Argentina MotoGP Day’s Report: Που πας, ρε Καραμήτρο;

    Ένας Marquez με την ταυτότητα στο στόμα και ένας Iannone με το μυαλό στο στόμα

    Ένα είναι σίγουρο μετά το GP της Αργεντινής, ότι ο Andrea Iannone ψάχνει ήδη για ομάδα την επόμενη σεζόν. Ο νεαρός Ιταλός είναι μεν γρήγορος, ωστόσο κάτι του λείπει και αυτό είναι η ψυχραιμία και το καθαρό μυαλό όταν γίνονται τα πράγματα κρίσιμα. Αντιδρά περισσότερο με το ένστικτο και λιγότερο με το μυαλό, κάτι που τις περισσότερες περιπτώσεις το πληρώνει ακριβά (βλέπε Κατάρ και Αργεντινή φέτος) και σε άλλες περιπτώσεις ανταμείβεται (βλέπε Αυστραλία 2015).

    Παρόλα αυτά και παρά την απερισκεψία του ο Iannone δεν φταίει αποκλειστικά για την κατάσταση στην οποία βρέθηκε. Ένα μεγάλο μέρος ευθύνης φέρει και η Ducati η οποία δεν χειρίστηκε σωστά την κατάσταση. Από το Κατάρ φάνηκε σαν οι αναβάτες της Scuderia να είχαν στα χέρια τους ένα συμβόλαιο που έγραφε πως «αν μέχρι το Mugello είστε μπροστά από τον teammate σας τότε κρατάτε τη θέση σας στην ομάδα» και βάση αυτού οδηγούσαν στο όριο για να κερδίσουν ο ένας τον άλλον. Οι φήμες που φούντωσαν για τον σχεδόν σίγουρο ερχομό του Jorge Lorenzo στο ιταλικό εργοστάσιο ίσως να άναψε ακόμα μια σπίθα η οποία έφερε την φωτιά και το τελικό αποτέλεσμα της Αργεντινής. Αντί για ένα βάθρο γεμάτο Ducati, τον Dovizioso στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας έναν βαθμό πίσω από τον Marquez και την Desmo GP σε θέση ισχύος, πήραν ένα μεγάλο μηδενικό και τον Dovi να σπρώχνει απελπισμένος την μοτοσικλέτα του στον τερματισμό για 3 βαθμούς αντί για 20. Αναρωτιέμαι τι θα εξηγήσει ο Gigi Dall’Igna στα αφεντικά του στη Γερμανία (VW-Audi) για να καλύψει την καταστροφή;

    Χωρίς ρίσκο δεν πας πουθενά

    Ο Marc Marquez γνωρίζει καλά πως αν δεν οδηγήσει στο όριο και αν δεν ρισκάρει δεν έχει καμία τύχη απέναντι στις Yamaha και στις Ducati. Η Honda ακόμα έχει πολλά προβλήματα πρόσφυσης στη διαδικασία της επιτάχυνσης και μόνο με έναν τρόπο μπορείς να φτάσεις στην κορυφή: να λέγεσαι Marquez…

    Βλέποντας στο πρώτο μισό του αγώνα πως ο μόνος τρόπος να κερδίσει τον Rossi ήταν να τον πιάσει στον ύπνο στους 2 πρώτους γύρους του δεύτερου μέρους, ο Marquez έκανε ακριβώς αυτό. Πίεσε απίστευτα κατά την επιστροφή του στην πίστα, ρίσκαρε τα πάντα και τελικά ανταμείφθηκε με μια πανάξια νίκη. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για την ώρα να κερδίσει μια Honda και όπως είχαμε πει στο Κατάρ, ο Ισπανός θα συνεχίσει να το κάνει με οποιοδήποτε κόστος.

    Αξιοθαύμαστος πάντως ήταν και ο Valentino Rossi στην Αργεντινή κι αυτό γιατί η πίστα ήταν στη χειρότερη δυνατή κατάσταση για τις Yamaha. Η βροχή είχε φέρει ξανά σκόνη στην πίστα με αποτέλεσμα οι M1 να μην έχουν καθόλου πρόσφυση κάτι που αποδείχτηκε περίτρανα από την κατάσταση του Jorge Lorenzo. Ο Ιταλός παρόλα αυτά, ιδιαίτερα πριν το pit stop, έδειξε πολύ δυνατός και ανταγωνιστικός. Αντίθετα, στο δεύτερο μισό του αγώνα ήταν εκτός ρυθμού, πολλά λάθη και μεγάλο ρίσκο τον ανάγκασαν να μην μπορεί να κάνει κάτι περισσότερο από το να βλέπει τις Ducati να τον αφήνουν εκτός βάθρου (μάλλον θα έχανε και την 4η θέση από τον Maverick Vinales με τη Suzuki αν ο Ισπανός δεν έκανε λάθος και επέστρεφε με δάκρυα στα μάτια στο box της ομάδας του). Η τύχη όμως χαμογέλασε στον Rossi και το πολύτιμο βάθρο ήρθε σαν βάλσαμο. Ο Rossi δεν έκρυψε στη συνέντευξη Τύπου τη δυσαρέσκειά του για την αλλαγή στο πλάνο του αγώνα καθώς όπως ισχυρίστηκε η Yamaha δεν είχε κανένα πρόβλημα με τα ελαστικά και λόγω των προβλημάτων της Ducati, έπρεπε να τιμωρηθούν και εκείνοι – σωστό, αλλά… that’s life Vale.

    Επόμενη στάση του πρωταθλήματος σε μια εβδομάδα στο Austin του Τέξας σε μια πίστα η οποία ευνοεί τις Honda και καταπονεί πολύ τα ελαστικά… ανυπομονώ!

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια