Live Test: Honda Jazz 1.3

    Η τρίτη γενιά του Honda Jazz, του πολυτάλαντου μικρού, είναι κοντά μας και θέλει να πείσει πως ακόμα αντέχει να βρίσκεται στην κορυφή.

    Το Honda Jazz με τον 1.300άρη(1.312άρη για την ακρίβεια) iVTEC και τους 102 ίππους έχει δεχτεί βελτιώσεις στα σημεία. Ζούμε τις ημέρες μας μαζί του και αναφέρουμε τι παρατηρούμε στις μετακινήσεις μας αλλά και σε σχέση με την προηγούμενη ιδιαίτερα επιτυχημένη γενιά. Στο τέλος της πενθήμερης ζωντανής δοκιμής θα δημοσιευτεί ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος.

    Δευτέρα 7 Μαρτίου

    Ημέρας αναχώρησης του Jazz και εμείς μένουμε να απαριθμούμε τα στοιχεία που μας κέρδισαν αλλά και αυτά που θα αλλάζαμε. Είναι όπως και οι προκάτοχοι, ιδιαίτερα πρακτικό και πιο μεγάλο από όσο φαίνεται. Καλοφτιαγμένο και άνετο, πλούσια εξοπλισμένο (ακόμα και να του λείπουν κάποιες εξτραβαγκάτζες, όπως είναι η κάμερα οπισθοπορείας). Επίσης είναι απροσδόκητα sport! Το τιμόνι είναι άμεσο χωρίς ιδιαίτερη αίσθηση αλλά ακριβές και -εν τέλει- ευχάριστο για τα χέρια του οδηγού. Σημειώνουμε πως το Agile Handling Assist(είναι μέρος του “πακέτου” VSA και φρενάρει όποιον τροχό χρειάζεται για να δίνει έξτρα σταθερότητα στο στρίψιμο) δουλεύει εξαιρετικά σε χαμηλές και μέσες ταχύτητες, δίνοντας την αίσθηση ύπαρξης μπλοκέ διαφορικού. Ομοίως και το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος σε περίπτωση που το σύστημα διαγνώσει αρκετά μεγάλη διαφορά στην ταχύτητα με το προπορευόμενο όχημα- που μπορεί να μην είναι όχημα αλλά απλά μια μπάρα στην είσοδο κάποιου parking και να σε ξαφνιάσει καθώς φρενάρει μόνο του το αυτοκίνητο. Αυτό που θέλουμε να δούμε είναι η έκδοση με το CVT κιβώτιο, που νομίζουμε μετά και την εμπειρία μας με το ultra κοντό χειροκίνητο, πως θα είναι αρκετά καλύτερο και πιο συνεπές στο ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου. Όσο για τον ισχυρισμό της Honda πως με το 1.300άρη κινητήρα αμφισβητεί τα diesel, δε μπορούμε να είμαστε σύμφωνοι. Η κατανάλωση μένει χαμηλά για τα δεδομένα των βενζινοκίνητων αλλά δε συγκρίνεται με ένα καλό diesel μοτέρ, το οποίο θα έχει και καλύτερη απόδοση ροπής και -γιατί όχι;- ισχύος. Πιο φιλική για την “οικογενειακή” χρήση για την οποία προορίζεται το μοντέλο. Βέβαια τα σχεδόν 20 χιλιάρικα που κοστίζει το μοντέλο (ξεκινάει από τα 16.990€ στην βασική του έκδοση αλλά εμείς είχαμε την Comfort των 19.490€) είναι μάλλον πολλά από όποια πλευρά και αν το δει κανείς. 

