MotoGP Qatar: Ταξίδι στο άγνωστο

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP ανοίγει την αυλαία του την Κυριακή 20 Μαρτίου

Έχω να γράψω από πέρυσι για το MotoGP, δεν ξέρω ακριβώς γιατί, αλλά δεν είχα διάθεση μετά τα περσινά να γράψω κάτι… οτιδήποτε. Το περσινό πρωτάθλημα ήταν το καλύτερο που έχω παρακολουθήσει και μάλλον έπειτα από αρκετά χρόνια θα το συζητάνε ως το καλύτερο όλων των εποχών, ωστόσο μου άφησε μια περίεργη αίσθηση. Όχι τόσο για το αγωνιστικό κομμάτι το οποίο ήταν απλά μοναδικό, αλλά περισσότερο για την ατμόσφαιρα που δημιουργήθηκε και τους απανταχού «ποδοσφαιρικούς» που ενεπλάκησαν στην κατάσταση.

Αλλά αυτά ανήκουν πλέον στο παρελθόν και μια νέα χρονιά είναι έτοιμη να ξεκινήσει σε μερικές ημέρες. Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP ανοίγει την αυλαία του την Κυριακή 20 Μαρτίου με τον πρώτο αγώνα της χρονιάς στο νυχτερινό Κατάρ. Το φετινό πρωτάθλημα αναμένεται να είναι ξεχωριστό καθώς έχουμε δυο σημαντικές αλλαγές οι οποίες τουλάχιστον στους πρώτους αγώνες αναμένεται να φέρουν εκπλήξεις. Το πρώτο είναι η κοινή ECU που πλέον είναι αναγκασμένα τα εργοστάσια να χρησιμοποιούν, και το δεύτερο – και πιο σημαντικό – τα ελαστικά της Michelin (Χρώματα – Κίτρινο: σκληρό, Μαύρο: μεσαίο, Άσπρο: μαλακό). Κάποιοι στις δοκιμές του χειμώνα προσαρμόστηκαν καλύτερα από άλλους, ωστόσο υπάρχει αρκετή δουλειά να γίνει ακόμα μέχρι να πάρουν όλοι το 100% από ελαστικά και λογισμικό. Πάντως, το σίγουρο είναι ότι όσο περνάνε οι αγώνες οι εργοστασιακές ομάδες θα απομακρύνονται σε απόδοση από τις δορυφορικές κυρίως λόγω πόρων και τεχνογνωσίας.

Στην καλύτερη κατάσταση από όλους με βάση τις χειμερινές δοκιμές είναι η Yamaha με τους Jorge Lorenzo και Valentino Rossi να έχουν πραγματοποιήσει καλά τεστ σε Sepang, Philip Island και Κατάρ. Οι δύο μεγάλοι πρωταγωνιστές του 2015 έχουν κατασταλάξει στη χρησιμοποίηση μιας υβριδικής έκδοσης της M1 με εξαρτήματα του 2016 και του 2015 η οποία ταίριαξε καλύτερα τόσο στα ελαστικά της Michelin όσο και στην κοινή ECU της Dorna. Δεν θα προκαλέσει σε κανέναν εντύπωση αν οι δύο αναβάτες καταλάβουν την πρώτη και δεύτερη θέση στο Losail το βράδυ της Κυριακής. Το ποιός θα είναι μπροστά από τον άλλον μένει να το δούμε σε μερικά βράδια. Και οι δύο αναβάτες πάντως έχουν κρυμμένους άσσους στο μανίκι τους για τον πρώτο αγώνα της χρονιάς τους οποίους θα χρησιμοποιήσουν όταν σβήσουν τα κόκκινα φώτα.

Καλύτερα προετοιμασμένη και με καλύτερη στρατηγική τα τελευταία 2 χρόνια εμφανίστηκε η Ducati στις δοκιμές του χειμώνα. Το εργοστάσιο σωστά έδωσε βάση στο λογισμικό της Dorna πέρυσι και το δούλεψε με τις δορυφορικές τις ομάδες έχοντας ως αποτέλεσμα να φτάσει στον πρώτο αγώνα της χρονιάς έτοιμη για όμορφα πράγματα. Η Desmo GP όπως ονομάζεται πλέον η μοτοσικλέτα της Ducati, δείχνει να είναι σε πολύ καλή κατάσταση στα χέρια των Andrea Iannone και Andrea Dovizioso, ενώ την καλή προσαρμογή της μοτοσικλέτας στα ελαστικά της Michelin αποδεικνύει και η απόδοση των δορυφορικών ομάδων της ιταλικής φίρμας. Μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις η Ducati έδειχνε να «κρύβεται» από τον ανταγωνισμό δίνοντας την εντύπωση πως έχει πολλά περισσότερα να δώσει. Η πίστα του Κατάρ αναμένεται να είναι καλή για την Ducati η οποία είναι έτοιμη να πανηγυρίσει την πρώτη της νίκης έπειτα από αρκετά χρόνια.

