Motornews Test: Suzuki Burgman 400 ABS

    Ένας… κύριος με τα όλα του είναι το Burgman της Suzuki με πλούσιες αρετές

    Η Suzuki έχει μια τακτική να μην προχωράει σε ριζικές αλλαγές στα μοντέλα της και για αυτό έχει κατηγορηθεί πολλές φορές από το κοινό, πως μένει στάσιμη τη στιγμή που ο ανταγωνισμός προχωρά. Προτιμά από την άλλη να μένει πιστή σε ένα βασικό σχήμα και με σωστές κινήσεις να το εξελίσσει και να το τελειοποιεί κάτι που ένα μεγάλο μέρος του αγοραστικού κοινού εκτιμά και επικροτεί. Στην περίπτωση του Burgman 400 τα πράγματα είναι ξεκάθαρα και χωρίς περιστροφές. Το μεσαίο ιαπωνικό scooter διατηρεί όλα τα θετικά χαρακτηριστικά (τα οποία είναι πολλά) και με ουσιαστικές προσθήκες έγινε ακόμα καλύτερο.

    Βασιλικό αίμα

    Σχεδιαστικά το Suzuki είναι όμορφο και προπαντός αρχοντικό. Όλα επάνω του δείχνουν και είναι μεγάλα ξεκινώντας από τα ογκώδη φωτιστικά σώματα εμπρός στα οποία έχουν προστεθεί γαλάζια εσωτερικά ανακλαστικά για πιο εκλεπτυσμένη αισθητική. Η ζελατίνα είναι τεράστια για να καλύπτει άψογα τον αναβάτη, το ίδιο και η ποδιά η οποία δίνει τη δυνατότητα τον αναβάτη να πατήσει άνετα τα πόδια πάνω της. Για τη σέλα ούτε κουβέντα καθώς μπορεί να συγκριθεί μόνο με την πολυθρόνα του Μπαράκ Ομπάμα στο Οβάλ Γραφείο, ενώ το πίσω μέρος κλείνει με ένα μεγάλο ενιαίο φωτιστικό σώμα όμορφο και ποιοτικό. Συνολικά το Burgman σχεδιαστικά είναι αυτό που μας έχει συνηθίσει, δηλαδή ένα όμορφο, ποιοτικό και επιβλητικό scooter.

    Στο Burgman το μοναδικό πράγμα που δεν θα σου λείψει είναι οι χώροι αποθήκευσης. Ανοίγοντας την επιβλητική σέλα βρίσκεσαι μπροστά σε ένα θέαμα που δεν έχει συνηθίσει το μάτι καθώς τα 62 (!) λίτρα χώρου προκαλούν δέος. Εύκολα μπορεί να φιλοξενηθούν 2 full face κράνη με επιπλέον αντικείμενα, ενώ ακόμα πιο εύκολα μπορεί να χάσεις κάτι εκεί μέσα. Ευτυχώς υπάρχει φως για να βλέπεις στο… βάθος, ενώ βολική είναι και η ανάρτηση που κρατάει ανοιχτή τη σέλα χωρίς να την κρατάς. Σαν να μην έφτανε αυτό, υπάρχει και ένα μεγάλο ντουλάπι στο εμπρός μέρος με 12V φορτιστή και ακόμα 2 μικρότεροι χώροι για μικροαντικείμενα.

    Στην άνεση το Burgman δεν πάει πίσω καθώς η σέλα φτάνει τα επίπεδα πολυθρόνας με καλή στήριξη και σωστή τοποθέτηση σώματος. Το σώμα γέρνει ελαφρά προς τα πίσω, τα πόδια έχουν άφθονο χώρο να κινηθούν, ενώ οι μανέτες των φρένων είναι ρυθμιζόμενες. Το μοντέλο δοκιμής είναι εξοπλισμένο και με θερμαινόμενα γκρίπ τα οποία εκτίμησα δεόντως, ενώ τα όργανα είναι «αυτοκινητάδικα», με αναλογικά στροφόμετρο/ταχύμετρο και μόνο τις απαραίτητες ενδείξεις ψηφιακά.

    Συνολικά το Burgman παίρνει ένα μεγαλοπρεπές 10 με τόνο στην εργονομία καθώς εκτός από την ποιότητά του διαθέτει σε μεγάλες δόσεις χώρους και άνεση.

    Δύναμη και συνέπεια

    Άνεση, εμφάνιση και εργονομία είναι κορυφαία σε αυτό το Burgman, ωστόσο ήρθε η ώρα να δούμε και λίγο τι συμβαίνει με τον κινητήρα του scooter. Η Suzuki έχει μείνει πιστή στη δομή του μηχανικού συνόλου το οποίο σχεδιάστηκε το 2011 και στην τελευταία του μορφή έχει αγγίξει το μέγιστο σε όλους τους τομείς. Ο μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος των 400cc αποδίδει 33 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. ωστόσο εκεί που έχει δεχτεί τη σημαντικότερη εξέλιξη είναι στον ψεκασμό του. Η Suzuki έχει προσθέσει διπλή βαλβίδα στο σώμα της πεταλούδας με αποτέλεσμα η τροφοδοσία να αποδίδει άψογα προς όφελος της απόδοσης και της οικονομίας.

    Το βασικό, παρόλα αυτά, συστατικό του συγκεκριμένου κινητήρα είναι η γραμμικότητά του σε όλο το φάσμα του στροφομέτρου. Το τράβηγμα από στάση μέχρι και την τελική του ταχύτητα (περίπου 150Km/h) είναι σχεδόν ίδιο πάντα, μεστό αλλά ομαλό. Δεν υπάρχει κάποια έκρηξη επιτάχυνσης, ωστόσο νιώθεις ότι είναι δυνατό και το επιβεβαιώνεις παρακολουθώντας το ταχύμετρο να ανεβαίνει με πολύ σβέλτο ρυθμό. Το βάρος και ο όγκος του Burgman σε ξεγελάνε αλλά δεν πρέπει να το υποτιμήσεις καθώς τα χιλιόμετρα μαζεύονται γρήγορα και πρέπει να έχεις το νου σου μην ξεπεράσεις τα όρια του νόμου, κάτι που έρχεται εξαιρετικά γρήγορα.

    Άψογη είναι η αίσθηση στο γκάζι καθώς ο αναβάτης έχει τον απόλυτο έλεγχο στον δεξί του καρπό. Ανοίγεις το γκάζι όσο θέλεις και το Burgman δεν κάνει του κεφαλιού του, υπακούει πιστά και με απόλυτα πολιτισμένο τρόπο. Στην κατανάλωση η κατάσταση δεν είναι κακή μέχρι στιγμής καθώς για την ώρα κυμαίνεται στα 4,5-5 λίτρα ανά 100Km με σχετικά σβέλτη οδήγηση.

    Ασφαλές και ουδέτερο στο δρόμο

    Στην οδική συμπεριφορά το Burgman διατηρεί μια ουδέτερη στάση καθώς προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στην άνεση και την ευχάριστη οδήγηση. Στο κομμάτι της άνεσης τα καταφέρνει πολύ καλά καθώς τόσο το εμπρός πιρούνι, αλλά κυρίως τα πίσω αμορτισέρ λειτουργούν πάρα πολύ καλά απορροφώντας ικανοποιητικά τους κραδασμούς και δεν ταλαιπωρεί τον αναβάτη.

    Στο κομμάτι της οδηγικής απόλαυσης υπάρχουν περιορισμοί τους οποίους θέτουν ο όγκος και η θέση οδήγησης. Το Burgman είναι πάρα πολύ σταθερό στον ανοιχτό δρόμο ακόμα και σε μεγάλες ταχύτητες προσφέροντας στον αναβάτη αυτοπεποίθηση να στρίψει στις ανοιχτές καμπές ακόμα και με… όλα. Εκεί που πονάει είναι στα πιο σφικτά κομμάτια όπου το Suzuki δείχνει απρόθυμο να γείρει στην είσοδο της στροφής, έχοντας κυρίως την τάση να ανοίξει τη γραμμή του το εμπρός μέρος. Φυσικά δεν θα πει όχι σε καμία περίπτωση, ωστόσο δεν θα αισθανθεί άνετα και κατ’ επέκταση δεν θα αισθανθεί σίγουρος ο αναβάτης για το τι συμβαίνει κάτω από τα πόδια του. Παρά το βάρος του, ξαφνιάζει ευχάριστα με την ευελιξία του επιτρέποντας την απροβλημάτιστη κίνηση μέσα στην πόλη, ενώ τα φρένα έχουν δύναμη και καλή απόκριση στο αρχικό δάγκωμα, ωστόσο τους λείπει η αίσθηση στις μανέτες.

    Συνολικά, το Burgman στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς δεν κρύβει κάποια έκπληξη, είναι ουδέτερο, ασφαλές και πολύ σταθερό περιορίζοντας την… αθλητική του πλευρά στο γρήγορο περπάτημα και όχι στο τρέξιμο.

    Scooter με τα όλα του

    Τα συμπεράσματα για το Burgman είναι πλέον ξεκάθαρα. Το μεσαίο στέλεχος της… οικογένειας είναι ένα scooter με δυνατά και λιγότερο δυνατά σημεία. Δυνατά του σημεία – και ίσως κορυφαία στην κατηγορία – είναι αδιαμφισβήτητα η άνεση, οι χώροι και η ποιότητα με τον κινητήρα και την ασφάλεια να κινούνται κοντά στην κορυφή. Λιγότερο δυνατό σημείο είναι ο όγκος του, κάτι που έχει δύο όψεις αφού από τη μία προστατεύει πολύ καλά, από την άλλη όμως ζορίζει την κατάσταση στην κίνηση εντός πόλης. Εκεί που μένει ουδέτερο είναι η συμπεριφορά του στον δρόμο γέρνοντας περισσότερο προς την πλευρά της άνεσης και της ασφάλειας και λιγότερο προς την απόλαυση.

    Η τιμή του μοντέλου δοκιμής είναι 7.295€ και κρίνεται ανεβασμένη παρά το γεγονός πως πρόκειται για ένα πολύ ποιοτικό και ολοκληρωμένο πακέτο. Όσο για την κατανάλωση, μας εξέπληξε ευχάριστα καθώς έμεινε στα 4,8 λίτρα στα 100Km, νούμερο εξαιρετικό για 400άρι scooter με τέτοια… υπόσταση.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κινητήρας  4χρονος, μονοκύλινδρος. υγρόψυκτος, DOHC
    Κυβισμός  400 κ.εκ.
    Σύστημα Τροφοδοσίας  Ψεκασμός   DVT
    Κιβώτιο Ταχυτήτων   Μετάδοση        CVT
    Εμπρός Ανάρτηση Τηλεσκοπικό πηρούνι
    Πίσω Ανάρτηση Link Type
    Εμπρός Φρένα             Διπλός δίσκος, ABS
    Πίσω Φρένα             Μονός δίσκος
    Διαστάσεις Εμπρός Τροχού             120/80-14 M/C (58S)
    Διαστάσεις Πίσω Τροχού             150/70-13 M/C (64S)
    Βάρος             225 kg
    Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ             13 L
    Τιμή  7.295€

    Gallery

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια