Motornews Test: Ford C-Max 1.5 TDCi 120ps

    Μια πρώτη και πολύ ευχάριστη γεύση από το ανανεωμένο C-Max με τον εξαιρετικό diesel των 1,5 λίτρων και τους 120 ίππους.

    Το πρώτο πράγμα που προσέχει κανείς όταν έχει να κάνει με ένα C-Max, είναι το κατά πόσο έχει αλλάξει αισθητικά το αμάξωμα. Στην περίπτωση του “δικού μας” C-Max το αποτέλεσμα είναι υπέρ του δέοντος θετικό, με τις λεπτομέρειες της πλούσιας έκδοσης να τονίζουν την πολυτέλεια του χαρακτήρα στο οικογενειακό αυτό μοντέλο. Τα χρωμιωμένα περιγράμματα της μάσκας και των προβολέων ομίχλης, είναι ευπρόσδεκτες “πινελιές” που διακρίνουν την έκδοση. Από εκεί και πέρα, η αισθητική τοποθέτηση του C-Max ανάμεσα στα υπόλοιπα MPV της κλάσης, είναι απόλυτα επιτυχημένη. Στο πίσω μέρος, η αισθητική των φωτιστικών σωμάτων δίνει το στίγμα της “επικαιροποίησης” του αμαξώματος για τις ανάγκες του family look.

     P1260086

    Στην συνέχεια, τη σκυτάλη παίρνει η εξαιρετικά φροντισμένη στις λεπτομέρειες, καμπίνα για τους επιβάτες, όπου όλα είναι τακτοποιημένα και όπως πρέπει για να γίνεται το περιβάλλον φιλικό. Το επίπεδο εξοπλισμού του συγκεκριμένου αυτοκινήτου που οδηγήσαμε, δεν αφήνει και ιδιαίτερα περιθώρια για παράπονα αλλά έτσι και αλλιώς, αυτό που έχουμε να καταθέσουμε, είναι πως το C-Max είναι όσο φιλόξενο φαντάζεται κανείς, ακόμα και όταν έχεις να κάνεις πολλά χιλιόμετρα “απνευστί”. Τα υλικά που συναντάς στην καμπίνα είναι αρκετά καλά και συμβάλλουν με τον τρόπο τους στη δημιουργία της εξαιρετικής συνολικής εντύπωσης. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα πραγματικά εξαιρετικό σύστημα διεύθυνσης, με περισσότερα sport χρωμοσώματα από όσα θα ήταν έτοιμος να δεχτεί- δεδομένης της κατηγορίας στην οποία ανήκει το αυτοκίνητο.

    P1270020

    Ξεχωριστή αναφορά αξίζει στο SYNC II που καταφέρνει και αναβαθμίζει το μοντέλο στο τομέα της συνδεσιμότητας και της πρόσβασης στη νέα εποχή διασύνδεσης, χωρίς να αλλάξει δραστικά την εμφάνιση του ταμπλό. Μοναδική “παραφωνία” -περισσότερο θέμα συνήθειας ίσως- η υποδοχή για το cd που είναι πάνω από την οθόνη σε σημείο που τη μπερδεύεις με “απλό” σχεδιαστικό παιχνίδι. Λειτουργικά, το SYNC II αξίζει και με το παραπάνω όλη τη φήμη που το ακολουθεί, καθώς είναι ένα υπερσύγχρονο “πακέτο” που προσφέρει όλα όσα μπορεί να ζητήσει κανείς σήμερα από ένα σύστημα του είδους και με ευκολία στη χρήση που το τοποθετεί μεταξύ των κορυφαίων επιλογών.

    P1260087

    Η εικόνα του αυτοκινήτου στο δρόμο είναι εξαιρετική. Άνετο και ασφαλές, ευρύχωρο και φιλόξενο, το C-Max κάνει κάθε διαδρομή αρκετά πιο ευχάριστη. Για τον οδηγό, η αίσθηση του “ζωντανού” πίσω άξονα είναι παραπάνω από θετική και “φτιάχνει” όλη την εικόνα του αυτοκινήτου. Με συνολική εντύπωση πολύ θετική, μια και το σύστημα διεύθυνσης είναι ό,τι καλύτερο μπορεί να κρατήσει κάποιος στην κατηγορία, ο επιλογέας είναι σίγουρα μέσα στην κορυφαία τριάδα και τα φρένα αποδίδουν όπως πρέπει και με καλή αίσθηση. Το C-Max αξίζει και με το παραπάνω την προσοχή όλων όσοι αναζητούν το επόμενο (ή το πρώτο τους) οικογενειακό αυτοκίνητο. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική όπως πάντα, το κάθετο τιμόνι ρυθμίζεται κατά δύο έννοιες (τηλεσκοπικά και καθ’ ύψος) και ο επιλογέας βρίσκεται ψηλά στη μέση του ταμπλό. Σε συνδυασμό με το ιδιαίτερα αναπαυτικό κάθισμα και την προσεγμένη σε λεπτομέρειες εργονομία, η θέση οδήγησης που συντίθεται είναι εξαιρετική για τα δεδομένα της κατηγορίας και όχι μόνο. Τα 432 λίτρα του χώρου των αποσκευών (471 με κιτ επισκευής ελαστικού) είναι ικανοποιητικά-και φυσικά αυξάνονται ανάλογα την περίσταση.

