Live Test: MINI Cooper Clubman S

    Το νέο Mini Cooper Clubman ήρθε στην παρέα του Motornews για να μας δείξει πως το ιδιαίτερο supermini μετατρέπεται σε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο

    Το MINI Cooper Clubman S έφτασε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

     

    Τετάρτη 23 Μαρτίου

    Λοιπόν, τελεσίδικα: είναι το καλύτερο αυτοκίνητο της Mini. Το πιο πλήρες. Έχει χώρους όπως οφείλει ένα αυτοκίνητο με παραπάνω από 3 πόρτες, έχει γκάζι όπως πρέπει να έχει ένα Mini S και είναι όσο απολαυστικό στο δρόμο θα περίμενε κανείς. Τι παραπάνω να ζητήσεις; ίσως λίγο χαμηλότερη κατανάλωση αλλά και πάλι. Το θέμα της κατανάλωσης, όταν το συζητάμε στο πλαίσιο ενός αυτοκινήτου με τη δυναμική του Clubman S, είναι οξύμωρο. Γιατί σου λέει “ξέρεις που πας να μπλέξεις κύριε… δεν είσαι άμοιρος ευθυνών”. Όπως και να έχει, τα σημερινά χιλιόμετρα που κάναμε με το Clubman S, είχαν δυστυχώς, χρώμα. Η βαριά ατμόσφαιρα με τη σκόνη και η βροχή που έπεσε το πρωί, έδωσαν χρώμα και στη μαύρη οροφή του αυτοκινήτου, φέρνοντάς την χρωματικά κοντά στο υπόλοιπο. Και έτσι όμως είναι όμορφο. Και έτσι θα το κρατάγαμε για κάνα δύο μήνες ακόμα. Όλα τα ωραία όμως τελειώνουν και έτσι αύριο είναι η μέρα της επιστροφής του Clubman S στη βάση του. Και είναι η πρώτη φορά που στεναχωριόμαστε τόσο που επιστρέφουμε ένα Mini- που εν τέλει ήταν το πιο Maxi από όλα.

    20160323_134815   20160323_134824

    Τρίτη 22 Μαρτίου

    20160322_182431

    Το μέγεθος είναι το κυρίαρχο θέμα του αυτοκινήτου. Ευχάριστο για τους επιβάτες και τον οδηγό (στο δρόμο με το ανοιχτό πάτημα που λέγαμε και χθες) αλλά “θέμα” όταν ψάχνεις να παρκάρεις. Σκέφτεσαι “Mini έχω, δε μπορεί, θα βρω” αλλά το Clubman δεν είναι σαν τα άλλα. Βέβαια, έχει άλλα χαρίσματα και μάλιστα πολύ σημαντικά για να τα αγνοήσει κανείς. Όπως και τα υπόλοιπα της οικογένειας, έχει τρομερό impact, άμα τη εμφανίσει, στα μικρά παιδιά. Πάρτι κανονικό! Σαν να μην έχουν ξαναδεί αυτοκίνητο τόσο ωραίο. Ακόμα και οι πιο “μπλαζέ” περιπτώσεις παιδιών, θέλουν να κάτσουν πίσω από το τιμόνι, να μπουν στο πίσω κάθισμα, να ανοίξουν τις πίσω πόρτες (του πορτ μπαγκάζ ντε…) να κάτσουν στο χώρο των αποσκευών και να κάνουν ακόμα και διαδρομή όντας εκεί. Είναι γοητευτικό, δε μπορούμε να πούμε το αντίθετο. Είναι και αυτά τα κόλπα με τα φώτα που αλλάζουν χρώμα στην καμπίνα, με το φωτεινό σήμα της εταιρείας που προβάλλεται από το καθρέπτη στο έδαφος αλλά και η ανάγλυφη σημαία στο πίσω μέρος των προσκέφαλων, που δίνουν σίγμα διαφορετικότητας σε όλα τα μοντέλα της Mini. Ακόμα και σε αυτό, το πλέον μεγάλο- για Mini. 

