Τι να προσέξουμε στις 6H του Silverstone

Ο Στάθης Κοκκορόγιαννης αναλύει 4 δεδομένα, τα οποία μπορεί να καθορίσουν την έκβαση του πρώτου αγώνα της χρονιάς

Αυτό το σαββατοκύριακο, τα φώτα της δημοσιότητας εκτός από την F1 και το GP Κίνας θα πέσουν και στην Αγγλία στο Silverstone, όπου θα πραγματοποιηθεί ο πρώτος αγώνας για το WEC το 2016.

4 διαφορετικές κατηγορίες, 33 αγωνιστικά και 94  οδηγοί, θα δώσουν την πρώτη κονταρομαχία της χρονιάς για 6 ολόκληρες ώρες.

Όμως τι πρέπει να έχουμε κατά νου πριν τον αγώνα;

Ποιος θα σταματήσει τη κυριαρχία της Porsche

Οι πρωταθλητές της LMP1 θέλουν να συνεχίσουν τις επιτυχίες και φέτος με την ανανεωμένη 919 Hybrid. Το αγωνιστικό δεν είναι καινούριο σε σχέση με τον ανταγωνισμό, αλλά είναι μία βελτιωμένη έκδοση αυτού που κατέκτησε 6 νίκες σε 8 αγώνες. Η Toyota που απογοήτευσε το 2015, θέλει να αλλάξει σελίδα με το TS050 Hybrid και έχει την εμπειρία να χτυπήσει κορυφή. Στον Πρόλογο είδαμε τους Ιάπωνες να έχουν την υψηλότερη τελική ταχύτητα κάτι στο οποίο υστερούσαν πέρυσι. Ένα είναι σίγουρο. Η Toyota έχει επιστρέψει και δεν θα τα παρατήσει τόσο εύκολα. Το θέμα είναι πόσο μείωσε την διαφορά και αν είναι ικανή να χτυπήσει νίκες από την αρχή της σεζόν. Από την αντίπερα όχθη έχουμε την Audi. Οι πρωταθλητές του 2012 και 2013 θέλουν να επιστρέψουν στην κορυφή με το νέο R18. Όμως στον Πρόλογο το μόνο που δεν είδαμε είναι ανταγωνιστικούς χρόνους και αυτό γεννά ερωτήματα κατά πόσο η Audi έπαιξε κρυφτό και κατά πόσο την επηρέασαν τα προβλήματα αξιοπιστίας. Αν κάτι ξέρουν οι Γερμανοί είναι να φτιάχνουν γρήγορα και αξιόπιστα αγωνιστικά, όμως το Silverstone είναι ταξίδι στο άγνωστο, το οποίο μπορεί να αποδειχτεί η μόνη κακή παρένθεση της χρονιάς.

wec-silverstone-2015-start-17-porsche-team-919-hybrid-timo-bernhard-mark-webber-brendon-ha

Η αξιοπιστία της Audi

Από τις αρχές του νέου έτους ακούγαμε φήμες πως η Audi ταλαιπωρείται από προβλήματα αξιοπιστίας, τα οποία είχαν βγάλει εκτός χρονοδιαγράμματος. Αυτό ήρθε να επιβεβαιωθεί στον Πρόλογο στο Paul Ricard τον προηγούμενο μήνα. Το R18 σταμάτησε στην πίστα δύο φορές, φέρνοντας την κόκκινη σημαία, ενώ χρειάστηκε αλλαγή σασί από την πρώτης στην δεύτερη μέρα. Το γεγονός πως το μεγάλο κεφάλι του αγωνιστικού τμήματος, Dr Wolfgang Ullriech, έλλειπε από τον Πρόλογο ίσως καθησυχάζει αρκετούς οπαδούς, όμως το ερώτημα που λέγεται αξιοπιστία παραμένει. Μπορεί σύμφωνα με την ομάδα, το LMP1 να έχει καλύψει τεστ αντοχής, αλλά η τεχνολογία είναι εντελώς καινούρια και ακόμα η ομάδα είναι σε στάδιο εκμάθησης. Το εσωτερικό είναι εντελώς διαφορετικό λόγω του νέου ομολογκαρίσματος, με το hardware να διαφέρει σημαντικά επίσης. Επιπλέον, η αλλαγή του υβριδικού συστήματος έχει βοηθήσει αρνητικά σε θέμα αξιοπιστίας, αλλά έχει δώσει επιπλέον ταχύτητα. Η εμπειρία υπάρχει και τα προβλήματα θα λυθούν. Δεν έχουμε καμία αμφιβολία για την ταχύτητα της Audi, όμως εάν τα προβλήματα αξιοπιστίας συνεχιστούν στο Silverstone, δεν θα μας προκαλέσει εντύπωση.

