Motornews Test: Citroen C3 1.2 Puretech 82 ps

    To C3 με τον τρικύλινδρο των 1,2 λίτρων, ρετουσάρεται αποτελεσματικά και γίνεται ένα εξαιρετικό μικρό από κάθε άποψη και κυρίως, λόγω τιμής.

    Το downsizing θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μόδα. Είναι όμως; Μπορεί. Για κάποιες άλλες χώρες. Ίσως και για κάποιες άλλες εποχές. Σήμερα, είναι πρωτίστως ανάγκη. Σίγουρα είναι από τις περιπτώσεις που το marketing παρουσιάζει ως «έξυπνη» και «πιασάρικη» ιδέα και λίγη σημασία έχει ανταγωνιστικά το ποιος το έβαλε πρώτος στη γκάμα του και ποιος ακολούθησε. Το σίγουρο είναι πως όλοι θέλουν να έχουν στη γκάμα τους τέτοιους κινητήρες και προς αυτή την κατεύθυνση προσανατολίζονται- τουλάχιστον όσοι έχουν best sellers στις μικρές κατηγορίες, με την τάση να επεκτείνεται και στις μεγαλύτερες. Προφανώς και όλοι οι κατασκευαστές θα ήθελαν να έχουν ένα κινητήρα που θα τους εξασφάλιζε πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού. Και κάπως έτσι φτάνουμε στο θέμα μας, με το C3 να κερδίζει χρόνια, καθώς η προσθήκη του κινητήρα των 1,2 λίτρων του δίνει παράταση ζωής και πολύ εμπορικό ενδιαφέρον.

    IMG_5838

    Το αμάξωμα -ειδικά με αυτό το εξωστρεφές χρώμα (για να το πούμε όσο πιο διακριτικά γίνεται)- σε συνδυασμό με το μεγάλο Zenith παρμπρίζ, δείχνει σαφώς πιο φρέσκο από όσο πραγματικά είναι, μια και μην ξεχνάμε πως το C3 μετράει ήδη 7 χρόνια στην “παρέα μας”. Οι νίκελ λεπτομέρειες είναι και αυτές στο πνεύμα της εξωστρέφειας και ταιριάζουν πολύ. Κάνουν πιο αστραφτερό από όσο εμείς θα θέλαμε το μικρό Citroen αλλά, ως γνωστόν, γούστα είναι αυτά. Στο εσωτερικό το παιχνίδι με τη διχρωμία κάνει λίγο πιο συντηρητική την εικόνα με το μαύρο και το γκρι να έχουν τον πρώτο λόγο. Οι χώροι είναι αρκετά καλοί, χωρίς να διεκδικούν δάφνες, είναι ικανοί για φιλοξενία 4 ενηλίκων, με τους πίσω να βρίσκουν ευχάριστη λεπτομέρεια το εσωτερικό διαθέσιμο ύψος. Εξαιρετικός είναι και ο χώρος των αποσκευών που φτάνει τα 300 λίτρα χωρητικότητας.

    IMG_5854

    Από την ανάρτηση αλλά και το καλό πλαίσιο, προκύπτουν και τα καλά οδικά χαρακτηριστικά του C3. Δεν ήταν λίγες οι φορές κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, που το πάτημα του μικρού αυτοκινήτου μας έδινε “ώθηση” ψυχολογική, να αναζητήσουμε το κάτι παραπάνω σε ταχύτητα σε δρόμους με στροφές, κάνοντας το μοτέρ να φαίνεται λίγο. Στην πραγματικότητα βέβαια, το μοτέρ είναι όσο ακριβώς πρέπει για το ύφος και το είδος του αυτοκινήτου, προσφέροντας επιπλέον και εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, σε σημείο που να αμφισβητεί στα ίσια τις επιδόσεις των diesel. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, με διαδρομές που είχαν τα πάντα, ο μέσος όρος δεν ξεπέρασε τα 6,3 λίτρα για κάθε 100 χλμ. απόστασης. Οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές υπό πίεση, είναι αυξημένες ως απόρροια της μαλακής ρύθμισης της ανάρτησης, που προφανώς πρώτο μέλημά της είναι η άνεση των επιβατών και όχι η sport διάθεση.

    IMG_5833

    Ο τρικύλινδρος είναι αξιόμαχος. Αποδίδει γραμμικά την ισχύ του και τηρουμένων των αναλογιών, είναι και πολιτισμένος. Δε θα προδοθεί ως προς τον αριθμό των κυλίνδρων που διαθέτει, παρά μόνο σε ορισμένες ειδικές περιπτώσεις που ο οδηγός θα “ξεχαστεί” και θα τον “κρεμάσει”. Για το μέγεθός του, ο 1.200άρης κρίνεται ως ψυχωμένος και εν τέλει αφήνει πολύ ευχάριστη επίγευση με τους 82 ίππους του στο “πιάτο” προς εύκολη εκμετάλλευση από τον οδηγό. Είναι και Euro6 ενώ εκπέμπει μόλις 104 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο, στοιχείο που εξασφαλίζει το προνόμιο της καθημερινής μετακίνησης στο κέντρο της πόλης. Τα ταξίδια δεν είναι εκτός φακέλου λειτουργίας του αυτοκινήτου και μπορεί άνετα να παίξει και αυτό το ρόλο με επιτυχία. Προφανώς όμως, οι υψηλές ταχύτητες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, δεν θα είναι το ζητούμενο. Κάτι τέτοια θα ήταν πραγματικά εκτός θέματος, αφού μπορεί να το εξυπηρετήσει ο τρικύλινδρος αλλά όχι χωρίς συνέπειες στην κατανάλωση αλλά και το θόρυβο στην καμπίνα.

    IMG_5891

    Από όλα τα παραπάνω, εξάγεται αβίαστα το συμπέρασμα ότι το C3 με την προσθήκη του κινητήρα των 1,2 λίτρων και τους 82 ίππους, παραμένει επίκαιρο. Αν στην εικόνα προσθέσουμε και τη βασική τιμή των 11.030€ ή ακόμα και την τιμή της έκδοσης Eco Chic iStreet με τον πλούσιο εξοπλισμό -από τον οποίο ξεχωρίζει το σύστημα ICE του αυτοκινήτου και το Zenith παρμπρίζ- κάτω από τα 13.000€ (στα 12.700€), τότε έχουμε ολοκληρωμένη την εικόνα ενός πολύ ικανού μικρού αυτοκινήτου που μπορεί να παίξει και το ρόλο του μοναδικού αυτοκινήτου μιας οικογένειας. Και αυτό στις ημέρες μας είναι ανεκτίμητο όπως λέει και μια παλιά διαφήμιση.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    IMG_5880 

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός 1.199 κ.εκ.
    Κύλινδροι 3 σε σειρά
    Ισχύς 82 ίπποι στις 5.750 σ.α.λ
    Ροπή 12,0 Kgm στις 2.750 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτων Χειροκίνητο 5 σχέσεων
    Εκπομπές CO2 104 γρ./χλμ
    Μήκος 3,941 μέτρα
    Πλάτος 1,728 μέτρα
    Ύψος 1,524 μέτρα
    Μεταξόνιο 2,466μέτρα
    Βάρος 975 κιλά
    Χώρος αποσκευών 300 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης 5.0 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης 4.1 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό 4.5 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα 12,3″
    Τελική ταχύτητα 174 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 11.030€ (με απόσυρση)

     

     

     

     

    Σχόλια

    Σχόλια