό σήμα όταν υπάρχει κίνδυνος πάγου στο δρόμο. Με λίγα λόγια στα όργανα θα βρείτε την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και φυσικά μπορείτε μέσω Bluetooth να συνδέσετε το κινητό σας τηλέφωνο για ακόμα περισσότερη απόλαυση.

    Όσο για την προστασία, το Ducati τα πηγαίνει περίφημα καθώς ο κορμός του αναβάτη δεν καταλαβαίνει τίποτα. Με τη βοήθεια της ρυθμιζόμενης (πανεύκολα) ζελατίνας φέρνεις στα μέτρα σου και την προστασία του κεφαλιού και ουσιαστικά το μοναδικό εκτεθειμένο πράγμα είναι το κάτω μέρος των ποδιών. Τα φώτα είναι πέρα κάθε κριτικής με το σύστημα αυτόματης σκόπευσης να λειτουργεί σε πραγματικές συνθήκες. Μοναδικό ψεγάδι είναι η τοποθέτηση του διακόπτη σινιάλου ο οποίος εξέχει τόσο ώστε με χοντρό γάντι σε κάθε πάτημα του συμπλέκτη να ενεργοποιείται.

    Συνολικά, το Multistrada είναι μια σωστά σχεδιασμένη μοτοσικλέτα η οποία εκτός από την προστασία και την άνεση του αναβάτη, διαθέτει ένα state of the art πακέτο τεχνολογίας που ευπρόσδεκτα θα το καλοσωρίσει ο καθένας.

    Μοτέρ μούρλια, στο δρόμο… Ducati

    Μία ευκαιρία είχαμε να αξιολογήσουμε τον κινητήρα και την οδική συμπεριφορά της μοτοσικλέτας. Βρουμ λοιπόν στον περιφερειακό Υμηττού και έπειτα στο «βουνό» για μια καλή δόση αδρεναλίνης με μια μοτοσικλέτα 160 ίππων. Τα πράγματα ξεκινούν καλά με τον κινητήρα στη θέση Sport και τα ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα. Το L90 μοτέρ των 1.198cc ξεδιπλώνει τις αρετές του, η ισχύς είναι μεγάλη και τη νιώθεις στο πετσί σου. Το Ride-by-Wire γκάζι κρατάει την ισορροπία στην ομαλότητα και δεν επιτρέπει ακραία και απότομα ξεσπάσματα, ωστόσο η ροπή και η ισχύς του Desmo δεν κρύβονται.

    Το ταχύμετρο φτάνει για πλάκα τα 200Km/h και συνεχίζει να ανεβάζει μέχρι τα 247Km/h (μάλλον πάει και άλλο), ενώ όλα είναι υπό έλεγχο χάρη στην απίθανη ποιότητα κύλισης της μοτοσικλέτας. Όσο και αν φανεί περίεργο, πολύ σύντομα ξεχνάς πως το Multi διαθέτει 160 ίππους και το οδηγείς χωρίς καθόλου ηλεκτρονικά διότι είναι πραγματικά πολύ καλά στημένο και ποιοτικό. Ο κινητήρας έχει πάντα δύναμη ανεξαρτήτου σχέσης στο κιβώτιο, ενώ του αρέσει να πηγαίνει με μια κάτω για δύο λόγους: πρώτα για να ακούς τον υπέροχο ήχο στις υψηλές στροφές και δεύτερον διότι είναι αρκετά μακρύ στο γρανάζωμα και θέλεις να βρίσκεσαι στην ωφέλιμη περιοχή στη γρήγορη οδήγηση.