LMP2, εκεί όπου μπορούν να κερδίσουν όλοι

Από πού να αρχίσεις και που να τελειώσεις στην μικρή κατηγορία πρωτοτύπων. Φέτος θα έχουμε 11 συμμετοχές και η χρονιά ξεκινάει χωρίς κανένα φαβορί. Επιπλέον, παίζουν επίσης μεγάλα ονόματα όπως αυτά των Bruno Senna, Roman Rusinov, Nicolas Minassian, Scott Sharp, Pipo Derani, Nicolas Lapierre και Vitaly Petrov. Και όλοι αυτοι σε διαφορετικές ομάδες, κάτι το οποίο σημαίνει πως οι μάχες θα είναι ακόμα πιο έντονες φέτος. Φέτος έχουμε 7 ομάδες με μερικές από αυτές να έχουν δύο αγωνιστικά, πράγμα που σημαίνει πως η κατηγορία προσελκύει νέες ομάδες το οποίο είναι πολύ σημαντικό για τον θεσμό. Οι περσινοί πρωταθλητές, G-Drive Racing, φέτος συνεργάζονται με την Jota Sport και θα την δούμε με το Oreca 05, αντί για το Ligier JS-P2 που της έδωσε το πρωτάθλημα. Δυνατή θα περιμένουμε την ESM, καθώς στο πρωτάθλημα της IMSA, κατέκτησε δύο μεγάλες νίκες στις 24H της Daytona και στις 12H του Sebring. Επιπλέον η Αμερικανική ομάδα, άλλαξε σε κινητήρες της Nissan φέτος, αντί αυτούς της Honda που είχε το 2015. Επιπλέον, δεν πρέπει να αφήνουμε έξω την SMP Racing, αλλά και την Signatech Alpine. Ενώ ενδιαφέρον θα έχει να δούμε πως θα παρουσιαστεί η Manor που κάνει ντεμπούτο στα σαλόνια των αγώνων αντοχής.

2015-6-Heures-de-Silverstone-Adrenal-Media-ND5-5172_hd-750x500

Το ερώτημα της GTE-Pro

Μπορεί ο αριθμός συμμετοχών να έμεινε ίδιος με το 2015, όμως έχουμε νέο παίκτη στην παρέα. Και αυτός είναι η Ford με το νέο GT. Το αγωνιστικό έκανε ντεμπούτο στις 24H της Daytona και πλέον, μένει να δούμε πως θα εμφανιστεί και στο WEC. Ότι μπορούσαμε να δούμε από θέμα δυναμικότητας για την νέα γενιά GTE, δεν είναι πραγματικότητα, μιας και το Balance of Performance που χρησιμοποιείται στο πρωτάθλημα της IMSA είναι διαφορετικό από αυτό του WEC. Εάν θέλουμε να κρατήσουμε κάτι από τον Πρόλογο του WEC, είναι η ετοιμότητα της AF Corse με την Ferrari 488 GTE, καθώς έθεσε τον ρυθμό με διαφορά από τη 2η Ford στα 1.2 δευτερόλεπτα. Όμως, αν κρίνουμε από τον ρυθμό των υπολοίπων, οι χρόνοι δεν ήταν πραγματικοί. Η Aston Martin, έχει πάρει το μεγάλο ρίσκο για φέτος, αλλάζοντας προμηθευτή ελαστικών από Michelin σε Dunlop, η μόνη ομάδα στην κατηγορία που έπραξε κάτι τέτοιο. Ενδιαφέρον θα έχει και η απόδοση της Porsche, η οποία συμμετέχει ως ημι-εργοστασιακή ομάδα με την βοήθεια του Patrick Dempsey, ο οποίος φέτος δεν θα αγωνιστεί στο WEC. Το συμπέρασμα είναι πως το αποτέλεσμα του Silverstone, ενδέχεται να είναι πλασματικό καθώς οι ομάδες θα βελτιωθούν από αγώνα σε αγώνα.

gtebop

Σχόλια

Σχόλια