Live Test: Mercedes A200 f/l

    Ανανεώθηκε πριν καν την “βαρεθεί” η αγορά και εξοπλισμένη με αναβαθμισμένο hardware, συνεχίζει να γοητεύει.

    H ανανεωμένη Mercedes A200 ήρθε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος.

    Τετάρτη 13 Απριλίου

    Πριν μερικά χρόνια κανείς δεν φανταζόταν ότι η Mercedes ήθελε ή μπορούσε να φτιάξει ένα αυτοκίνητο σαν την Α-Class. Να λοιπόν που και ήθελε και μπορούσε και τελικά έφτιαξε την Α. Αυτή με τη σειρά της έφτιαξε τη μέρα της Mercedes, καθώς έφερε νέες πωλήσεις και πελάτες στην εταιρεία της Στουτγάρδης, που έβλεπε την πιο σοβαρή ανταγωνίστριά της, την εταιρεία από το Μόναχο, να την χαιρετάει εκεί ψηλά, από την πρώτη θέση των πωλήσεων αυτοκινήτων κύρους. Με τη βοήθεια όλης της γκάμας των A, δηλαδή των GLA και CLA, φέτος η Mercedes διαγκωνίζεται προς την πρώτη θέση των πωλήσεων.

    Merc A200 FL 2

     

    Τι αυτοκίνητο όμως είναι η A; Εξαιρετικό είναι η απάντηση, αν δεν έχεις όμως προτεραιότητες πρακτικότητας, άνεσης, χώρων. Διότι η σπορ και νεανική της πλευρά υπερισχύει κατά κράτος. Πρακτικά ο μόνος άμεσος ανταγωνιστής της Α-Class είναι η 1 της BMW, με την κύρια διαφορά τους να εντοπίζεται στη μετάδοση της κίνησης. Ούτε καν  το A3 δεν ταιριάζει καλά σε αυτό το ζευγάρι, ακριβώς όπως ο τρίτος στους δύο –τουλάχιστον για όσους δεν έχουν έφεση στα «τρίγωνα». Για να φιλοσοφήσουμε λίγο, αυτή η «στροφή» της Mercedes δείχνει αφενός πόσο δίκιο είχε η BMW που πάντα έθετε το συναίσθημα στο προσκήνιο, είτε μιλούσε για τεχνολογία, είτε για ποιότητα. Μόλις λοιπόν το προέβαλε κατάλληλα και η Mercedes, όχι μόνο επικοινωνιακά αλλά και στην πράξη, έδρεψε τις δάφνες. Όλοι ξέρουμε πως αν κάτι αγγίζει την καρδιά, το ποθούμε ακόμα και αν αντιστρατεύεται κάθε έννοια λογικής. Έτσι, όταν πουλάς αυτοκίνητα που απαιτούν να βάλεις βαθιά το χέρι στην τσέπη, πρέπει να απευθύνεσαι πρώτα στο θυμικό και στη συνέχεια στη λογική. Άλλωστε ποτέ δεν βοήθησε στην έκκριση αδρεναλίνης το μεγάλο πορτ μπαγκάζ, το άνοιγμα της πόρτας σε γωνία 90 μοιρών και ο μέγιστος αριθμός ποτηροθηκών.

    Τρίτη 12 Απριλίου

    Πάντως είναι αναμφίβολα εντυπωσιακή. Μπορεί σε εμάς να μην αρέσει αυτή η διχρωμία με το πράσινο- βεραμάν σε πολλά σημεία μέσα και έξω (το μόνο σημείο που μας αρέσει είναι η ραφή σε αυτή την απόχρωση) προς τιμήν της Petronas αλλά δεν υπάρχει κάποιος που να είδε τη Merc «μας» και να μην εντυπωσιάστηκε. Τα καθίσματά της είναι αναπαυτικά και κερδίζουν το στοίχημα της πρώτης ματιάς με το μονοκόμματο σχεδιασμού πλάτης/ προσκέφαλου. Όπου και να σταματήσαμε, δεχτήκαμε ερωτήσεις, ενώ δεν ήταν μεμονωμένο περιστατικό το ότι μας ζήταγαν –γνωστοί και μη- να κάτσουν στα εμπρός καθίσματα. Αυτό που δε δείχνει να παλεύεται είναι το θέμα της κατανάλωσης, με το σκάλωμα να έχει συμβεί στο 8,8 λίτρα/ 100 χλμ. Εδώ όμως πρέπει να ομολογήσουμε πως είναι από τις περιπτώσεις που δε μας πολυπειράζει αφού το αυτοκίνητο είναι πειρασμός και σε προκαλεί να κινηθείς με λίγο παραπάνω γκάζι. 

    20160411_203300

    Δευτέρα 11 Απριλίου

    20160411_152308

    Συνεχίζοντας τις διαδρομές με την Α200, διαπιστώνουμε για άλλη μια φορά πως το αυτοκίνητο είναι πιο sport από όσο μπορεί να αντέξει ο αγοραστής της κατηγορίας. Μας αρέσει. Υπό προϋποθέσεις. Όταν είμαστε μόνοι μας και κανείς δε θα μας πει “τι κάνεις;” όταν θα δώσουμε λίγο παραπάνω φόρα στο στρίψιμο και όταν η άσφαλτος είναι καλοστρωμένη και βοηθάει την Motorsport Edition A200 να βγάλει τον καλό της εαυτό προς τα έξω. Σε αυτές τις συνθήκες, θαυμάζεις τον τρόπο με τον οποίο ανταποκρίνεται το πλαίσιο στην πίεση, ενώ αισθάνεσαι ξεκάθαρα και τη συμμετοχή του πίσω μέρους στο στρίψιμο. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό και δεν έχει πραγματικά σημασία το πόσο πολύ παίζουν ρόλο τα προηγμένα ηλεκτρονικά για την εικόνα αυτή. Από την άλλη όμως, όταν η Α200 καλείται να παίξει το ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου, η ανάρτηση θα κουράσει τους επιβάτες.

