6H Silverstone: Με το δεξί η Audi

Σε έναν συναρπαστικό αγώνα που κρίθηκε την τελευταία ώρα, το Audi #2 των Marcel Fassler, Benoit Treluyer και Andre Lotter πήραν μία μεγάλη νίκη και ξεκίνησαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη νέα χρονιά.

Σε έναν συναρπαστικό αγώνα που κρίθηκε την τελευταία ώρα, το Audi #2 των Marcel Fassler, Benoit Treluyer και Andre Lotter πήραν μία μεγάλη νίκη και ξεκίνησαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη νέα χρονιά.

Το πλήρωμα του #2 πήρε την πρωτοπορία του αγώνα την 4η ώρα και δεν κοίταξε πίσω από εκεί και πέρα, καθώς με καλή στρατηγική και τρομερό ρυθμό, ο Marcel Fassler που ανέλαβε το τελευταίο κομμάτι του αγώνα, δεν υπέκυψε στην πίεση και πήρε την πρώτη νίκη της χρονιάς. Στην 2η θέση βρέθηκε η #2 Porsche των Neel Jani, Romain Doumas και Marc Lieb, οι οποίοι δεν μπόρεσαν να παλέψουν για την νίκη με ένα κλατάρισμα την τελευταία ώρα να οδηγεί σε πρόωρο pit stop. Το βάθρο συμπλήρωσε το #5 Toyota TS050 των Stephane Sarrazin, Mike Conway και Kamui Kobayashi. Στην 4η θέση βρέθηκε το #6 Toyota το οποίο έχασε 24 γύρους στα pit λόγω κλαταρίσματος που έκανε ζημιά στο αμάξωμα, την ανάρτηση και το πίσω μέρος του αγωνιστικού. Το #8 Audi εγκατέλειψε τον αγώνα μετά από προβλήματα στο ERS, ενώ το #1 εγκατέλειψε στην αρχή της 3ης ώρας, όταν ο Brendon Hartley είχε σύγκρουση με ένα αγωνιστικό της GTE-Am.

Στην μάχη των ιδιωτικών LMP1, η Rebellion Racing έκανε το 1-2 με το #13 των Alexandre Imperatori, Dominik Kraihammer και Matheo Tuscher να τερματίζει στην 1η θέση και το #12 των Nelson Piquet, Nicolas Prost και Nick Heidfeld να έρχεται στη 2η. Το βάθρο συμπλήρωσε το #4 της ByKolles.

Στην LMP2 η RGR Sport by Morand κυριάρχησε τον αγώνα από την 4η ώρα και μετά παίρνοντας μία μεγάλη νίκη με τους Felipe Albuquerque, Ricardo Gonzalez και Bruno Senna στο #43 Ligier JP-P2. Στην 2η θέση τερμάτισε το #31 της ESM με τους Pipo Derani, Chris Cummins και Ryan Dalziel, ενώ το βάθρο συμπλήρωσε το #26 της G-Drive Racing με τους Roman Rusinov, Rene Rast και Nathaniel Berthon να ολοκληρώνουν έναν αγώνα με αρκετά προβλήματα.

Στην GTE-Pro ήταν ο μονόλογος της Ferrari, με την AF-Corse να κάνει το εντυπωσιακό 1-2. Το #71 των Davide Rigon και Sam Bird ολοκλήρωσε στην 1η θέση έχοντας έναν απροβλημάτιστο αγώνα. Στην 2η θέση βρέθηκαν οι Gianmaria Bruni και James Calado στην #51 488 GTE, οι οποίοι πραγματοποίησαν έναν εντυπωσιακό αγώνα από την τελευταία θέση του grid, καθώς στα πρώτα λεπτά έπρεπε να εκτίσουν ποινή 3 λεπτών stop/go για αλλαγή κινητήρα. Το βάθρο συμπλήρωσε η #95 Aston Martin των Nicki Thiim, Marco Sorensen και Darren Turner.

Στην GTE-Am η AF-Corse πήρε την νίκη με τη #83 458 Italia. Στην 2η θέση βρέθηκε η #98 Aston Martin Vantage, ενώ το βάθρο συμπλήρωσε η Labre Competition με την #50 Corvette C7.R.