    20160320_183017

    Δευτέρα 21 Μαρτίου

    20160321_181024

    Το στοιχείο που ξαφνιάζει τον οδηγό από την πρώτη κιόλας στιγμή, είναι η απόσταση από τον κεντρικό καθρέπτη έως τα τζάμια των δύο πίσω θυρών- του πορτ μπαγκάζ, για να εξηγούμεθα. Αυτό δεν είναι Mini. Αν υπήρχε αίσθηση δικαίου, ούτε το ίδιο το μοντέλο θα ήθελε να το λένε/ λέμε Mini, καθώς αν αυτό δεν είναι Maxi, τότε εμείς εδώ στο Motornews σηκώνουμε ψηλά τα χέρια. Το ότι είναι 6θυρο είναι μια λεπτομέρεια που δε χρειάζεται ιδιαίτερη ανάλυση. Εύκολη πρόσβαση και -ίσως το βασικότερο- διαφορετική από τη μάζα. Mini είναι. Προφανώς και μπορεί να διαφέρει. Το πληρώνεις άλλωστε. Οι χώροι είναι για πρώτη φορά παραπάνω από ικανοποιητικοί (να σας θυμίσουμε πως εμάς το 5θυρο Mini, δεν μας άρεσε αν και προσπαθήσαμε να το εκφράσουμε κόσμια). Τόσο οι επιβάτες, όσο και οι αποσκευές, έχουν αρκετό χώρο στη διάθεσή τους. Χώρια το άλλο: το Clubman είναι με διαφορά το πιο καλό GT στην οικογένεια. Βοηθούμενο από το “ανοιχτό” του πάτημα, το Clubman S περνάει “αέρα” από γρήγορες καμπές και δείχνει ακλόνητο. Η κατανάλωση του καυσίμου είναι ένα θέμα βέβαια, μια και ούτε στο πρόγραμμα Green ο τσιγκούνης της παρέας θα βρει την ησυχία του, μια και το δίλιτρο μοτέρ, όπως και να το κάνουμε, έχει αυξημένες ανάγκες.

    20160321_085158

    Παρασκευή 18 Μαρτίου

    clubmans-5

    Όχι δεν πρόκειται για το Gotham City και τον Batman αλλά για το σήμα της MINI το οποίο προβάλλεται από ειδικά led που βρίσκονται στο χερούλι του οδηγού όταν κλειδώνεις και ξεκλειδώνεις. Μπορεί το Clubman να μην είναι το Batmobile αλλά σίγουρα σώζει του πίσω επιβάτες από το παραδοσιακό στρίμωγμα που υπάρχει στην πίσω μεριά της καμπίνας. Το νέο Clubman είναι μεγάλο, τόσο που χωράνε 5 ενήλικες να καθίσουν χωρίς να πονέσουν τα γόνατά τους και να στραβολαιμιάσουν. Οι χώροι του νέου Clubman μας έχουν συνεπάρει, δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με την κατανάλωση. Σίγουρα δεν μπορείς να περιμένεις θαύματα από την έκδοση S αλλά όπως και να έχει όταν δεινοπαθείς να κατέβεις κάτω από τα 8 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα και μάλιστα κινούμενος μονίμως στο πρόγραμμα Green τότε σε καμία περίπτωση δεν μπορείς να πεις πως πρόκειται για ένα οικονομικό αυτοκίνητο.

    clubmans-4

    Πέμπτη 17 Μαρτίου

    Το νέο Mini Cooper Clubman ήρθε στην παρέα του Motornews για να μας δείξει πως το ιδιαίτερο supermini μετατρέπεται σε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Το Clubman είναι το μεγαλύτερο Mini, ακόμα κι από το νέο 5θυρο, καθώς είναι κατά 27 εκατοστά πιο μακρύ και 7 εκατοστά πιο φαρδύ. Με μία ματιά μπορείς να καταλάβεις ότι πλέον υπάρχει χώρος για τους πίσω επιβάτες αλλά και για αποσκευές.

    clubmans-3

    Η πρώτη μας εντύπωση από το νέο Clubman, το οποίο μάλιστα είναι και το S με τους 192 ίππους είναι πολύ θετική καθώς δείχνει να κρατά τις αξίες της Mini, ενώ παράλληλα έχει αποκτήσει στοιχεία άνεσης και πρακτικότητας που έλειπαν.

    clubmans-1

     

    Σχόλια

    Σχόλια