Live Test: Dacia Duster 1.5 DCi

    Έξυπνος και χαμηλών τόνων "παίχτης" το ανανεωμένο Duster. Μοιάζει ίδιο και απαράλλαχτο με το παρελθόν, ωστόσο έχει άσσους κρυμμένους στο μανίκι του που το κάνουν πολύ καλύτερο αυτοκίνητο.

    To Dacia Duster 1.5 DCi έφτασε στο Live Test του Motornews. Θα του φερθούμε όπως αρμόζει στο χαρακτήρα του για μια ολόκληρη εβδομάδα -γλίτωσε τις rock καταστάσεις καθώς είναι δικίνητο- και στο τέλος θα του “ράψουμε” και το κοστουμάκι της πλήρους δοκιμής. Για μια εβδομάδα όμως,  μείνετε συντονισμένοι.

    Τετάρτη 6 Απριλίου

    Τώρα που οι μέρες μας με το Dacia Duster φτάνουν στο τέλος τους, αξίζει να αναφερθούμε λίγο στη σχέση κόστους – αξίας. Σε σχέση με τα μικρότερα, κατά βάση δικίνητα SUV της κατηγορίας B, το αντικείμενο της δοκιμής μας είναι 1-2.000€ πιο φθηνό, σε συγκρίσιμες εκδόσεις ισχύος. Σε σχέση με τα SUV της C, δηλαδή της δικής του κατηγορίας, είναι κατά μέσο όρο 3-4.000€ φθηνότερο. Όσον αφορά τη συνολική του απόδοση, τους χώρους, την οδική συμπεριφορά, την πρακτικότητα και την οικονομία καυσίμου, σε τίποτα δεν υπολείπεται από τον ανταγωνισμό.

    Duster DCi 8

     

    Μάλιστα, στις εκτός δρόμου δυνατότητες αγγίζει την κορυφή.Εκεί που χρειάζεται να κάνει «αβαρία» ο ιδιοκτήτης, είναι στη διαθεσιμότητα κάποιων σύγχρονων συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και στην αντιληπτή ποιότητα των υλικών του εσωτερικού. Υπάρχουν σημεία, όπως για παράδειγμα αυτό του χειροκίνητου περιστροφικού διακόπτη για τη ρύθμιση του ύψους της δέσμης των προβολέων, ο οποίος μάλιστα είναι τοποθετημένος κάπου στο πουθενά, που είναι σα να σου λέει «να γιατί με πλήρωσες λιγότερο». Πόσο; 19.700€ στην έκδοση της δοκιμής.

    Τρίτη 5 Απριλίου

    Duster DCi 10

    Μπορεί το Duster της δοκιμής μας να έχει μόνο δύο, τους εμπρός, τροχούς ως κινητήριους, ωστόσο η απόσταση των 20,5 εκατοστών από το έδαφος και οι μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων υπόσχονται πρόσβαση σε κάθε οδόστρωμα. Όπως ανακαλύψαμε, από τα «χαρτιά» στην πράξη δεν υπάρχει καμία απόσταση. Τουναντίον, τα πράγματα είναι ακόμα καλύτερα απ’ ότι περιμέναμε και το Duster αποδεικνύεται παλληκάρι εκτός δρόμου. Η μαλακή ανάρτηση με τις μεγάλες διαδρομές δεν μασάει στη φυτεμένη πέτρα και τα νεροφαγώματα, ενώ το αμάξωμα είναι όσο στιβαρό χρειάζεται για να μην ακούς τριγμούς και να υπάρχουν στρεβλώσεις, ακόμα και σε ακραίες φορτίσεις, όπως αυτή της εικόνας.  Εντύπωση μας έκανε επίσης η λειτουργία της ανάρτησης που ηχητικά μένει πάντα στο παρασκήνιο. Αυτό που θα θέλαμε για καλύτερη πρόσβαση κυρίως σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης, όπως λάσπη χιόνι και πάγο, είναι ένα διακόπτη απενεργοποίησης του ESP, που δεν υπάρχει. Ωστόσο, με τους όποιους περιορισμούς θέτει η κίνηση μόνο στους δύο τροχούς, το Duster δείχνει ικανό να φτάσει πιο μακριά και πιο άνετα σε οποιαδήποτε εκτός ασφάλτου διαδρομή, από οποιονδήποτε ανταγωνιστή του. Οι μεγάλες γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αναχώρησης, στις 30, 26 και 36 μοίρες αντίστοιχα, εγγυώνται ότι πρώτα θα «τελειώσει» η δυνατότητα της μετάδοσης στην υπερπήδηση εμποδίων και μετά το αμάξωμα.

    Duster DCi 9

    Τέλος, ένα μεγάλο πρακτικό και ψυχολογικό πλεονέκτημα που σου δίνει το Duster στο χώμα, είναι η ύπαρξη ρεζέρβας κανονικού μεγέθους –η οποία σύμφωνα με την παλιά γαλλική πρακτική βρίσκεται πίσω, κάτω από το αμάξωμα- που σε περίπτωση σκισίματος ενός ελαστικού σου δίνει τη δυνατότητα να συνεχίσεις και όχι να μείνεις παγωτό στο μέσο του πουθενά.

