Motornews Test: Volvo V40 Cross Country T3 152ps

    Η πολυτέλεια και η ξεκούραστη μετακίνηση, είναι τα δύο χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν σε αυτή την έκδοση του ταλαντούχου Volvo V40.

    Οι Cross Country εκδόσεις των μοντέλων της Volvo έχουν το δικό τους κοινό, το οποίο δεν είναι καθόλου αμελητέα ποσότητα και προφανώς το μήνυμα έχει ληφθεί από τους ιθύνοντες –και πολύ δραστήριους τα τελευταία χρόνια- της Σουηδικής εταιρείας. Ήδη έχει φτάσει και στη χώρα μας και λογικά μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα το έχουμε στη διάθεσή μας, το S60 (ναι, το σεντάν) στην αντίστοιχη Cross Country έκδοση. Αυξημένη απόσταση από το έδαφος και ματ πλαστικές προσθήκες στα σημεία να τονίζουν το «άγριο» look αλλά και να προσφέρουν προστασία από τυχόν επαφές στο παρκάρισμα- που υπό άλλες συνθήκες θα έκαναν ενοχλητικά σκασίματα στο χρώμα ή γδαρσίματα από περάσματα με κλαδιά κλ.π. στις light off road αναζητήσεις. Το εμπρός μέρος έχει γίνει αρκετά επιθετικό, ενώ προς αυτή την κατεύθυνση οδηγούν και οι σκουρόχρωμες για τη συγκεκριμένη έκδοση, ζάντες ελαφρού κράματος.

    IMG_6134

    Το V40 ως μοντέλο, είναι μια πολύ καλή περίπτωση αυτοκινήτου, καθώς συνδυάζει πολλά και ενδιαφέροντα στοιχεία: Είναι a priori πολυτελές, με premium υπόσταση- προίκα από τη Volvo και την πλούσια ιστορία της, προσφέρεται με εξαιρετικούς κινητήρες που συνδυάζουν απόδοση και οικονομία, ενώ καλύπτει με πολύ καλό τρόπο τις ανάγκες τόσο των οικογενειακών μετακινήσεων, όσο και αυτές του sport ύφους που θέλει πολλές φορές ο οδηγός όταν είναι μόνος και σε κατάλληλο περιβάλλον. Η πρόσφατη αντικατάσταση του συνόλου των 1,6 λίτρων με αντίστοιχο 1,5 είναι μια αλλαγή προς τη σωστή κατεύθυνση, μια και το νέο σύνολο είναι εξόχως ικανό και προφανώς πιο σύγχρονο. Στην έκδοση XC (συντομογραφία του Cross Country) το V40 προσθέτει ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο στο χαρακτήρα του, έτσι ώστε να “αγγίξει” ακόμα πιο πολλούς ενδιαφερόμενους.

    IMG_6147

    Σε ετούτη εδώ την έκδοση λοιπόν, με τον βενζινοκινητήρα των 1,5 λίτρων και τους 152 ίππους (2 επιπλέον σε σχέση με τον 1.600άρη που αντικατέστησε) το μικρομεσαίο Volvo είναι ένα απόλυτα ώριμο και έτοιμο να «καθαρίσει» σε κάθε είδους έδαφος, κάθε είδους οικογενειακή μετακίνηση. Προβάλλεται ως μια σαφώς πιο υψηλή σε status επιλογή ανάμεσα στον ορυμαγδό των ανταγωνιστικών προτάσεων, ενώ για όσους ξέρουν να εκμεταλλεύονται τις δυνατότητές του, αποτελεί μια σαφώς πιο “προσγειωμένη” επιλογή απέναντι στη λαίλαπα των SUV που ιδίως τα προηγούμενα χρόνια, είχε γίνει λαοφιλής μόδα. Στο στόχο λοιπόν όσοι ξέρουν τι θέλουν από ένα αυτοκίνητο και όσοι δίνουν προτεραιότητα στο “είναι” έναντι του “φαίνεσθαι”. Το προφίλ του V40 με τις προσθήκες της έκδοσης XC τονίζεται από τις παραδοσιακές επιλογές με τα πλαστικά επιθέματα στους προφυλακτήρες, τα πλαϊνά του αμαξώματος και τα τόξα πάνω από τους τροχούς. Το utility του πράγματος, τονίζεται και από τις ράγες της οροφής, που κάνει όσο “σκληροτράχηλη” χρειάζεται με βάση την κατηγορία, την εμφάνιση του μοντέλου. Το σχεδιαστικό family look δίνει και αυτό με τη σειρά του τους σχετικούς πόντους πρεστίζ, ενώ από εκεί και πέρα, το λόγο έχει η πολυτέλεια της καμπίνας, με τον πληρέστατο εξοπλισμό να υπερθεματίζει.