    P1260060

    Στον ανοιχτό δρόμο πραγματικά “λάμπει” η ανάρτηση με τη συμπεριφορά της αλλά και ο κινητήρας με τους 120 ίππους και την ιδιαίτερα περιορισμένη κατανάλωση. Το νέο σύνολο των 1,5 λίτρων TDCi αντικαθιστά το σύνολο των 1,6 λίτρων που απέδιδε 115 ίππους, ενώ εκπέμπει στην ατμόσφαιρα και 12% λιγότερο CO2. Η μέγιστη τιμή της ροπής του είναι 27,5 kgm και εμφανίζεται σταθερή από τις 1.750 έως και τις 2.500 σ.α.λ. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως τα πλεονεκτήματα του diesel είναι και εδώ στην πρώτη γραμμή, με τη ροπή να έχει τον πρώτο λόγο στη μετάδοση και να δίνει απλόχερα χαμόγελα στον οδηγό που μπορεί να την εκμεταλλευτεί χωρίς να “ξεζουμίζει” σε στροφές τον κινητήρα. Ούτως ή άλλως, δεν έχει και νόημα, μια και ο 1.500άρης diesel, δίνει ό,τι καλύτερο έχει μέχρι τις 4.000 σ.α.λ. περίπου, με τις υπόλοιπες στροφές λειτουργίας έως τον κόφτη να είναι πρακτικά αχρείαστες.

    P1260065

    Και τι προσφέρει μέχρι τις 4.000 σ.α.λ.; Μια αίσθηση γεμάτης επιτάχυνσης, με επάρκεια ροπής που σε κάνει να ξεχνάς το βάρος των 1,5 τόνων. Κρατάει άνετα ταχύτητα ταξιδιού αρκετά υψηλή και παράλληλα προσφέρει την απαραίτητη άνεση για να υποστηρίξει μεγάλες αποστάσεις non stop. Άλλωστε, με μια μέση κατανάλωση στα πέριξ των 5,8 λίτρων για κάθε 100 χλμ., είναι εγγύηση πως μπορείς να κάνεις πολλά χιλιόμετρα με ένα ντεπόζιτο. Πολλά παραπάνω, από όσα θα αντέξει ένας καπνιστής μέχρι να ζητήσει επιτακτικά στάση. Στην πόλη ωστόσο, η εικόνα αλλάζει και τα νούμερα της κατανάλωσης πλησιάζουν με απειλητικές διαθέσεις αυτά των βενζινοκίνητων εκδόσεων, περνώντας τα 8 λίτρα σχετικά εύκολα.

    P1270024    P1270028

    Συνοπτικά και μετά από αρκετά χιλιόμετρα με το πολυτάλαντο C-Max, καταθέτουμε πως αξίζει σίγουρα μια καλύτερη ματιά από όσους ψάχνουν για αυτοκίνητο με πολλές αρετές. Το θέμα που μένει να ψάξει κάποιος είναι αυτό της καλύτερης δυνατής έκδοσης, με τη βασική να κάνει τη διαφορά σε επίπεδο τιμής, μια και η “δική μας” με τους 120 ίππους (η βασική προσφέρεται με 95 ίππους) συνδυάζεται με το πληρέστατο πακέτο εξοπλισμού Business και κοστολογείται μόλις κάτω από τα 22 χιλιάρικα (21.964€).

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    P1270006


    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός 1.499 κ.εκ.
    Κύλινδροι 4 σε σειρά
    Ισχύς 120 ίπποι στις 3.600 σ.α.λ
    Ροπή 27,5 Kgm στις 1.750-2.500 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτων Χειροκίνητο 6 σχέσεων
    Εκπομπές CO2 105 γρ./χλμ
    Μήκος 4.379 μέτρα
    Πλάτος 1.828 μέτρα
    Ύψος 1.610 μέτρα
    Μεταξόνιο 2.648 μέτρα
    Βάρος 1.470 κιλά
    Χώρος αποσκευών 432 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης 6.3 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης 4.5 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό 5.1 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα 12,6″
    Τελική ταχύτητα 174 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 21.964€ (με απόσυρση)


     

    Σχόλια

    Σχόλια