    20160305_091438

    Παρασκευή 4 Μαρτίου

    20160304_143017

    Από την πρώτη στιγμή το είχαμε διαπιστώσει αλλά θεωρώντας πως με την καθημερινή τριβή, θα αλλάζαμε γνώμη το αφήναμε συνεχώς στο πίσω μέρος του μυαλού. Μετά από τις πρώτες τέσσερις ημέρες όμως, ήρθε η ώρα της παραδοχής: το πίσω μέρος του Jazz, είναι λες και το έχει σχεδιάσει άλλος. Κάποιος που δεν έχει δει το μπροστά. Κάποιος που σχεδίαζε κάτι άλλο- ή για κάποια άλλη εταιρεία, ακόμα πιο ανατολικά. Κάποιος για τον οποίο ισχύουν όλα τα παραπάνω. Όπως και να έχει, το πίσω μέρος, είναι εντυπωσιακά… διαφορετικό (για να το πούμε κομψά) από το μπροστινό και σε κάποιους από εμάς αυτό κάνει πολύ άσχημη εντύπωση. Ίσως γι’ αυτό και όλες αυτές τις ημέρες, για να μην του δώσουμε ιδιαίτερη σημασία, ήταν απενεργοποιημένο το ραντάρ ελέγχου της απόστασης για το παρκάρισμα. Ή ανάποδα: ίσως επειδή δεν θέλαμε να κοιτάμε το πίσω μέρος, δεν είχαμε δει πως έχει αισθητήρες παρκαρίσματος, για να ψάξουμε στη συνέχεια το γιατί δεν δουλεύουν. Θα το ψάξουμε κι άλλο μέσα στο σαββατοκύριακο και τα ξαναλέμε από Δευτέρα. 

    20160304_143022

    Πέμπτη 3 Μαρτίου

    20160303_131348

    Η ομίχλη είναι προφανώς τεχνητή. Η πόλη, ποια πόλη; Η χώρα ολόκληρη βρίσκεται στους ρυθμούς της τσικνοπέμπτης και όπως σε όλες τις περιπτώσεις, έτσι και σε αυτή, ως Έλληνες το τερματίζουμε. Καθυστερήσεις στους δρόμους, όχι γιατί ξαφνικά βγήκαν μερικές χιλιάδες αυτοκίνητα στο δρόμο επιπλέον αυτών που καθημερινά βρίσκονται εκεί. Αλλά διότι ο κάθε ένας που θέλει, μπορεί να απλώσει ψησταριές, καρέκλες, τραπέζια και ότι άλλο χρειάζεται για ένα κανονικό τρικούβερτο γλέντι, πάνω στο δρόμο. Εκεί που θα ήταν ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο, μόνο που τα συμπράγκαλα του μπάρμπεκιου, ε, πως να το κάνουμε; εξέχουν λίγο και διαταράσσουν τη ροή της κυκλοφορίας. Αλλά αυτά είναι λεπτομέρειες και δε μπορείς να πεις και κουβέντα. Πίσω στα δικά μας εμείς, με το Jazz να μας δείχνει πολλές από τις αρετές του και να μη σταματάει να μας εκπλήσσει με τις μεταφορικές του δυνατότητες. Μόνο που επιπλέον αυτών, έχουμε να διαπραγματευτούμε μαζί του κάποια πολύ θεμελιώδη στοιχεία του χαρακτήρα του. Ενός χαρακτήρα, που αν απομονώσεις κάποια στοιχεία, είναι πολύ πιο sport από ότι περιμένεις σε ένα Jazz. Οι κοντές σχέσεις είναι το ένα. Το καλό στήσιμο με το τιμόνι -που δε σε συγκλονίζει με την αίσθηση αλλά καλύπτει το κενό με την ακρίβεια- που μεταφέρει αυτούσιες τις εντολές του οδηγού, συνθέτουν ένα αποτέλεσμα που σε κάνει να ξεχνάς πως στο πίσω κάθισμα είναι τα παιδιά και ξεζουμίζεις το εύστροφο (και εύηχο) μοτέρ, κυνηγώντας παλιές δόξες της Honda στο δρόμο.

    20160303_090402

    Κι αυτό λευκό, κι αυτό VTEC. Μόνο που αυτό το Honda όσο μέγεθος του λείπει, τόσο χαρακτήρα έχει.

