Live Test: Jeep Renegade Trail Hawk

    Η έκδοση Trailhawk του δημοφιλέστερου των Jeep τα έχει όλα πολλά: τα άλογα, τις σχέσεις, τα στοιχεία εξοπλισμού, τα "παράσημα". Πως όμως αυτά τα πολλά λειτουργούν στην πράξη και μάλιστα στη σκληρή, εκτός δρόμου;

    Καλώς ήρθες σκληροτράχηλο Jeep Renegade Trail Hawk στο live test του motornews. Για μια εβδομάδα, σου υποσχόμαστε να γνωρίσεις από πρώτο χέρι την άγρια ομορφιά των ελληνικών βουνών και τη φρίκη της κίνησης της Αθήνας. Για να δούμε αν, τελικά, τηρείς όσα υπόσχεσαι. Μάλιστα, θα σε ξεμπροστιάζουμε καθημερινά και στο τέλος με ακόμα περισσότερες λεπτομέρειες.

    Πέμπτη 14 Απριλίου

    Το Trailhawk δεν αισθάνεται και τόσο άνετα στην πόλη αναφορικά με την κατανάλωση που εμφανίζει. Από τα 7,5 που “περιορίσαμε” το μέσο όρο των απαιτήσεων σε diesel του δίλιτρου συνόλου με το χθεσινό ταξίδι μας, σήμερα ο δείκτης σκαρφάλωσε στα 8,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Με όσο το δυνατό πιο ήπια οδήγηση και χωρίς εξάρσεις αναζήτησης των 170 ίππων αλλά και με το σύστημα start- stop σε κανονική λειτουργία. Είναι η τετρακίνηση και τα πιο “άγρια” ελαστικά, που αυξάνουν τις τριβές και επιβαρύνουν την εικόνα του αυτοκινήτου σε επίπεδο κατανάλωσης, με το 9άρι κιβώτιο να κάνει μεν ότι μπορεί αλλά προφανώς να μην είναι αρκετό για να κατεβάσει σημαντικά τις απαιτήσεις.

    20160414_145012

    Από την άλλη πάλι, για μέσα στην πόλη και στα αλλεπάλληλα παρκαρίσματα, η αυτόματη ενεργοποίηση του χειρόφρενου όταν ο οδηγός επιλέξει το “P” στο αυτόματο κιβώτιο, είναι ένα χρήσιμο στοιχείο στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου. Αν -και πάλι- με βάση και την ιστορία του ονόματος, θεωρούμε πως ένα παραδοσιακό χειροκίνητο χειρόφρενο θα ταίριαζε καλύτερα στο Renegade που με το πορτοκαλί του χρώμα ξεχωρίζει και τραβάει την προσοχή σε όποιο δρόμο και αν κινηθεί, παρά το γεγονός πως σε μέγεθος δεν είναι και τόσο επιβλητικό όσο δείχνει στις φωτογραφίες. Αυτό φαίνεται θα ήταν και η αφορμή για τον οδηγό του βυτιοφόρου στην Εθνική οδό που έφτασε να κινείται με 100 και πλέον χλμ./ώρα στη μεσαία λωρίδα, για να “κρατηθεί” δίπλα στο Renegade. 

    20160414_134836

    Τετάρτη 13 Απριλίου

    20160413_184515

    Η ένδειξη 8,8 για την κατανάλωση, μας έχει κάτσει πολύ “στραβά” από την αρχή αυτού εδώ του live test κι επειδή δεν το βάζουμε εύκολα κάτω, είπαμε να παίξουμε και το τελευταίο χαρτί, μήπως και σωθούν τα προσχήματα για το ικανότατο -κατά τα άλλα- Renegade με το δίλιτρο diesel. Ταξίδι- αστραπή “δι’ ασήμαντον αφορμήν” όπως έλεγαν και οι παλιότεροι, στο αγαπημένο μας Γαλαξείδι, με ταχύτητες άκρως τουριστικές (έως παρεξηγήσεως) προκειμένου να ρίξουμε τη μέση κατανάλωση. Το αποτέλεσμα; μετά από 400 και πλέον χιλιόμετρα “απαλής” πίεσης τους γκαζιού και εκτεταμένης χρήσης του cruise control, προσπαθώντας να κρατήσουμε το μοτέρ “εκτός turbo”, η μέση κατανάλωση στρογγυλοκάθισε στην ένδειξη 7,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Είναι σαφώς πιο καλή και δημιουργεί προσδοκίες για μεγαλύτερη συμπίεση, αν στο μενού του αυτοκινήτου υπάρχει περισσότερος ανοιχτός δρόμος (και χαλαρή διάθεση απέναντι στους χρόνους των διαδρομών). Εμείς μείναμε με τη χαρά πάντως, ότι πήγαμε και ήρθαμε με άνεση σε λιγότερες από 6 ώρες, κάνοντας και μια στάση για καφέ, κατά τη διάρκεια της οποίας ήρθε η απορία ενός φίλου να μας δώσει την αφορμή να δούμε για άλλη μια φορά τον φακό στο πορτ μπαγκάζ. Είναι μια από τις έξυπνες λύσεις που ταιριάζουν πάρα πολύ στο χαρακτήρα του Renegade.

