Live Test: Volvo V40 Cross Country T3

    Με τη νέα γενιά κινητήρα βενζίνης Drive-E στα 1.5 λίτρα και το καινούριο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων , το V40 Cross Country συστήνεται εκ νέου.

    Το έργο του Volvo V40 Cross Country T3 το έχουμε ξαναδεί στο live test. Ωστόσο η Drive-e εκδοχή με κινητήρα 1.5 αντί 1.6 λίτρων και νέο αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων δείχνει αρκετά σύγχρονη και αποδοτική. Σε μια εβδομάδα, θα ξέρουμε σίγουρα πολλά περισσότερα, οπότε μείνετε συντονισμένοι και για την τελική, μεγάλη δοκιμή στο τέλος. 

    Τρίτη 15 Μαρτίου

    Το τριήμερο της Κ. Δευτέρας είναι πίσω μας, όπως πίσω μας είναι και “μαζεμένα” περίπου 500 χιλιόμετρα με το Volvo V40 XC. Ο τουριστικός ρυθμός των μετακινήσεων σχεδόν στο σύνολό τους, ήταν και η αιτία που η κατανάλωση κυμάνθηκε σε αρκετά (για κινητήρα βενζίνης) επίπεδα. Αυτό που μπορέσαμε να εκτιμήσουμε σε αυτές τις συνθήκες, ήταν το καλό “πάτημα” του αυτοκινήτου που ενέπνευσε ασφάλεια σε κάθε περίπτωση, τόσο στον οδηγό, όσο και στους επιβάτες. Και όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, όταν οι επιβάτες είναι χαρούμενοι, τότε και ο οδηγός χαμογελά. Και με το V40 είχε αρκετούς λόγους να το κάνει. Όταν ήταν μέσα. Μπαίνοντας, μπορεί και να έβριζε, λόγω του χαμηλού ύψους που όταν η είσοδος γινόταν απρόσεκτα, η επαφή με το κεφάλι στην έντονα κεκλιμένη εμπρός κολόνα ήταν στην ημερησία διάταξη. Επίσης, προέκυψε και ένα θέμα με την εταζέρα που από τα αρκετά είναι η αλήθεια μπαγκάζια, έφευγε από τη θέση της και έκανε ένα ενοχλητικό θόρυβο στον κραδασμό της αλλά αυτό είναι κάτι που δε μπορεί να χρεωθεί στο αυτοκίνητο- αλλά στη διάθεση της μαμάς να υποκύψει σε όλες τις απαιτήσεις των παιδιών για πράγματα προς μεταφορά. Το πρόσημο από το ταξίδι με το Volvo είναι αναμφίβολα θετικό. Το αυτόματο κιβώτιο με τις 6 σχέσεις και τα paddles στο τιμόνι, ήταν όπως έπρεπε και έβγαζε ένα σφρίγος καλοδεχούμενο, αντιδρώντας ακαριαία στις εντολές του οδηγού για αλλαγές, είτε με kickdown, είτε χειροκίνητα. Δικαιολογημένα λοιπόν το XC μένει ψηλά στις λίστες πολλές υποψηφίων αγοραστών, αφού έχει πολλά στοιχεία που καλύπτουν με πολύ καλό τρόπο τις ανάγκες μιας οικογένειας, ενώ κρατάει και τον οδηγό του ευχαριστημένο σε κάθε περίπτωση.

    20160315_141129

    Παρασκευή 11 Μαρτίου

    Volvo V40 XC T3_5

    Σήμερα που θελήσαμε να κινηθούμε λίγο πιο γρήγορα, ανακαλύψαμε την αχίλλειο πτέρνα του κιβωτίου του Volvo. Αντίθετα με τις πιο σύγχρονες προτάσεις αυτόματων κιβωτίων διπλού συμπλέκτη, το εξατάχυτο του V40 αργεί κάπως να κατεβάσει στο απότομο πάτημα του γκαζιού, ειδικά όταν αναγκαστεί να το κάνει όχι για μια αλλά για δύο σχέσεις. Αυτό δεν είναι σπάνιο, καθώς σε γενικές γραμμές το κιβώτιο κρατά πολύ χαμηλά τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα υπό κανονικές συνθήκες. Έτσι, όταν το γκάζι αγγίξει πάτωμα, τότε το κατέβασμα δύο σχέσεων είναι ο κανόνας. Οδηγώντας με ροή και χωρίς απότομες επιβραδύνσεις και επιταχύνσεις, το σύνολο κινητήρα – κιβωτίου του V40 Cross Country αποδεικνύεται υπεράνω κριτικής και αποζημιώνει τον οδηγό.

