Live Test: Yamaha MT-07

    Το... παιχνίδι της Yamaha έφτασε στο Live Test και τα χαμόγελα δεν σταματούν

    Τo Yamaha MT-07 ήρθε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου

    Το Σαββατοκύριακο μας έδωσε μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να αξιολογήσουμε την οδική συμπεριφορά του MT-07. Η μοτοσικλέτα, όλο το προηγούμενο διάστημα, μας είχε πείσει με τις ικανότητές τις στο καθημερινό κομμάτι μετακίνησης έχοντας εξαιρετική συμπεριφορά στη χαλαρή οδήγηση και στους κανιβαλισμούς. Τι συμβαίνει όμως όταν… βάλεις το κεφάλι κάτω και θελήσεις να κινηθείς σβέλτα σε στριφτερό κομμάτι;

    2016-02-16 16.19.43 (Medium)

    Εκεί λοιπόν το MT συνεχίζει να εκπλήσσει ευχάριστα έχοντας σαν όπλα τον εκπληκτικό του κινητήρα και το πάρα πολύ καλό πίσω μέρος. Στις στροφές, ανοιχτές και σφιχτές, το Yamaha είναι πολύ παιχνιδιάρικο και θέλει να το «στραγγαλίσεις» για να βγάλει τις αρετές του. Θα περίμενε κανείς, με σύμμαχο τον εξαιρετικό του κινητήρα, να οδηγηθεί καλύτερα με φόρα στην είσοδο και μεγάλη ταχύτητα μέσα στη στροφή, ωστόσο κάτι τέτοιο περιορίζεται κυρίως από το μπροστινό. Ενώ το τηλεσκοπικό πιρούνι είναι άψογο σε… heavy duty συμπεριφορές, όταν χρειάζεσαι περισσότερη λεπτομέρεια και ποιότητα για να στρίψεις γρήγορα δεν μπορεί να ανταποκριθεί. Χάνει σε αίσθηση και δεν προσφέρει αυτοπεποίθηση στον αναβάτη, αντίθετα με το πίσω μέρος το οποίο είναι φανταστικό με το αμορτισέρ και τη βοήθεια μοχλικού και monocross να κάνουν τη διαφορά.

    2016-02-19 10.00.03 (Medium)

    Όταν βάλεις λοιπόν στην άκρη την οδήγηση με φόρα, τότε αρχίζεις το παιχνίδι με οριακά φρεναρίσματα, ντριφτ του πίσω τροχού, γρήγορο counter steering, μεγάλη κλίση στιγμιαία και γρήγορο σήκωμα στην έξοδο με τέρμα γκάζι. Για τους έμπειρους αναβάτες η διαδικασία είναι απολαυστική καθώς παρά το γεγονός ότι η μοτοσικλέτα κουνιέται συνεχώς, σου δίνει καλή αίσθηση και όλα είναι υπό έλεγχο.

    Στην πόλη τώρα, η διασκέδαση είναι δεδομένη. Το πλαίσιο και οι αναρτήσεις προσφέρουν παντού πρόσφυση, ο κινητήρας είναι διαμάντι και τα φρένα δεν χωράνε σχόλια. Έχουν άφθονη δύναμη και μεγάλη ακρίβεια με την απουσία του ABS να περνάει απαρατήρητη. Το παιχνίδι δεν σταματά στην πόλη με το MT παρά μόνο αν το θελήσει ο αναβάτης ο οποίος έχει την επιλογή να κινηθεί χαλαρά – αν και θα δυσκολευτεί πολύ με το πακέτο που έχει στα χέρια του να μείνει φρόνιμος.

    2016-02-19 09.58.46-W1200

    Εξαιρετικά καλή εντύπωση μας άφησε το MT-07, μια μοτοσικλέτα πολύ καλά στημένη, διασκεδαστική και παράλληλα πολύ χρηστική. Σου προκαλεί το χαμόγελο, σε μεταφέρει με ασφάλεια και κυρίως χάρη στον απίθανο κινητήρα του, σε κρατάει ζωντανό στη δύσκολη καθημερινότητα… και όλα αυτά χωρίς να χρειαστεί να λιώσεις το πορτοφόλι σου καθώς κοστίζει 5.990€… μόνο. Η χρυσή τομή έχει όνομα και αυτό είναι MT-07!

    Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου

    Τις τελευταίες ημέρες που κυκλοφορώ με το MT-07 στους δρόμους της Αθήνας έχω παρατηρήσει ότι μου βγαίνει ένα άγριο ένστικτο στη σέλα της συγκεκριμένης μοτοσικλέτας. Αυτό οφείλεται σε ένα μεγάλο βαθμό στον υπέροχο κινητήρα της μοτοσικλέτας ο οποίος σε κερδίζει με χαρακτηριστική άνεση. Πρόκειται για ένα φαινομενικά απλό σύνολο, δικύλινδρο σε σειρά με χωρητικότητα 689cc το οποίο αποδίδει 74,8 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. και 6,9 χλγμ ροπής στις 6.500 σ.α.λ.

    2016-02-19 09.59.11-W1200

    Η εικόνα όμως και τα νούμερα πάνε περίπατο όταν ανοίξεις το γκάζι και μάλιστα σε όλες τις συνθήκες. Το μοτέρ με τη βοήθεια του crossplane στροφάλου περνάει με έναν μαγικό τρόπο τη δύναμη στον δρόμο προσφέροντας στον αναβάτη σιγουριά, αίσθημα ασφάλειας και υψηλά επίπεδα απόδοσης. Ο καλά σχεδιασμένος ψεκασμός προσφέρει στο να ανέβουν οι χτύποι της καρδιάς όντας σπιρτόζικος και εξαιρετικά άμεσος, ενώ η ροπή στις μεσαίες στροφές μπορεί να σηκώσει τον εμπρός τροχό όποτε και όπου θελήσει ο αναβάτης. Το fun factor που βγάζει ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι εκπληκτικό καθώς χωρίς να τρομάζει με τη δύναμή του, βγάζει όση δύναμη χρειάζεται ένας αναβάτης στην πόλη για να κάνει ό,τι… μα ό,τι θέλει. Από τις… μηδέν στροφές έχεις ροπή να ξεκολλήσεις στο φανάρι, στις μεσαίες σηκώνεις τροχό και στις ψηλές το ταχύμετρο σε εκπλήσσει ευχάριστα και όλα αυτά χωρίς ξεσπάσματα και εκπλήξεις.