    Στις ανοιχτές καμπές το Ducati συμπεριφέρεται σαν βασιλιάς με πλαίσιο και αναρτήσεις να πατάνε καλά στην άσφαλτο και να σε κάνουν να στρίβεις με… όλα έχοντας καλή αίσθηση και εξαιρετικό έλεγχο στο γκάζι. Στις πιο σφικτές στροφές τα πράγματα αντί να χειροτερεύουν, βελτιώνονται με το Ducati να βγάζει έναν πολύ σπορ χαρακτήρα. Αν αποφασίσεις να μην το… στραμπουλήξεις και να το οδηγήσεις απλωτά, τότε θα σε ανταμείψει με έναν πολύ γρήγορο ρυθμό ο οποίος θα ταπεινώσει ακόμα και supebike 1000άρια σε πολλές περιπτώσεις. Του αρέσει η φόρα στην είσοδο της στροφής, οι μεγάλες κλίσεις και η υψηλή ταχύτητα μέσα στη στροφή, κάτι που επιτυγχάνεται με ευκολία χάρη στον πολύ καλό χειρισμό που έχεις στο δεξί σου χέρι. Αναρτήσεις και πλαίσιο συνεργάζονται πολύ καλά έχοντας πολλές δυνατότητες ρύθμισης ώστε να τις φέρεις στα μέτρα σου.

    Στην πόλη έρχεται ίσως η μεγαλύτερη έκπληξη από το Multi καθώς μετατρέπεται σε αρνάκι σε σχέση με τον λύκο του «βουνού». Ο κινητήρας με το DVT αποδίδει ομαλά, οι αναρτήσεις επιτρέπουν μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και το πλαίσιο έχει την κατάλληλη ισορροπία μεταξύ άνεσης και πληροφόρησης. Τα φρένα με τις μονομπλόκ δαγκάνες της Brembo είναι από άλλο πλανήτη με εξαιρετική δύναμη και φοβερή αίσθηση στη μανέτα, επιβεβαιώνοντας τη ρήση του… ότι πληρώνεις παίρνεις.

    Εξαιρετική μοτοσικλέτα από μόνη της

    Συνολικά, το Multistrada είναι πραγματικά μια πολυτάναντη μοτοσικλέτα η οποία όμως δεν τα κάνει όλα καλά, τα κάνει όλα πάρα πολύ καλά. Διαθέτει μεν ένα πολύ ισχυρό πακέτο ηλεκτρονικών, ωστόσο πίσω από αυτό κρύβεται μια μοτοσικλέτα διαμάντι, καλά σχεδιασμένη, με απίστευτες αρετές. Πιστεύω ότι αν δεν είχε ούτε ένα ηλεκτρονικό πάνω της η συγκεκριμένη μοτοσικλέτα θα παρέμενε μια από τις καλύτερες της αγοράς. Πίστευα ότι στην Ducati πληρώνεις και λίγο την ομορφιά και τη φίρμα, αλλά αυτό τελικά που πληρώνεις στο νέο Ducati Multistrada είναι η μοτοσικλέτα που κρύβεται κάτω και πίσω από τα φαντεζί ηλεκτρονικά και την πανέμορφη σχεδίαση… πληρώνεις την πραγματικά εξαιρετική μοτοσικλέτα από τη Μπολόνια.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κινητήρας  Δικύλινδρος, L90, υγρόψυκτος 4βάλβιδος με DVT και δεσμοδρομικό σύστημα
    Κυβισμός  1.198,4 κ.εκ.
    Ισχύς  160 ίπποι στις 9.500 σ.α.λ.
    Ροπή  13,7 χλγμ στις 7.500 σ.α.λ.
    Τροφοδοσία  Bosch ηλεκτρονικός ψεκασμός, Ride-By-Wire, 56mm ελλειπτικά σώματα
    Μετάδοση  6τάχυτο μηχαικό
    Πλαίσιο  Ατσάλινο χωροδικτύωμα
    Ανάρτηση εμπρός  Ανεστραμμένο πιρούνι 48mm πλήρως ρυθμιζόμενο ηλεκτρονικά με σύστημα DSS
    Ανάρτηση πίσω  Μονό αμορτισέρ σε μονόμπρατσο ψαλίδι, πλήρως ρυθμιζόμενο ηλεκτρονικά με σύστημα DSS
    Φρένα εμπρός  Δύο δίσκοι 330mm με ακτινικές 4πίστονες δαγκάνες monoblock Brembo, ABS
    Φρένα πίσω  Μονός δίσκος 265mm με 2πίστονη δαγκάνα και ABS
    Βάρος  235 κιλά
    Ρεζερβουάρ  20 Λίτρα
    Τιμή  21.100€

    Gallery

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια