Live Test: Mini Countryman D

    Το Countryman είναι δημιούργημα των σύγχρονων καιρών που ζούμε και δεν βασίζεται στην ιστορία της μάρκας, ωστόσο έχει καταφέρει, από το 2010 που έκανε ντεμπούτο, να αποκτήσει το δικό του κοινό και να βάλει γερά θεμέλια για το μέλλον

    Το MINI Countryman D έφτασε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Πέμπτη 31 Μαρτίου

    Κάνοντας ένα μίνι απολογισμό των ημερών που περάσαμε με το προσθιοκίνητο Countryman Cooper D, έχουμε να πούμε πως παρά το “κράτημα” από την αισθητική της προηγούμενης γενιάς στο εσωτερικό, το μοντέλο αναρριχάται εύκολα στη δεύτερη θέση της κατάταξης με τα καλύτερα σύγχρονα Mini. Μετά το χαρισματικό Clubman (για το οποίο σύντομα θα διαβάσετε αναλυτικές εντυπώσεις), το Countryman είναι ένα αξιόμαχο μοντέλο, που τα καταφέρνει παραπάνω από μια χαρά σε όλους τους κρίσιμους τομείς. Είναι σαφώς πιο οικονομικό από το τετρακίνητο (All4) “αδερφάκι” και δείχνει και αρκετά πιο ευέλικτο στο δρόμο, χωρίς να χάνει κάτι από τη σιγουριά του πατήματος που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της εταιρείας. Δεν μας έκλεψε τις καρδιές με την ευρυχωρία του αλλά πάλι, δεν μας απογοήτευσε όπως έγινε με την περίπτωση του 5θυρου Mini. Επεστράφη στη βάση του και εμείς μένουμε με τη θετική γεύση από τις ημέρες μας μαζί του.

    20160331_143518

    Τετάρτη 30 Μαρτίου

    IMG_1200

    Οι βόλτες με το Countryman εντός πόλης συνεχίζονται κι όπως ήταν αναμενόμενο η κατανάλωση ανέβηκε. Πλέον κρατιέται σταθερά λίγο πάνω από τα 7 λίτρα ανά 100χλμ. Άλλο ένα στοιχείο που αλλάζει εντός πόλης είναι η συμπεριφορά της ανάρτησης. Η Mini έχει φιλοσοφία κατασκευής αυτοκινήτων με πιο σφιχτή από το μέσο όρο ανάρτηση αλλά δεν υπολόγισε τους κακοτράχαλους δρόμους της Αττικής (και της Ελλάδας γενικότερα). Δυστυχώς η κατάσταση των δρόμων κάνει το Countryman να δείχνει πολύ σκληρό, ενώ δεν είναι. Τα περάσματα από τις λακκούβες κουράζουν το αυτοκίνητο κι όσο στιβαρή κατασκευή κι αν είναι μετά από λίγο καιρό, είναι σχεδόν σίγουρο πως κάτι θα αρχίσει να ακούγεται.

    Μπορεί όπως είπαμε το εσωτερικό του Countryman να έχει μείνει λίγο πίσω αλλά το σύστημα πλοήγησης με την μεγάλη κεντρική οθόνη σε βοηθά να βρεις τον δρόμο που ψάχνεις εύκολα και γρήγορα.

    IMG_1201

    Τρίτη 29 Μαρτίου

    Τα χιλιόμετρα με το Countryman συνεχίζονται και τα δείγματα από την εντός πόλης μετακίνησή του είναι θετικά. Η καλή και γρήγορη λειτουργία του Start/Stop δεν σε αφήνει «παγωτό» στο φανάρι. Επίσης ομαλή λειτουργία έχει και το σύστημα hill holder το οποίο σου επιτρέπει να εκκινήσεις χωρίς να αγχωθείς.

    countryman-d7

    Όπως είχαμε αναφέρει το Countryman έχει ανανεωθεί και οι διαφορές επικεντρώνονται στο εξωτερικό του. Εκτός από τις ποδιές εμπρός, πίσω και στα μαρσπιέ που αναδεικνύουν τον «εξοχικό» του χαρακτήρα, άλλη μια διαφορά είναι η χαρακτηριστική  εξαγωνική μάσκα σε μία νέα εκδοχή που αναδεικνύει το κάθετο εμπρός μέρος.

    countryman-d6

    Στο εσωτερικό μπορεί να μην έχουμε αλλαγές αλλά το κλίμα και η εργονομία της καμπίνας είναι σε υψηλά επίπεδα.

