Live Test: Mercedes C180 BlueTech

    Διερωτόμαστε... Μόνο την κατανάλωση καυσίμου τσιγκουνεύεται αυτή, η πιο οικονομική εκδοχή της νέας C-Class, η μήπως θυσιάζει και άλλα πλεονεκτήματα του μοντέλου στο βωμό της οικονομίας;

    Η ώρα της Mercedes C180 BlueTech έφτασε για ένα εξαντλητικό live test, που θα σας κρατήσει συντροφιά τις επόμενες πέντε -εργάσιμες- ημέρες. Στο τέλος, μια πλήρης δοκιμή θα έρθει να κλείσει τον κύκλο και να σας αποκαλύψει τα πάντα για την “σκωτσέζικη” έκδοση της γκάμας.

    Τετάρτη 23 Μαρτίου

    Η C180 επέστρεψε στη βάση της. Μπορεί αυτή να είναι η τρίτη φόρα που φτάνει στα χέρια μας, οι άλλες δύο ήταν C200 diesel και C180 βενζίνη, και να συμπληρώσαμε τα 800 χιλιόμετρα μαζί της αλλά πραγματικά νοιώθουμε πως δεν την έχουμε χορτάσει. Η Mercedes έχει ανεβάσει πολύ ψηλά τον πήχη με το συγκεκριμένο μοντέλο. Η έκδοση που είχαμε τώρα στα χέρια μας ήταν και η πιο αδύναμη, όμως δεν της φάνηκε καθόλου.

    Συμπερασματικά έχουμε να πούμε πως C180, η μικρότερη εκδοχή της C-Class, δεν θυσιάζει κανένα από τα πλεονεκτήματα του μοντέλου στον βωμό της οικονομίας.

    Περιμένουμε στωικά για την επόμενη βόλτα μας μαζί της…

    merc-c180-4

    Τρίτη 22 Μαρτίου

    Μπορεί να πρόκειται για την έκδοση με diesel κινητήρα αλλά ο ήχος που παράγει δεν έχει καμία σχέση με την κλασική χροιά του είδους. Ακόμα και σε στενές γειτονιές με τοίχους δεξιά κι αριστερά δεν μπορείς να διακρίνεις το γνωστό κροτάλισμα. Με την ξεκούραστη ανάρτηση, τα άνετα καθίσματα και το αυτόματο κιβώτιο που απογειώνει την ευκολία και την άνεση του οδηγού, σε κάνει να θες να γράψεις άπειρα χιλιόμετρα μαζί της.

    merc-c180-3

    Στο εσωτερικό η οθόνη των 8,4” στο κέντρο του ταμπλό, δεσπόζει και κλέβει την παράσταση. Η αισθητική του tablet που έχει υιοθετήσει στα τελευταία της μοντέλα η Merc, φαίνεται να έχει και λειτουργική υπόσταση μια και το COMMAND απεικονίζεται θαυμάσια στην εξαιρετικής ευκρίνειας οθόνη. Ωστόσο το σύστημα ελέγχου με τον περιστροφικό διακόπτη και το “σκέπαστρο” με την επιφάνεια αφής, δυσκολεύουν λίγο τους χειρισμούς και κάνουν ακόμα πιο πολύπλοκες διαδικασίες που θα έπρεπε να είναι εξαιρετικά απλές.

    Δευτέρα 21 Μαρτίου

    Η C180 δεν έχει μόνο «ταξιδιάρα ψυχή» αλλά και ταξιδιάρη κινητήρα, ο οποίος πραγματικά δεν καίει τίποτα για το αμάξωμα που πρέπει να κουβαλήσει. Κοντεύουμε να φτάσουμε τα 700χλμ μαζί της και η κατανάλωση κρατιέται χαμηλά, συγκεκριμένα στα 6,4 λίτρα/100 χλμ.

    merc-c180-2

    Μετά την μικρή εξόρμηση εκτός Αττικής η Merc κατάφερε να προσαρμοστεί άψογα στα στενά και της πόλης, ίσως καλύτερα από εμάς. Βέβαια αν χρειαστεί να βρεθείς αρκετές ώρες εντός της C180, τότε η διάθεσή σου βελτιώνεται καθώς η ανάρτηση διατηρεί την άνεση σε πολύ υψηλό επίπεδο, ανεξαρτήτως ποιότητας ασφάλτου και φυσικά η εικόνα του εσωτερικού  ικανοποιεί και τον πιο περίεργο. Οι επιβάτες είναι άνετοι και χαλαροί, χωρίς θορύβους να τους χαλάνε το ζεν, μέσα στην ποιοτικότατη καμπίνα με τα δέρματα σε όλες τις επιφάνειες.

    Παρασκευή 18 Μαρτίου

    Τα χιλιόμετρα με την «αρχόντισσα» συνεχίζονται και εμείς πέφτουμε όλο και πιο βαθιά στην παγίδα της ραστώνης που μας στήνει η Merc. Ράθυμες μετακινήσεις, με πολύ στυλ και αμίμητη άνεση, σε ένα απόλυτα μονωμένο περιβάλλον που θέλοντας και μη, σε βάζει σε άλλη «κουλτούρα». Δίνεις περισσότερη σημασία στο πόσο ήρεμο σε διατηρεί το αυτοκίνητο, ακόμα και όταν έχουν ανοίξει οι ουρανοί και εσύ κατεβαίνεις την εθνική οδό προς Πειραιά, με σχεδόν 6 μέτρα ορατότητα λόγω του νερού της βροχής αλλά και του σπρέι από τους προπορευόμενους. Κλασσικά, σε αυτές τις συνθήκες, έρχεται και η δοκιμασία με τα φρένα και την ακινητοποίηση, μια και η «στραβή» δεν αργεί να γίνει εμπρός. Η Merc ξεκούραστα και άνετα, με τη σχετική πίεση στο πεντάλ του φρένου, σταματάει και το άγχος μεταφέρεται πλέον στο αν θα τα καταφέρουν και αυτοί που ακολουθούν. Ευτυχώς, το όμορφο οπτικό αποτύπωμα των πίσω φώτων της C180 γίνεται από μακριά αντιληπτό και οι επερχόμενοι οδηγοί είχαν το χρόνο να αντιδράσουν σωστά. Και έτσι, όλα εξελίχθηκαν όπως έπρεπε για να αρχίσει ένα καλό –αν και κρύο- σαββατοκύριακο.

    Πέμπτη 17 Μαρτίου

    20160317_153443

    Η αρχοντιά έχει διαπιστωθεί και στο παρελθόν κατά τις μετακινήσεις με τη νέα C-Class– που είναι γνωστή και ως “baby S”. Αυτό που πάντα θα κάνει εντύπωση, είναι το αναμενόμενο range με το γεμάτο ντεπόζιτο, όπου στην περίπτωσή μας είναι ελάχιστα κάτω από τα 900 χιλιόμετρα. Λεπτομέρεια: έχουμε ήδη κάνει τα πρώτα 90. Ο 1.600άρης diesel είναι πολιτισμένος και -προφανώς- πολύ οικονομικός στις απαιτήσεις του, ενώ η συμπαράσταση του κιβωτίου αποτρέπει το να γίνει αισθητή η έλλειψη ισχύος. Η ανάρτηση “σιδερώνει” τις ανωμαλίες του δρόμου, ενώ και η μόνωση κρατάει έξω ήχους και θορύβους που θα έκαναν τις διαδρομές λιγότερο πολυτελείς. Τα χιλιόμετρα συνεχίζονται και μαζί τους προκύπτει και η εξοικείωση με το σύστημα πολυμέσων, που η αλήθεια είναι πως σε δυσκολεύει μέχρι να αρχίσεις να ρολάρεις μαζί του, έχοντας διακόπτες και χειριστήρια αρκετά “ξένα” σε σχέση με ότι έχεις συνηθίσει μέχρι τώρα.

    20160317_153443 20151013_083957

    Τετάρτη 16 Μαρτίου 

    Merc C180 BT 2

    Παρότι δεν είμαι fan της αισθητικής του αμαξώματος της νέας C-Class, ομολογώ ότι οδηγώντας ξεχνάς σχέδια, χρώματα και αρώματα. Η αρχοντική κύλιση συνδυάζεται με άνεση και υψηλή λειτουργικότητα, ενώ η αρχική αίσθηση της έλλειψης ικανού αριθμού ίππων, 116 αποδίδει ο turbo diesel των 1.6 λίτρων, παραμένει κυρίως αίσθηση -και ακόμα περισσότερο αρχική. Με την αρωγή του αυτόματου κιβωτίου των 7 σχέσεων και τη ροπή των 280 Nm στις μόλις 1.500 σ.α.λ., η ώθηση είναι συνεχής, χωρίς κενά και σβέλτη, με αποτέλεσμα στις συνήθεις συνθήκες μετακίνησης όλα να εξελίσσονται καλύτερα από αναμενόμενα.

    Merc C180 BT 1

    Μέσα στην πόλη μια ακόμα ευχάριστη έκπληξη είναι το κόψιμο του τιμονιού, που όπως παραδοσιακά συμβαίνει με τα περισσότερα αυτοκίνητα που έχουν την κίνηση πίσω, είναι μεγάλο και διευκολύνει σημαντικά τη στάθμευση. Έτσι, παρά τα περίπου 4,7 μέτρα του μήκους της, η C-Class, με την βοήθεια φυσικά των αισθητήρων εμπρός και πίσω, σταθμεύει σε χώρους που μόλις περισσεύουν 10 πόντοι συνολικά. Ευχάριστη σε πρώτη επαφή λοιπόν η C-Class, τόσο στον αυτοκινητόδρομο, όσο και στην πόλη, ξεκινά τη σχέση μας με πλεονέκτημα, που ελπίζουμε να διατηρήσει και τις επόμενες ημέρες. Μείνετε μαζί μας.

    Σχόλια

    Σχόλια