    Δευτέρα 4 Απριλίου 

    Το Duster παρουσιάστηκε το 2010 και στα τέλη του 2013 υπεβλήθη σε μια αισθητική ανανέωση μέσα έξω, παίρνοντας τη μορφή του αυτοκινήτου της δοκιμής. Παρά τα έξι χρόνια στην παραγωγή όμως, η εικόνα του παραμένει φρέσκια και ευχάριστη, ενώ τα μέτρια στην όψη υλικά του εσωτερικού δεν είναι ικανά να αμβλύνουν τη συνολικά θετική εικόνα. Με μήκος 4,3 μέτρα και πλάτος 1.82, έχει συμπαγείς αναλογίες και μεγάλους χώρους, με αυτόν για τις αποσκευές να φτάνει τα 475 λίτρα. Με δεδομένο το χαμηλό κεντρικό τούνελ του πατώματος και το μεγάλο πλάτος, το Duster χωρά με άνεση τρεις ενήλικες πίσω και έτσι κερδίζει δικαιωματικά τον τίτλο του οικογενειακού SUV.  

    Duster DCi 4

    Στα παραπάνω δεδομένα προσθέστε την άνετη ανάρτηση, η οποία δεν πυροβολεί την οδική συμπεριφορά στα γόνατα και έχετε την πλήρη εικόνα ενός αυτοκινήτου που παρά την ταπεινή του «καταγωγή», μας κέρδισε από την πρώτη στιγμή. Αυτό που επίσης μας άρεσε είναι ότι παρά το ζουμπουρλό και γεμάτο καμπύλες αμάξωμα, η ορατότητα εμπρός και πίσω είναι εξαιρετική, κάτι σπάνιο στα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα –ακόμα και τα SUV. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ακόμα και η έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας ή αισθητήρων στάθμευσης να μην είναι τελικά σημαντικό πρόβλημα. Συνεχίζουμε με την κατανάλωση να έχει ανέβει λίγο στα 5,4 λίτρα/100 χλμ., η οποία είναι ιδιαίτερα χαμηλή και σε αυτό έχει ένα μεγάλο σύμμαχο, το χαμηλό βάρος που κυμαίνεται ανάμεσα στα 1.200 και 1.300 κιλά ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού. 

    Duster DCi 5

    Παρασκευή 1 Απριλίου

    Τα πάνω κάτω ήρθαν σήμερα στο motornews, για να τιμήσουμε το έθιμο της πλάκας και του ψέματος της πρωταπριλιάς. Σπαστικός μεν, πρωτότυπος δε τρόπος, που σκαρφίστηκε ο δαιμόνιος I.T. Κομνηνός -σκέτο. Στα του Dacia, να πούμε ότι πρόκειται για την έκδοση Euro6 με τον πολύ καλό κινητήρα πετρελαίου DCi των 1.5 λίτρων, ο οποίος για την περίσταση αποδίδει 110 ίππους ισχύος και 260Nm ροπής. Η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς μέσω ενός καλά κλιμακωμένου και με με σωστή λειτουργία κιβωτίου έξι σχέσεων. Το πρώτο πράγμα που μας έκανε εντύπωση και δεν θα είναι υπερβολή να γράψουμε ότι το είδαμε για πρώτη φορά, είναι μια εντυπωσιακή συνάφεια πραγματικής και εργοστασιακής μέσης κατανάλωσης. Συνήθως η πρώτη είναι ένα με δύο λίτρα πάνω από την πραγματική για κινητήρες της χωρητικότητας και τις ισχύος του Duster.

    Duster 15 DCi 3

    Εδώ όμως ως επίσημη τιμή αστικής κατανάλωσης δίνονται τα 4,5 λίτρα και εμείς είδαμε μόλις 0,7 περισσότερα, δηλαδή 5,2 αφού από χθες που παραλάβαμε το αυτοκίνητο κινούμαστε μόνο μέσα στην πόλη. Μια ακόμα εντυπωσιακή διαφορά -θετική πάντα- σε σχέση με το μοντέλο προς facelift είναι ο θόρυβος του κινητήρα. Το Duster μπορεί να θεωρηθεί πλέον ένα ήσυχο αυτοκίνητο -άνετο ήταν πάντοτε- τη στιγμή που το προηγούμενο μοντέλο, ειδικά σε ταξίδι, θύμιζε Lada Niva -όσον αφορά το θόρυβο του κινητήρα, μην παρεξηγηθούμε. Το Σαββατοκύριακο που ακολουθεί θα βγούμε λίγο εκτός δρόμου, θα κάνουμε και αρκετά χιλιόμετρα σε επαρχιακό και εθνική και θα επανέλθουμε τη Δευτέρα με πολλά data. Έως τότε ας έχετε ευτυχία, μακροημέρευση και μακριά από ψέματα και… αναποδιές.

    Duster 15 DCi 1

    Σχόλια

    Σχόλια