Στην Honda τα πράγματα δεν πήγαν καθόλου καλά το χειμώνα. Οι μηχανικοί του HRC δεν κατάφεραν να παραδώσουν στους εργοστασιακούς αναβάτες έναν πιο ήπιο σε απόδοση κινητήρα με αποτέλεσμα να χαθεί η… μπάλα στην προσπάθεια εξομάλυνσης της ισχύς μέσω των ηλεκτρονικών. Η δουλειά ήταν σκληρή και όπως είπε ο Marc Marquez την τελευταία ημέρα δοκιμών βρέθηκε φως στο τούνελ, ωστόσο η Honda δείχνει να βρίσκεται σε δύσκολη θέση. Φυσικά ένα εργοστάσιο όπως η Honda με τόση τεχνογνωσία και πόρους είναι θέμα χρόνου να βρει τις κατάλληλες λύσεις, ωστόσο υπάρχει ο κίνδυνος να χαθεί ακόμα μια χρονιά μέχρι να έρθει αυτή η στιγμή.

Μαζί με την Ducati, τον καλύτερο χειμώνα είχε και η Suzuki, ιδιαίτερα όσον αφορά τον Maverick Vinales. Ο νεαρός αστέρας της Suzuki προσαρμόστηκε πολύ καλά στα ελαστικά της Michelin, του άρεσε πολύ ο νέος πιο ισχυρός κινητήρας της GSX-RR και οι χρόνοι που έγραφε ήταν απίθανοι. Το ανησυχητικό της υπόθεσης είναι η απόδοση του έτερου αναβάτη της ομάδας, Aleix Espargaro ο οποίος αντιμετώπισε πολλές δυσκολίες με την μοτοσικλέτα του 2016 και τα ελαστικά της Michelin. Στο Κατάρ η Suzuki αναμένεται με τον Vinales να είναι σε ανταγωνιστική θέση και σίγουρα ένα βάθρο θα ήταν ευχάριστη έκπληξη, παρότι κάτι τέτοιο είναι εξαιρετικά δύσκολο.

Για την Aprilia δεν υπάρχουν πολλά να πούμε καθώς η μοτοσικλέτα που παρουσιάστηκε πριν από περίπου 2 εβδομάδες είναι εντελώς νέα. Οι Alvaro Bautista και Stefan Bradl αξιολόγησαν την RS-GP στις δοκιμές του Κατάρ, έμειναν ικανοποιημένοι με την πρόοδο που έγινε κυρίως στον κινητήρα και το βάρος της μοτοσικλέτας, ωστόσο η δουλειά που πρέπει να γίνει είναι τεράστια και δεν θα έρθουν τα αποτελέσματα άμεσα.

Ενδιαφέρον, τουλάχιστον στους πρώτους αγώνες της χρονιάς, θα έχουν οι δορυφορικοί αναβάτες. Όσο οι μοτοσικλέτες βρίσκονται σε παρόμοιο επίπεδο οι ταλαντούχοι αναβάτες στις δορυφορικές ομάδες θα έχουν την ευκαιρία να κάνουν τις εκπλήξεις τους και σε πρώτη φάση εκείνοι της Ducati έχουν δείξει καλά δείγματα. Μένει να δούμε πόσο και για πόσο μπορούν να «ενοχλήσουν» τους εργοστασιακούς αναβάτες.

Η δράση στο Κατάρ αρχίζει την Πέμπτη με τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές, το Σάββατο έχουμε τις κατατακτήριες και την Κυριακή στις 20:00 τον πρώτο αγώνα της χρονιάς. Τα πυροτεχνήματα πάντως θα ξεκινήσουν την Τετάρτη όπου στη συνέντευξη Τύπου θα βρεθούν στο ίδιο τραπέζι οι Rossi, Lorenzo και Marquez, για πρώτη φορά μετά τα γεγονότα της Sepang πέρυσι… τα αίματα θα ανάψουν νωρίς στο Κατάρ!

Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

Σχόλια

Σχόλια