    Volvo V40 XC T3_6

    Μεστή ώθηση σε όλο το φάσμα των στροφών από τον κινητήρα σε συνδυασμό με άμεσες και γραμμικές αλλαγές σχέσεων, επιτρέπουν ευχάριστη και απροβλημάτιστη μετακίνηση. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό που έχει μάλλον να κάνει με το μεγάλο βάρος του αυτοκινήτου που ξεπερνά κατά τι τους 1.5 τόνους, είναι η τσιμπημένη κατανάλωση βενζίνης. Μόνιμα πάνω από τα 9 λίτρα/100 χλμ., είναι μια ένδειξη που δεν κολακεύει το αυτοκίνητο. Μέχρι σήμερα όμως, το ισοζύγιο θετικών – αρνητικών στοιχείων είναι υπέρ των πρώτων. Στιβαρή αίσθηση, πολύ καλές επιδόσεις, σωστή θέση οδήγησης, απροβλημάτιστη οδική συμπεριφορά και πληρότητα εξοπλισμού υπερκαλύπτουν, τουλάχιστο στη δική μας αξιολόγηση, την σαφώς προσανατολισμένη στην άνεση λειτουργία του κιβωτίου και την αυξημένη κατανάλωση. Καλό τριήμερο σε όλους και τη σκορδαλιά με ρέγουλα.

    Πέμπτη 10 Μαρτίου

    Με τους καλύτερους οιωνούς ξεκίνησε η σημερινή μέρα, όντας καθαρά ανοιξιάτικη και βάλσαμο για την ψυχολογία. Το αναζωογονητικό βοριαδάκι έδιωξε τη σκόνη που είχε μετατρέψει τη βροχή της προηγούμενης μέρας σε λασπόλουτρο και η βραδινή της εκδοχή καθάρισε το αμάξωμα του V40 Cross Country σε μεγάλο βαθμό, ώστε να μην θυμίζει πατάτα Νευροκοπίου στην όψη. Την καλή μας διάθεση διατήρησε ψηλά και το V40, το οποίο σε αυτή του την εκδοχή, την υπερυψωμένη, δείχνει ιδανικό για τις ελληνικές οδικές συνθήκες, χάρη στις μεγάλες διαδρομές της κατά τα άλλη σφιχτής ανάρτησης. Αισθητικά, το φαρδύ και συμπαγές αμάξωμα διαθέτει λεπτομέρειες σε μαύρο χρώμα, όπως στους εξωτερικούς καθρέφτες και στα προστατευτικά των θόλων των τροχών και των προφυλακτήρων, που δένουν όμορφα ως εικόνα με τις ζάντες αλουμινίου και το γκρι – ασημί χρώμα, δημιουργώντας ένα πολύ ευχάριστο σύνολο.

    Volvo V40 XC T3_2 Volvo V40 XC T3_3

    Επίσης η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, αν και ο περιστροφικός ρυθμιστής για την κλίση της πλάτης του καθίσματος απαιτεί χέρι πιανίστα για την προσέγγισή του, καθώς ο ελεύθερος χώρος μεταξύ του και της κολώνας του αμαξώματος είναι ελάχιστος. Το νέο στοιχείο όμως του αυτοκινήτου δεν είναι η εμφάνιση αλλά το σύνολο κινητήρα – κιβωτίου, το οποίο θα αξιολογήσουμε σε μια εκτός των αστικών τειχών διαδρομή και θα αναφέρουμε λίαν συντόμως. Εντός, πάντως, μας άρεσε το γρήγορο και άμεσο σύστημα start/stop, καθώς και η πολιτισμένη λειτουργία του νέου τετρακύλινδρου των 1.5 λίτρων με την απόλυτα ικανοποιητική ισχύ των 152 ίππων και τη ροπή των 250 Nm από τις 1.700 σ.α.λ.

    Τετάρτη 9 Μαρτίου

    Volvo V40 XC T3

    Ανάθεμα στον καιρό έπεσε σήμερα, καθώς έβρεξε λάσπη και έκανε το απαστράπτον V40 σαν να βγήκε μόλις από το χωράφι. Πρώτη ημέρα, έπρεπε τουλάχιστον να παραμείνει γυαλιστερό. Ας είναι όμως, καθώς το σύνολο των νέων κινητήρα – κιβωτίου δείχνει σε πρώτη φάση πολύ καλά ταιριασμένο, αν και σε εμάς άλλο έκανε εντύπωση στην πρώτη επαφή: το ηχοσύστημα. Με τόση κίνηση την ώρα της παραλαβής του αυτοκινήτου από την Ιερά Οδό, το μόνο που θα μπορούσε να κάνει κανείς πέραν της καθαρά διεκπαιρεωτικής κίνησης του τιμονιού και του πάτα-άσε των ποδωστηρίων, είναι να ακούει μουσική. Αυτό έκανα και εγώ λοιπόν, αλλά αποζημιώθηκα με ποιότητα και λαμπρότητα ήχου πολύ πάνω από τα στάνταρ των συμβατικών αυτοκινήτων. Δεν συγκρίνω με κάτι Mark Levinson ηχοσυστήματα της Lexus για παράδειγμα, ωστόσο με τα γνωστά μέτρα και σταθμά μέσα στο Volvo ακούς υπέροχα. Τουλάχιστον ώσπου να πετύχω ανοιχτό δρόμο για να έρθει η ώρα της αξιολόγησης και του αυτοκινήτου, εκτός του ήχου του, νοιώθω τυχερός που θα ακούω την αγαπημένη μου μουσική μέσα στο Volvo.

    Σχόλια

    Σχόλια