Live Test: VW Golf 1.0 TSI

    Το Golf με τον χιλιάρη τρικύλινδρο, κλείνει το μάτι σε όσους τα θέλουν όλα με χαμηλό κόστος χρήσης.

    Το VW Golf με τον τρικύλινδρο TSI του λίτρου, ήρθε στο Live Test του Motornews για να μας δείξει τις ψάρια πιάνει. Τις επόμενες ημέρες θα το “ταλαιπωρήσουμε” με διαδρομές και φορτώματα, προκειμένου να έχουμε μια σφαιρική εικόνα για το μοντέλο στη συγκεκριμένη του έκδοση. Κατόπιν, θα ακολουθήσει η καθιερωμένη “τυπική” δοκιμή, με αναφορά σε όλους τους τομείς αξιολόγησης. Μείνετε συντονισμένοι.

    Τετάρτη 20 Απριλίου

    Το σηματάκι BlueMotion το τιμά και με το παραπάνω αυτό εδώ το Golf. Το τρικύλινδρο μοτεράκι των μόλις 999 κ.εκ. είναι τόσο ελαστικό, που σου επιτρέπει να κινείσαι συνεχώς μεταξύ 1.000 και 1.800 περίπου σ.α.λ., παρότι το καύσιμο που χρησιμοποιεί, για να συνεννοούμαστε, είναι βενζίνη. Ταυτόχρονα είναι αθόρυβο και πολιτισμένο σαν Βρετανός λόρδος, με αποτέλεσμα να μένει πάντα στο παρασκήνιο –όχι της απόδοσης, αλλά του θορύβου, των κραδασμών και της κατανάλωσης. Η τελευταία είναι εντυπωσιακά χαμηλή, σε βαθμό που ψάχνεσαι μήπως το όργανο μέτρησης της μέσης κατανάλωσης «κλέβει».

    Golf BlueMotion 5

    Ωστόσο αυτό δεν συμβαίνει και έτσι μένεις έκθαμβος με την ικανότητα του μοτέρ να αρκείται σε 4,9 – 5,5 λίτρα καυσίμου /100 χλμ., σε καθημερινές αστικές διαδρομές, που άλλα βενζινοκίνητα ούτε στη σελήνη δεν θα προσέγγιζαν. Το Golf 1.0 Bluemotion πραγματικά παίρνει πίσω το αίμα των βενζινοκινητήρων από τους diesel, όχι μόνο γιατί τους κοντράρει στα ίσα στην ολιγάρκεια, αλλά γιατί ταυτόχρονα τους κουνά μαντήλι καλαματιανό όσον αφορά στη συνολική ευκολία οδήγησης, την ησυχία και την ανυπαρξία κραδασμών. Με τους 115 ίππους του δε, έχει ταυτόσημη περίπου απόδοση με τα περισσότερα diesel των 1.5 και 1.6 λίτρων. Όπερ, μεθερμηνευόμενο, σημαίνει πως τα έξοδα ασφάλισης και συντήρησης είναι σίγουρα πιο χαμηλά. Τελικά, αυτό το Golf τείνει να μας προκύψει best buy της γκάμας του μοντέλου –και ίσως της κατηγορίας- για τις ελληνικές συνθήκες.

    Τρίτη 19 Απριλίου

    Το νέο στοιχείο σε αυτό εδώ το Golf είναι σίγουρα ο κινητήρας, ο οποίος έχει πολύ βάθος παρά το λιλιπούτειο μέγεθός του. Ωστόσο αυτό που μας εκπλήσσει για ακόμα μια φορά, όντας η πολλοστή που βρισκόμαστε μέσα σε ένα Golf έβδομης γενιάς, είναι το «βάθος» του ίδιου του αυτοκινήτου.

    VW Golf 1_0 Blue 4

     

    Κοντά μας εδώ και τέσσερα περίπου χρόνια, δεν δείχνει να έχει ξεπεραστεί παρά σε ελάχιστα σημεία από τον ανταγωνισμό. Ειδικά δε με το συγκεκριμένο μοτέρ, μάλλον παίρνει το αίμα του πίσω όσον αφορά το μεγάλο αγώνα του downsizing. Εξαιρετική θέση οδήγησης, σχεδόν άριστα ρυθμισμένη ανάρτηση, ποιότητα παντού, κατανάλωση για σεμινάριο, πρακτικότητα και καλοί χώροι, συνθέτουν ένα μικρό – μεσαίο οικογενειακό πεντάθυρο που, σε ότι αφορά το σύνολο, παραδίδει μαθήματα σε κάθε rookie της κατηγορίας.

    VW Golf 1_0 Blue 2

     

    Αν για κάτι μπορείς να ψέξεις αυτό εδώ το Golf, όπως και κάθε ένα μετά την πρώτη γενιά, είναι για τη συντηρητική έσω – έξω αισθητική του. Αλλά, αν κρίνουμε από τις πωλήσεις του, είναι πρωταθλητής στην κατηγορία του στην Ευρώπη, ακόμα και αυτό το «μείον» το έχει χρησιμοποιήσει υπέρ του.

    Δευτέρα 18 Απριλίου

    20160415_171711

    Με 1.000άρη κινητήρα το Golf έχει να υπάρξει από τα τέλη της δεκαετίας του ’80, όταν έπρεπε να “ντριμπλάρει” το φορολογικό καθεστώς των μεσογειακών χωρών, η VW λάνσαρε τη δεύτερη γενιά του μοντέλου με ένα απίθανο συνδυασμό. Τα κυβικά τότε ήταν 1.049 και η απόδοση 45 ίπποι, ενώ όταν στο αυτοκίνητο αντικαταστάθηκε το καρμπιρατέρ με ψεκασμό μονού σημείου, οι ίπποι έγιναν 50. Πολύ λιγότερα ήταν βέβαια και τα κιλά του αυτοκινήτου αλλά το αποτέλεσμα στο δρόμο ήταν για γέλια σε ότι είχε να κάνει με τις επιδόσεις. Άλλοι καιροί τότε. Σήμερα, το Golf είναι αισίως στην 7η γενιά του και ο TSI των 999 κ.εκ. με τους 3 κυλίνδρους και το turbo αποδίδει 115 ίππους στην έκδοση που έχουμε στα χέρια μας. Προφανώς και η εικόνα είναι πολύ διαφορετική αλλά για όσους από εμάς που είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε τον “παλιό” συνδυασμό, το κόλλημα είναι δεδομένο. Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα, οι απαντήσεις που παίρνει ο οδηγός αναφορικά με τις ικανότητες του μοντέλου είναι απόλυτα πειστικές. Έχοντας κάνει τα πρώτα 200 χιλιόμετρα με το Golf, έχουμε μόνο καλά λόγια να πούμε, μια και την κατανάλωση κρατάμε με ευκολία στα χαμηλά 6άρια αλλά και όποτε το θελήσουμε πιέζουμε και δεν μας λείπει το γκάζι. 

    20160415_171826

    Σχόλια

    Σχόλια