    2016-02-19 09.59.33-2-W1200

    Ο εξαιρετικά ρυθμισμένος ψεκασμός, εκτός από την απόδοση βοηθάει και στην οικονομία καθώς με «κανιβαλίστικη» διάθεση η κατανάλωση μένει στα 5,5 λίτρα ανά 100Km. Το καλό με το MT είναι πως μπορείς να πας και χαλαρά στη δουλειά σου το πρωί και να περάσεις απαρατήρητος, αν και μέχρι τώρα αυτό το έχω βρει εξαιρετικά δύσκολο με αυτό το πακέτο που προσφέρει η Yamaha. Μοναδικό μειονέκτημα του κινητήρα είναι το ελαφρώς απότομο άνοιγμα/κλείσιμο του γκαζιού και το γεγονός ότι ασθμαίνει στις υψηλές στροφές, αλλά παίρνει άφεση αμαρτιών καθώς το σύνολο είναι sssuuuppperrrr!

    Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου

    Το μυστικό στο MT-07 είναι το μέγεθός του το οποίο είναι πραγματικά μικρό για μοτοσικλέτα 700cc. Αυτό επηρεάζει φυσικά και την εργονομία του την οποία όμως η Yamaha έχει προσέξει ιδιαίτερα. Το «07» είναι προσδιορισμένο για καθημερινή μετακίνηση και με αυτήν τη λογική η Yamaha «έχτισε» την εργονομία του MT, παρά το γεγονός ότι κάποιος θα πίστευε ότι την παραμέλησε για χάρη της εμφάνισης ή της οδηγικής απόλαυσης.

    2016-02-16 16.19.13 (Medium)

    Η θέση οδήγησης τοποθετεί το σώμα όρθιο με τα χέρια να φτάνουν πολύ εύκολα το τιμόνι χωρίς να χρειαστεί να σκύψει πολύ. Τα πόδια είναι πραγματικά άνετα με τα μαρσπιέ να βρίσκονται σχετικά χαμηλά. Η σέλα είναι σκληρή, σαν να προέρχεται από supersport, ωστόσο δεν κουράζει και μάλιστα βοηθάει στην πληροφόρηση της πίσω ανάρτησης. Παρά το μικρό του μέγεθος το MT είναι σχετικά ευρύχωρο, δεν στραγγαλίζει τον αναβάτη, αλλά δεν είναι και… scooter. Για τον συνεπιβάτη τα πράγματα είναι λίγο πιο δύσκολα καθώς κάθεται ψηλά και έχει στη διάθεσή του μικρή σέλα και ανύπαρκτη στήριξη.

    2016-02-16 16.19.56 (Medium)

    Το ψηφιακό πολυόργανο είναι υπέροχο, πολύ εύχρηστο με πολλές πληροφορίες και ευκολία στην ανάγνωση είτε είναι μέρα, είτε είναι νύχτα. Πολύ καλό είναι και το φως της μοτοσικλέτας, ενώ τα χειριστήρια παρότι δεν συμβαδίζουν σχεδιαστικά με τις κλασικές λύσεις είναι πολύ εύχρηστα. Το μοναδικό ψεγάδι είναι ίσως η ποιότητά του την οποία ακόμα δεν έχω αξιολογήσει πλήρως καθώς έχω διαπιστώσει μερικά σημάδια κόπωσης. Θα δείξει η συνέχεια…

    Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου

    Η υπομονή είναι αρετή λέει ένα σημαντικό ρητό και στην περίπτωσή μας αφορά το Yamaha MT-07. Η μοτοσικλέτα που έχει αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις στους περισσότερους δημοσιογράφους και όχι μόνο ανά τον κόσμο έφτασε στο Live Test του Motonews και είμαστε έτοιμοι να το ξεκοκαλίσουμε.

    2016-02-16 16.19.28 (Medium)

    Η πρώτη εντύπωση πάντως είναι πολύ θετική καθώς το MT-07 είναι καλοσχεδιασμένο και ξεχωριστό. Τόσο στο εμπρός μέρος με το ξεχωριστό φωτιστικό σώμα, στο κομμάτι του ρεζερβουάρ με πολλές ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες κυρίως με πρόσθετα πλαστικά μέρη, όσο και στην πίσω επιθετική ουρά, το Yamaha ξεχωρίζει εύκολα από τις υπόλοιπες μοτοσικλέτες. Το σχήμα του παραπέμπει ξεκάθαρα σε ένα γυμνό παιχνιδιάρικο μοντέλο το οποίο όμως κάλλιστα μπορεί να αποδειχτεί ένα εξαιρετικό εργαλείο commuting στην καθημερινότητα. Τα πλέον όμορφα κομμάτια πάνω του είναι οι πολυάκτινες ζάντες και η μικρή εξάτμιση, ενώ σε εκπλήσσει και το μέγεθός του το οποίο είναι πάρα πολύ μικρό.

    2016-02-16 16.19.43 (Medium)

    Η εβδομάδα αναμένεται δυναμική παρέα με το MT…

    Σχόλια

    Σχόλια