Motornews Test: Peugeot 308 GT 2.0 BlueHdi 180 ps

    Το αυτοκίνητο της χρονιάς του 2014, στην πλέον sport εκδοχή του, θυμίζει κάτι από το παρελθόν και μας κάνει να αισιοδοξούμε για το μέλλον.

    Δεν πάνε και πολλά χρόνια από τότε που η Peugeot ήταν συνώνυμο των sport hatchback και που κυριαρχούσε με αυτά σε πολλές μορφές αγώνων- του WRC συμπεριλαμβανόμενου. Ειδικά στην κατηγορία με την οποία καταπιανόμαστε σήμερα με αφορμή το 308 GT, η Peugeot πέρασε κάποια “πέτρινα χρόνια” έχοντας εκπροσώπηση από τα 307 (2001- 2008) και το πρώτο 308 (2008- 2013), που δεν έπεισαν αν και ήταν αρκετά ανταγωνιστικά για τα δεδομένα της κλάσης αλλά και της περιόδου που ήταν διαθέσιμα.

    IMG_5237

    Το σύγχρονο 308 που παρουσιάστηκε το 2013, έχει ήδη κερδίσει αρκετές δάφνες και αναγνώριση της αξίας του. Είναι καλαίσθητο και ισορροπημένο σε ότι αφορά την εμφάνισή του, ικανό και σύγχρονο σε κάθε πτυχή του, ενώ μετά από αρκετά χρόνια, δείχνει να έχει και οδηγικό χαρακτήρα- κάτι που έλειπε από τα μοντέλα που θυμηθήκαμε νωρίτερα. Στην έκδοση δε που οδηγήσαμε τώρα, το 308 μπήκε στη short list των αυτοκινήτων από τα οποία κανείς μας εδώ στο Motornews δεν ήθελε να βγει από μέσα. Το μικρό τιμόνι, ο κόκκινος φωτισμός στα όργανα (με το πλήκτρο Sport πατημένο), η απόδοση του δίλιτρου diesel και η… συνθετική “μουσική υπόκρουση” κάνουν ετούτο εδώ το 308 όσο ξεχωριστό χρειάζεται για να σου μένει στη μνήμη.

    IMG_5246

     

    Κάθεται εξαιρετικά στις 18άρες του με τα χαμηλοπρόφιλα λάστιχα (225/40) και αποτελεί έναν πρώτης τάξεως undercover killer, με προοπτικές να σε κάνει να λατρέψεις τα diesel σύνολα (και όχι απλώς να σου αρέσουν). Κοιτώντας το από πίσω, οι παραλληλόγραμμες απολήξεις της εξάτμισης που “ενσωματώνονται” αμφίπλευρα στο κάτω μέρος του πίσω προφυλακτήρα, μπορεί να πονηρέψουν και τον αδαή (αν υπάρχει τέτοιος τη σήμερον). Τα λογότυπα GT, παρά είναι διακριτικά για να τους δώσεις σημασία. Αν τα προσέξεις όμως, μπορεί και να αποφύγεις δυσάρεστες εκπλήξεις. Κατά τα άλλα, το ιδιαίτερο αυτό 308, είναι ταπεινό σε εμφάνιση και άνετα το περνάς για κάποια άλλη έκδοση.

    IMG_5255

     

    Ανοίγεις την πόρτα, κουμπώνεις στο υπέροχο κάθισμα με την αλκαντάρα στο κέντρο, χαζεύεις με τη μεγάλη γυάλινη οροφή (και με το i-Cockpit γενικότερα που περιλαμβάνει και η μεγάλη οθόνη αφής 9,7 ιντσών) και βάζεις μπροστά θαυμάζοντας -για άλλη μια φορά το μικρό τιμόνι, που έχει “επιβάλλει” τον έλεγχο των οργάνων του πίνακα να γίνεται πάνω από τη στεφάνη του. Ξεκινώντας, είναι αξιοθαύμαστο το πόσο νορμάλ φαίνεται η ανάρτηση. Δεν κοπανάει στις εγκάρσιες και κοντρολάρει ιδανικά το βάρος του αυτοκινήτου, χωρίς σε καμία στιγμή να “θίγει” την άνεση των επιβατών, που παρά τα όσα περιμένεις, κυμαίνεται πάντα σε εξαιρετικά επίπεδα.

