Live Test: Toyota Auris 1.4 D-4D

    Το Auris με τον εξαιρετικό D-4D των 1,4 λίτρων, είναι εύκολα στο πάνθεον των αυτοκινήτων που ο χρηστικός τους χαρακτήρας καλύπτει όλες τις άλλες αρετές.

    Στο live test του Motornews λοιπόν, το Toyota Auris 1.4 D-4D με τις βελτιώσεις στην ανάρτηση και την άνεση που του δίνει πόντους διάκρισης στη δύσκολη κατηγορία των μικρομεσαίων. Μετά τις διαδρομές μας της καθημερινότητας και όχι μόνο, θα ακολουθήσει εκτενής αναφορά στα τυπικά με τα οποία ασχολούμαστε συνήθως στις δοκιμές.

    Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου

    Οι διαδρομές του σαββατοκύριακου μας έδωσαν την ευκαιρία να διαπιστώσουμε αρκετά από τα ποιοτικά στοιχεία του νέου Auris με τον diesel κινητήρα των 1,4 λίτρων. Το φορτώσαμε, το ξεφορτώσαμε, μπήκαμε 5 (για λίγο) και 4 (για περισσότερο) στην καμπίνα και κάναμε αποστάσεις του 40λεπτου, σε κίνηση και σε ανοιχτό δρόμο. Σε όλες μα όλες τις περιπτώσεις, ο κοινός παρονομαστής ήταν η ευκολία με την οποία το Auris διαχειρίζεται τις καταστάσεις. Αλλά και η ευκολία που εμπνέει στον οδηγό του, που όσο ξένοιαστος είναι όταν κλείνει την πόρτα με το ένα δάχτυλο -ίσα που την ακουμπάς και κλείνει- άλλο τόσο άνετος είναι όταν έχει φουλ φορτίο και κινείται στις καμπές της Εθνικής Οδού (εκμεταλλευόμενος την απουσία των μπλόκων από τους αγρότες).

    20160226_174038

    Αυτό που παρατήρησε ένας από τους περιστασιακούς επιβάτες του Auris, είναι η διατήρηση –ή μάλλον καλύτερα, η επαναφορά, της παράδοσης του κάθετου τιμονιού αλλά και του ταμπλό με την αντίστοιχη φιλοσοφία “τοποθέτησης” απέναντι από τους εμπρός. Ο αυξημένος όγκος του ταμπλό, έρχεται πάνω από τα πόδια οδηγού και συνοδηγού, κόβοντας κάθετα το σχήμα του για να δημιουργηθεί το πάνελ των χειριστηρίων, της οθόνης αλλά και της θήκης μπροστά από το συνοδηγό. Όπως και στην Corolla από τις αρχές της δεκαετίας του ’70.

    1977 toyota

    Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου

    20160225_093847

    Και πάλι ο ήλιος έχει στεριώσει από πάνω μας και πάλι οι διαδρομές μας συνεχίζονται- προφανώς με πολύ καλύτερη διάθεση από τη μεριά μας. Λίγο Μεσόγεια, λίγο βόρεια προάστια, το Auris συνεχίζει να κερδίζει πόντους με την ευκολία που κάνει τα πράγματα να συμβαίνουν. Ψάχνουμε την κατάλληλη ευκαιρία να δούμε και τις ικανότητες της πίσω ανάρτησης που μας έχει δώσει κάποια δείγματα είναι η αλήθεια. Θέλουμε μέσα στις επόμενες ημέρες να τραβηχτούμε σε μια διαδρομή οδηγικά ενδιαφέρουσα για να δούμε αυτά που θέλουμε με την ανανεωμένη ανάρτηση του Auris. Προς το παρόν, μένουμε Αθήνα και καλύπτουμε ανάγκες μεταφορικές, κάνοντας λίγο πιο μελωδικό ακόμα και το ευρύχωρο πορτ μπαγκάζ. 

     

    20160225_182819

    Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου

    20160224_174222

    Διαδρομές ξεκούραστες και άνετες, με επίπεδο πολυτέλειας απροσδόκητα υψηλό. Αυτή περιληπτικά είναι η αίσθηση της σημερινής (μουντής) ημέρας, κατά τη διάρκεια της οποίας φανταζόμασταν τη θέση του ήλιου αλλά δεν τον βλέπαμε. Το Auris έχει αυτό το θεμελιώδες στοιχείο που συναντάς στα μοντέλα της Toyota, το οποίο έχει να κάνει με την αίσθηση του “άθραυστου” και καλοφτιαγμένου αυτοκινήτου που μπορεί να μην το “φωνάζει” αλλά επιδεικνύει ποιοτικά χαρακτηριστικά για σεμινάριο σε άλλους κατασκευαστές. Διαδέχτηκε το Citroen στα χέρια μας και η διαφορά, όσο νά ‘ναι, ήταν αισθητή. Ο diesel κινητήρας ίσα που ακούγεται στην καμπίνα, σε όλο το φάσμα των στροφών λειτουργίας- αν και είναι η αλήθεια πως ο οδηγός δεν έχει και ιδιαίτερο λόγο να τον στροφάρει στα όριά του. Σε κάθε περίπτωση το Auris κερδίζει πόντους εκτίμησης με την άνεση που προσφέρει και τη συνολικά καλή διάθεση που εμπνέει στους επιβάτες. Αλλεπάλληλα παρκαρίσματα στο κέντρο της Αθήνας αλλά και στα πέριξ, γίνονται με ευκολία, ακόμα και όταν ο διαθέσιμος χώρος είναι οριακός, χάρη και στην κάμερα οπισθοπορείας με την οποία είναι εφοδιασμένο το “δικό μας”. Η μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, αποδεικνύεται χρήσιμη και πρακτική, σε όλους τους ρόλους που εξυπηρετεί. 

    20160224_183602

    Τρίτη 23 Φεβρουαρίου

    20160223_180613

    Παραλάβαμε σήμερα και επιστρέψαμε από Ελευσίνα, οπότε και πήραμε μια πρώτη καλή γεύση για το “βασικό” diesel Auris. Η ποιότητα της λειτουργίας του κινητήρα αποτελεί ένα καλό λόγο για να το δεις πιο ζεστά το αυτοκίνητο, αν ψάχνεις σε αυτή την κατηγορία. Επίσης, οι αλλαγές στην ανάρτηση, στο πλαίσιο της τελευταίας ανανέωσης, έχουν ωφελήσει σημαντικά τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, που -κάτι μας λέει πως- έχει ξεφύγει από την κατηγορία “ψυγείο” των προκατόχων. Βρίσκεσαι μέσα σε ένα ποιοτικότατο εσωτερικό, που σε κρατάει απομονωμένο από τους θορύβους του δρόμου και απολαμβάνεις ποιότητα σε όλα τα επίπεδα. Από το touch screen χειρισμό των λειτουργιών του συστήματος ψυχαγωγίας, μέχρι τη θήκη για τα γυαλιά πάνω από τον εσωτερικό καθρέπτη. Είναι απτό και αυτό που εισπράττεις από τα χειριστήρια, το οποίο σε κάνει να πιστεύεις πως εις τον αιώνα τον άπαντα, το αυτοκίνητο αυτό θα υπηρετεί τον αφέντη του. Όπως τόσα και τόσα Toyota έκαναν στο παρελθόν. Μακρινό και κοντινότερο. 

    20160223_180423     20160223_180406

    Σχόλια

    Σχόλια