Με τις δύο νίκες της η Ferrari προσπέρασε την Aston Martin σε νίκες στο WEC με 51, έναντι 50 του Άγγλου κατασκευαστή.

Ο Αγώνας:

Στην εκκίνηση τα δύο Audi κρατήθηκαν μπροστά και διατήρησαν το 1-2 μετά τον πρώτο γύρο. Τα δύο Porsche έδειξαν προς στιγμήν να δυσκολεύονται να βρουν θερμοκρασία στα ελαστικά τους, αλλά από τον 5ο γύρο και μετά, άρχισαν να πιέζουν. Μπροστά, ο Andre Lotterer με το #7 είχε ανοίξει την διαφορά από τον di Grassi με το #8, ενώ ο Webber άρχισε να πιέζει τον Βραζιλιάνο. Πράγματι, ο Αστραλός στο #1 πέρασε στην 2η θέση και άρχισε να κυνηγάει τον Lotterer για την πρωτοπορία του αγώνα. Οι δύο τους έδωσαν μία πολύ ωραία μάχη, αλλά ο Γερμανός οδηγός της Audi αντιμετώπισε προβλήματα με την κίνηση και έχασε την 1η θέση με 20 λεπτά να έχουν περάσει στον αγώνα. Ο Webber ανέβηκε πρώτος και άρχισε να φτιάχνει μια μικρή διαφορά. Πίσω, είχαμε εντυπωσιακή μάχη για την 3η θέση, με τους Di Grassi στο #8 και Dumas στο #2 να μας χαρίζουν ωραίες στιγμές. Μάλιστα στην πίσω ευθεία, ο Dumas δοκίμασε την τύχη του πατώντας πάνω στο γρασίδι για να προσπεράσει, αλλά ο οδηγός της Audi, είχε καλύτερη είσοδο στην 6η στροφή. Τα δύο Toyota είχαν παραμείνει στις θέσεις 5 και 6 αλλά δεν είχαν μείνει κοντά στην μάχη της 3ης θέσης. Στην LMP2 το #31 της ESM είχε πάρει την πρωτοπορία του αγώνα, ενώ στην GTE-Pro, το #71 διατήρησε την πρωτοπορία που είχε στην εκκίνηση και είχε φτιάξει μία διαφορά 6 δευτερολέπτων.

Πρώτη άνοιξε τον χορό των pit stop η Audi, με το #8 να μπαίνει πρώτα και το #7 να ακολουθεί έναν γύρο αργότερα. Τα δύο Porsche ακολούθησαν 2 και 3 γύρους αργότερα και το ίδιο πραγματοποίησαν τα δύο Toyota. O Oliver Jarvis μπήκε στο #8 Audi και εκμεταλλεύτηκε το pit stop για να περάσει στην 2η θέση, ενώ μπροστά ο Hartley στο #1 είχε κάνει μία διαφορά στα 13 δευτερόλεπτα.

Με την συμπλήρωση 1 ώρα αγώνα, η Porsche #1 προηγούνταν στην LMP1, το #13 Rebellion στην LMP1-P, το #26 της G-Drive Racing, η #71 Ferrari στην GTE-Pro και η #83 Ferrari στην GTE-Am.

Στην 2η ώρα, η δράση παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα, αλλά χωρίς ιδιαίτερες μάχες. Στην GTE-Pro, ο Christensen με τη #77 Porsche έδωσε μια πολύ ωραία μάχη με τα δύο Ford GT για να ανέβει στην 2η θέση που είχε χάσει πιο πριν. Επιπλέον, λίγο πιο πίσω ο Darren Turner με τη #95 Aston Martin έδωσε εντυπωσιακή μάχη με το #67 Ford του Andy Priaulx, ενώ λίγους γύρους αργότερα πέρασε και το #66 Ford του Mucke. Εντυπωσιακή μάχη είχε ο Nelson Piquet με το #12 Rebellion με τον James Rossiter με το #4 της ByKolles. Οι δύο τους ήρθαν πολύ κοντά στο να ακουμπήσουν, αλλά μετά από 4 γύρους σκληρού πόκερ, ο Βραζιλιάνος κατάφερε να περάσει.

