Live Test: Smart ForFour 1.0 Auto

    Ότι θα ερχόταν η εποχή που θα προτιμούσαμε το Smart με αυτόματο αντί χειροκίνητο κιβώτιο, ούτε εμείς δεν το πιστεύαμε. Να όμως που ήρθε.

    Ξανά στο live test του Motornews το Smart ForFour, αυτή τη φορά όμως με το νέο αυτόματο κιβώτιο, έξι σχέσεων παρακαλώ. Καθώς σε άλλα σημεία δεν διαφοροποιείται του χειροκίνητου αδελφού του, στο τέλος της εβδομάδας θα το αφήσουμε να φύγει χωρίς πλήρη δοκιμή, καθώς μέσα σε πέντε μέρες και περίπου 1.000 λέξεις θα έχουμε καταφέρει να καταλήξουμε για το ποιόν του κιβωτίου του. Ελπίζουμε.

    Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου

    Η αποφράδα ημέρα της ανακοίνωσης των επιτευγμάτων οικονομίας του ForFour έφτασε. Παρά τις αρχικές υποσχέσεις για πιο οικονομική λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου σε σχέση με το χειροκίνητο, διαψευστήκαμε. Ευτυχώς όχι οικτρά, καθώς κατάφερε να μείνει στο ίδιο- υψηλό- επίπεδο σε σχέση με το χειροκίνητο κιβώτιο. Κάναμε μαγικά για να πετύχουμε ένα σκορ οικονομίας κοντά στο άριστο, με ποσοστό 93% όπως μπορείτε να δείτε και στην εικόνα της σχετικής λειτουργίας του υπολογιστή ταξιδιού. Ακόμα και έτσι όμως δεν καταφέραμε να ρίξουμε την κατανάλωση κάτω από 7,1 λίτρα/100 χλμ. για αυτή τη διαδρομή και 7,6 συνολικά. Για ένα αυτοκίνητο 71 ίππων με κινητήρα 3 κυλίνδρων του λίτρου, αυτό το νούμερο αποτελεί όνειδος.

    Smart FF 13 Smart FF 12 Smart FF 11

    Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου

    Ταπεινά συγγνώμη ζητούμε για την απουσία της Τετάρτης από τις οθόνες σας, που ήταν αποτέλεσμα μια ξαφνικής αδιαθεσίας. Τα χιλιάδες μηνύματα που μας στείλατε μας έδωσαν κουράγιο να σταθούμε στα πόδια μας και με αυτοθυσία να πραγματοποιήσουμε ακόμα περισσότερα χιλιόμετρα με το Smart. Στο οποίο αναδύθηκε ένα ακόμα “ζήτημα“.

    Smart FF 1

    Το “βάστα Τούρκο να γεμίσω” start/stop, σε συνδυασμό με τη μικρή υστέρηση εμπλοκής του αυτόματου κιβωτίου στην εκκίνηση, σε αφήνουν έκθετο σε κάποιες δισταυρώσεις που είτε από λάθος υπολογισμό του ερχόμενου αυτοκινήτου, είτε από βιασύνη, πρέπει να επιταχύνεις γρήγορα. Με το χειροκίνητο κιβώτιο, πατινάρεις το συμπλέκτη και έφυγες. Με το αυτόματο Fourfour, ειδικά αν από τη διασταύρωση έρχεται λεωφορείο ή φορτηγό, που ξέρεις ότι δεν θα σταματήσει παρά μόνο αν σε παρασύρει, τα κάνεις επάνω σου. Εναι και αυτή η πρώτη ταχύτητα μακριά σαν την Κάρπαθο, με αποτέλεσμα η γρήγορη επιτάχυνση να είναι κάτι σαν την ανάκαμψη της οικονομίας στην Ελλάδα: μόνιμο ζητούμενο. Επίσης, η κατανάλωση που στην αρχή μας είχε αφήσει υποσχέσεις ότι θα είναι χαμηλότερη από αυτή του αδελφού με το χειροκίνητο κιβώτιο, μάλλον μας διαψεύδει. Θα της δώσουμε μια ακόμα ευκαιρία πριν την ξεμπροστιάσουμε αλλά το δηλώνουμε. Αυτή είναι η τελευταία της ευκαιρία.