    IMG_6169

    Στους απλά ικανοποιητικούς χώρους για τους επιβάτες, προστίθενται και οι δερμάτινες επενδύσεις του “δικού μας” αυτοκινήτου, που με τη διχρωμία τους κάνουν ακόμα πιο ενδιαφέρον το τελικό αποτέλεσμα, απογειώνοντας και την πολυτέλεια. Το κάθισμα του οδηγού στηρίζει αρκετά καλά το σώμα, με το προσκέφαλο να δικαιώνει την εμμονή της Volvo με την ασφάλεια, αφού εν προκειμένω, αποδεικνύεται ιδανικό, μένοντας διαρκώς σε επαφή με τον αυχένα. Πίσω ο χώρος είναι οριακός για τρεις ενήλικους, που προκειμένου να “την παλέψουν” για μεγάλη απόσταση, θα πρέπει να “σπρώξουν” τους εμπρός προς το ταμπλό. Αυτό γίνεται με μάλλον μικρή παραχώρηση από τη μεριά του οδηγού, αφού και το τιμόνι με την τηλεσκοπική ρύθμιση αλλά και το εξαιρετικό σε ρυθμίσεις κάθισμα, φροντίζουν για τη διατήρηση της άνεσης ακόμα και σε αυτή την περίπτωση. Λόγω και του αυτόματου κιβωτίου, δεν αλλάζει επί της ουσίας κάτι. Η απόσταση από το τιμόνι γίνεται αυτή του θέλει ο οδηγός και μόνο η απόσταση από το πεντάλ είναι η διαφορά που στην πράξη δεν ενοχλεί. Για τις αποσκευές ο σχετικός χώρος με τα 324 διαθέσιμα λίτρα, δεν εντυπωσιάζει αλλά αποδεικνύεται επαρκής για τις ανάγκες μιας οικογένειας που θα ταξιδέψει. Όπως διαπιστώσαμε και στο live test του Motornews, η ελαφριά εταζέρα ξεκουμπώνει εύκολα όταν ο όγκος των αποσκευών είναι αρκετά μεγάλος αλλά αυτό πρακτικά δεν είναι πρόβλημα, μια και όσοι έχουν ζήσει με πεντάθυρο αυτοκίνητο (και οικογένεια) ξέρουν πως πολλές φορές η εταζέρα “θυσιάζεται” στο βωμό των περισσότερων αποσκευών που καλύπτουν και το χώρο πάνω από αυτή.

    20160316_093542

    Το πεδίο δράσης του Volvo V40 Cross Country είναι κυρίως ο ανοιχτός δρόμος. Εκεί όπου ο νέος 4κύλινδρος μπορεί και ρίχνει την κατανάλωσή του, βοηθώντας στη διατήρηση του μέσου όρου σε λογικά επίπεδα (7,5 λίτρα ανά 100 χλμ. ο μέσος όρος που λέγαμε) ενώ την ίδια στιγμή “χάνεται” από τα αυτιά του οδηγού και των επιβατών. Εκεί όπου η προσεγμένη αεροδυναμική σε συνδυασμό με τη κορυφαία ηχομόνωση, φροντίζουν για το ήσυχο περιβάλλον ακόμα και μετά τα 140 χλμ./ώρα, δίνοντας τη δυνατότητα στο πλήρωμα να εκτιμήσει το εξαιρετικό ηχοσύστημα που είναι μια ακόμα “εμμονή” της Volvo, που κερδίζει τις εντυπώσεις. Η ανάρτηση είναι λίγο πιο σκληρή από ότι θα περίμενε κανείς, αλλά εκεί, στον ανοιχτό δρόμο δεν κουράζει, φροντίζοντας παράλληλα και για την εξαιρετική σταθερότητα του συνόλου. Ο συνδυασμός κινητήρα- κιβωτίου, είναι ότι πρέπει για να θεωρεί κανείς τις μετακινήσεις πραγματικά ξεκούραστες- αν και όλοι όσοι το οδήγησαν από την ομάδα του Motornews, συμφώνησαν πως το D2 σύνολο που θα “καταρράκωνε” την κατανάλωση, θα του ταίριαζε περισσότερο και είναι κρίμα που δεν υπάρχει πια διαθέσιμη μια τέτοια επιλογή.

    IMG_6155

    Πλήρως εξοπλισμένο από τη βασική του κιόλας έκδοση, το Volvo V40 Cross Country Τ3 ξεκινά από τα 22.400€ (με απόσυρση) και αυτό από μόνο του είναι ένας πολύ καλός λόγος για να το δει κανείς πιο ζεστά. Σε αυτό το τιμολογιακό επίπεδο, αυτό που παίρνεις είναι δυσανάλογα καλό σε σχέση με αυτό το πληρώνεις, οπότε στα “+” του μοντέλου, προσθέτουμε και την εξαιρετική σχέση τιμής/ αξίας που ανέκαθεν είχε ιδιαίτερη βαρύτητα αλλά στις μέρες μας παίζει να είναι και το πιο σημαντικό στοιχείο.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    IMG_6130 

     

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός 1.498 κ.εκ.
    Κύλινδροι 4 σε σειρά
    Ισχύς 152 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ
    Ροπή 25.5 Kgm στις 1.700-4.000 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτων Αυτόματο 6 σχέσεων
    Εκπομπές CO2 131 γρ./χλμ
    Μήκος 4.370 μέτρα
    Πλάτος 1.857 μέτρα
    Ύψος 1.470 μέτρα
    Μεταξόνιο 2.647 μέτρα
    Βάρος 1.470 κιλά
    Χώρος αποσκευών 324 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης 8.6 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης 6.4 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό 7.5 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα 8,5″
    Τελική ταχύτητα 210 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 22.400€ (με απόσυρση)

    Σχόλια

    Σχόλια