Live Test: Suzuki Vitara 1.6 DDiS

    Μια δεύτερη επαφή με το εμβληματικό μοντέλο της Suzuki κρίθηκε επιβελημένη, καθώς η πρώτη απέβη μοιραία για το κιβώτιό του.

    Ξανά στο live test του motornews το Suzuki Vitara 1.6 DDiS Allgrip. Μια ολόκληρη εβδομάδα θα μας δώσει πιο ολοκληρωμένη εικόνα του, ενώ στο τέλος η πλήρης αναφορά της δοκιμής του θα έρθει ως επιστέγασμα των στιγμών που ζήσαμε μαζί. 

    Τετάρτη 23 Μαρτίου

    Δεν φτάνει που ο δυνατός νοτιάς γέμισε σκουπίδια τους ήδη βρώμικους δρόμους και η σκόνη που μετέφερε έβαψε με «σάπια» κιτρινίλα του νεκρού την ατμόσφαιρα, ήρθε στο καπάκι και η ψιχάλα των μόλις δύο λεπτών να τα κάνει όλα λάσπη. Η εικόνα απογοητευτική έξω, μέσα όμως το Vitara συνεχίζει να μας φτιάχνει τη διάθεση συνολικά. Η κατανάλωση συνεχίζει να χτυπάει limit down και παρότι δεν πρόκειται για το πιο πολιτισμένο δείγμα diesel κινητήρα, ο 1.6 της Fiat τα καταφέρνει καλά και στις επιδόσεις.

    Στην αγορά των συμπαγών SUV θα βρει κανείς μοντέλα με πιο ποιοτική αίσθηση, ίσως πιο ψαγμένη αισθητική, πιο άνετα ή πιο καλά εξοπλισμένα, δύσκολα όμως θα έχει ένα σύνολο τόσο καλά ταιριασμένο. Χωρίς να ξεχνάμε το bonus της τετρακίνησης, το οποίο ούτε την κατανάλωση τελικά αυξάνει, ούτε το βάρος. Έτσι έχει μόνο θετικά να προσφέρει, στην πρόσφυση και στην πρόσβαση σε κάθε είδους δρόμο. Το τελικό συμπέρασμα λοιπόν δεν μπορεί να είναι παρά ότι το Vitara είναι μια από τις κορυφαίες προτάσεις στην κατηγορία του, κρινόμενο τόσο βάσει απόδοσης σε όλους τους τομείς, όσο και με καθαρά οικονομοτεχνικά δεδομένα.

    Τρίτη 22 Μαρτίου

    Suzuki Vitara 1.6 DDiS_12

    Ευτυχώς τα θέματα με την αυτόβουλη απενεργοποίηση του συστήματος αποφυγής πρόσκρουσης και τις μυρωδιές καμένου πετρελαίου δεν επανήλθαν και έτσι τα χιλιόμετρα με το Vitara διανύονται ευχάριστα και –το κυριότερο- οικονομικά. Το αυτοκίνητο έχει αρκετά «δημοσιογραφικά» χιλιόμετρα στο κοντέρ του, αυτό όμως δεν φαίνεται να έχει επηρεάσει τη δομική του συνοχή, υπό την έννοια ότι τριγμοί από το εσωτερικό ή θόρυβοι από την ανάρτηση δεν ακούγονται. Αυτό έρχεται προς επίρρωση μιας ανθεκτικής και στιβαρής κατασκευής, παρότι η εικόνα των πλαστικών του ταμπλό και των επενδύσεων είναι μέτρια.

    Suzuki Vitara 1.6 DDiS_6 Suzuki Vitara 1.6 DDiS_4

    Ταυτόχρονα επιβεβαιώνουμε τις αρχικές μας προβλέψεις, που είχαν να κάνουν με την παραδοσιακά καλή συναρμολόγηση των Suzuki. Ένα ακόμα στοιχείο που μας άρεσε στο Vitara έχει να κάνει με τη μεγάλη ηλιοροφή, το εμπρός τμήμα της οποίας, μάλιστα, ανοίγει. Αντίθετα με τις περισσότερες του είδους, όταν απλώς την ανασηκώνεις, εξασφαλίζει και το σχετικό αερισμό και ελάχιστο θόρυβο. Ακόμα και σε ταχύτητες 120 – 140 χλμ./ώρα, δεν είναι ενοχλητική και μπορείς να την έχεις συνεχώς ανοιχτή αντί για ένα ελάχιστα ανοιχτό –αλλά πολύ πιο θορυβώδες- παράθυρο.

    Δευτέρα 21 Μαρτίου

    Suzuki Vitara 1.6 DDiS_9

    Το Vitara του 21ου αιώνα είναι ένα SUV, όχι ATV όπως ο πρόγονός του. Αυτό το γνωρίζουμε και δεν μας χαλάει, καθώς έχει χάσει ένα 50% των ικανοτήτων του παλιού εκτός δρόμου, αλλά έχει γίνει 90% πιο ταχύ, ασφαλές, ευχάριστο και άνετο στην άσφαλτο. Στην οποία τις εντυπώσεις μονοπωλεί το πολύ άμεσο σύστημα διεύθυνσης, που σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος κάνει το αυτοκίνητο πολύ ευχάριστο στις στροφές. Παράλληλα το Vitara είναι πολύ οικονομικό –και όχι μόνο στις στροφές. Χωρίς να κινούμαστε… συρόμενοι, καταφέραμε να έχουμε μια μέση κατανάλωση στα 5,7 λίτρα, τιμή ιδιαίτερα κολακευτική για κινητήρα 120 ίππων και αυτοκίνητο με κίνηση σε όλους τους τροχούς.