    Δευτέρα 28 Μαρτίου

    Η απόδραση είναι μία από τις λέξεις που χρησιμοποιεί η Mini για να χαρακτηρίσει το Countryman. Αυτό κάναμε κι εμείς το 3ήμερο που μας πέρασε. Η λογική πάνω στην οποία έχει δημιουργηθεί το Countryman είναι η κατασκευή ενός ταξιδιάρικου Mini το οποίο δεν φοβάται να πατήσει χώμα και να λερωθεί. Μπορούμε να πούμε πως το Countryman, παρά το ότι το αυτοκίνητο που έχουμε στα χέρια μας δεν διαθέτει κίνηση στους 4 τροχούς, κατάφερε με εξαιρετικό τρόπο να επιβεβαιώσει τα όσα καυχιέται ότι μπορεί να πετύχει. Αν βάλουμε στην εξίσωση και τον κινητήρα  diesel, τότε ο πήχης ανεβαίνει ψηλά. Καταφέραμε να κινηθούμε με 5.7 λίτρα ανά 100 χλμ σε εθνική οδό (130-150 χλμ/ω) και επαρχιακούς δρόμους (80-100 χλμ/ω), καλύπτοντας κάτι παραπάνω από 800 χιλιόμετρα με ένα ντεπόζιτο.

    countryman-d5

    Άνεση, ποιότητα κύλισης και ησυχία εντός καμπίνας βρίσκονται στο υψηλό επίπεδο  που έχει ορίσει το BMW Group, χωρίς όμως να χάνει τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τα αυτοκίνητα της Mini. Άξιο λοιπόν του ονόματός του το Countryman στην εξοχή, για να δούμε όμως πώς τα πάει και στην πόλη. Μείνετε συντονισμένοι.

    countryman-d4

    Πέμπτη 24 Μαρτίου

    Το ανανεωμένο Mini Countryman έφτασε στην παρέα του Live Test αλλάζοντας χέρι-χέρι με το εκπληκτικό Clubman, το οποίο αξίζει όλα τα εύσημα. Μπορεί το Clubman να έχει ρίζες στην ιστορία της Mini αλλά το νεοαποκτηθέν μοντελάκι του Live Test -Countryman- προσπαθεί εδώ και λίγα χρόνια να φτιάξει το δικό του κεφάλαιο. Το Countryman είναι δημιούργημα των σύγχρονων καιρών που ζούμε και δεν βασίζεται στην ιστορία της μάρκας, ωστόσο έχει καταφέρει, από το 2010 που έκανε ντεμπούτο, να αποκτήσει το δικό του κοινό και να βάλει γερά θεμέλια για το μέλλον. Το Countryman με την πρόσφατη ανανέωσή του έχει δεχθεί επιλεκτικές σχεδιαστικές παρεμβάσεις. Χαρακτηριστικά οι εμφανείς ποδιές εμπρός, πίσω και στα μαρσπιέ που αναδεικνύουν τον «εξοχικό» του χαρακτήρα. Στο πνεύμα των καιρών έχουν προστεθεί και νέοι προβολείς ομίχλης LED με φώτα ημέρας και στάθμευσης τεχνολογίας LED.

    countryman-d-2

    Η έκδοση που έχουμε στα χέρια μας φορά τον diesel κινητήρα 1.6 λίτρων με απόδοση 112 ίππους και ροπή 270 Nm από τις 1.500 στρ/λ. Το τριήμερο που έρχεται θα δοκιμαστεί σε μεγάλες αποστάσεις καλύπτοντας χιλιόμετρα τόσο στην εθνική οδό όσο και σε επαρχιακούς δρόμους. Έτσι θα έχουμε τη δυνατότητα να δούμε τις πραγματικές δυνατότητες του Countryman στην εξοχή.

    Σχόλια

    Σχόλια