Παρουσιάστηκε το νέο Africa Twin της Honda

    Η νέα CRF1000L Africa Twin κληρονομεί και διαιωνίζει το πνεύμα των ένδοξων προγόνων της που έγιναν διάσημες με το σλόγκαν go anywhere

    Η νέα CRF1000L Africa Twin κληρονομεί και διαιωνίζει το πνεύμα των ένδοξων προγόνων της που έγιναν διάσημες με το σλόγκαν “go anywhere” (‘Πάμε Παντού’). Χρησιμοποιεί έναν καινοτόμο και ισχυρό, εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα σε ελαφρύ, ευέλικτο πλαίσιο και δηλώνει έτοιμη για αληθινή περιπέτεια εντός και εκτός δρόμου, είτε διασχίζοντας ηπείρους ή σε καθημερινές αστικές διαδρομές.  Εκτός από το στάνταρ μοντέλο, διατίθενται δύο ακόμα εκδόσεις: η πρώτη με ABS (με δυνατότητα απενεργοποίησης του, στο πίσω φρένο) και multiple mode Honda Selectable Torque Control (HSTC), και η δεύτερη με το μοναδικό Κιβώτιο Διπλού Συμπλέκτη – Dual Clutch Transmission της Honda (που περιλαμβάνει νέα λειτουργία off-road), ABS (με δυνατότητα απενεργοποίησης του, στο πίσω φρένο) και HSTC.

    Τα βασικά χαρακτηριστικά μιας μοτοσυκλέτας περιπέτειας – ισχυρός κινητήρας, ανθεκτικό πλαίσιο με μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων, όρθια θέση οδήγησης και μεγάλο τιμόνι – διασφαλίζουν χρηστικότητα ανεξαρτήτως εδάφους. Αυτή η πρακτικότητα είναι το μυστικό της δημοτικότητας των συγκεκριμένων μοτοσυκλετών: οδηγούνται εύκολα, είναι άνετες και ευπροσάρμοστες, απόλυτα εξοικειωμένες με το δρόμο είτε πρόκειται για ορεινές διαδρομές ή αυτοκινητόδρομους, ακόμα και σε συνωστισμένους δρόμους πόλεων. Και όταν ξυπνά στον αναβάτη η επιθυμία για αληθινή περιπέτεια, μπορούν να διασχίζουν μεγάλες εκτάσεις ακόμη και όταν η άσφαλτος τελειώνει.

    Σε όλη τη διάρκεια εξέλιξης της CRF1000L Africa Twin, μόνιμο θέμα ήταν η επίτευξη του βέλτιστου συνδυασμού επιδόσεων εκτός δρόμου, άνεσης τουρισμού και ευελιξίας. Μία μοτοσυκλέτα που δεν σταματά να εντυπωσιάζει με τη χρηστικότητα, την ισορροπία και τη συμπεριφορά της στο δρόμο και στο χώμα: η πρώτη XRV750L Africa Twin. Αποδείχτηκε σημείο αναφοράς συγκρινόμενη με αμέτρητες μοτοσυκλέτες περιπέτειας! Η μοτοσυκλέτα που τώρα φέρει το όνομά της μπορεί να μη μοιράζεται κανένα κοινό εξάρτημα με το παλιό μοντέλο – αλλά εντός ή εκτός δρόμου – κληρονομεί όλη την ουσία και το πνεύμα που έκαναν τη XRV750L Africa Twin τόσο δημοφιλή.

    Mr Y. Hasegawa, Series Large Project Leader (S-LPL) CRF1000L Africa Twin:

    «Από τη στιγμή που ξεκίνησε ο σχεδιασμός και η κατασκευή της νέας μας Africa Twin, θέλαμε να δημιουργήσουμε μία αυθεντική, μεγάλη μοτοσυκλέτα περιπέτειας που θα είναι εξίσου απολαυστική και ικανή είτε σε αχανείς εκτάσεις, ή σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, ακόμα και για καθημερινή χρήση στην πόλη. Η κληρονομιά και οι επιδόσεις του προηγούμενου μοντέλου ήταν ένα σημαντικό σημείο αναφοράς στη φιλοσοφία μας και μετά από πολλούς ικανοποιητικούς μήνες έρευνας, δοκιμών, εξέλιξης και οδήγησης, η CRF1000L απέκτησε όλα τα προσόντα για απολαυστικές διαδρομές εκτός δρόμου, σε συνδυασμό με την άνεση μιας μοτοσυκλέτας τουρισμού και την ευελιξία για καθημερινή χρήση. Εν κατακλείδι, ένα μοντέλο που φέρει επάξια το όνομα Africa Twin

    Παρουσίαση μοντέλου

    Αρχή όλων είναι ο κινητήρας που πρέπει να λειτουργεί σε συνθήκες εκτός δρόμου καθώς και σε μακρινά ταξίδια και σε όλες τις ενδιάμεσες οδηγικές συνθήκες. Ο εν σειρά δικύλινδρος κινητήρας 998cc της CRF1000L Africa Twin βασίζεται στις αγωνιστικές CRF250R/450R της Honda, υιοθετώντας την ίδια τετραβάλβιδη σχεδίαση κεφαλής Unicam για συμπαγείς συνολικές διαστάσεις.

    Υψηλή και γραμμική ισχύς και ροπή προσφέρουν άμεση απόκριση σε όλο το εύρος των στροφών – μαζί με ένα ευχάριστο, χαρακτηριστικό, βαθύ «γρύλισμα» όσο οι στροφές αυξάνονται. Ένα στρόφαλος 270° προσφέρει ένα ξεχωριστό χαρακτήρα στην καμπύλη ισχύος αλλά και άριστη αίσθηση της πρόσφυσης του πίσω τροχού. Διαξονικοί, πρωτεύοντες αντικραδασμικοί άξονες καταστέλλουν πλήρως τους κραδασμούς.

    Το μικρό ύψος του ημί-ξηρου κάρτερ παίζει ουσιαστικό ρόλο στην απόσταση της CRF1000L Africa Twin από το έδαφος: 250mm. Επίσης χρησιμοποιεί ευφυή διάταξη των εξαρτημάτων για λόγους δυναμικής και αισθητικής. Η αντλία νερού βρίσκεται στο κέλυφος του συμπλέκτη, ενώ οι αντλίες νερού και λαδιού παίρνουν κίνηση από τους αντικραδασμικούς άξονες του κινητήρα.

    Το ελαφρύ, εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο χρησιμοποιεί την ίδια σχεδίαση φουρκετών που γνωρίζουμε από την CRF250R/450R για διασφάλιση θετικών αλλαγών και εφοδιάζεται με αλουμινένιο μονόδρομο συμπλέκτη ολίσθησης / υποβοήθησης (Assist Slipper Clutch).

    Επιπλέον του στάνταρ μοντέλου, διατίθενται δύο ακόμα εκδόσεις: η πρώτη με ABS και multiple mode Honda Selectable Torque Control (HSTC), και η δεύτερη με το μοναδικό Dual Clutch Transmission της Honda (τώρα με νέα λειτουργία off-road), ABS και HSTC. Σε μοντέλα με ABS, ο αναβάτης μπορεί να απενεργοποιεί το ABS για το πίσω φρένο, κάτι που του επιτρέπει να μπλοκάρει τον πίσω τροχό σε συνθήκες off road. Ο χρήστης δύναται να επιλέξει από τέσσερα επίπεδα ελέγχου στο Honda Selectable Torque Contol: Επίπεδο 1, 2, 3 και Off. Ο βαθμός παρέμβασης μειώνεται όσο τα επίπεδα αυξάνονται, ώστε να επιτρέπεται μεγαλύτερη ολίσθηση του πίσω τροχού.

    Η μοναδική έκδοση DCT (Dual Clutch Transmission) περιλαμβάνει το στάνταρ manual mode (χειροκίνητη λειτουργία) – που επιτρέπει στον οδηγό να αλλάζει σχέσεις από το αριστερό γκριπ – και δύο automatic modes (αυτόματες λειτουργίες). Το D mode προσφέρει την καλύτερη ισορροπία οικονομίας καυσίμου και άνεσης στο ταξίδι, ενώ το S mode έχει αναβαθμιστεί με σκοπό τις ανώτερες σπορ επιδόσεις, με τρία διαφορετικά σχέδια/μοτίβα αλλαγών.

    Ασφαλώς, για την CRF1000L Africa Twin, το DCT είναι ρυθμισμένο ώστε να λειτουργεί σε περιβάλλον off-road , κάτι που αναβαθμίζεται με το μπουτόν G. Πιέζοντας το μπουτόν G σε οποιοδήποτε πρόγραμμα οδήγησης μεταβάλλεται ο έλεγχος του συμπλέκτη για να επιτυγχάνεται πιο άμεση μετάδοση κίνησης. 

    Το ημίδιπλο ατσάλινο πλαίσιο της CRF1000L Africa Twin προσφέρει την τέλεια ισορροπία ευστάθειας στις υψηλές ταχύτητες – ακόμα και υπό πλήρες φορτίο – σε συνδυασμό με γνήσιες off-road ικανότητες, παντρεύοντας τη δύναμη με την ευελιξία. Η συγκέντρωση μαζών στο κέντρο – με στοιχεία όπως η μπαταρία που τοποθετείται στο πίσω μέρος της κυλινδροκεφαλής – συμβάλλει στο χαμηλό κέντρο βάρους και αυξάνει την ευελιξία.

    Το ανεστραμμένο πιρούνι 45mm της Showa είναι πλήρως ρυθμιζόμενο και φέρει δύο πλευστούς κυματοειδείς δίσκους 310mm με ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες της Nissin. Το πίσω αμορτισέρ Showa προσφέρει υδραυλική ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου. Όπως η CRF450R Rally, η CRF1000L Africa Twin χρησιμοποιεί εμπρός τροχό 21 ιντσών και πίσω 18 ιντσών με ακτίνες. Αυτό επιτρέπει τη χρήση μιας ευρείας γκάμας ελαστικών off-road πέραν των στάνταρ διπλής χρήσης 90 εμπρός / 150 πίσω.

    Σύμφωνα με το σχεδιαστικό θέμα ‘απεριόριστη περιπέτεια’, η Africa Twin βασίζεται σε ένα λιτό, ανθεκτικό και ελαφρύ σώμα που προστατεύει τον αναβάτη από τις καιρικές συνθήκες και προσφέρει μία αίσθηση ευελιξίας. Διπλοί προβολείς LED παραπέμπουν στο ένδοξο παρελθόν, ενώ το ύψος της σέλας μπορεί να ρυθμιστεί κατά 20mm χαμηλότερα από το στάνταρ 870mm στα 850mm. Ένα μεγάλο ρεζερβουάρ 18.8-L – και η οικονομία καυσίμου των 21,8km/l (WMTC in DCT mode) – προσφέρει αυτονομία πάνω από 400km.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
    Τύπος Τετράχρονος, υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος εν σειρά δικύλινδρος με στρόφαλο 270° και Unicam
    Κυβισμός 998cm3
    Διάμετρος & Διαδρομή 92.0 x 75.1mm
    Μέγιστη Ισχύς 70kW (95,2ΗΡ)/7,500rpm (95/1/EC)
    Μέγιστη Ροπή 98Nm/6,000rpm (95/1/EC)
    ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ
    Ρεζερβουάρ 18.8 λίτρα
    Κατανάλωση (πρόγραμμα WMTC) MT: 21.7 km/l (WMTC)
    DCT: 21.8 km/l (WMTC)
    ΜΕΤΑΔΟΣΗ
    Συμπλέκτης MT: Υγρός πολύδισκος με ελατήρια, μονόδρομο σύστημα Aluminium Cam Assist and Slipper