    Τετάρτη 2 Μαρτίου

    20160301_180502

    Με την έκθεση της Γενεύης σε εξέλιξη, τα μάτια και η προσοχή μας είναι “δοσμένα” στα νέα μοντέλα που εμφανίζονται εκεί αλλά στο ενδιάμεσο, οι διαδρομές μας με το Jazz συνεχίζονται. Στην πορεία ανακαλύπτουμε -ξανά- το χαρισματικό μέγεθος του αυτοκινήτου που αποτελεί ευχάριστη έκπληξη, αφού είναι όσο μικρό χρειάζεται σε εξωτερικές διαστάσεις για να κάνει τη ζωή του οδηγού του εύκολη στην επιβαρυμένη κυκλοφοριακά πόλη, ενώ την ίδια στιγμή, είναι πραγματικά μεγάλο και άνετο για τους επιβάτες του. Μιλάμε για το ιδανικό “πακέτο”. Μικρό εξωτερικά για να χωράει σχεδόν παντού και να παρκάρει εύκολα, μεγάλο εσωτερικά για να κάθονται τέσσερις ή και πέντε ενήλικοι, χωρίς να αισθάνονται στριμωγμένοι. Αυτό βέβαια ίσχυε και στις προηγούμενες γενιές του Jazz και αυτό ήταν και ένα από τα σημαντικότερα μυστικά της επιτυχίας του. Από το παρελθόν μας έρχονται και κάποια στοιχεία του εξοπλισμού του, ή για να είμαστε πιο ακριβείς, κάποια από τα χειριστήρια για τον έλεγχο ορισμένων λειτουργιών. Τέτοιος είναι για παράδειγμα ο μοχλοδιακόπτης για την απομόνωση του εισερχόμενου αέρα στην καμπίνα. Η λειτουργία του έχει την τραχύτητα που συναντά κανείς σε αυτοκίνητα 30 και πλέον ετών. Ανεξάρτητα με το αν είναι καλά κατασκευασμένος και “υπογράφει” με τον τρόπο του πως δεν πρόκειται να χαλάσει στον αιώνα τον άπαντα, δεν παύει να είναι μια παραπομπή στο παρελθόν. 

    20160301_184053

    Τρίτη 1 Μαρτίου

    Καλό μήνα σε όλους. Με το Honda Jazz στα χέρια από χθες και πολλές μα πολλές σκέψεις γύρω από αυτό, μπαίνουμε στον πρώτο μήνα της Άνοιξης. Το λευκό Jazz δεν πολυταιριάζει με το γκρίζο της πόλης -ειδικά αυτές τις ημέρες που με την αφρικανική σκόνη έχει και μια ιδέα ώχρας- αλλά κάνει πολύ πιο λαμπερές τις ημέρες μας. Χώρια που μας παροτρύνει να το “δούμε” λίγο διαφορετικά. Βγαίνοντας από ένα εξαιρετικό στο σύνολό του, αυτοκίνητο της θεωρητικά ανταγωνίστριας Toyota, με το εξαιρετικό D-4D των 1,4 λίτρων, το Jazz μας φάνηκε κάπως. Διώχνουμε τις σκέψεις και τις άδικες “συγκρίσεις” από το μυαλό και συνεχίζουμε, προσπαθώντας σε πολλές περιπτώσεις να τετραγωνίσουμε τον κύκλο. Γίνεται; θα δείξει. Σε πρώτη φάση κρατάμε την ευρυχωρία της καμπίνας, που έρχεται ως απευθείας μεταφορά από το προηγούμενο Jazz (που πολύ μας άρεσε πρέπει να σας πούμε). Την πρακτικότητα με την ποτηροθήκη για τον οδηγό αριστερά στο ταμπλό, που μπορεί να παίξει και το ρόλο της θήκης για το τηλέφωνο, αρκεί να μένει το παράθυρο του οδηγού κλειστό, γιατί στο φανάρι γίνεσαι εύκολος στόχος.

    20160229_171913

    Το πρώτο πράγμα που παρατηρείς κινούμενος με το Jazz, είναι το κοντό του κιβώτιο. Δε μπορεί να είναι τόσο κοντό- σκέφτεσαι. Ξεκινάς με δευτέρα χωρίς κανένα πρόβλημα. Σέρνεσαι στα στενά της Καλλιθέας με τρίτη “κρεμασμένη” -και πάλι- χωρίς κανένα πρόβλημα. Αλλού αρχίζει όμως και γίνεται ενοχλητικό. Αλλά θα το δούμε αυτό καλύτερα τις επόμενες ημέρες. Μια ακόμα παρατήρηση “με το καλημέρα” έχει να κάνει με το infotainment του μοντέλου, που όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα της Honda, δείχνει όλο και περισσότερο ως after market στοιχείο εξοπλισμού και χάνει πόντους από τη συνολική ευχρηστία.

    20160229_173201

    Σχόλια

    Σχόλια