Live Test: BMW C650 Sport

    Το δεύτερο μέλος της ποιοτικής σειράς C650 της BMW ακούει στο όνομα Sport

    Το ανανεωμένο BMW C650 Sport ήρθε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος.

    Δευτέρα 18 Απριλίου

    Από την πρώτη στιγμή που οδήγησα το Sport μου δόθηκε η εντύπωση πως δεν έχει και πολλές διαφορές από το GT το οποίο είχαμε δοκιμάσει μια εβδομάδα πριν. Το scooter είναι εξαιρετικά σταθερό και στιβαρό σε όλες τις συνθήκες και η ποιότητα κύλισής του είναι το δυνατό του σημείο.

    2016-04-13 07.48.25 (Medium)

    Αυτό που μπορείς να ξεχωρίσεις εύκολα σε σχέση με το ταξιδιάρικο ξαδερφάκι είναι το βάρος το οποίο είναι σαφώς πιο χαμηλό και αυτό βοηθάει πολύ στην ευελιξία. Στην πόλη λοιπόν το C650 Sport είναι αρκετά ευέλικτο και χάρη στον μικρότερο όγκο του δίνει περισσότερη αυτοπεποίθηση στον αναβάτη να κινηθεί σβέλτα ανάμεσα στα υπόλοιπα οχήματα. Η πρόσφυση είναι παντού χάρη στο πολύ καλό ατσάλινο πλαίσιο, ενώ το ανάποδο πιρούνι εμπρός των 40mm παρότι μαλακά ρυθμισμένο, φέρνει το έργο τους εις πέρας τόσο στην άνεση όσο και στην οδική συμπεριφορά.

    20160418_080700 (Medium)

    Δεν κρύβω ότι μερικές φορές το Sport μου φάνηκε πιο φιλικό και άνετο στις ανωμαλίες του δρόμου σε σχέση με το GT, κάτι που ίσως να οφείλεται στο χυτό ψαλίδι και στο μικρότερο βάρος. Στον ανοιχτό δρόμο το Sport δεν παίζεται καθώς μπορεί να κινηθεί με άνεση και για πολύ ώρα με ταχύτητες άνω των 160Km/h με την σταθερότητα να είναι εξαιρετική. Στις ανοιχτές καμπές είναι σταθερό και μένει άνετα καρφωμένο στη γραμμή του, ενώ και στις κλειστές στροφές τα καταφέρνει καλά γέρνοντας με ασφάλεια και καλά επίπεδα πρόσφυσης. Αυτό που του λείπει είναι η πληροφόρηση την οποία θα ήθελε ο αναβάτης σε περιπτώσεις πιο σβέλτης οδήγησης.

    20160418_080639 (Medium)

    Το C650 Sport είναι περισσότερο Sport στην εμφάνιση και λιγότερο στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά. Ο κινητήρας του είναι σίγουρα Sport καθώς έχει δύναμη, αλλά όχι εκρηκτικότητα, ενώ η οδική του συμπεριφορά έχει περισσότερο στραφεί προς την ποιότητα και την άνεση, παρά στην αθλητική οδήγηση. Σχεδόν ξεχάσαμε όμως ότι το C650 είναι ένα scooter και σαν scooter βρίσκεται αδιαμφισβήτητα στην κορυφή προσφέροντας ένα πακέτο το οποίο σε κάνει να ξεχνάς πως πρόκειται για scooter συγκρίνοντάς το με υψηλού επιπέδου μοτοσικλέτες σε όλους τους τομείς. Η τιμή του είναι 11.750€ και κρίνεται ανταγωνιστική στη σκληρή κατηγορία των Maxi-Scooters.

    Παρασκευή 15 Απριλίου

    Μέσα στα σωθικά του C650 Sport βρίσκεται ο γνωστός δικύλινδρος, τετράχρονος κινητήρας των 647cc ο οποίος ευθύνεται για τις επιδόσεις και τον πολιτισμό του BMW. Η απόδοσή του είναι 60 ίπποι στις 7.750 σ.α.λ. με τη ροπή να φτάνει τα 6,4 χλγμ στις 6.000 σ.α.λ. και την τροφοδοσία έχει αναλάβει σύστημα BMS-E2 της BMW.

    2016-04-13 07.48.11 (Medium)

    Βασικό χαρακτηριστικό του κινητήρα είναι η μεστή απόδοσή του σε όλο το φάσμα των στροφών. Δεν είναι το εκρηκτικό σύνολο που θα σου πάρει το μυαλό (σε αυτό ίσως να οφείλεται και το βάρος των 249 κιλών) ωστόσο είναι ικανό να ανταπεξέλθει σχεδόν στο 100% σε όλες τις ανάγκες του αναβάτη. Η απόδοσή του είναι γραμμική και γεμάτη από τα πρώτα 10 Km/h μέχρι την τελική των 180Km/h. Το ταχύμετρο ανεβαίνει με τον ίδιο ρυθμό από το μηδέν μέχρι το 180 εντυπωσιάζοντας τον αναβάτη με την αστείρευτη δύναμη που διαθέτει, ενώ είτε είσαι μόνος, είτε είσαι με συνεπιβάτη δεν αλλάζει ο τρόπος επιτάχυνσης.