    20160413_184608

    Τρίτη 12 Απριλίου

    Renegade Trail Hawk 11

    Ένα από τα πολλά πλεονεκτήματα των σύγχρονων SUV, που κατάφεραν να τα βγάλουν από την ανυποληψία και να τα καταστήσουν την πιο γρήγορα αναπτυσσόμενη κατηγορία στην Ευρώπη, είναι σίγουρα οι χώροι τους. Οι κατασκευαστές, τοποθετώντας πιο light συστήματα τετρακίνησης και καταργώντας τα ξεχωριστά πλαίσια τύπου «σκάλας», κατάφεραν να εκμεταλλευτούν το αυξημένο ύψος και τις κάθετες επιφάνειες του αμαξώματος για να εξασφαλίσουν μεγάλους χώρους από συμπαγείς διαστάσεις.

    Jeep Renegade TrailHawk 6

     

    Έτσι και το Renegade, παρά το μικρό μήκος των 4,255 μέτρων, έχει άνετους χώρους για πέντε επιβάτες και 351 λίτρα για τις αποσκευές τους. Τα τελευταία μπορεί να μην διαβάζονται πολλά αλλά μπορούν είναι πολύ περισσότερα, καθώς ας μην ξεχνάμε ότι μετρώνται μέχρι το ύψος της εταζέρας, ενώ και χωροταξικά το πορτ μπαγκάζ είναι εξαιρετικό, καθώς έχει κανονικό σχήμα και είναι εύκολο στη φόρτωση.

    Renegade Trail Hawk 12

    Με αυτά τα δεδομένα το Trailhawk, όπως και κάθε Renegade, παίρνει τη θέση του στην κορυφή του θρόνου των SUV που θα ήθελες να οδηγείς στην πόλη. Ωστόσο το συγκεκριμένο είναι ταυτόχρονα και «αγριοκάτσικο», κάτι το οποίο διαπιστώσαμε ήδη, ενώ μας μένει μια μεγάλη βόλτα επί του αυτοκινητοδρόμου, την οποία θα πραγματοποιήσουμε αύριο για να διαπιστώσουμε και τα όποια ταξιδιωτικά πλεονεκτήματα ή μειονεκτήματα, όποια προκύψουν περισσότερα.

    Renegade Trail Hawk 10

     

    Μέχρι τώρα η ζυγαριά της κρίσης μας γέρνει υπέρ του Trailhawk, καθώς η σχετικά αυξημένη κατανάλωση των 8,8 λίτρων/100 χλμ. και η τραχύτητα στη λειτουργία του κινητήρα, ειδικά στις χαμηλές στροφές, δεν είναι στοιχεία ικανά να ανατρέψουν τη συνολική εικόνα. Ελπίζουμε η ανατροπή να μην έρθει στο ταξίδι.

    Δευτέρα 11 Απριλίου

    Δρόμο πήραμε και δρόμο αφήσαμε με το Jeep Renegade Trail Hawk. Όμως το start/stop δεν λειτούργησε ούτε μια φορά, τη στιγμή που η κατανάλωση δεν δείχνει να πέφτει με τίποτα κάτω από τα 8,8 λίτρα. Η μη λειτουργία του start/stop αποκάλυψε και ένα ακόμα ενοχλητικό θεματάκι: στο ρελαντί ο κινητήρας παράγει κραδασμούς υψηλής συχνότητας που τους νοιώθεις στο τιμόνι, στα πεντάλ και συνολικά σε όλο το αυτοκίνητο –μιας διαδικασία μασάζ που δεν την λες και ευχάριστη. Επίσης, εκεί που οι 170 ίπποι περιμένεις να σου πάρουν τα μυαλά, σε συνδυασμό με τη ροπή των 350 Nm, μένεις με τη χαρά.