Ακριβώς στο μέσο της 2ης ώρας, η Audi έβαλε τα δύο R18 της για το δεύτερο pit stop. Η Γερμανική εταιρία μετά από εκείνο το σημείο, είδε την χειρότερη στιγμή του αγώνα. Το #8 αντιμετώπισε προβλήματα, χάνοντας την δύναμη του ERS, με αποτέλεσμα τα φρένα του R18 να υπερθερμανθούν. Και σαν να μην έφτανε αυτό, ο Treluyer με το #7 έκανε λάθος στο τελευταίο σικέιν, με αποτέλεσμα να χάσει την 2η θέση από την #2 Porsche του Neel Jani.

Τα προβλήματα στην πίστα συνεχίστηκαν με τη #77 911 RSR από την 2η θέση στην GTE-Pro, να βλέπει την εμπρός δεξιά ανάρτηση να καταρρέει.

Η 2η ώρα ολοκληρώθηκε με την Porsche #1 στην πρώτη θέση στην LMP1, το #13 Rebellion στην 1η θέση στην LMP1-P, το #26 της G-Drive Racing στην 1η θέση στην LMP2. Στην GTE-Pro, η #71 Ferrari διατήρησε την πρωτοπορία, όπως και η #88 Porsche στν GTE-Am.

Με το ξεκίνημα της 3ης ώρας, είδαμε τα μεγάλα δράματα. Ο Brendon Hartley με το #1 από την 1η θέση στον αγώνα, στην προσπάθειά του να ντουμπλάρει μία Porsche της GTE-Am, είχαν επαφή με τα δύο αγωνιστικά να καταλήγουν στις μπαριέρες. Το #1 απογειώθηκε προς στιγμήν στον αέρα και διαλύθηκε στη συνέχεια. Πολύ απογοητευτικό ξεκίνημα για το πλήρωμα που πήρε το πρωτάθλημα την περσινή σεζόν.

Η Full Course Yellow έκανε την εμφάνισή της και τα αγωνιστικά κινούνταν με περιορισμένη ταχύτητα. Τα προβλήματα όμως συνεχίστηκαν, όταν το #8 Audi σταμάτησε μέσα στην πίστα μεταξύ των στροφών 3 και 4 με πρόβλημα στον κινητήρα. Λίγο αργότερα ενεργοποιήθηκε το σύστημα πυρόσβεσης που επιβεβαίωσε το πρόβλημα στον κινητήρα.

Στην επανεκκίνηση, ο Treluyer με το #7 ήταν ακριβώς πίσω από τον Lieb με το #2 στην μάχη για την 1η θέση. Ο Lieb παραλίγο να έχει επαφή με έναν πιο αργό συνδυασμό και ο Treluyer το εκμεταλλεύτηκε και πέρασε στην κορυφή του αγώνα με εντυπωσιακό προσπέρασμα. Όμως όπως είδαμε από την επανάληψη, τα προσπεράσματα έγιναν υπό καθεστώς κίτρινης σημαίας, αλλά οι αγωνοδίκες δεν έδωσαν κάποια ποινή. Το #26 της G-Drive Racing είχε προκαλέσει την κίτρινη σημαία, όταν είχε σταματήσει στην πίστα, αλλά στη συνέχεια λύθηκε το πρόβλημα, όμως ο Rastt που ήταν στο τιμόνι του Oreca 05 έχασε δύο θέσεις. Ο Rast πραγματοποίησε τρομερή αντεπίθεση και πέρασε τον Bruno Senna με το #43, αλλά και τον Danny Wats με το #42 για να ανέβει στην 1η θέση στην κατηγορία.

Στην κουφή της LMP1, το #7 και το #2 έδωσαν εντυπωσιακή μάχη, με την διαφορά να αυξομειώνεται γύρο με τον γύρο.

Η ολοκλήρωση της 3ης ώρας είδε το #7 Audi στην 1η θέση στην LMP1, το #13 Rebellion στην 1η θέση στην LMP1-P, ενώ στην LMP2 το #26 παρέμεινε στην 1η θέση παρά τα προβλήματα που αναφέραμε πριν. Στην GTE-Pro η #71 Ferrari παρέμεινε μπροστά, ενώ η #83 Ferrari ανέβηκε 1η στην GTE-Am.