    DCT: 2 Υγροί πολύδισκοι με ελατήρια

    Κιβώτιο 6-τάχυτο μόνιμης εμπλοκής μηχανικό (MT) / 6-τάχυτο DCT
    Τελική Μετάδοσης Αλυσίδα O-ring
    Honda Selectable Torque Control System (HSTC) (=Σύστημα Πρόσφυσης Πίσω Τροχού) * HSTC 3-επίπεδα +  Απενεργοποίηση

    (*μόνο σε μοντέλα ABS & DCT, όχι στο στάνταρ μοντέλο)

    ΠΛΑΙΣΙΟ
    Τύπος Ατσάλινο ημίδιπλο κλειστό με ατσάλινο υποπλαίσιο
    Διαστάσεις (Μ x Π x Υ) 2,335 x 875 x 1,475mm (STD), 2,335 x 930 x 1,475mm (ABS/DCT)
    Μεταξόνιο 1,575mm
    Ύψος σέλας (Στάνταρ θέση / Χαμηλή θέση) 870/850mm
    Απόσταση από το έδαφος 250mm
    Βάρος χωρίς υγρά 208kg (STD), 212 kg (ABS), 222kg (DCT)
    Βάρος με υγρά 228kg (STD), 232 kg (ABS), 242kg (DCT)
    Κύκλος Στροφής 2.6m
    ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
    Εμπρός Ανεστραμμένο πιρούνι τύπου φυσιγγίου Showa 45mm με περιστροφική ρύθμιση προφόρτισης και ρυθμίσεις απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς, διαδρομή 230mm.
    Πίσω Μονοκόμματο χυτό αλουμινένιο ψαλίδι με μοχλικό Pro-Link, αμορτισέρ αερίου, περιστροφική υδραυλική ρύθμιση προ-φόρτισης και ρυθμίσεις απόσβεσης επαναφοράς και συμπίεσης, διαδρομή 220 mm.
    ΤΡΟΧΟΙ
    Εμπρός Αλουμινένια στεφάνη με ακτίνες
    Πίσω Αλουμινένια στεφάνη με ακτίνες
    Εμπρός ζάντα 21 x 2.15
    Πίσω ζάντα 18 x 4.00
    Εμπρός ελαστικό 90/90-21 με σαμπρέλα
    Πίσω ελαστικό 150/70-18 με σαμπρέλα
    ΦΡΕΝΑ
    Τύπος ABS Δικάναλο ABS* με δυνατότητα απενεργοποίησης για το πίσω φρένο

    (*μόνο σε μοντέλα ABS & DCT, όχι στο στάνταρ μοντέλο)

     Εμπρός Δύο πλευστοί κυματοειδείς δίσκοι 310mm με ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες, αλουμινένια κέντρα και τακάκια με συσσωματωμένο μέταλλο
    Πίσω Κυματοειδής δίσκος 256mm με δαγκάνα ενός εμβόλου και τακάκια με συσσωματωμένο μέταλλο. Μοχλός χειρόφρενου Lever-Lock Type Parking Brake System στο μοντέλο DCT με πρόσθετη δαγκάνα ενός εμβόλου
    ΟΡΓΑΝΑ & ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
    Όργανα Τύπου Rally με αρνητικής αντίθεσης οθόνη LCD: Ταχύμετρο, Στροφόμετρο, Καύσιμο, Σχέση, *ABS, *HSTC, Χιλιομετρητής μερικός και ολικός, Ρολόι

    *ενδείξεις ABS/DCT

    Προβολείς Διπλοί LED (1 Μεγάλης Σκάλας/1 Μεσαίας)
    Πίσω φώτα LED
    Φλας STD: Λυχνίες
    ABS/DCT: LED. Και τα δύο με πορτοκαλί φώτα θέσεως Amber Position Light (APL)

    Gallery

    Σχόλια

    Σχόλια