    IMG_5235

     

    Κατά τη διάρκεια των ημερών που είχαμε στη διάθεσή μας το μοντέλο, μόλις η θερμοκρασία λειτουργίας έφτανε στο σωστό επίπεδο, το πλήκτρο Sport ήταν σαν να πατιέται από μόνο του. Βλέπετε, δεν είναι δυνατόν να οδηγείς το 308 GT χωρίς να κάνεις χρήση του πλήκτρου αυτού, μόνο και μόνο για να απολαμβάνεις τον ήχο του V6 που φτάνει στα αυτιά σου. Μπερδευτήκατε; Και εμείς στην αρχή. Το σύστημα από το οποίο προκύπτει ο ήχος του κινητήρα, αφορά μόνο την καμπίνα των επιβατών (δηλαδή οι απ’ έξω ακούν το κροτάλισμα του diesel) την ίδια στιγμή που οι “μέσα” χαζεύουν με τον ήχο του κινητήρα. Η V6 χροιά, προστίθεται ψηφιακά στο ηχητικό φάσμα του δίλιτρου diesel με τους 180 ίππους (που είναι 4κύλινδρος σε σειρά φυσικά) μέσω των ηχείων του εξαιρετικού ηχοσυστήματος. Αρχικά, μένεις με το στόμα ανοιχτό και βάζεις στοίχημα πως κάτι άλλο συμβαίνει αλλά όχι. Το ταπεινό σύστημα που δια μέσου του ηχοσυστήματος αλλάζει προς το εντυπωσιακότερο τον ήχο του Blue HDI κινητήρα, κάνει εξαιρετική δουλειά και προσθέτει λίγη “κινηματογραφική μαγεία” στις σβέλτες και μη, μετακινήσεις με το 308 GT.

    IMG_5243  IMG_5244

    Η άμεση απόκριση του diesel και το εξαιρετικό αυτόματο EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6), το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως σειριακό, είτε μετακινώντας τον επιλογέα, είτε χρησιμοποιώντας τα paddles πίσω από το τιμόνι, δίνουν το απόλυτο σε ότι αφορά την αίσθηση της εκμετάλλευσης των 180 ίππων και των 40,1 kgm ροπής που εμφανίζονται στις 2.000 σ.α.λ. Η αίσθηση της επιτάχυνσης είναι αδιάκοπη (και με το ηχητικό εφέ γίνεται πραγματικά άπαιχτη) και το 308 σε προκαλεί να πάρεις τα βουνά.

    IMG_5252  IMG_5249

    Εμείς από τη μεριά μας, δεν αντισταθήκαμε και αποζημιωθήκαμε. Το κοντρόλ του πλαισίου είναι ιδανικό και “κοντράρεται” στα ίσια με αυτά κορυφαίων μοντέλων της κλάσης, ενώ σε ότι αφορά την άνεση των επιβατών, ο περισσότερος ανταγωνισμός “βλέπει πλάτη”. Το πίσω μέρος είναι ακλόνητο και οι τροχιές του οδηγού ακολουθούνται πιστά, οπότε σε μια διαδρομή γνωστή για τον οδηγό, αν ο τελευταίος το εμπιστευτεί (κάτι που προφανώς δε μπορεί να γίνει στις ελάχιστες ημέρες μιας δοκιμής) θα σπάσει εύκολα τα προσωπικά του ρεκόρ. Κι όλα αυτά, μη φανταστείτε πως γίνονται με μεγάλο κόστος σε ότι αφορά το καύσιμο. Ακόμα και στις διαδρομές που πιέσαμε, ο μέσος όρος δεν ξέφυγε πάνω από τα 8,9 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Το σύνηθες, ήταν στα πέριξ των 6 λίτρων– που ναι μεν έχουν αρκετή απόσταση από τα 4,0 λτ/100 χλμ. που ευαγγελίζεται η Peugeot αλλά παραμένουν μια εξαιρετική επίδοση για ένα αυτοκίνητο με 180 ίππους και 103 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο.

    IMG_5250  IMG_5241

     

    Αγκάθι στη σχέση πάθους που προκαλούν τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά του 308 GT με τον δίλιτρο κινητήρα diesel, είναι αφενός η χωρητικότητα του τελευταίου, αφετέρου η τιμή αγοράς του. Με τιμή εκκίνησης τα 30.570€ δεν μπορεί να θεωρηθεί ευκαιρία, ειδικά από τη στιγμή που προκύπτει να είναι ακριβότερο από πιο δημοφιλείς επιλογές του C segment. Είναι όμως όσο καλό χρειάζεται για να επανατοποθετήσει την Peugeot στην κατηγορία που έχει γράψει τις δικές της χρυσές σελίδες κατά το παρελθόν.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    IMG_5229 (2)

     

     

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός 1.997 κ.εκ.
    Κύλινδροι 4 σε σειρά
    Ισχύς 180 ίπποι στις 3.750σ.α.λ
    Ροπή 40.1 Kgm στις 2.000 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτων Αυτόματο 6 σχέσεων
    Εκπομπές CO2 103 γρ./χλμ
    Μήκος 4,253 μέτρα
    Πλάτος 2,043 μέτρα
    Ύψος 1,447 μέτρα
    Μεταξόνιο 2,620 μέτρα
    Βάρος 1.315 κιλά
    Χώρος αποσκευών 420 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης 4.7 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης 3.5 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό 4.0 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα 8,4
    Τελική ταχύτητα 220 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 30.570

    Σχόλια

    Σχόλια