Η 4η ώρα άρχισε και τα δράματα δεν έλειψαν. Το #5 Toyota είχε κλατάρισμα ακριβώς μετά την είσοδο των pit και ο Kazuki Nakajima που είχε μπει στο αγωνιστικό έπρεπε να κάνει έναν ολόκληρο γύρο με 3 ρόδες. Όμως, κατά τη διάρκεια του γύρου το ελαστικό έσπασε το αμάξωμα και η πίστα γέμισε με πολλά θραύσματα. Το SC έκανε την εμφάνισή του μηδενίζοντας τις διαφορές, ενώ το #5 Toyota γύρισε πολύ αργά στα pit.

Στην επανεκκίνηση ο Dumas με το #2 απείλησε τον Treluyer με το #1 για την 1η θέση του αγώνα, αλλά ο οδηγός της Audi διαχειρίστηκε σωστά την υβριδική του ενέργεια και κράτησε την πρώτη θέση. Λίγα λεπτά αργότερα, ο Dumas είχε επαφή με ένα από τα For GT, με αποτέλεσμα να χάσει τον έλεγχο του αγωνιστικού του και να πέσει 15 δευτερόλεπτα πίσω από την κορυφή.

Με 4 ώρες αγώνα, το #7 Audi ήταν 1ο στην LMP1, το #13 Rebellion ήταν στην 1η θέση στην LMP1-P και το #43 της RGR by Morand ήταν 1ο στην LMP2. Στην GTE-Pro δεν άλλαξε κάτι με το #71 στην 1η θέση, ενώ στην GTE-Am το #88 πέρασε στην κορυφή.

Το #5 Toyota, επέστρεψε λίγο μετά την συμπλήρωση 4 ωρών στην πίστα, μετά από 41 λεπτά στα pit, 24 γύρους πίσω από την κορυφή. Η διαφορά ανάμεσα στους δύο πρώτους είχε σταθεροποιηθεί λίγο πάνω από τα 10 δευτερόλεπτα, με την μάχη να περνά στα χέρια των μηχανικών. Με κάτι παραπάνω από 90 λεπτά να απομένουν, οι μηχανικοί έβαλαν φωτιά στα κομπιουτεράκια τους, καθώς η στρατηγική θα έπαιζε σημαντικό ρόλο στην έκβαση του αγώνα.

Και πράγματι, ο Fassler με το #7 μπήκε στα pit με 1 ώρα και 6 λεπτά να απομένουν για την ολοκλήρωση του αγώνα, ενώ ο Jani με το #2 μπήκε 9 λεπτά αργότερα, κάτι το οποίο θα έπαιζε σημαντικό ρόλο στο τελευταίο pit stop. Mάλιστα η Porsche έκανε ένα πολύ καλό χρόνο καθώς άλλαξε μόνο τα δύο από τα τέσσερα ελαστικά της. Λίγα λεπτά αργότερα, η Porsche κάλεσε και πάλι στα pit το #2 για να βάλει τα άλλα δύο ελαστικά που δεν έβαλε πριν, καθώς υπήρξε κλατάρισμα στο εμπρός δεξί ελαστικό. Αυτό πάντως δημιούργησε ερωτηματικά για το αν θα χρειαστεί και πάλι να μπει στα pit μέχρι το τέλος του αγώνα.

Ο Fassler με το #7 μπήκε για το τελευταίο του pit stop 36 λεπτά πριν την ολοκλήρωση του αγώνα, έβαλε μόνο καύσιμα για να πάει μέχρι το τέλος και βγήκε μπροστά από τον Jani με το #2 στην 1η θέση. Το ίδιο έκανε και το #2 με 15 λεπτά να μένουν στο ρολόι, επιβεβαιώνοντας πως δεν ήταν προγραμματισμένο το προηγούμενο pit stop, με την Audi να παίρνει μία ασφαλή διαφορά. Εν τέλει, ο Marcel Fassler πέρασε την γραμμή του τερματισμού στην 1η θέση και μαζί με τους Andre Lotterer και Benoit Treluyer για το #2 Audi πήραν την μεγάλη νίκη και δεύτερη συνεχόμενη στο Silverstone.

Επόμενος αγώνας για το WEC στις 6 και 7 Μαΐου για τις 6H του Spa.

Στάθης Κοκκορόγιαννης

Σχόλια

Σχόλια