    20160411_160043         20160411_160054

    Το τηλεφώνημα του Αλέξανδρου (Αδάμ) ήταν διαφωτιστικό αναφορικά με τις πράσινες λεπτομέρειες και την (αρνητική) συμβολή τους στην εντύπωση από την αισθητική του αυτοκινήτου. Ο Αλέξανδρος παρακολουθεί φανατικά τα τεκταινόμενα στον “πλανήτη F1” και η ενημέρωσή του σε ότι έχει να κάνει με τον θαυμαστό αυτό κόσμο, είναι πραγματικά κορυφαία. Οι πράσινες αυτές “πινελιές” λοιπόν, είναι λεπτομέρειες που χαρακτηρίζουν την έκδοση Motorsport και αποτελούν ευθεία αναφορά στην Petronas με την οποία συνεργάζεται η Mercedes στο πρωτάθλημα της F1. Αυτό εξηγεί πολλά- χωρίς όμως να μας αλλάζει γνώμη πως δεν είναι καλαίσθητο το αποτέλεσμα. Δεν είναι η πρώτη φορά που η Mercedes επιχειρεί κάτι αντίστοιχο. Το προηγούμενο ήταν με την πρώτη γενιά της A Class, όπου με το σχετικό livery έδινε sport ύφος στο μοντέλο που ήταν αφιερωμένο στο M. Hakkinen (είχε παραχθεί σε μόλις 250 αντίτυπα). Σε εκείνη τη γενιά που να θυμίσουμε, ήταν ότι πιο ξενέρωτο οδηγικά έχει παρουσιάσει η Mercedes στη σύγχρονη ιστορία της. Τουλάχιστον το σύγχρονο παράδειγμα, είναι εξαιρετικά ευχάριστο στην οδήγηση και ιδιαίτερα ικανό να φέρει σε δύσκολη θέση ανταγωνιστικά και μη μοντέλα, με τη σφραγίδα του αθλητή επάνω τους. 

    A Class Hakkinen

    Παρασκευή 8 Απριλίου

    20160407_144629

    Η χθεσινή απεργία μας κράτησε μακριά από την καθημερινή ενημέρωση για τις διαδρομές και τις εντυπώσεις μας από τα αυτοκίνητα του live test και έτσι ερχόμαστε σήμερα, μια μέρα μετά την παραλαβή της A Class με τον 1.600άρη turbo βενζινοκινητήρα και τους 156 ίππους του να σας πούμε τα πρώτα “σημεία”. Πρώρα απ’ όλα, ο συνδυασμός αυτός με τα πράσινα σειρήτια στο εσωτερικό, τις μαύρες ζάντες και στη μάσκα, δεν είναι ό,τι καλύτερο έχουμε δει από τη Mercedes. Ή αν προτιμάτε πιο hard core καταστάσεις, ο χρωματικός συνδυασμός είναι ξεκάθαρα γερμανικός, από αυτούς που διακρίνονται για την έλλειψη γούστου. Έχει ωστόσο και μια εσάνς ρετρό, ειδικά οι γραμμές στα καθίσματα αλλά για να εκτιμηθεί στην ουσία του, θα πρέπει να περάσει και μια 20ετία. Πάμε παρακάτω όμως.

    20160407_144653        20160407_144643

    Από την πρώτη στιγμή που οδηγήσαμε την A Class, έχουμε να λέμε για το πόσο καλό και sport, μακριά ακόμα και από τη δυναμική του αυτοκινήτου, είναι το σύστημα διεύθυνσης. Άμεσο και στιβαρό τιμόνι, που ταιριάζει ιδανικά με τη σκληρή ανάρτηση και το πλαίσιο, για να συνθέσουν όλα μαζί ένα σύνολο που όμοιό του ακόμα και σε ξεκάθαρα sport μοντέλα, δύσκολα θα συναντήσεις. Όπως είπαμε όμως, το τιμόνι είναι μάλλον too much για το ύφος του μοντέλου, ενώ και η ανάρτηση για δρόμους που δεν είναι τέλειοι, απλά ταλαιπωρεί και κουράζει επιβάτες αλλά και το ίδιο το αυτοκίνητο. Οι χώροι δε διεκδικούν βραβείο, ειδικά για τους πίσω αλλά συνολικά και με το γκάζι από τον φρεσκαρισμένο turbo 1.600άρη, το σύνολο είναι αρκετά ευχάριστο. Πάμε για Σ/Κ και περισσότερα χιλιόμετρα, οπότε από Δευτέρα θα έχουμε να πούμε κι άλλα.

    20160407_144215

    Η A Class, πήρε τη θέση της GLC που ομολογουμένως μας άρεσε πολύ. Επιστρέφοντας το εξαιρετικό SUV της Merc, “πέσαμε πάνω” στο χρυσαφί αντικείμενο του πόθου… Με τον twin Tubro V8 από την AMG, το κορυφαίο sport μοντέλο της Merc αποτελεί υλικό για όνειρα. Και για να ξέρετε, εμείς μια φορά προσπαθήσαμε να τους μπερδέψουμε και αντί της Α να πάρουμε την SLS και να φύγουμε. Αλλά φευ… 

    Σχόλια

    Σχόλια