Live Test: BMW C650GT

    Άνεση, πολυτέλεια και τεχνολογία έχει να παρατάξει η BMW C650GT απέναντι στον ανταγωνισμό

    Η BMW C650GT έφτασε στο Live Test του Motornews για μια πολυτελή και άνετη εβδομάδα. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Τρίτη 5 Απριλίου

    Ο κινητήρας του BMW είναι ικανός και πολιτισμένος, ωστόσο πολύ καλή δουλειά έχει γίνει και στη συμπεριφορά του scooter στο δρόμο. Οι Βαυαροί έχουν προσφύγει σε δοκιμασμένες λύσεις όσον αφορά το πλαίσιο και τις αναρτήσεις με αποτέλεσμα να πετύχουν ένα σύνολο με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης σε όλες τις συνθήκες. Η άνεση είναι ο βασικός πυλώνας της συμπεριφοράς του C650GT με το USD πιρούνι των 40mm και το πίσω αμορτισέρ να κρατάνε τον αναβάτη σχεδόν ανέπαφο στις ανωμαλίες του δρόμου.

    2016-03-31 16.41.10 (Medium)

    Στην πόλη το BMW βρίσκει πρόσφυση παντού, είτε σε στεγνό, είτε σε βρεγμένο οδόστρωμα το C650GT καταφέρνει να πατήσει καλά τους τροχούς του, να φρενάρει με ασφάλεια και να στρίψει απροβλημάτιστα. Αυτό που του λείπει είναι η πληροφόρηση κάτι που κάνει τον αναβάτη επιφυλακτικό, αλλά μόνο στην αρχή αφού όσο περνάνε τα χιλιόμετρα νιώθει εμπιστοσύνη προς το scooter.

    2016-03-31 16.40.46 (Medium)

    Στον ανοιχτό δρόμο το GT είναι στο στοιχείο του καθώς αφενός στον αυτοκινητόδρομο κυλάει πάνω σε χαλί με τρομερή άνεση και προστασία στον αναβάτη ακόμα και στην τελική του, ενώ αφετέρου στις στροφές, κυρίως τις ανοιχτές, είναι ακλόνητο στρίβοντας με ασφάλεια. Πάλι η έλλειψη πληροφόρησης περιορίζει τα πράγματα στη σβέλτη οδήγηση, αλλά αν το εμπιστευτείς και το μάθεις καλά μπορεί να διασκεδάσεις μαζί του ακόμα και σε ασφυκτικό στροφιλίκι.

    2016-03-31 16.41.24 (Medium)

    Συνολικά, το BMW είναι από τα καλύτερα μελετημένα scooter όσον αφορά την οδική του συμπεριφορά καθώς παρά τον σαφή προσανατολισμό του προς την άνεση, δεν έχει χάσει την ικανότητα να στρίβει και να φρενάρει σαν ένα πολύ ποιοτικό scooter.

    Δευτέρα 4 Απριλίου

    Ο κινητήρας του νέου C650GT δεν άλλαξε ιδιαίτερα καθώς παραμένει ο δικύλινδρος σε σειρά των 647cc. Το σύνολο αποδίδει 60 ίππους στις 7.750 σ.α.λ., ενώ η ροπή του εντυπωσιάζει αγγίζοντας τα 6,4 χλγμ στις 6.000 σ.α.λ. Η μετάδοση γίνεται μέσω αυτόματου κιβωτίου CVT, ενώ την τροφοδοσία έχει αναλάβει ψεκασμός BMS-E2 της BMW.

    2016-03-31 16.41.33 (Medium)

    Το βασικό χαρακτηριστικό του συνόλου είναι η φιλικότητα και η ποιότητα στη λειτουργία του καθώς είναι γραμμικός, δυνατός και αποτελεσματικός. Από την πρώτη στιγμή που ανοίξεις το γκάζι η δύναμη έρχεται ήρεμα και χωρίς ξεσπάσματα, χωρίς όμως να σε αφήνει αδιάφορο αφού το ταχύμετρο ανεβάζει χιλιόμετρα πάρα πολύ γρήγορα. Τα πρώτα 100Km/h έρχονται με άμεσα και με λίγη υπομονή το ταχύμετρο θα τερματίσει στα 180Km/h. Με άνεση μπορείς να κινηθείς σε ταξίδι με ταχύτητες της τάξης των 160Km/h καθώς τόσο ο κινητήρας όσο και η προστασία από τον αέρα στο επιτρέπουν. Η μετάδοση λειτουργεί καλά, ίσως λίγο πιο απότομα από ότι θα περίμενε κανείς, αλλά είναι συνεπείς και αποτελεσματική.