    Suzuki Vitara 1.6 DDiS_10

    Ωστόσο δύο ζητήματα που ήρθαν και παρήλθαν, μας έκαναν αλγεινή εντύπωση. Το πρώτο ήταν μια μυρωδιά καμένου πετρελαίου που αναδύθηκε δύο φορές στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, μετά από υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο. Ίσως η αναγέννηση του φίλτρου σωματιδίων να δημιούργησε την οσμή, ωστόσο δεν θα έπρεπε να περνά στο εσωτερικό σε καμία περίπτωση. Επίσης, κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου δύο φορές, σε υπεραστικές και όχι αστικές διαδρομές, βγήκε εκτός λειτουργίας το σύστημα αυτόματης πέδησης και προειδοποίησης σε περίπτωση πρόσκρουσης –και επανήλθε μόνο του. Μπορεί τα παραπάνω να μην σημαίνουν τίποτα, ωστόσο μέχρι το τέλος της δοκιμής θα έχουμε το νου μας, αν και εφόσον χρειαστεί.

    Παρασκευή 18 Μαρτίου

    Βροχή, κρύο, άστατος καιρός, ο Μάρτης επιβεβαιώνει απόλυτα τη λαϊκή ρήση περί γδάρτη. Με το τετρακίνητο Allgrip Vitara προφανώς δεν μασάμε από τερτίπια του καιρού, ωστόσο δεν είναι η πρόσφυση και η απόσταση των 18,5 εκατοστών από το έδαφος που κέρδισαν την εκτίμησή μας σήμερα. Είναι οι χώροι.

    Suzuki Vitara 1.6 DDiS_7Suzuki Vitara 1.6 DDiS_8

    Με μήκος 4,17 μέτρα, το Vitara είναι ελαφρά μακρύτερο από τα περισσότερα αυτοκίνητα πόλης της κατηγορίας B και αρκετά κοντύτερο από αυτά της αμέσως επόμενης, της C. Μην ψαρώνετε με τον όγκο του λόγω ύψους, κατ’ ουσία είναι ένα συμπαγές 4Χ4 με διαστάσεις κοντά σε αυτές των Renault Captur και Peugeot 2008, όχι αυτές του Nissan Qashqai. Αφού λοιπόν το ξεκαθαρίσαμε αυτό, δεν μένει τίποτα άλλο παρά να του αποδώσουμε τα εύσημα για το γεγονός ότι θα μεταφέρει με άνεση πέντε επιβάτες, μαζί με αποσκευές 375 λίτρων σε ένα χώρο απόλυτα κανονικό σε σχήμα και βαθύ, που διευκολύνει τη φόρτωση.

    Suzuki Vitara 1.6 DDiS_5

    Επιπρόσθετα, σε σχέση με τον αποκλειστικά δικίνητο ανταγωνισμό του, το Vitara είναι τετρακίνητο και αυτό λογικά θα ήταν κατά των χώρων και του βάρους. Το τελευταίο όμως είναι πολύ χαμηλό στα 1.250 κιλά, ευνοώντας σημαντικά τις επιδόσεις και την οικονομία. Για τις οποίες, ωστόσο, θα τα πούμε από Δευτέρα. Καλό Σαββατοκύριακο και κάντε το καλύτερο που μπορείτε.

    Πέμπτη 17 Μαρτίου

    Suzuki Vitara 1.6 DDiS_1

    Οι πιο επιμελείς από τους αναγνώστες μας ίσως θυμάστε ότι την προηγούμενη φορά που το Vitara είχε έρθει στα χέρια μας για δοκιμή είχε κιβώτιο στα πρόθυρα της κατάρρευσης, η οποία τελικά επήλθε κατά τη διάρκεια της δοκιμής του. Χωρίς δεύτερη ταχύτητα στο έξι σχέσεων χειροκίνητο κιβώτιό του κατά τις τελευταίες ημέρες μαζί του, το Νοέμβριο του 2015, ούτε το live ολοκληρώθηκε στις πέντε προβλεπόμενες αναφορές του, ούτε και η πλήρης δοκιμή. Έπρεπε, βλέπετε, για λόγους διατήρησης του προγραμματισμού των δοκιμών του αυτοκινήτου, να το επιστρέψουμε προς επισκευή νωρίτερα.

    Suzuki Vitara 1.6 DDiS_2

    Επανήλθε όμως σήμερα, το ίδιο και απαράλλαχτο αλλά με το κιβώτιό του πλήρως λειτουργικό. Απροβλημάτιστα ξεκίνησε -και πολύ ευχάριστα μάλιστα- η δεύτερη επαφή, καθώς η τεράστια ηλιοροφή ενισχύει την θετική ψυχολογία του οδηγού ειδικά σε μια επί το πλείστον μουντή ημέρα όπως η σημερινή. Ξεκινάμε τα χιλιόμετρα και πιάνουμε το νήμα από εκεί που το αφήσαμε την τελευταία φορά. Ελάτε μαζί μας.

    Σχόλια

    Σχόλια