    Jeep Renegade TrailHawk 2

     

    Το Trail Hawk είναι σβέλτο μεν, όμως με βάρος 1.630 κιλά σε αυτή την έκδοση, οι 170 ίπποι δεν είναι κερασάκι στην τούρτα αλλά η ίδια η τούρτα. Εκτός δρόμου, ο συνδυασμός κοντές σχέσεις– κλείδωμα κεντρικού διαφορικού – απενεργοποίηση ESP μπορεί να σε πάει πολύ μακριά, σε συνδυασμό με τους 21 περίπου πόντους της απόστασης από το έδαφος, τη μεγάλη ροπή του κινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο 9!!! σχέσεων. Για τις καταβάσεις υπάρχει hill descent ενώ, αν δεν ξέρεις και πολλά από κίνηση εκτός δρόμου, επιλέγεις ένα από τα τόσα πολλά προγράμματα του συστήματος Selec-Terrain (εκτός από το auto, τα snow, sand, mud, rock) και καθαρίζεις. Τόσο εύκολα μπορείς να κινηθείς σε δύσβατα εδάφη, που θέλει πολύ προσοχή να μην υπερεκτιμήσεις τις δυνατότητες του συνόλου –κυρίως το ύψος- και βρεθείς να κάνεις τραμπάλα σε κάποιο ανάχωμα.

    Jeep Renegade TrailHawk 9

     

    Η αλήθεια είναι ότι στο χώμα είναι που χαίρεσαι το Trailhawk, αλλά η Jeep έκανε ένα ατόπημα που μας άγχωσε στα δύσκολα: δεν τοποθετεί ρεζέρβα, παρά μόνο κιτ επισκευής. Το έχουμε γράψει αλλεπάλληλες φορές ότι ειδικά στην Ελλάδα με τις φυτεμένες πέτρες, έχεις 90% πιθανότητα όταν κινείσαι εκτός δρόμου να σκίσεις το ελαστικό στα πλευρικά του τοιχώματα, παρά να πατήσεις κάποιο αιχμηρό αντικείμενο με το πέλμα. Έτσι, χωρίς ρεζέρβα μένεις παγωτό στο πουθενά και αρκετές φορές χωρίς σήμα στο κινητό. Το θες;

    Jeep Renegade TrailHawk 11 Jeep Renegade TrailHawk 12

    Παρασκευή 8 Απριλίου

    DSC_0099

    Το «γεράκι των μονοπατιών» είναι, όπως πολύ σωστά επισήμανε ο Κώστας Μποϊδάνης, η έκδοση του Renegade που όλοι θα ήθελαν να έχουν. Με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, αυξημένες διαδρομές αναρτήσεων, σύστημα Selec-Terrain με επιπλέον επιλογή Rock, αργή σχέση, καλύτερες γωνίες προσέγγισης – ράμπας – αναρρίχησης, δίλιτρο κινητήρα diesel 170 ίππων και αυτόματο κιβώτιο εννιά σχέσεων, συστήνεται ως ο σαμάνος της φυλής των Renegade. Φυσικά όλα τα παραπάνω είναι στοιχεία προς διερεύνηση, καθώς το αυτοκίνητο ήρθε στα χέρια μας πριν δύο ώρες και οδηγήθηκε σε μια κατάμεστη Κηφισίας για ελάχιστα χιλιόμετρα.

    Καθώς και το όνομά του δηλώνει την υπόσταση του ασυμβίβαστου, του αποστάτη, του «δεν μασάω» γενικώς, θα γεμίσουμε τις γυαλιστερές του επιφάνειες με λάσπη, θα το κυλίσουμε στις πέτρες και στην άμμο, θα το υποβάλουμε σε κάθε ταλαιπωρία που μπορούμε και τη Δευτέρα θα αναφέρουμε –αν έχουμε ακόμα όλα τα κομμάτια του αυτοκινήτου στα χέρια μας. Έως τότε, να προσέχετε και να ζήσετε ένα υπέροχο Σαββατοκύριακο.

    Jeep 1

    Σχόλια

    Σχόλια