    2016-03-31 16.41.51 (Medium)

    Η BMW έχει τοποθετήσει και Traction Control στο C650GT το οποίο λειτουργεί σωστά και παρεμβαίνει σε καίρια σημεία, ενώ ένα πολύ θετικό στο ανανεωμένο μοντέλο είναι ο ήχος του κινητήρα. Στο προηγούμενο GT ο ήχος ήταν σχεδόν ενοχλητικός, κάτι που πλέον δεν ισχύει. Η ηχομόνωση είναι καλύτερη και στα αυτιά του αναβάτη φτάνει η σωστή αναλογία που δεν κουράζει. Από κατανάλωση το BMW τα πηγαίνει καλά καθώς μέχρι στιγμής δεν ξεπερνάει τα 5,4 λίτρα/100Km.

    Παρασκευή 1 Απριλίου

    Η BMW ανανέωσε τα δυο μεγάλα της scooter το 2016 και βρήκαμε την ευκαιρία να φέρουμε στο Live Test το πιο… ταξιδιάρικο από τα δύο, το C650GT. Το εντυπωσιακό maxi scooter δεν γίνεται να σε αφήσει ασυγκίνητο καθώς η εμφάνισή του είναι ξεχωριστή και κυρίως επιβλητική. Με την πρώτη ματιά το βλέμμα πέφτει στο «καλά κρυμμένο» παράλληλα τοποθετημένο λευκό αμορτισέρ το οποίο μαζί με τον όμορφα φινιρισμένο κινητήρα-μετάδοση δημιουργούν μια αύρα πολυτέλειας. Το εμπρός μέρος είναι ογκώδες με χαρακτηριστικά τα πλαϊνά καπάκια που προστατεύουν σωστά τον αναβάτη. Η σέλα είναι γιγάντια και χωρισμένη σε δύο κομμάτια με τα λογότυπα του μοντέλου να είναι ραμμένα πάνω της, ενώ το πίσω μέρος είναι φαρδύ με το φωτιστικό σώμα να κλέβει την παράσταση και την εξάτμιση να δίνει μια σπορ πινελιά. Συνολικά, η εμφάνιση του C650GT είναι ξεχωριστή, δεν το μπερδεύεις εύκολα με κάτι άλλα με την ποιότητα να δεσπώζει παντού.

    2016-03-31 16.40.33 (Medium)

    Στην εργονομία τα πράγματα είναι εξαιρετικά με την BMW να έχει βάλει για τα καλά το χεράκι της προκειμένου να δημιουργήσει ένα άνετο περιβάλλον στον αναβάτη. Η θέση οδήγησης φέρνει το σώμα όρθιο και αρκετά κοντά στο τιμόνι, τα πόδια παρόλα αυτά δεν σηκώνονται ψηλά, έχουν άνετη γωνία και θα δυσκολευτείς πολύ να κουραστείς πάνω του. Η σέλα είναι σκληρή, αλλά πολύ φαρδιά και καλά σχεδιασμένη για να συγκρατεί καλά το σώμα. Για τον συνεπιβάτη ούτε κουβέντα καθώς κάθεται σε προεδρική πολυθρόνα και απολαμβάνει τη διαδρομή αμέριμνος. Τα όργανα παρέχουν όλες τις απαραίτητες ενδείξεις στο ψηφιακό πάνελ με στροφόμετρο, χιλιομετρητές, κατανάλωση κα, ενώ το ταχύμετρο είναι αναλογικό. Το C650GT διαθέτει θερμαινόμενα grip και θερμαινόμενη σέλα, με το σύστημα ειδοποίησης στους καθρέπτες (SVA) να κλέβει την παράσταση. Οι χώροι αποθήκευσης κάτω από τη σέλα είναι επαρκής για ένα jet και ένα full face κράνος, ενώ υπάρχουν και ντουλαπάκια μπροστά στην κονσόλα για μικροαντικείμενα.

    2016-03-31 16.40.58 (Medium)

    Πολλές οι πληροφορίες, το γνωρίζω, αλλά το BMW θα μείνει λίγες ημέρες στα χέρια μας και πρέπει να… τρέξουμε. Ο καλός καιρός του Σαββατοκύριακου πάντως θα βοηθήσει πολύ στο ξεδίπλωμα των αρετών του μεγάλου scooter.

    Σχόλια

    Σχόλια