    Τρίτη 23 Φεβρουαρίου

    Smart FF 5

    Αυτοκίνητα playmobil όπως αυτό το Smart ForFour, αρχίζουν να αποκτούν ιδιαίτερο νόημα όταν κινείσαι καθημερινά στην πόλη. Βλέποντάς το προκαλεί θυμηδία, οδηγώντας το όμως βρίσκεις λύσεις που σου λύνουν τα χέρια, ειδικά στη στάθμευση και στην ευελιξία. Το αυτόματο κιβώτιο αποτελεί έναν ακόμα λόγο για να το εκτιμήσεις, ειδικά όταν διαπιστώνεις ότι δεν επιβαρύνει την κατανάλωση. Θα υποστηρίζαμε μάλιστα ότι τη μειώνει κιόλας, ωστόσο είναι ακόμα πολύ νωρίς για τέτοια συμπεράσματα. Ένα άλλο συμπέρασμα όμως μπορούμε να αναφέρουμε μετά βεβαιότητας: σε μοντέλα που δεν έχουν βλέψεις σπορ ή έστω δυναμικής οδήγησης, τα paddles για τις αλλαγές σχέσεων είναι παγάκια για Εσκιμώους.

    Smart FF 4

    Ειδικά έτσι όπως λειτουργούν τα σύγχρονα αυτόματα κιβώτια, ακόμα και αυτές οι χειροκίνητες αλλαγές είναι μάλλον αχρείαστες -μιλάμε πάντα για αυτοκίνητα πόλης με μικρή ισχύ, μην παρεξηγηθούμε. Λειτουργικά τώρα το κιβώτιο είναι καλό -και παρασάγγες ανώτερο από αυτό που γνωρίζατε στα Smart πρώτης και δεύτερης γενιάς, με γρήγορες και πολύ ομαλές αλλαγές. Αντίθετα το σύστημα start/stop είναι κάπως οκνηρό αλλά και ως ένα βαθμό υπεύθυνο για την χαμηλότερη κατανάλωση που σε πρώτη φάση παρατηρούμε, συγκριτικά με το χειροκίνητο κιβώτιο. Τα προγράμματα λειτουργίας του κιβωτίου είναι δύο, eco και sport, ακόμα όμως δεν έχουμε βρει ικανό λόγο να χρησιμοποιήσουμε το δεύτερο

    Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου

    Smart FF auto 1

    Καιρός αίθριος σήμερα και η βόλτα μέχρι τα κεντρικά γραφεία της Mercedes στη Νέα Κηφισιά απολαυστική. Σε αντίστιξη όμως με το σοκ της εγκατάλειψης του καθίσματος της CLA Shooting Brake και της κατάλειψης του καθίσματος του Smart ForFour auto. Που όμως ξεπεράστηκε γρήγορα, καθώς γελάσαμε με τα καμώματά μας όταν επηρεασμένοι από τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου της Mercedes στην κολώνα του τιμονιού, κάναμε την αντίστοιχη κίνηση με το Smart. Φυσικά, αντί να δώσουμε κίνηση στους τροχούς, ενεργοποιήσαμε τους υαλοκαθαριστήρες εμπρός και πίσω και, ως κερασάκι στην τούρτα, η παρεπόμενη  ξερογκαζιά που έστειλε τις στροφές του κινητήρα στο κόκκινο, έκανε τον security στην πύλη ειδόσου της Mercedes να μας κοιτά με προφανή έκπληξη που θα μπορούσες να πεις και… απαξία. Τέλος καλό όμως, καταφέραμε και ξεκινήσαμε αποχαιρετώντας με ένα ηλίθιο χαμόγελο. Ω του θαύματος δε, διαπιστώσαμε ότι το αυτόματο κιβώτιο δεν είναι εκείνο το αρχαίο, απότομο, αυτοματοποιημένο μηχανικό της πρώτης γενιάς των Smart. Είναι ένα καθόλα λειτουργικό αυτόματο διπλού συμπλέκτη, 6 παρακαλώ σχέσεων και με δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών από paddles στο τιμόνι. Το οποίο, τουλάχιστο σε πρώτη επαφή, μας άρεσε πολύ περισσότερο από το χειροκίνητο πέντε σχέσεων. Ειδικά μέσα στην πόλη, όπου το Smart αυτό, λόγω του έντονου κόκκινου χρώματος, της αντίθεσης με το μαύρο και τις χορταστικές μαύρες ζάντες των 16 ιντσών, παρουσιάζεται αρκούντως ψαρωτικό.

    Smart FF auto 2

    Σχόλια

    Σχόλια