    20160414_074613 (Medium)

    Στο ταξίδι το μοτέρ λειτουργεί σαν ηλεκτρικό καθώς δεν το ακούς αλλά επιταχύνει πρόθυμα εν κινήσει για προσπεράσεις μετά τα 120Km/h. Στην πόλη είναι το ίδιο χρηστικός καθώς η γραμμικότητα τον κάνει απόλυτα φιλικό, ενώ το σύστημα traction control που διαθέτει επεμβαίνει όταν ο πίσω τροχός χάνει την πρόσφυση σε γλιστερά ή βρεγμένα κομμάτια ασφάλτου. Συνολικά, ο κινητήρας είναι πολιτισμένος, δυνατός και απόλυτα χρηστικός για όλες τις ανάγκες του scooter. Και για να μην ξεχνιόμαστε, είναι και αρκετά οικονομικός, καθώς η κατανάλωση κυμαίνεται κοντά στο 5,1 λίτρα/100Km.

    Πέμπτη 14 Απριλίου

    Όσο και Sport να είναι ένα scooter της BMW, δεν παύει να διατηρεί υψηλό επίπεδο εργονομίας και άνεσης. Το C650 Sport είναι σε πρώτη φάση πολύ ευρύχωρο με τη (θερμαινόμενη παρακαλώ!) σέλα να είναι φαρδιά και ελαφρώς σκληρή. Τοποθετεί το σώμα σε όρθια θέση με μια ελαφριά κλίση εμπρός καθώς το τιμόνι είναι χαμηλά και κοντά στο σώμα του αναβάτη. Τα πόδια έχουν άφθονο χώρο να κινηθούν εμπρός πίσω με τα μαρσπιέ να είναι μεγάλα και σχετικά χαμηλά δημιουργώντας μια άνετη γωνία στα γόνατα.

    20160414_074434 (Medium)

    Από προστασία καλά πάμε, δεν θωρακίζει τον αναβάτη όπως το κάνει το GT, ωστόσο και εδώ η κάλυψη είναι εξαιρετική. Χαρακτηριστικό είναι πως από τα 0 Km/h μέχρι τα 150Km/h δεν σε χτυπάει ούτε καν ο αέρας χάρη στην σωστά σχεδιασμένη, ρυθμιζόμενη σε 3 θέσεις ζελατίνα. Τα όργανα είναι πολύ σύγχρονα με αναλογικό ταχύμετρο και ένα ψηφιακό πάνελ με στροφόμετρο, δείκτη καυσίμου, ρολόι, μετρητή κατανάλωσης και πολλά άλλα.

    20160414_074600 (Medium)

    Το Sport δεν τα πάει άσχημα και στους αποθηκευτικούς χώρους με το σύστημα Flexcase να προσφέρει χώρο για 2 full face κράνη. Τα δυο ντουλαπάκια στο εμπρός μέρος έχουν χώρο για μικροαντικείμενα, ενώ η γκάμα αξεσουάρ της BMW όπως μπορείτε να αντιληφθείτε μπορεί να αυξήσει κατακόρυφα τα επίπεδα άνεσης, εργονομίας και χώρων.

    Τετάρτη 13 Απριλίου

    Δεν πέρασαν παρά μόλις μερικές ημέρες και στη ζεστή αγκαλιά του Live Test ήρθε το δεύτερο scooter της BMW, το C650 Sport. Η αλήθεια είναι πως το GT που είχαμε πριν μερικές ημέρες μας είχε εντυπωσιάσει με τα χαρακτηριστικά του και οι προσδοκίες για το Sport ήταν μεγάλες.

    2016-04-13 07.48.51 (Medium)

    Δεν μπορώ να κρύψω ότι αυτές οι προσδοκίες είχαν αντίκρισμα, ιδιαίτερα όταν βλέπεις για πρώτη φορά από κοντά το νέο C650 Sport. Η BMW έχει αλλάξει σε μεγάλο βαθμό εξωτερικά το scooter της και κυρίως στο εμπρός μέρος είναι… η μέρα με τη νύχτα. Τα φωτιστικά σώματα έχουν μικρύνει και έχουν μια σαφώς πιο επιθετική σχεδίαση, ενώ το κενό που δημιουργείται ανάμεσά τους θυμίζει λίγο στην σειρά S. Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, το εμπρός μέρος έχει έρθει πιο ψηλά με αποτέλεσμα να έχουμε ένα πιο φυσιολογικό σχήμα το οποίο στο μάτι δείχνει αθλητικό, ποιοτικό και όμορφο.

    2016-04-13 07.49.51 (Medium)

    Πολύ δυνατές είναι και οι λεπτομέρειες του scooter με σημαντικότερα τα χρωμιωμένα τμήματα στο χώρο των ποδιών και στα ντουλαπάκια κάτω από το τιμόνι. Όμορφη είναι και η νέα εξάτμιση, οι ζάντες και ο χρωματισμός του μοντέλου δοκιμή. Μοναδικό σημείο της μοτοσικλέτας που δείχνει να έχει μείνει πίσω είναι η ουρά της η οποία θυμίζει περισσότερο τη σειρά F της BMW και δεν έχει μια φρέσκια πινελιά συμβαδίζοντας με το υπόλοιπο scooter.

    Σχόλια

    Σχόλια